נמל אשדוד: נקלטו מלגזות חדשות בעלות 19 מיליון שקל

חברת הנמל קלטה 8 מלגזות מסוג 16 טון וכן 7 מלגזות מסוג מכולנוף מתוצרת חברת Kalmar השוודית המצוידים במערכות מתקדמות.

נמל אשדוד: נקלטו מלגזות חדשות בעלות 19 מיליון שקל

חברת הנמל קלטה 8 מלגזות מסוג 16 טון וכן 7 מלגזות מסוג מכולנוף מתוצרת חברת Kalmar השוודית המצוידים במערכות מתקדמות. יצחק בלומנטל, מנכ״ל חברת נמל אשדוד: הדבר יאפשר שיפור תפעולי הן מבחינת ביצוע והן מבחינת נוחות ובטיחות העובדים.

ביום חמישי האחרון (16.5) נערך טקס לקליטת 15 מלגזות חדשות שרכשה החברה בסכום כולל של כ-19 מיליון שקל, לצורכי ייעול תהליכים תפעוליים בנמל.

מחברת נמל אשדוד נמסר כי נרכשו 8 מלגזות מסוג ״16 טון״, אשר עתידות להחליף את צי המלגזות הקיים של 12 טון, וכן 7 מלגזות מסוג ״מכולנוף״. נציין כי מלגזה מסוג מכולנוף משמשת לשינוע מכולות עד 45 טון בשטחי הנמל, ומסוגלת להגיע לגובה של 5 מכולות. כיום קיימים בנמל כ-11 מלגזות מסוג ״מכולנוף״ כאשר מחצית מהן מיועדות לגריטה.

המכולנופים החדשים מצוידים במערכת SOLAS (Safety of Life At Sea) אשר שוקלת את המכולה לפני ובמהלך השינוע ומאפשרת חיבור למערכת ה-TOS של הנמל. המכולנופים החדשים מצוידים במערכות בטיחות מהמתקדמות ביותר, לשמירה מירבית על מפעיל המלגזה וסביבתו. המכולנופים עונים על דרישות מחמירות לשמירה על איכות הסביבה ומצמצמות את פליטת גזי החממה וה-CO למינימום האפשרי, וכן מערכות לשיפור אמינות המאפשרות עבודה גם בעת תקלות.

כאמור, לצד המכולנופים, רכשה חברת נמל אשדוד גם מלגזות מסוג 16 טון, העתידות להחליף את צי מלגזות ה-12 טון, ולשפר משמעותית את ביצוע ומרחב הפעולות האפשריות. למלגזות 16 טון מפרט ייחודי המותאם לצרכי התפעול של הנמל, ומאפשר עבודה קלה ונוחה לגלילי פלדה, ללא צורך בהמתנה להחלפת הפין. מדובר בייעול משמעותי בתהליך העבודה, וזאת הודות למבנה הקלשונים המיוחד. במלגזות הותקנו מערכות לצמצום זיהום האוויר לצד מערכות כיבוי אש מתקדמות.

המלגזות נרכשו מחברת Kalmar השוודית, המספקת פתרונות לציוד ייעודי לשינוע מטענים כבדים עבור חברות שונות ברחבי העולם. עלות כל ״מכולנוף״ כ-450 אלף יורו ועלות מלגזה 16 טון מגיעה לכ-200 אלף יורו.

מנכ״ל חברת נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, ציין כי ״השיפורים הטכנולוגיים המצויים במלגזות החדשות יאפשרו שיפור תפעולי הן מבחינת ביצוע והן מבחינת נוחות ובטיחות העובדים. בניין הכוח של נמל אשדוד מתחזק כחלק מההכנה לתחרות. חידוש הצי יעלה את זמינות הכלים אשר יעניק מענה רציף ללקוחות, יצמצם תקלות ויגדיל משמעותית את התפוקות״.

עוד מאמרים

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע.png
אופטימיזציה של תהליכי שינוע: טיפים להקטנת עלויות ושיפור היעילות

מבואשינוע מטענים מהווה חלק מהותי בשרשרת האספקה העולמית, במיוחד בעידן שבו מסחר בינלאומי וצריכה מקוונת נמצאים בצמיחה מתמדת. האתגר המרכזי הוא לשנע מטענים במהירות, ביעילות ובעלות מינימלית. מאמר זה עוסק באופטימיזציה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע-מטענים-ביבשה.png
סיכונים וניהול משברים בשינוע מטענים

מבואשינוע מטענים הוא תהליך ליבה בפעילות המסחרית והלוגיסטית, המחבר בין ספקים, יצרנים וצרכנים ברחבי העולם. לצד חשיבותו הרבה, שינוע מטענים נושא בחובו סיכונים משמעותיים שעלולים לפגוע בשרשרת האספקה, לגרום להפסדים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע-מטענים-1.png
תכנון שרשרת אספקה ​​יעילה: שינוע מטענים בצורה אופטימלית

מבוא בעולם הגלובלי של היום, תכנון שרשרת אספקה ​​הפך למרכיב חיוני בהצלחת חברות וארגונים. שינוע מטענים הוא חלק קריטי בשרשרת זו, ומשפיע ישירות על עלויות, עמידה בזמנים ושביעות רצון הלקוחות. מאמר זה מציג את...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מקרי-בוחן-איך-עמיל-מכס-פתר-בעיות-סבוכות-עבור-לקוחותיו.png
מקרי בוחן: איך עמיל מכס פתר בעיות סבוכות עבור לקוחותיו

מבוא: תפקידו הקריטי של עמיל המכס בניהול סחר בינלאומי עולם הסחר הבינלאומי מתאפיין במורכבות רבה, תקנות ובירוקרטיה המשתנים ממדינה למדינה. הוא נתקל בנהלי מכס קפדניים. עמיל מכס מקצועי הוא מי שמפשט את הצורך,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/אונרא.png
הפסקת פעילות אונר״א והשלכותיה על סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים

על המשלחים הבינלאומיים להימנע מטיפול ביבוא טובין על ידי אונר״א, משום שלא יתאפשר שחרורם של טובין אלו, על פי הוראות שני חוקים חדשים שהתקבלו בכנסת לאחרונה ואשר ייכנסו לתוקף בינואר 2025. ביום 28.10.24 התקבלו...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/תור-תפעולי-של-47-אניות-ממתינות.png
נמלי ישראל: תור תפעולי של 47 אניות ממתינות

על פי הדיווחים, חלק מהאוניות נמצא על עוגן כבר שבועות רבים בפתח הנמלים והתור נמצא במגמת עלייה עוד לפני שהוכרז על הסדרה בצפון מול חיזבאללה. פורום לקוחות הנמלים יתכנס לדון במצב כאשר על הפרק יישום מתווה משרד...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/סקירה-ספנות.png
אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא: שילוח גלובלי בתוך מהומה גיאופוליטית שילוח גלובלי משמש כעמוד השדרה של הסחר הבינלאומי, כאשר למעלה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/וייטנאם.png
הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי לשפר את כושר התחרות של היצואנים הישראלים ולהניב תועלת שנתית למשק המוערכת בעשרות מיליוני שקלים בשנה שר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/הונג-קונג-גשר-בין-מזרח-למערב.png
הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה אחת – שתי שיטות”, הונג קונג הפכה למרכז לעסקים וסחר באסיה ולמרכז פיננסי בעל חשיבות בינלאומית....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מכון-יצוא.png
דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו לא רק על התעשייה הישראלית בארץ, אלא גם על הצמיחה במדינות יעד ותחזיות ליצוא הישראלי. מכון היצוא, ממשיך...

1 2 3 73