פלטפורמת השוואת המחירים Freightos מגלה כי תעריפי ההובלה הימית זינקו ב-60% מאז סוף חודש מאי, בייחוד בנתיב בין סין והחוף המערבי של ארה״ב. לעומת זאת, מחירי ההובלה האווירית מסים לארה״ב ירדו ב-60%
פרייטוס: עלייה חדה בתעריפי ההובלה הימית ביוני
הדיווח השבועי של פלטפורמת השוואת המחירים Freightos מגלה כי תעריפי הובלה הימית זינקו ב-60% מאז סוף חודש מאי, בייחוד בנתיב בין סין והחוף המערבי של ארה״ב. לעומת זאת, מחירי הובלה אווירית ירדו ב-60% לעומת השיא שלהם בחודש אפריל האחרון.
הגידול בביקוש להובלה ימית עשוי לעורר אופטימיות בקרב בחברות הספנות, שכן רק 6% מהקיבולת עד חודש יולי בוטלה – הרבה פחות מהציפיות הקודמות. מספר נמוך יותר שדל ביטולי הפלגות עשוי להעיד על כך כי חברות ספנות יבחרו להודיע על ביטולים במהלך הרבעון במקום לעשות זאת מראש, וינסו להימנע מחוסר התאמה בין היצע וביקוש שהובילו לעליית התעריפים בחודש יוני כאמור.
תעריפי ההובלה בין סין לארה״ב (חוף מערבי) טיפסו ב-6% מאז שבוע שעבר ועמדו על 2,607 דולר ל-FEU. זהו נתון שגבוה ב-89% לעומת התעריפים בתקופה המקבילה אשתקד.
התעריפים בהובלה ימית בין סין והחוף המזרחי של ארה״ב עלו ב-3% מאז השבוע שעבר, והגיעו ל-3,267 דולר ל-FEU, גבוה בכ-28% לעומת התעריפים בתקופה המקבילה אשתקד.
וכאמור, בעוד שיעורי ההובלה הימית טיפסו – כמעט 60% מאז סוף מאי נתיב הסחר הפופולרי סין – החוף המערבי של ארה״ב, תעריפי ההובלה האווירית מסין לארה״ב ירדו ב-60% משיאם אמצע אפריל. מסתמן כי מצוקת הקיבולת וביקושי השיא ל-PPE ששלחו את תעריפי ההובלה באוויר לזינוק של למעלה מ-400%, המשיכו להראות סימני שפיות והמחירים מתחילים לרדת לקרקע. הדבר עשוי לגרום לביקושים חדשים מצד משלחים שתעריפי ההובלה הגבוהים הרחיקו אותם מאופציית ההובלה באוויר.
פורסם באתר www.port2port.co.il
עוד מאמרים
אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים
האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא: שילוח גלובלי בתוך מהומה גיאופוליטית שילוח גלובלי משמש כעמוד השדרה של הסחר הבינלאומי, כאשר למעלה מ-80% מהסחורות ברחבי העולם מועברות דרך הים. היציבות שלו היא קריטית לכלכלה העולמית. עם זאת, אירועים גיאופוליטיים גדולים כמו מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך המתמשך בישראל והחלטת המורדים החות’ים לחסום את מיצר באב-אל-מנדב בפני ספינות הקשורות לישראל, הטילו צל משמעותי
הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם
מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי לשפר את כושר התחרות של היצואנים הישראלים ולהניב תועלת שנתית למשק המוערכת בעשרות מיליוני שקלים בשנה שר הכלכלה והתעשייה, ח”כ ניר ברקת: “וייטנאם היא אחת הכלכלות הצומחות והמתפתחות בעולם ושותפת סחר חשובה עבור מדינת ישראל. הסכם הסחר משקף את מדיניות משרד הכלכלה לסייע בפתיחת שווקים חדשים לתעשייה הישראלית.
הונג קונג – גשר בין מזרח למערב
בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה אחת – שתי שיטות”, הונג קונג הפכה למרכז לעסקים וסחר באסיה ולמרכז פיננסי בעל חשיבות בינלאומית. התועלת יתרונות כמו שימוש הרווח באנגלית, סחר חופשי ומדיניות מיסוי נמוך, הממצבים אותה כיעד אטרקטיבי עבור חברות כלכלת הונג קונג, המבוססת על עקרונות של שוק חופשי, נשנת על סחר בינלאומיות שירותים מפותחת. אף על
דו”ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי
שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו לא רק על התעשייה הישראלית בארץ, אלא גם על הצמיחה במדינות יעד ותחזיות ליצוא הישראלי. מכון היצוא, ממשיך לסייע לחברות הישראליות יחד עם שותפיו העסקיים, בהתמודדות עם האתגרים בשווקים הבין-לאומיים ובהבאת החדשנות והפיתוחים הישראליים לקדמת הבמה הבין-לאומית. אנו שמחים להציג את דוח מכון היצוא לשנת 2023, הסוקר את המגמות בכלכלה