חדשות האתר

מקרי בוחן: איך עמיל מכס פתר בעיות סבוכות עבור לקוחותיו

מבוא: תפקידו הקריטי של עמיל המכס בניהול סחר בינלאומי עולם הסחר הבינלאומי מתאפיין במורכבות רבה, תקנות...
24 November 2024

הפסקת פעילות אונר״א והשלכותיה על סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים

על המשלחים הבינלאומיים להימנע מטיפול ביבוא טובין על ידי אונר״א, משום שלא יתאפשר שחרורם של טובין אלו,...
24 November 2024

נמלי ישראל: תור תפעולי של 47 אניות ממתינות

על פי הדיווחים, חלק מהאוניות נמצא על עוגן כבר שבועות רבים בפתח הנמלים והתור נמצא במגמת עלייה עוד לפני...
24 November 2024

אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא:...
24 November 2024

הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי...
17 November 2024

הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה...
17 November 2024

דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו...
17 November 2024

מגמות בסחר בינלאומי בשנת 2024 וצפי לשנת 2025: סקירה מקיפה

מבוא: הסחר הבינלאומי בעידן של שינויים הסחר הבינלאומי ממשיך לשמש עוגן מרכזי בכלכלה הגלובלית, אך בעידן...
17 November 2024

יבואן מאושר: יתרונות, דרישות והזדמנויות בתוכנית להקלת תהליכי היבוא

מבוא בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, מכס הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי היבוא, אך הוא גם עשוי להוות אתגר לוגיסטי,...
10 November 2024

החות׳ים: נמשיך להטיל מצור ימי על אניות בבעלות ישראלית

הדובר הצבאי של החות׳ים הצהיר כי לפי ״מידע מודיעיני״ שהתקבל אצלם חברות ישראליות מנסות להעביר בעלות על...
10 November 2024
מאמרים חדשים

נמל הדרום: אניית MSC Nicola Mastro התקבלה על ידי שרת התחבורה

אניית המכולות הענקית MSC Nicola Mastro הגדולה ביותר שהגיעה אי פעם לנמלי ישראל, עגנה הבוקר בנמל הדרום באשדוד והתקבלה על ידי שרת התחבורה מירי רגב. אניית הענק, בעלת נפח של 24,116 TEU , הגיעה בהפלגה ישירה מנמל קינג עבדאללה שבערב הסעודית

אניית המכולות הענקית MSC Nicola Mastro הגדולה ביותר שהגיעה אי פעם לנמלי ישראל, עגנה הבוקר בנמל הדרום באשדוד והתקבלה על ידי שרת התחבורה מירי רגב. אניית הענק, בעלת נפח של 24,116 TEU, הגיעה בהפלגה ישירה מנמל קינג עבדאללה שבערב הסעודית, דרך תעלת סואץ וקבעה שיא חדש מבחינת גודל אונייה וכמות מטענים שהנמלים יכולים לקלוט.

מדובר באנייה חדשה, שהושקה רק השנה, באורך של 400 מטרים וברוחב של 61.5 מטרים. השיא הקודם נרשם בנובמבר שנה שעברה, כאשר את נמל הדרום פקדה אונייה המובילה כ-19 אלף מכולות והייתה עד אז לאניית המכולות הגדולה ביותר שפקדה את נמלי ישראל.

היום, כאמור נרשם שיא חדש כאשר אוניית המכולות מהגדולות ביותר בעולם, עגנה ברציף 28 בנמל הדרום וקבעה שיא חדש של כל הזמנים.

הגעתה של האונייה לנמל הדרום מהווה אבן דרך נוספת בחיבוריות הספנות של מדינת ישראל לעולם הרחב ואבן דרך נוספת הממחישה את נחישות משרד התחבורה למימוש חזון שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, להעמיד את נמלי ישראל בשורה אחת עם הגדולים בנמלי העולם, המסוגלים לשרת אוניה בסדר גודל שכזה.

שרת התחבורה מירי רגב | צילום: משרד התחבורה

השרה רגב סיירה היום בנמל הדרום בלוויית מנכ״ל המשרד, משה בן זקן, יו״ר חברת נמלי ישראל, עוזי יצחקי, מנכ״ל נמל הדרום, אייל ברוך וגורמי מקצוע נוספים, התרשמה מהרציף האוטומטי ותהליכי הפריקה האוטומטיים ושמעה על הצמיחה המהירה בישראל בהיקף הפעילות.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב: ״התחרות בנמלי הים מאפשרת לנו לשבור שיאים ולקלוט כאן בישראל את אוניות המטענים הגדולות ביותר בעולם. בזכות הגעת המגה-אוניות תעריפי ההובלה הימית לישראל וממנה נחתכים ונמצאים בירידה, מה שמאפשר בסופו של דבר למשק הישראלי להיות יותר תחרותי בייצוא וגם בייבוא. אחרי שנים רבות שבהן נטען כי נמלי הים בישראל הם הגורם הראשון ליוקר המחייה, שינינו את המשוואה, כיום נמלי הים התחרותיים תורמים להפחתת יוקר המחיי בישראל״. 

השרה רגב הוסיפה כי ״הנמלים החדשים בישראל, נמל הדרום באשדוד ונמל המפרץ בחיפה, כבר מחזיקים ביותר מ-40% מהיקף פעילות המכולות לישראל וממנה, מה שמעיד כי התחרות אכן חיה ובועטת ומציעה אפשרויות בחירה לכל יבואן ויצואן״. 

מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: ״במהלך החודשים האחרונים, הרפורמה בתחרות בנמלי הים הובילה לקיצור דרמטי של התורים התפעוליים, של המתנות אוניות מחוץ לנמלי ישראל. בתחילת שנת 2022, עם פתיחתם המלאה של נמל המפרץ בחיפה ונמל הדרום באשדוד, הסתיים החלק הראשון ברפורמת נמלי הים בישראל ונפתח עידן תחרותי. שנה וחצי לאחר מכן, התחרות בין הנמלים בעיצומה, מחירי ההובלה הימית לישראל וממנה נמצאים בירידה מתמשכת, היקף הפעילות בנמלים שובר שיאים והתור התפעולי של אוניות הממתינות לפריקה חוסל״. 

״כעת, מקדם משרד התחבורה יחד עם חברת נמלי ישראל את השלב הבא ברפורמה- חיבור תשתיות הנמלים והעורף הלוגיסטי. מדובר על שיפור ושדרוג תשתיות ההובלה מנמלי הים ללקוחות והנחת תשתיות להגדלת הסחר הבינלאומי, באמצעות העברת מטענים, מנמלי ישראל למדינות המזרח התיכון והמפרץ הפרסי״, הוסיף בן זקן.

יו״ר חברת נמלי ישראל, עוזי יצחקי: ״פקידות המגה אניות בנמלי ישראל מהוות גורם משמעותי בשיפור היכולות והשירות שמעניקים נמלי ישראל לכלל המשק והכלכלה. קליטת האוניות הגדולות בנמלי הים, שנעשות ברציפים אוטומטיים עם תשתיות טכנולוגיות מתקדמות, מאפשרת את הוזלת עלויות שינוע המטענים עבור היבואנים והיצואנים ולא פחות חשוב מכך מייעלת את השרשרת הלוגיסטית בכלל ההיבטים התפעוליים״. 

פורסם באתר port2port

תמונה כותרת:

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מקרי-בוחן-איך-עמיל-מכס-פתר-בעיות-סבוכות-עבור-לקוחותיו.png
מקרי בוחן: איך עמיל מכס פתר בעיות סבוכות עבור לקוחותיו

מבוא: תפקידו הקריטי של עמיל המכס בניהול סחר בינלאומי עולם הסחר הבינלאומי מתאפיין במורכבות רבה, תקנות ובירוקרטיה המשתנים ממדינה למדינה. הוא נתקל בנהלי מכס קפדניים. עמיל מכס מקצועי הוא מי שמפשט את הצורך,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/אונרא.png
הפסקת פעילות אונר״א והשלכותיה על סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים

על המשלחים הבינלאומיים להימנע מטיפול ביבוא טובין על ידי אונר״א, משום שלא יתאפשר שחרורם של טובין אלו, על פי הוראות שני חוקים חדשים שהתקבלו בכנסת לאחרונה ואשר ייכנסו לתוקף בינואר 2025. ביום 28.10.24 התקבלו...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/תור-תפעולי-של-47-אניות-ממתינות.png
נמלי ישראל: תור תפעולי של 47 אניות ממתינות

על פי הדיווחים, חלק מהאוניות נמצא על עוגן כבר שבועות רבים בפתח הנמלים והתור נמצא במגמת עלייה עוד לפני שהוכרז על הסדרה בצפון מול חיזבאללה. פורום לקוחות הנמלים יתכנס לדון במצב כאשר על הפרק יישום מתווה משרד...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/סקירה-ספנות.png
אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא: שילוח גלובלי בתוך מהומה גיאופוליטית שילוח גלובלי משמש כעמוד השדרה של הסחר הבינלאומי, כאשר למעלה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/וייטנאם.png
הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי לשפר את כושר התחרות של היצואנים הישראלים ולהניב תועלת שנתית למשק המוערכת בעשרות מיליוני שקלים בשנה שר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/הונג-קונג-גשר-בין-מזרח-למערב.png
הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה אחת – שתי שיטות”, הונג קונג הפכה למרכז לעסקים וסחר באסיה ולמרכז פיננסי בעל חשיבות בינלאומית....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מכון-יצוא.png
דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו לא רק על התעשייה הישראלית בארץ, אלא גם על הצמיחה במדינות יעד ותחזיות ליצוא הישראלי. מכון היצוא, ממשיך...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/באנרים-2200.png
מגמות בסחר בינלאומי בשנת 2024 וצפי לשנת 2025: סקירה מקיפה

מבוא: הסחר הבינלאומי בעידן של שינויים הסחר הבינלאומי ממשיך לשמש עוגן מרכזי בכלכלה הגלובלית, אך בעידן של שינויים מהירים הוא מתמודד עם הגרים חדשים לצד הזדמנויות רבות. מגמות עולמיות כמו דיגיטציה מתקדמת, רגולציות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/יבואן-מאושר.png
יבואן מאושר: יתרונות, דרישות והזדמנויות בתוכנית להקלת תהליכי היבוא

מבוא בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, מכס הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי היבוא, אך הוא גם עשוי להוות אתגר לוגיסטי, כלכלי ורגולטורי ליבואנים. על מנת לפשט את תהליכי היבוא ולסייע ליבואנים בתהליכים מול רשות המסים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מצור-הימי.png
החות׳ים: נמשיך להטיל מצור ימי על אניות בבעלות ישראלית

הדובר הצבאי של החות׳ים הצהיר כי לפי ״מידע מודיעיני״ שהתקבל אצלם חברות ישראליות מנסות להעביר בעלות על ספינות שלהם כדי לחמוק מתקיפה. נציין כי העובדות מוכיחות כי החות׳ים תוקפים אניות סוחר בים האדום ללא קשר...

1 2 3 72