פלטפורמת השוואת המחירים Freightos מגלה כי תעריפי ההובלה הימית זינקו ב-60% מאז סוף חודש מאי, בייחוד בנתיב בין סין והחוף המערבי של ארה״ב. לעומת זאת, מחירי ההובלה האווירית מסים לארה״ב ירדו ב-60%
פרייטוס: עלייה חדה בתעריפי ההובלה הימית ביוני
הדיווח השבועי של פלטפורמת השוואת המחירים Freightos מגלה כי תעריפי הובלה הימית זינקו ב-60% מאז סוף חודש מאי, בייחוד בנתיב בין סין והחוף המערבי של ארה״ב. לעומת זאת, מחירי הובלה אווירית ירדו ב-60% לעומת השיא שלהם בחודש אפריל האחרון.
הגידול בביקוש להובלה ימית עשוי לעורר אופטימיות בקרב בחברות הספנות, שכן רק 6% מהקיבולת עד חודש יולי בוטלה – הרבה פחות מהציפיות הקודמות. מספר נמוך יותר שדל ביטולי הפלגות עשוי להעיד על כך כי חברות ספנות יבחרו להודיע על ביטולים במהלך הרבעון במקום לעשות זאת מראש, וינסו להימנע מחוסר התאמה בין היצע וביקוש שהובילו לעליית התעריפים בחודש יוני כאמור.
תעריפי ההובלה בין סין לארה״ב (חוף מערבי) טיפסו ב-6% מאז שבוע שעבר ועמדו על 2,607 דולר ל-FEU. זהו נתון שגבוה ב-89% לעומת התעריפים בתקופה המקבילה אשתקד.
התעריפים בהובלה ימית בין סין והחוף המזרחי של ארה״ב עלו ב-3% מאז השבוע שעבר, והגיעו ל-3,267 דולר ל-FEU, גבוה בכ-28% לעומת התעריפים בתקופה המקבילה אשתקד.
וכאמור, בעוד שיעורי ההובלה הימית טיפסו – כמעט 60% מאז סוף מאי נתיב הסחר הפופולרי סין – החוף המערבי של ארה״ב, תעריפי ההובלה האווירית מסין לארה״ב ירדו ב-60% משיאם אמצע אפריל. מסתמן כי מצוקת הקיבולת וביקושי השיא ל-PPE ששלחו את תעריפי ההובלה באוויר לזינוק של למעלה מ-400%, המשיכו להראות סימני שפיות והמחירים מתחילים לרדת לקרקע. הדבר עשוי לגרום לביקושים חדשים מצד משלחים שתעריפי ההובלה הגבוהים הרחיקו אותם מאופציית ההובלה באוויר.
פורסם באתר www.port2port.co.il
עוד מאמרים

מגמות עכשוויות בסחר הבינלאומי וכיצד הן משפיעות על העסקים המקומיים
מבוא – השפעת הגלובליזציה על סחר בינלאומי ועסקים מקומיים הסחר הבינלאומי עבר שינויים דרמטיים בעשורים האחרונים, והגלובליזציה הפכה את העולם לכפר גלובלי שבו מוצרים וסחורות נעים במהירות בין מדינות. אולם, בשנים האחרונות אירועים גלובליים כמו מגפת הקורונה, שיבושי שרשרת אספקה ועליית מחירי ההובלה יצרו אתגרים משמעותיים המשפיעים לא רק על חברות רב-לאומיות אלא גם על עסקים מקומיים. במאמר זה נבחן את המגמות העדכניות בתחום הסחר

יבוא לישראל – המדריך המלא למתחילים (תהליך היבוא, דרישות רגולטוריות ומיסוי)
מבוא – עליית חשיבות היבוא בישראל וחשיבות המדריך ישראל היא מדינה בעלת משק קטן ופתוח, והיבוא מהווה מרכיב משמעותי ביותר בכלכלה הלאומית. עסקים קטנים, יבואנים פרטיים ויזמים שואפים לנצל את היתרונות של סחורות מחו”ל, הן בשל מחירן הזול יותר לעיתים והן בשל היצע מגוון שלא תמיד קיים בשוק המקומי. אלא שתהליך היבוא כרוך בדרישות רגולטוריות מורכבות, תשלומי מס ודיווחים שונים לרשויות. מטרת המדריך המקיף הזה

המשבר בים האדום: האיחוד האירופי מאריך את פעילות כוח האבטחה הימי עד 2026
חשיבותו האסטרטגית של הים האדום והתגברות האיומים הביטחוניים הים האדום מהווה נתיב תחבורה ימי מרכזי המחבר בין האוקיינוס ההודי לים התיכון דרך תעלת סואץ. חשיבותו הכלכלית והאסטרטגית של אזור זה הופכת אותו לנקודת מפתח בסחר הבינלאומי, כאשר כ-10% מהמסחר העולמי עובר דרכו מדי שנה. עם זאת, בשנים האחרונות התגברו האיומים הביטחוניים באזור בשל עליית פעילות הפיראטים, מתיחות פוליטית ומתקפות על כלי שיט. בתגובה לכך, האיחוד

מנהיג החות׳ים מאיים: ״האצבע על ההדק״
בעקבות המתיחות הגוברת בין ישראל לחמאס, מנהיג החות’ים מאיים לחדש את התקיפות נגד ספינות מסחר בים האדום. למרות הפסקת האש, הכוחות נערכים להסלמה מיידית, מה שעלול להוביל לשיבושים נוספים בסחר הימי הגלובלי עבדול מאליק אל-חות׳י מנהיג ארגון החות׳ים בתימן, עבדולמלכ אל-חות׳י, הזהיר כי לוחמיו מוכנים לחדש את תקיפותיהם נגד כלי שיט מסחריים בים האדום, אם הפסקת האש בין ישראל לחמאס תקרוס. לפי ההצהרה ששודרה בטלוויזיה