נמל חיפה נפרד מעגורני ה״בום״ הוותיקים
דף הבית » חדשות האתר » נמל חיפה נפרד מעגורני ה״בום״ הוותיקים
אחרי למעלה מ-40 שנה ומיליוני טונות של הנפות חברת נמל חיפה נפרדת לשלום מעגורני הבום הוותיקים ששירתו אותה נאמנה במשך עשרות שנים.
כחלק מהכנת נמל חיפה לתחרות, בשבוע האחרון בוצע פירוק של שני עגורני הזרוע מתוצרת Boom שהוצבו בשנים האחרונות ברציף קישון מערב. העגורנים שירתו אניות מטען כללי. העגורן הראשון שפורק (מספר 25) נכנס לשירות הנמל בשנת 1972 (לפני 48 שנים), והשני (מספר 29) משרת את נמל חיפה ״רק״ 44 שנים מאז 1976.
כושר ההרמה של העגורנים הוותיקים, תוצרת חברת BOOM בלגיה (שאינה קיימת יותר) היה 15 טון ו-25 טון ברדיוס של 22 מטר. משקל העגורנים שפורקו היה 160 ו-220 טון.
את מבצע הפירוק ניהל גיל פרידלר ראש יחידת תכנון ופיתוח הנדסי בנמל חיפה.
לצורך הפירוק נעשה שימוש בעגורני הנמל הניידים, כאשר חיתוך מבנה העגורנים מהרגליים בוצע על ידי מבערים ייעודיים. כעת יעברו העגורנים לגריטה והברזל ייוצא לחו״ל. את העגורנים הקשישים יחליפו בהמשך עגורני זרוע חדשים וחדישים.
פורסם באתר – www.port2port.co.il
צילום: ורהפטיג-וניציאן
עוד מאמרים בנושא...
מדיניות היבוא
מטרת המדיניות היא הקלה משמעותית בתהליכי היבוא והפחתת עלויות היבוא בפרט, ויוקר המחיה ככלל.
האם הייבוא המקביל מחטיא את מטרתו?
אין ספק כי ייבוא מקביל עשוי להיות אמצעי לקידום התחרות וזירוזה, והפחתת המחיר לצרכן הסופי היא צעד חשוב וראשון במעלה.
מבצע מיוחד – חברת “יחדיו” נרתמת גם כן למלחמה בקרונה
החברה ביצעה יבוא של מגוון מוצרים עבור בתי חולים, מוסדות וחברות מסחריות.
מכון היצוא: הסכם שיתוף פעולה עם מרכז הסחר העולמי בדובאי
ההסכם יאפשר הקמת ביתנים ישראלים בתערוכות הענק של העולם הערבי. שיתוף הפעולה כולל שותפות בכנסים בינ״ל ותערוכות ענק, חילופי משלחות וארגון משלחות של אנשי עסקים
כיצד משבר הקורונה משפיע על ניהול מלאים ואבטחתם
המשבר הנוכחי הביא עמו את הצורך בשינוי כיוון החשיבה ונקיטת אסטרטגיה שונה, כזו שתחזק את מנגנוני הניהול, תייצר מערכת יציבה ועמידה יותר, ותאפשר להתמודד עם