נמל חיפה נפרד מעגורני ה״בום״ הוותיקים
דף הבית » חדשות האתר » נמל חיפה נפרד מעגורני ה״בום״ הוותיקים
אחרי למעלה מ-40 שנה ומיליוני טונות של הנפות חברת נמל חיפה נפרדת לשלום מעגורני הבום הוותיקים ששירתו אותה נאמנה במשך עשרות שנים.
כחלק מהכנת נמל חיפה לתחרות, בשבוע האחרון בוצע פירוק של שני עגורני הזרוע מתוצרת Boom שהוצבו בשנים האחרונות ברציף קישון מערב. העגורנים שירתו אניות מטען כללי. העגורן הראשון שפורק (מספר 25) נכנס לשירות הנמל בשנת 1972 (לפני 48 שנים), והשני (מספר 29) משרת את נמל חיפה ״רק״ 44 שנים מאז 1976.
כושר ההרמה של העגורנים הוותיקים, תוצרת חברת BOOM בלגיה (שאינה קיימת יותר) היה 15 טון ו-25 טון ברדיוס של 22 מטר. משקל העגורנים שפורקו היה 160 ו-220 טון.
את מבצע הפירוק ניהל גיל פרידלר ראש יחידת תכנון ופיתוח הנדסי בנמל חיפה.
לצורך הפירוק נעשה שימוש בעגורני הנמל הניידים, כאשר חיתוך מבנה העגורנים מהרגליים בוצע על ידי מבערים ייעודיים. כעת יעברו העגורנים לגריטה והברזל ייוצא לחו״ל. את העגורנים הקשישים יחליפו בהמשך עגורני זרוע חדשים וחדישים.
פורסם באתר – www.port2port.co.il
צילום: ורהפטיג-וניציאן
עוד מאמרים בנושא...
מדיניות התקינה בישראל
מדיניות התקינה הלאומית כוללת קביעת עדיפויות בתקינה, יזום כתיבת תקנים חדשים ורביזיות בתקנים הקיימים, הכרזה על תקנים כרשמיים או הסרת רשמיותם, תיאום בין-משרדי בנושאי תקינה
גופים בינלאומיים הפועלים בנושא סחר והיצף
בעולם פועלים גופים שונים העוסקים בנושא סחר הוגן ופועלים נגד היצף.
מהו יבוא אישי?
על-פי ההגדרה שבצו יבוא חופשי אם הוכח להנחת דעתו של מנהל רשות המיסים או סגנו שהטובין מיובאים לא באמצעות עוסק, לא לצרכי אספקה, ייצור או
האם קיימים דרישות או תנאים ביבוא?
משרד הכלכלה והתעשייה מעדכן ומתקן את צו יבוא חופשי ואת צו יצוא חופשי במטרה שיכללו את כל דרישות הרגולטוריות הטכניות שבחקיקה הרלוונטית.
אני רוצה לייבא מוצר, מה עלי לעשות?
באופן כללי היבוא לישראל הוא חופשי. כל אדם יכול לייבא מבלי רישיון יבואן או רישיון/אישור יבוא. עם זאת, חלק מהמוצרים מחייבים רישום יבואן ואישור או