חדשות האתר

שילוח בינלאומי: מדריך מקיף להובלת מטענים מסביב לעולם

מאז ומעולם, המסחר הבינלאומי היה מנוע צמיחה עוצמתי שהביא לקידמה כלכלית וחברתית. בעידן הגלובלי שבו אנו...
09 March 2025
מאמרים חדשים
קטגוריות
שדרוג מאמרים:
עדכון, חידוש ושיפור תוכן למאמרים קיימים

עליית הביקושים והעלאת תעריפי המטען בצ’אלנג’ איירליינס

בעקבות עומס גובר בטיסות המטען וביקושים כבדים לטיסות מטען בקווים בין אירופה לתל אביב, הודיעה צ’אלנג’ איירליינס, חברת תעופה המתמחה בהובלת מטענים, על העלאת תעריפי הטסת המטען. ההחלטה תיכנס לתוקף החל מה-14 באוקטובר, ובמסגרתה יעלה תעריף הטסת המטען ב-0.7 אירו לכל קילוגרם. העלאה זו תחול על כל ההסכמים הקיימים עם לקוחות החברה.

צ’אלנג’ איירליינס מחזיקה כיום בכ-32% משוק המטענים בישראל, וההחלטה על העלאת המחירים מגיעה ישירות כתוצאה מביקושים הולכים וגוברים להובלת מטענים בקווים שבין אירופה לישראל, ובפרט בקו בין תל אביב לערים מרכזיות באירופה.

הרקע להעלאת התעריפים: ביקוש עולה להובלת מטענים

במהלך השנתיים האחרונות, שוק המטענים האווירי חווה גידול דרמטי בביקוש, אשר הושפע ממספר גורמים משמעותיים. מגפת הקורונה גרמה להפסקת חלק גדול מהפעילות הסדירה של טיסות נוסעים, מה שהפחית את מספר טיסות המטען שהועברו במטוסי נוסעים. מצב זה הגדיל את הביקוש למטוסים ייעודיים להובלת מטענים. בנוסף, עלייה ברכישות מקוונות במהלך הסגרים יצרה לחץ נוסף על מערכות האספקה העולמיות, מה שהוביל להגדלת הדרישה להובלת מטענים.

תל אביב הפכה לאחד ממוקדי הביקוש המרכזיים להובלת מטענים, בזכות כלכלתה הצומחת והפעילות העסקית הענפה שלה, במיוחד בתחומי הטכנולוגיה, התרופות והחקלאות. עם התגברות העומסים על טיסות המטען בקווים שבין תל אביב לערים באירופה, החלה צ’אלנג’ איירליינס להתמודד עם אתגרי תפעול שנבעו מקיבולת מטען מוגבלת.

מדוע המחירים עולים?

העלאת המחירים עליה הכריזה צ’אלנג’ איירליינס נובעת ממספר גורמים משמעותיים:

  1. עליית הביקושים: כפי שציינה החברה במפורש, הביקוש להובלת מטענים גדל בצורה משמעותית, במיוחד בקו בין אירופה לישראל. במצבים של ביקוש גבוה וקיבולת מוגבלת, היכולת להעמיס יותר מטען בכל טיסה הופכת למאתגרת, ולכן יש הצדקה כלכלית להעלאת המחירים.
  2. עלויות תפעול גבוהות: אחד מהגורמים הנוספים שתרם להעלאת המחירים הוא עלייה בעלויות התפעול. מגבלות על קיבולת טיסות המטען והצורך בניהול מטוסים ייעודיים הובילו לעלייה בהוצאות החברה, כגון תחזוקת המטוסים, עלויות הדלק ואגרות התעופה.
  3. השלכות גלובליות של שרשרת האספקה: המשבר הגלובלי בשרשרת האספקה העולמית, שהתעורר בעקבות מגפת הקורונה, גרם לעיכובים נוספים במשלוחים ותרם לעליית המחירים הכללית בענף. גם אחרי שהפעילות הכלכלית העולמית חזרה לסדרה, שוק המטענים האווירי נותר בעומסים גבוהים.
  4. ביקושים מקומיים: השוק הישראלי, בפרט תחום הטכנולוגיה והתעשייה, דורש אספקה מהירה של מוצרים וחומרי גלם. תחום זה נשען במידה רבה על מטענים המובאים מאירופה, וכתוצאה מכך נוצרו עומסים גדולים בנמלי האוויר.

השלכות ההחלטה על שוק המטענים בישראל

החלטתה של צ’אלנג’ איירליינס להעלות את תעריפי ההובלה נחשבת למשמעותית בשוק המטענים האווירי בישראל, במיוחד לאור העובדה שהחברה מחזיקה בנתח של כ-32% מהשוק. שוק המטענים הישראלי הוא בעל תחרות מצומצמת יחסית, ולכן כל שינוי במחירים מצד חברה מרכזית כמו צ’אלנג’ איירליינס משפיע ישירות על המחירים הכוללים בענף.

העלאת המחירים תוביל ככל הנראה להעלאת עלויות עבור הלקוחות המשתמשים בשירותי החברה, לרבות תאגידים מקומיים ובינלאומיים התלויים במשלוחים מהירים לארץ. ישנן שתי השלכות מרכזיות לכך:

  1. הגדלת עלויות הייבוא: לקוחות המשתמשים בטיסות מטען להובלת סחורות לארץ יצטרכו להיערך לעליית מחירים, שעשויה להשפיע על רווחיות החברות והמחירים לצרכן הסופי.
  2. תחרות גוברת מצד חברות מתחרות: עם עליית המחירים מצד צ’אלנג’ איירליינס, ייתכן כי מתחרות נוספות בענף ינסו להציע מחירים אטרקטיביים יותר כדי למשוך לקוחות. חברות תעופה אחרות שמתמחות בהובלת מטענים עשויות לנצל את ההזדמנות ולנסות להגדיל את נתח השוק שלהן.

האתגרים בשוק המטענים העולמי

לצד הביקושים העולים והעלאת התעריפים, שוק המטענים העולמי ניצב מול מספר אתגרים משמעותיים:

  1. קיבולת נמוכה: שוק המטענים העולמי ממשיך לסבול ממחסור בקיבולת, מה שמעלה את עלויות ההובלה. חברות המטען נאלצות להתמודד עם דרישות גוברות תוך מגבלות תפעוליות.
  2. עליות במחירי הדלק: עליית מחירי הדלק מהווה גורם משמעותי בעלייה בעלויות ההובלה. מחירי הדלק האווירי עלו באופן משמעותי במהלך השנים האחרונות, וזוהי עלות שחברות ההובלה נאלצות לגלגל על הלקוחות.
  3. שינויים רגולטוריים: רגולציות חדשות בתחום ההובלה האווירית, בעיקר בתחום הסביבתי, מחייבות חברות מטען להסתגל לדרישות קפדניות יותר, מה שעלול להוביל לעלייה נוספת בעלויות התפעול.

סיכום

ההחלטה של צ’אלנג’ איירליינס להעלות את תעריפי הובלת המטען היא תוצאה ישירה של הביקוש הגבוה בקווי הטיסה בין אירופה לישראל. החברה, השולטת בנתח משמעותי משוק המטענים בישראל, מתמודדת עם עלויות תפעול גוברות וביקושים כבדים, ולכן נאלצת להעלות את המחירים. ההשפעות של מהלך זה עשויות להיות נרחבות ולהשפיע על עלויות הייבוא לישראל, על תחרות בשוק המטענים ועל שוק המסחר כולו.

עם זאת, התחרות בשוק והאתגרים הגלובליים בענף המטענים עשויים לשנות את התמונה בשנים הקרובות, כאשר חברות אחרות ינסו לנצל את ההזדמנות ולזכות בנתח שוק על ידי הצעת תעריפים תחרותיים יותר.

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/שילוח.png
שילוח בינלאומי: מדריך מקיף להובלת מטענים מסביב לעולם

מאז ומעולם, המסחר הבינלאומי היה מנוע צמיחה עוצמתי שהביא לקידמה כלכלית וחברתית. בעידן הגלובלי שבו אנו חיים, שילוח בינלאומי אינו מותרות reserved לתאגידי ענק בלבד, אלא כלי חיוני עבור עסקים בכל גודל – החל...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/שילוח-בינלאומי-יבוא.png
שילוח בינלאומי: מבוא מקיף, אפשרויות השילוח ודרכים להצלחה

כאשר עולם העסקים הופך לגלובלי יותר בכל יום שעובר, הצורך בהעברת סחורות וחומרי גלם בין מדינות ויבשות גדל בהתמדה. בין אם אתם מייבאים מוצרים לשוק המקומי או מייצאים אותם ללקוחות מעבר לים, תשתית של שילוח בינלאומי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/חדשות.png
סקירה מקיפה של תחום היבוא, היצוא ועמילות המכס בישראל ובעולם

תוכן עניינים מבוא המסחר הבינלאומי עבר בשנים האחרונות שינויים משמעותיים מבחינת תקנות, טכנולוגיה, רגולציה סביבתית ומגמות גיאופוליטיות. ענפי היבוא, היצוא ועמילות המכס, שבעבר היו נראים כבנויים על תהליכים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/שירותי-אחסנה-ואריזה.png
שירותי אחסנה ואריזה – מילון מושגים בסיסי

מבוא שירותי אחסנה ואריזה הם מרכיבים חיוניים בלוגיסטיקה ובשרשרת האספקה, המאפשרים שמירה, ניהול והכנת מוצרים לשינוע. אחסנה נכונה מבטיחה שמירה על תקינות הסחורה ומניעת נזקים, בעוד אריזה מתאימה מגנה על המטען...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/שינוע-מטענים.png
שינוע מטענים – מילון מושגים בסיסי

מבוא שינוע מטענים הוא חלק בלתי נפרד מהתעשייה הלוגיסטית והמסחר הבינלאומי, המאפשר הובלת סחורות ואספקה בין מדינות, אזורים ויבשות. תהליך זה כולל שילוב של אמצעי תחבורה שונים כגון אווירי, ימי, ורכבתי, ומחייב...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/מגמות-2025.png
מגמות חדשות ביבוא, יצוא, עמילות מכס 2025

להלן סקירה עדכנית של המגמות והחדשות המשפיעות על תחומי היבוא, היצוא, עמילות מכס, ושילוח בינלאומי, עם מבט לעבר 2025: 1. שילוח בינלאומי: טכנולוגיה ובריאות סביבה דיגיטליזציה מואצת: שימוש גובר ב-בלוקצ’יין למעקב...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/3-1.png
שילוח אווירי – מילון מושגים בסיסי

מבוא שילוח אווירי הוא תחום חשוב בעולם הלוגיסטיקה והסחר הבינלאומי, המתאפיין בזמני הובלה קצרים יחסית ובסטנדרטים מחמירים של בטיחות ועמידה בלוחות זמנים. השימוש בהובלה אווירית מיועד למוצרים יקרי ערך, חבילות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/2.png
שילוח בינלאומי – מילון מושגים בסיסי

שילוח בינלאומי הוא תחום חיוני לעסקים ולסחר הגלובלי, המאפשר הובלת סחורות בין מדינות בצורה יעילה ובטוחה. מדובר בתהליך מורכב הכולל רגולציות, מיסוי, תיאומים בין גורמים שונים, ובחירת אמצעי השילוח המתאימים לכל...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/1.png
עמילות מכס – מילון מושגים בסיסי

מבוא עמילות מכס היא תחום חיוני בסחר הבינלאומי, המסייעת ליבואנים וליצואנים לנווט בין תקנות המכס, המסים, והחוקים הרלוונטיים בכל מדינה. בתחום זה קיימים מושגים רבים שחשוב להכיר על מנת לנהל תהליכי יבוא ויצוא...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/מגמות-סחר.png
מגמות עכשוויות בסחר הבינלאומי וכיצד הן משפיעות על העסקים המקומיים

מבוא – השפעת הגלובליזציה על סחר בינלאומי ועסקים מקומיים הסחר הבינלאומי עבר שינויים דרמטיים בעשורים האחרונים, והגלובליזציה הפכה את העולם לכפר גלובלי שבו מוצרים וסחורות נעים במהירות בין מדינות. אולם, בשנים...

1 2 3 78
ניתן להשתמש בחצי המקלדת בכדי לנווט בין כפתורי הרכיב
",e=e.removeChild(e.firstChild)):"string"==typeof o.is?e=l.createElement(a,{is:o.is}):(e=l.createElement(a),"select"===a&&(l=e,o.multiple?l.multiple=!0:o.size&&(l.size=o.size))):e=l.createElementNS(e,a),e[Ni]=t,e[Pi]=o,Pl(e,t,!1,!1),t.stateNode=e,l=Ae(a,o),a){case"iframe":case"object":case"embed":Te("load",e),u=o;break;case"video":case"audio":for(u=0;u<$a.length;u++)Te($a[u],e);u=o;break;case"source":Te("error",e),u=o;break;case"img":case"image":case"link":Te("error",e),Te("load",e),u=o;break;case"form":Te("reset",e),Te("submit",e),u=o;break;case"details":Te("toggle",e),u=o;break;case"input":A(e,o),u=M(e,o),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;case"option":u=B(e,o);break;case"select":e._wrapperState={wasMultiple:!!o.multiple},u=Uo({},o,{value:void 0}),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;case"textarea":V(e,o),u=H(e,o),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;default:u=o}Me(a,u);var s=u;for(i in s)if(s.hasOwnProperty(i)){var c=s[i];"style"===i?ze(e,c):"dangerouslySetInnerHTML"===i?(c=c?c.__html:void 0,null!=c&&Aa(e,c)):"children"===i?"string"==typeof c?("textarea"!==a||""!==c)&&X(e,c):"number"==typeof c&&X(e,""+c):"suppressContentEditableWarning"!==i&&"suppressHydrationWarning"!==i&&"autoFocus"!==i&&(ea.hasOwnProperty(i)?null!=c&&Ie(n,i):null!=c&&x(e,i,c,l))}switch(a){case"input":L(e),j(e,o,!1);break;case"textarea":L(e),$(e);break;case"option":null!=o.value&&e.setAttribute("value",""+P(o.value));break;case"select":e.multiple=!!o.multiple,n=o.value,null!=n?q(e,!!o.multiple,n,!1):null!=o.defaultValue&&q(e,!!o.multiple,o.defaultValue,!0);break;default:"function"==typeof u.onClick&&(e.onclick=Fe)}Ve(a,o)&&(t.effectTag|=4)}null!==t.ref&&(t.effectTag|=128)}return null;case 6:if(e&&null!=t.stateNode)Ll(e,t,e.memoizedProps,o);else{if("string"!=typeof o&&null===t.stateNode)throw Error(r(166));n=yn(yu.current),yn(bu.current),Jn(t)?(n=t.stateNode,o=t.memoizedProps,n[Ni]=t,n.nodeValue!==o&&(t.effectTag|=4)):(n=(9===n.nodeType?n:n.ownerDocument).createTextNode(o),n[Ni]=t,t.stateNode=n)}return null;case 13:return zt(vu),o=t.memoizedState,0!==(64&t.effectTag)?(t.expirationTime=n,t):(n=null!==o,o=!1,null===e?void 0!==t.memoizedProps.fallback&&Jn(t):(a=e.memoizedState,o=null!==a,n||null===a||(a=e.child.sibling,null!==a&&(i=t.firstEffect,null!==i?(t.firstEffect=a,a.nextEffect=i):(t.firstEffect=t.lastEffect=a,a.nextEffect=null),a.effectTag=8))),n&&!o&&0!==(2&t.mode)&&(null===e&&!0!==t.memoizedProps.unstable_avoidThisFallback||0!==(1&vu.current)?rs===Qu&&(rs=Yu):(rs!==Qu&&rs!==Yu||(rs=Gu),0!==us&&null!==es&&(To(es,ns),Co(es,us)))),(n||o)&&(t.effectTag|=4),null);case 4:return wn(),Ol(t),null;case 10:return Zt(t),null;case 17:return It(t.type)&&Ft(),null;case 19:if(zt(vu),o=t.memoizedState,null===o)return null;if(a=0!==(64&t.effectTag),i=o.rendering,null===i){if(a)mr(o,!1);else if(rs!==Qu||null!==e&&0!==(64&e.effectTag))for(i=t.child;null!==i;){if(e=_n(i),null!==e){for(t.effectTag|=64,mr(o,!1),a=e.updateQueue,null!==a&&(t.updateQueue=a,t.effectTag|=4),null===o.lastEffect&&(t.firstEffect=null),t.lastEffect=o.lastEffect,o=t.child;null!==o;)a=o,i=n,a.effectTag&=2,a.nextEffect=null,a.firstEffect=null,a.lastEffect=null,e=a.alternate,null===e?(a.childExpirationTime=0,a.expirationTime=i,a.child=null,a.memoizedProps=null,a.memoizedState=null,a.updateQueue=null,a.dependencies=null):(a.childExpirationTime=e.childExpirationTime,a.expirationTime=e.expirationTime,a.child=e.child,a.memoizedProps=e.memoizedProps,a.memoizedState=e.memoizedState,a.updateQueue=e.updateQueue,i=e.dependencies,a.dependencies=null===i?null:{expirationTime:i.expirationTime,firstContext:i.firstContext,responders:i.responders}),o=o.sibling;return Mt(vu,1&vu.current|2),t.child}i=i.sibling}}else{if(!a)if(e=_n(i),null!==e){if(t.effectTag|=64,a=!0,n=e.updateQueue,null!==n&&(t.updateQueue=n,t.effectTag|=4),mr(o,!0),null===o.tail&&"hidden"===o.tailMode&&!i.alternate)return t=t.lastEffect=o.lastEffect,null!==t&&(t.nextEffect=null),null}else 2*ru()-o.renderingStartTime>o.tailExpiration&&1t)&&vs.set(e,t)))}}function Ur(e,t){e.expirationTimee?n:e,2>=e&&t!==e?0:e}function qr(e){if(0!==e.lastExpiredTime)e.callbackExpirationTime=1073741823,e.callbackPriority=99,e.callbackNode=$t(Vr.bind(null,e));else{var t=Br(e),n=e.callbackNode;if(0===t)null!==n&&(e.callbackNode=null,e.callbackExpirationTime=0,e.callbackPriority=90);else{var r=Fr();if(1073741823===t?r=99:1===t||2===t?r=95:(r=10*(1073741821-t)-10*(1073741821-r),r=0>=r?99:250>=r?98:5250>=r?97:95),null!==n){var o=e.callbackPriority;if(e.callbackExpirationTime===t&&o>=r)return;n!==Yl&&Bl(n)}e.callbackExpirationTime=t,e.callbackPriority=r,t=1073741823===t?$t(Vr.bind(null,e)):Wt(r,Hr.bind(null,e),{timeout:10*(1073741821-t)-ru()}),e.callbackNode=t}}}function Hr(e,t){if(ks=0,t)return t=Fr(),No(e,t),qr(e),null;var n=Br(e);if(0!==n){if(t=e.callbackNode,(Ju&(Wu|$u))!==Hu)throw Error(r(327));if(lo(),e===es&&n===ns||Kr(e,n),null!==ts){var o=Ju;Ju|=Wu;for(var a=Yr();;)try{eo();break}catch(t){Xr(e,t)}if(Gt(),Ju=o,Bu.current=a,rs===Ku)throw t=os,Kr(e,n),To(e,n),qr(e),t;if(null===ts)switch(a=e.finishedWork=e.current.alternate,e.finishedExpirationTime=n,o=rs,es=null,o){case Qu:case Ku:throw Error(r(345));case Xu:No(e,2=n){e.lastPingedTime=n,Kr(e,n);break}}if(i=Br(e),0!==i&&i!==n)break;if(0!==o&&o!==n){e.lastPingedTime=o;break}e.timeoutHandle=Si(oo.bind(null,e),a);break}oo(e);break;case Gu:if(To(e,n),o=e.lastSuspendedTime,n===o&&(e.nextKnownPendingLevel=ro(a)),ss&&(a=e.lastPingedTime,0===a||a>=n)){e.lastPingedTime=n,Kr(e,n);break}if(a=Br(e),0!==a&&a!==n)break;if(0!==o&&o!==n){e.lastPingedTime=o;break}if(1073741823!==is?o=10*(1073741821-is)-ru():1073741823===as?o=0:(o=10*(1073741821-as)-5e3,a=ru(),n=10*(1073741821-n)-a,o=a-o,0>o&&(o=0),o=(120>o?120:480>o?480:1080>o?1080:1920>o?1920:3e3>o?3e3:4320>o?4320:1960*Uu(o/1960))-o,n=o?o=0:(a=0|l.busyDelayMs,i=ru()-(10*(1073741821-i)-(0|l.timeoutMs||5e3)),o=i<=a?0:a+o-i),10 component higher in the tree to provide a loading indicator or placeholder to display."+N(i))}rs!==Zu&&(rs=Xu),l=yr(l,i),f=a;do{switch(f.tag){case 3:u=l,f.effectTag|=4096,f.expirationTime=t;var w=Ar(f,u,t);ln(f,w); break e;case 1:u=l;var E=f.type,k=f.stateNode;if(0===(64&f.effectTag)&&("function"==typeof E.getDerivedStateFromError||null!==k&&"function"==typeof k.componentDidCatch&&(null===ms||!ms.has(k)))){f.effectTag|=4096,f.expirationTime=t;var _=Ir(f,u,t);ln(f,_);break e}}f=f.return}while(null!==f)}ts=no(ts)}catch(e){t=e;continue}break}}function Yr(){var e=Bu.current;return Bu.current=Cu,null===e?Cu:e}function Gr(e,t){eus&&(us=e)}function Jr(){for(;null!==ts;)ts=to(ts)}function eo(){for(;null!==ts&&!Gl();)ts=to(ts)}function to(e){var t=Fu(e.alternate,e,ns);return e.memoizedProps=e.pendingProps,null===t&&(t=no(e)),qu.current=null,t}function no(e){ts=e;do{var t=ts.alternate;if(e=ts.return,0===(2048&ts.effectTag)){if(t=br(t,ts,ns),1===ns||1!==ts.childExpirationTime){for(var n=0,r=ts.child;null!==r;){var o=r.expirationTime,a=r.childExpirationTime;o>n&&(n=o),a>n&&(n=a),r=r.sibling}ts.childExpirationTime=n}if(null!==t)return t;null!==e&&0===(2048&e.effectTag)&&(null===e.firstEffect&&(e.firstEffect=ts.firstEffect),null!==ts.lastEffect&&(null!==e.lastEffect&&(e.lastEffect.nextEffect=ts.firstEffect),e.lastEffect=ts.lastEffect),1e?t:e}function oo(e){var t=qt();return Vt(99,ao.bind(null,e,t)),null}function ao(e,t){do lo();while(null!==gs);if((Ju&(Wu|$u))!==Hu)throw Error(r(327));var n=e.finishedWork,o=e.finishedExpirationTime;if(null===n)return null;if(e.finishedWork=null,e.finishedExpirationTime=0,n===e.current)throw Error(r(177));e.callbackNode=null,e.callbackExpirationTime=0,e.callbackPriority=90,e.nextKnownPendingLevel=0;var a=ro(n);if(e.firstPendingTime=a,o<=e.lastSuspendedTime?e.firstSuspendedTime=e.lastSuspendedTime=e.nextKnownPendingLevel=0:o<=e.firstSuspendedTime&&(e.firstSuspendedTime=o-1),o<=e.lastPingedTime&&(e.lastPingedTime=0),o<=e.lastExpiredTime&&(e.lastExpiredTime=0),e===es&&(ts=es=null,ns=0),1u&&(c=u,u=l,l=c),c=Ue(w,l),f=Ue(w,u),c&&f&&(1!==k.rangeCount||k.anchorNode!==c.node||k.anchorOffset!==c.offset||k.focusNode!==f.node||k.focusOffset!==f.offset)&&(E=E.createRange(),E.setStart(c.node,c.offset),k.removeAllRanges(),l>u?(k.addRange(E),k.extend(f.node,f.offset)):(E.setEnd(f.node,f.offset),k.addRange(E)))))),E=[];for(k=w;k=k.parentNode;)1===k.nodeType&&E.push({element:k,left:k.scrollLeft,top:k.scrollTop});for("function"==typeof w.focus&&w.focus(),w=0;w=t&&e<=t}function To(e,t){var n=e.firstSuspendedTime,r=e.lastSuspendedTime;nt||0===n)&&(e.lastSuspendedTime=t),t<=e.lastPingedTime&&(e.lastPingedTime=0),t<=e.lastExpiredTime&&(e.lastExpiredTime=0)}function Co(e,t){t>e.firstPendingTime&&(e.firstPendingTime=t);var n=e.firstSuspendedTime;0!==n&&(t>=n?e.firstSuspendedTime=e.lastSuspendedTime=e.nextKnownPendingLevel=0:t>=e.lastSuspendedTime&&(e.lastSuspendedTime=t+1),t>e.nextKnownPendingLevel&&(e.nextKnownPendingLevel=t))}function No(e,t){var n=e.lastExpiredTime;(0===n||n>t)&&(e.lastExpiredTime=t)}function Po(e,t,n,o){var a=t.current,i=Fr(),l=su.suspense;i=jr(i,a,l);e:if(n){n=n._reactInternalFiber;t:{if(J(n)!==n||1!==n.tag)throw Error(r(170));var u=n;do{switch(u.tag){case 3:u=u.stateNode.context;break t;case 1:if(It(u.type)){u=u.stateNode.__reactInternalMemoizedMergedChildContext;break t}}u=u.return}while(null!==u);throw Error(r(171))}if(1===n.tag){var s=n.type;if(It(s)){n=Dt(n,s,u);break e}}n=u}else n=Al;return null===t.context?t.context=n:t.pendingContext=n,t=on(i,l),t.payload={element:e},o=void 0===o?null:o,null!==o&&(t.callback=o),an(a,t),Dr(a,i),i}function Oo(e){if(e=e.current,!e.child)return null;switch(e.child.tag){case 5:return e.child.stateNode;default:return e.child.stateNode}}function Ro(e,t){e=e.memoizedState,null!==e&&null!==e.dehydrated&&e.retryTime