נמל אשדוד רכש מלגזות והתקני הרמה בשווי מיליוני שקלים
דף הבית » חדשות האתר » נמל אשדוד רכש מלגזות והתקני הרמה בשווי מיליוני שקלים
שלוש המלגזות החדשות, שנרכשו בעלות של 5 מיליון שקלים, יתנו מענה להרמה ושינוע מטען כללי עד משקל של כ-45 טון, גלילי פלדה עד משקל של כ-40 טון וכן פרופילים של ברזל באורך של בין 12-16 מטר.
כמו כן נרכשו התקני הרמה למכולנוף בעלות של מאות אלפי שקלים.חברת נמל אשדוד רכשה לאחרונה שלוש מלגזות מתוצרת חברת KALMAR הפינית בשווי של כ-5 מיליון שקל. המלגזות החדשות יתנו מענה להרמה ושינוע מטען כללי עד משקל של כ-45 טון, גלילי פלדה עד משקל של כ-40 טון וכן פרופילים של ברזל באורך של בין 12-16 מטר. על מנת למצות את יכולותיה אלו, הותקנו על בסיסה אביזרים ייחודיים כגון קלשונים שיאפשרו לתת מענה לאותם שימושים. מחברת נמל אשדוד נמסר כי ״נמל אשדוד הינו אחת מחברות התפעול המורכבות ביותר שפועלות במשק. אחד המרכיבים המשמעותיים ביותר לפעילותו השוטפת הינו הציוד והכלים הכבדים״.
מחברת נמל אשדוד נמסר כי המלגזה החדשה תקל על פעולות נפוצות בנמל דוגמת העמסת פרופילים ארוכים במיוחד של ברזל שנעשתה עד כה בעזרתן של שתי מלגזות אשר עובדות במקביל ובסנכרון. מדובר בפעולה מורכבת ביותר הדורשת מיומנות גבוהה וקיים בה גם אלמנט של סיכון.
המלגזה מצוידת בטכנולוגיות מתקדמות של מדידת משקל, הגבלות עומס יתר, מערכות הגנה על מנוע ומערכות חיוניות של הכלי על ידי התראה על תקלה ואף הפסקה מדורגת של עבודת הכלי במטרה למנוע גרימת נזק אפשרית.
בנוסף, המלגזה החדשה מצוידת בשמשה קדמית פנורמית המעניקה שדה ראייה רחב ללא הפרעה או עיוותים מסוימים. היא כוללת מערכת ישיבה נוחה ומתקדמת וג׳ויסטיק חדשני המאפשר הפעלה נוחה תוך שמירה על סביבה ארגונומית של המפעיל. נציין כי עד כה הגיעו לנמל אשדוד שתיים מהמלגזות שהוזמנו והמלגזה השלישית, שהגיעה אף היא, נמצאת בשלבי הכנה למסירה ואמורה להחל פעילות תפעולית תוך כשבועיים.
שיקו ז׳אנה, מנכ״ל נמל אשדוד, ציין: ״כחברה תפעולית מורכבת ביותר אנו מציבים לעצמנו סטנדרט בינלאומי גבוה ביותר בכל הנוגע לאיכותו של הציוד והכלים עימם אנו עובדים. רכישתם של הכלים החדשים מציבה את נמל אשדוד כנמל חדשני, מתקדם, ומקצועי. המלגזות החדשות יאפשרו לצוות העובדים המיומן שלנו לעבוד בצורה מהירה, יעילה ובטיחותית יותר״.
מחברת נמל אשדוד נמסר עוד כי על מנת להכניס גמישות בהפעלת כלים כבדים ושיפור ביכולת ההרמה ושינוע של מטען כללי, נרכשו שני התקני הרמה למכולנוף בעלות של מאות אלפי שקלים. ההתקנים הינם תוצרת של החברה הספרדית TEC המתמחה בייצור התקני הרמה מיוחדת לציוד הנמלי הכבד. ההתקן מאובזר בארבע אוזני הרמה עם כושר הרמה של 20 טון כל אחד וארבע אוזני הרמה נוספות (קטנות יותר) עם סגירים בקצה עם כושר הרמה של 10 טון כל אחד. ניתן להשתמש בהתקן גם על ידי ״ספרדר״ של מנוף גשר או מנוף שער.
פורסם באתר – www.port2port.co.il
צילום: יעקב פותיאל
עוד מאמרים בנושא...
סחר בינלאומי בישראל
הסחר הבינלאומי ממלא תפקיד מרכזי בכלכלת ישראל, ומאפשר למדינה להתגבר על משאבי הטבע המוגבלים שלה ולהשתלב בשוק העולמי. כמדינה קטנה עם כלכלה מפותחת מאוד, ישראל
ארגון הסחר העולמי (WTO)
ה – WTO הינו הגוף החשוב ביותר בעולם לקביעת כללי סחר בינלאומי, לקידום ולפיקוח על ליברליזציה בסחר. כאן נסקור את פעילות ארגון ה – WTO
למה צריך סקר שוק מקיף לפני יבוא סחורות מחו”ל
בנוף העצום של הסחר הבינלאומי, אמנות יבוא הסחורות מחו”ל דומה לניווט במבוך של הזדמנויות ואתגרים. דמיינו את זה – אתם על סף גילוי אוצר של
שילוח ימי ויבוא מוצרים מסין
בנוף העצום של הסחר העולמי, מדינה אחת בולטת כמעצמה בכל הנוגע לייצור וייצוא סחורות – סין. הפיתוי של רכישת מוצרים מהמפעל העולמי כבש יזמים ועסקים
אמנת טיר (TIR)
“אמנת טיר” היא אמנת מכס בינלאומית המאפשרת הובלת מטענים דרך מדינה אחת או יותר.הגשת מסמכי יבוא (אמנת Transit Internationaux Routiers – TIR) רעיון ה- TIR
התחזית המקרו-כלכלית של חטיבת המחקר, אוקטובר 2023
לצפייה בהודעה כקובץ לחץ כאן תמצית מסמך זה מציג את התחזית המקרו-כלכלית שחטיבת המחקר בבנק ישראל גיבשה באוקטובר 2023[1] בנוגע למשתני המקרו העיקריים – התוצר, האינפלציה