נמל אשדוד: שדרוג הציוד הימי עם גוררת וסירת נתב חדשות
נמל אשדוד חתם על הסכם לקליטת גוררת חדשה המיועדת להכנסת ולהוצאת אוניות ענק באורך של כ-400 מטר, בעלות קיבולת של כ-18,000 TEU ושוקע של כ-16 מטר. הגוררת החדשה, שהינה בעלת 73 טון כוח משיכה ודחיפה, מצטרפת לשתי גוררות קודמות זהות שנחכרו לאחרונה עם מיטב הטכנולוגיות החדשות, כחלק ממהלך שמטרתו היה להגיע לצי של שלוש גוררות עוצמתיות שיאפשרו תמרוני אוניות ענק. הגוררת נבנית במספנה טורקית ותסופק לקראת אמצע שנת 2021.
איציק כהן, מנכ״ל בפועל של נמל אשדוד: ״ההשקעה בחכירת הגוררת השלישית מצטרפת להשקעות נוספות שביצענו בנמל, במטרה להביא לקידום המערך התפעולי, כמו גם מתן מענה מתקדם לתמרון אניות ענק. נמל אשדוד רואה בפעולות אלה אמצעי נוסף בהיערכות לתחרות אשר יאפשרו לנמל לעמוד בסטנדרטים מקצועיים בינלאומיים״.
בנוסף לכך, לפני כשבוע קיבלה מחלקת הים בנמל אשדוד את סירת הנתב החדשה שנבנתה במספנת אלוטק בפינלנד. סירת הנתב עשויה אלומיניום, היא מצוידת במיטב המכשור האלקטרוני כולל ECDIS, ושוויה עומד על כ-1.6 מיליון יורו. בסירה הותקנו שני סנפירים לייצוב טלטולים ומכלי מים למילויים בחורף, ומהירותה מגיעה ל-25 קשר. מדובר בסירה הזהה לסירת נתב המשמשת כיום בנמל אשדוד.
עוד מאמרים
עדכונים רגולטוריים בסחר חוץ 2024: יתרונות, חסרונות והשפעות
מבוא: רגולציה ככלי לעידוד סחר חוץ סחר החוץ של מדינה הוא עמוד תווך מרכזי בכלכלה, המושפע באופן ישיר ממדיניות רגולטורית. בשנת 2024, ישראל חוותה שינויים משמעותיים בתחום הרגולציה של סחר החוץ, במטרה להתמודד עם אתגרים גלובליים ולנצל הזדמנויות כלכליות. עדכוני הרגולציה מתמקדים בעיקר בהפחתת חסמים, קיצור תהליכי יבוא והגדלת השקיפות. המאמר סוקר את העדכונים הרגולטוריים המרכזיים בסחר החוץ לשנת 2024, תוך התמקדות ביתרונות ובחסרונות שלהם,
עדכונים בנושא יבוא, יצוא וסחר חוץ 2024: מגמות, רגולציות והזדמנויות עסקיות
מבוא: סחר החוץ של ישראל ב-2024 סחר החוץ של ישראל הוא נדבך מרכזי בכלכלה המקומית והגלובלית. בשנת 2024, חלו שינויים משמעותיים בתחום זה, שהשפיעו הן על מגזרי היבוא והיצוא והן על המדיניות הרגולטורית. המגמות כוללות עליות וירידות בנתוני הסחר, לצד רפורמות רגולטוריות שמטרתן לייעל תהליכים, להפחית עלויות ולשפר את התחרות בשוק המקומי. מגמות מרכזיות בסחר החוץ של ישראל ב-2024 יבוא עלייה ביבוא מוצרי צריכהבמהלך 2024
החל מיום 01.09.2024 נכנסה לתוקפה הוראת מנכ”ל 2.6 המתוקנת – מתן פטור לטובין המיובאים ביבוא מסחרי
בהתאם לסעיף 2(ג)(2) לצו יבוא חופשי, תשע”ד – 2014, השר שבתחום סמכותו מצויים הטובין או מי שהוא הסמיכו לכך, רשאי להתיר יבוא טובין המפורטים בתוספת השנייה בלא המצאת אישור או הוכחת עמידה בתנאים, למעט טובין אשר יבואם אסור לפי צו המכס (איסור יבוא), תשס”ה – 2005. הוראת מנכ”ל 2.6 – מתן פטורים לטובין המיובאים ביבוא מסחרי, באה להסדיר את העילות, התנאים וההליך להגשת בקשות לפטור מכוח
מערכת סטאטוס לרישיונות ולאישורים בין המכס לרשויות מוסמכות – הכירו את מערכת מסלול+
מערכת מסלול + משדרגת ליבואנים ולסוכני מכס את חווית העבודה, חוסכת זמן יקר ומקלה על ביצוע פעולות שוטפות. מהי מערכת מסלול זוהי מערכת סטאטוס לרישיונות ולאישורים בין המכס לרשויות מוסמכות. המערכת הינה מיזם משותף של המכס, ממשל זמין, משרד הכלכלה והרשויות המוסמכות השונות ומהווה חלק מהגשמת חזון משותף לשיפור השירות הממשלתי הניתן לכלל הציבור בתחום הסחר חוץ. באמצעות המערכת יבואנים, יצואנים וסוכני המכס יכולים להגיש באופן