נמל חיפה נפרד מעגורני ה״בום״ הוותיקים
דף הבית » חדשות האתר » נמל חיפה נפרד מעגורני ה״בום״ הוותיקים
אחרי למעלה מ-40 שנה ומיליוני טונות של הנפות חברת נמל חיפה נפרדת לשלום מעגורני הבום הוותיקים ששירתו אותה נאמנה במשך עשרות שנים.
כחלק מהכנת נמל חיפה לתחרות, בשבוע האחרון בוצע פירוק של שני עגורני הזרוע מתוצרת Boom שהוצבו בשנים האחרונות ברציף קישון מערב. העגורנים שירתו אניות מטען כללי. העגורן הראשון שפורק (מספר 25) נכנס לשירות הנמל בשנת 1972 (לפני 48 שנים), והשני (מספר 29) משרת את נמל חיפה ״רק״ 44 שנים מאז 1976.
כושר ההרמה של העגורנים הוותיקים, תוצרת חברת BOOM בלגיה (שאינה קיימת יותר) היה 15 טון ו-25 טון ברדיוס של 22 מטר. משקל העגורנים שפורקו היה 160 ו-220 טון.
את מבצע הפירוק ניהל גיל פרידלר ראש יחידת תכנון ופיתוח הנדסי בנמל חיפה.
לצורך הפירוק נעשה שימוש בעגורני הנמל הניידים, כאשר חיתוך מבנה העגורנים מהרגליים בוצע על ידי מבערים ייעודיים. כעת יעברו העגורנים לגריטה והברזל ייוצא לחו״ל. את העגורנים הקשישים יחליפו בהמשך עגורני זרוע חדשים וחדישים.
פורסם באתר – www.port2port.co.il
צילום: ורהפטיג-וניציאן
עוד מאמרים בנושא...
מהי רפורמת היבוא?
רפורמת היבוא אותה מובילים משרד הכלכלה והתעשייה ומשרד האוצר בשיתוף משרד הבריאות והאנרגיה מתמקדת במעבר לשיטות הנהוגות בשווקים מפותחים בעולם ובשינוי שיטות הפיקוח על חוקיות היבוא
חוקי או לא חוקי
זכות העיכבון הינה זכות על פי דין, וכוונתה לייעל את הליך כריתתה של עסקה ולאפשר מסחר מהיר, דינמי ויעיל.
יתרונות היצוא
יצוא הינו מכירה והעברה של סחורות ו/או אספקה של שירותים ממדינה אחת (מדינת המקור – ישראל, במקרה שלנו) למדינה אחרת (מדינת היעד). היצוא הוא חלק
טיפים והתנהלות נכונה ביבוא אישי
וודאו מול הספק בחו”ל כי הוא מציין את ערך הטובין הראלי בחשבונית