נתב״ג: פעילות מטוסי המטען הכפילה עצמה בחודש מאי
רשות שדות התעופה פרסמה דו״ח לסיכום הפעילות התעופתית בנמל התעופה בן גוריון עבור חודש מאי 2020.
בדו״ח נכתב כי ״החל מאמצע חודש דצמבר 2019 פקד את העולם נגיף הקורונה אשר התחיל בסין, התפשט בכל העולם במהלך החודשים וגרם לירידה ולעצירה מוחלטת של הפעילות התעופתית ברוב נמלי התעופה בעולם. ממצאי הדו״ח משקפים את הירידות במהלך חודש מאי 2020.
במהלך מאי עברו בנתב״ג בסך הכל 27,176 נוסעים ב-2,137 תנועות מטוסים בטיסות בינלאומיות ופנים ארציות. תנועת הנוסעים הבינלאומית החודש עמדה על 18,197 נוסעים והיא מגלמת ירידה של 99% לעומת מאי 2019 במהלכו עברו בנתב״ג 1.92 מיליון נוסעים. תנועת המטוסים הבינלאומית החודש עמדה על 1,863 תנועות ומגלמת ירידה של 85.7% בהשוואה למאי 2019.
היעד בעל נפח התנועה הגבוה ביותר היה שדה התעופה בניוארק, ניו יורק, אליו וממנו טסו 6,086 נוסעים, ירידה של 89.4% בהשוואה למאי אשתקד.
שינוע המטענים במהלך חודש מאי בנתב״ג עמד על 28,751 טון והוא מגלם עלייה של 1.52% לעומת מאי 2019 במהלכו שונעו בנתב״ג 28,318 טון מטען.
במטוסי נוסעים שונע 1,267 טון לעומת 15,030 טון במאי אשתקד – ירידה של 91.5%. במטוסי מטען שונע 27,484 טון לעומת 13,288 טון מטען במאי אשתקד – עלייה של 106.8%.
מתחילת השנה (ינואר עד מאי) שונעו בנתב״ג 135,850 טון מטען – ירידה של 6.85% לעומת התקופה המקבילה אשתקד במהלכה שונעו בנתב״ג 145,848 טון מטען.
אל על שינעה החודש במטוסי מטען 11,010 טון מטען– עלייה של 300% לעומת מאי אשתקד במהלכו שינעה החברה 2,469 טון מטען. עם נתון זה החברה מחזיקה 40% מנתח הפעילות במטוסי המטען. נסייג ונציין כי חברת אל על אינה מפעילה מטוסי מטען אלא משתמשת במטוסי הנוסעים שלה מסוג בואינג 787 דרימליינר עבור טיסות מטען למספר רב של יעדים ברחבי העולם. טיסות אלה מסווגות בדו״ח רשת כ״טיסות במטוסי מטען״.
במקום השני והשלישי נמצאות חברות מקבוצת צ׳אלנג׳ בבעלות עופר גלבוע. חברת המטענים ACE הרשומה בבלגיה שינעה במהלך מאי 3,564 טון מטען – עלייה של כ-92% בפעילותה לעומת מאי אשתקד. חברת ק.א.ל שינעה במהלך מאי בנתב״ג 2,178 טון מטען – ירידה של 21% לעומת מאי אשתקד במהלכו שינעה החברה 2,760 טון מטען. סך הכל שינעו שתי החברות 5,742 טון מטען ופעילותן בצוותא מהווה כ-21% מנתח שוק טיסות המטענים בנתב״ג.
פורסם באתר www.port2port.co.il
עוד מאמרים
מקרי בוחן: איך עמיל מכס פתר בעיות סבוכות עבור לקוחותיו
מבוא: תפקידו הקריטי של עמיל המכס בניהול סחר בינלאומי עולם הסחר הבינלאומי מתאפיין במורכבות רבה, תקנות ובירוקרטיה המשתנים ממדינה למדינה. הוא נתקל בנהלי מכס קפדניים. עמיל מכס מקצועי הוא מי שמפשט את הצורך, מנהל אותו ומסייע לכבד אותו, קנסות ובעיות משפטיות. במאמר זה נציג מקרי בוחן אמיתיים מעמידים עמילי מכס הצילו לקוחות מבעיות מורכבות, תוך הדגשת המומחיות והנסיונות בתחום. המקרים המוכרים כאן ממחישים כיצד עמילי
הפסקת פעילות אונר״א והשלכותיה על סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים
על המשלחים הבינלאומיים להימנע מטיפול ביבוא טובין על ידי אונר״א, משום שלא יתאפשר שחרורם של טובין אלו, על פי הוראות שני חוקים חדשים שהתקבלו בכנסת לאחרונה ואשר ייכנסו לתוקף בינואר 2025. ביום 28.10.24 התקבלו בכנסת שני חוקים, המשלימים זה את זה, החוק להפסקת פעילות אונר״א בשטח מדינת ישראל, התשפ״ה-2024 והחוק להפסקת פעילות אונר״א, התשפ״ה-2024. תחילתם של חוקים אלו היא בתוך שלושה חודשים מיום פרסומם, קרי,
נמלי ישראל: תור תפעולי של 47 אניות ממתינות
על פי הדיווחים, חלק מהאוניות נמצא על עוגן כבר שבועות רבים בפתח הנמלים והתור נמצא במגמת עלייה עוד לפני שהוכרז על הסדרה בצפון מול חיזבאללה. פורום לקוחות הנמלים יתכנס לדון במצב כאשר על הפרק יישום מתווה משרד התחבורה וגיוס כוח אדם. תור האניות בנמלי ישראל מגיע היום ל-47 אניות ממתינות. על פי הדיווחים, חלק מהאוניות עוגן כבר שבועות רבים בפתח הנמלים והתור נמצא במגמת עלייה
אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים
האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא: שילוח גלובלי בתוך מהומה גיאופוליטית שילוח גלובלי משמש כעמוד השדרה של הסחר הבינלאומי, כאשר למעלה מ-80% מהסחורות ברחבי העולם מועברות דרך הים. היציבות שלו היא קריטית לכלכלה העולמית. עם זאת, אירועים גיאופוליטיים גדולים כמו מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך המתמשך בישראל והחלטת המורדים החות’ים לחסום את מיצר באב-אל-מנדב בפני ספינות הקשורות לישראל, הטילו צל משמעותי