נתב״ג: פעילות מטוסי המטען הכפילה עצמה בחודש מאי
רשות שדות התעופה פרסמה דו״ח לסיכום הפעילות התעופתית בנמל התעופה בן גוריון עבור חודש מאי 2020.
בדו״ח נכתב כי ״החל מאמצע חודש דצמבר 2019 פקד את העולם נגיף הקורונה אשר התחיל בסין, התפשט בכל העולם במהלך החודשים וגרם לירידה ולעצירה מוחלטת של הפעילות התעופתית ברוב נמלי התעופה בעולם. ממצאי הדו״ח משקפים את הירידות במהלך חודש מאי 2020.
במהלך מאי עברו בנתב״ג בסך הכל 27,176 נוסעים ב-2,137 תנועות מטוסים בטיסות בינלאומיות ופנים ארציות. תנועת הנוסעים הבינלאומית החודש עמדה על 18,197 נוסעים והיא מגלמת ירידה של 99% לעומת מאי 2019 במהלכו עברו בנתב״ג 1.92 מיליון נוסעים. תנועת המטוסים הבינלאומית החודש עמדה על 1,863 תנועות ומגלמת ירידה של 85.7% בהשוואה למאי 2019.
היעד בעל נפח התנועה הגבוה ביותר היה שדה התעופה בניוארק, ניו יורק, אליו וממנו טסו 6,086 נוסעים, ירידה של 89.4% בהשוואה למאי אשתקד.
שינוע המטענים במהלך חודש מאי בנתב״ג עמד על 28,751 טון והוא מגלם עלייה של 1.52% לעומת מאי 2019 במהלכו שונעו בנתב״ג 28,318 טון מטען.
במטוסי נוסעים שונע 1,267 טון לעומת 15,030 טון במאי אשתקד – ירידה של 91.5%. במטוסי מטען שונע 27,484 טון לעומת 13,288 טון מטען במאי אשתקד – עלייה של 106.8%.
מתחילת השנה (ינואר עד מאי) שונעו בנתב״ג 135,850 טון מטען – ירידה של 6.85% לעומת התקופה המקבילה אשתקד במהלכה שונעו בנתב״ג 145,848 טון מטען.
אל על שינעה החודש במטוסי מטען 11,010 טון מטען– עלייה של 300% לעומת מאי אשתקד במהלכו שינעה החברה 2,469 טון מטען. עם נתון זה החברה מחזיקה 40% מנתח הפעילות במטוסי המטען. נסייג ונציין כי חברת אל על אינה מפעילה מטוסי מטען אלא משתמשת במטוסי הנוסעים שלה מסוג בואינג 787 דרימליינר עבור טיסות מטען למספר רב של יעדים ברחבי העולם. טיסות אלה מסווגות בדו״ח רשת כ״טיסות במטוסי מטען״.
במקום השני והשלישי נמצאות חברות מקבוצת צ׳אלנג׳ בבעלות עופר גלבוע. חברת המטענים ACE הרשומה בבלגיה שינעה במהלך מאי 3,564 טון מטען – עלייה של כ-92% בפעילותה לעומת מאי אשתקד. חברת ק.א.ל שינעה במהלך מאי בנתב״ג 2,178 טון מטען – ירידה של 21% לעומת מאי אשתקד במהלכו שינעה החברה 2,760 טון מטען. סך הכל שינעו שתי החברות 5,742 טון מטען ופעילותן בצוותא מהווה כ-21% מנתח שוק טיסות המטענים בנתב״ג.
פורסם באתר www.port2port.co.il
עוד מאמרים
תחום היבוא לישראל סיכום שנת 2024: תמורות, אתגרים והשפעות ארוכות טווח
הרחבת הפטורים ממכס וממסים אחת הרפורמות המשמעותיות ביותר בשנת 2024 הייתה הרחבת הפטורים ממכס וממסים על מגוון רחב של מוצרים, במטרה לעודד תחרותיות, להוזיל עלויות לצרכן ולתמוך בתעשיות מקומיות: מוצרים טכנולוגיים: יבוא של רכיבים טכנולוגיים, תוכנות ומכשירים אלקטרוניים זכה לפטורים חדשים, מתוך כוונה לעודד את ההייטק הישראלי ולשפר את הנגישות לטכנולוגיות מתקדמות. מוצרים חקלאיים: הפחתת מכסים על חומרי גלם, זרעים וציוד חקלאי סייעה לחקלאים לייעל
המדריך המלא ליבואנים מתחילים: איך להתחיל בתהליך המכס?
מבוא ייבוא סחורות הוא חלק בלתי נפרד מעולם העסקים הגלובלי ומספק הזדמנויות עסקיות רחבות. עם זאת, תהליך המכס יכול להיות מורכב ומאתגר, במיוחד עבור יבואנים מתחילים. המדריך הזה מציע סקירה מעמיקה של כל שלבי הייבוא, החל מהבנת תקנות המכס ועד שחרור המטען, במטרה לעזור לכם להתמודד עם האתגרים ולהבטיח תהליך חלק ויעיל. שלב 1: הבנת תקנות המכסלפני שמתחילים בתהליך הייבוא, חשוב להבין את התקנות המקומיות
טעויות נפוצות בעמילות מכס וכיצד להימנע מהן
מבוא עמילות מכס היא אחד מהתהליכים המרכזיים בניהול שרשרת האספקה הבינלאומית. טעויות בתהליך זה עלולות לגרום לעיכובים משמעותיים, קנסות גבוהים ואף לפגיעה במוניטין העסקי. תהליך נכון של עמילות מכס דורש הבנה מעמיקה של התקנות המקומיות והבינלאומיות, ניהול מסמכים מדויק ותיאום יעיל בין כל הצדדים המעורבים. במאמר זה נסקור את הטעויות הנפוצות ביותר בעמילות מכס, נלמד כיצד להימנע מהן ונציג מקרי בוחן של הצלחות ואי-הצלחות בתחום.
נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס: כלים, תקנות ואפשרויות שכל יבואן צריך להכיר
נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס: כלים, תקנות ואפשרויות שכל יבואן צריך להכיר פעילות היבוא והיצוא מהווה חלק מרכזי בתפקודה של כלכלה גלובלית ומחייבת הכרה מעמיקה של החוקים, התקנות והאפשרויות שמעניקה פקודת המכס. פקודה זו מהווה את הבסיס לניהול סחר בינלאומי תקין, תוך שמירה על עקרונות של שקיפות, יעילות ושוויון בין יבואנים ויצואנים. יבואנים המבקשים לפעול בשוק הבינלאומי בצורה מקצועית ויעילה נדרשים להכיר את הכללים והנוהלים