נמל אשדוד מפעיל רציף תפעולי חדש
נמל אשדוד מפעיל החל מאתמול (יום ד׳) רציף תפעולי חדש הכולל מנופים ומדלים. הפרויקט ההנדסי המורכב, הכולל את הכשרת רציף 24, מתבצע למעשה במקביל לפרויקט משמעותי אחר הכולל העמקת רציף 21 והתאמתו לקליטת אניות גדולות בחלקו המזרחי ואניות גרעינים בחלקו המערבי. במסגרת העבודות לצורך שדרוג הרציף.
רציף 21 הושבת לצורך שדרוגו, ואניות צובר ומטען כללי יופנו, בין היתר, לרציף 24 החדש לקבלת מענה תפעולי.
מחברת נמל אשדוד נמסר כי ההכנות להכשרת הרציף החדש כוללות העברתם של שני מנופים ושני מדלים לפריקת גרעינים, וכן הוספת ׳דולפין׳, מבנה הנדסי הנמצא במים, ומשמש לצורך הארכת הרציף לטובת קשירת אניות גדולות. כמו כן, בוצעו הסדרי תנועה המתאימים לשילוב תנועת משאיות הנושאות מטען כללי, מכולות וצובר. את הפרויקט מובילות ומבצעות חטיבת לוגיסטיקה, חטיבת תפעול וקצין בטיחות בתעבורה.
מנכ״ל נמל אשדוד, שיקו ז׳נה, הוסיף: ״הכשרת ושדרוג הרציפים הינם חלק מתכנית רחבה לקידום ופיתוח תשתיות הנמל, ובכך לשפר את מתן השירות ללקוחותינו וכן את יכולתו של נמל אשדוד להתחרות מול הנמלים החדשים הנבנים בימים אלה״.
מחברת נמל אשדוד נמסר כי ״על אף ואולי דווקא כעת, בצלו של משבר הקורונה, כאשר נמל אשדוד מהווה עורק חמצן מרכזי לכניסת סחורות וחומרי גלם לטובת המשך תפקוד רציף של המשק הישראלי, מובן הצורך בפרויקט זה״.
עוד מאמרים
אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים
האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא: שילוח גלובלי בתוך מהומה גיאופוליטית שילוח גלובלי משמש כעמוד השדרה של הסחר הבינלאומי, כאשר למעלה מ-80% מהסחורות ברחבי העולם מועברות דרך הים. היציבות שלו היא קריטית לכלכלה העולמית. עם זאת, אירועים גיאופוליטיים גדולים כמו מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך המתמשך בישראל והחלטת המורדים החות’ים לחסום את מיצר באב-אל-מנדב בפני ספינות הקשורות לישראל, הטילו צל משמעותי
הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם
מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי לשפר את כושר התחרות של היצואנים הישראלים ולהניב תועלת שנתית למשק המוערכת בעשרות מיליוני שקלים בשנה שר הכלכלה והתעשייה, ח”כ ניר ברקת: “וייטנאם היא אחת הכלכלות הצומחות והמתפתחות בעולם ושותפת סחר חשובה עבור מדינת ישראל. הסכם הסחר משקף את מדיניות משרד הכלכלה לסייע בפתיחת שווקים חדשים לתעשייה הישראלית.
הונג קונג – גשר בין מזרח למערב
בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה אחת – שתי שיטות”, הונג קונג הפכה למרכז לעסקים וסחר באסיה ולמרכז פיננסי בעל חשיבות בינלאומית. התועלת יתרונות כמו שימוש הרווח באנגלית, סחר חופשי ומדיניות מיסוי נמוך, הממצבים אותה כיעד אטרקטיבי עבור חברות כלכלת הונג קונג, המבוססת על עקרונות של שוק חופשי, נשנת על סחר בינלאומיות שירותים מפותחת. אף על
דו”ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי
שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו לא רק על התעשייה הישראלית בארץ, אלא גם על הצמיחה במדינות יעד ותחזיות ליצוא הישראלי. מכון היצוא, ממשיך לסייע לחברות הישראליות יחד עם שותפיו העסקיים, בהתמודדות עם האתגרים בשווקים הבין-לאומיים ובהבאת החדשנות והפיתוחים הישראליים לקדמת הבמה הבין-לאומית. אנו שמחים להציג את דוח מכון היצוא לשנת 2023, הסוקר את המגמות בכלכלה