נמל אשדוד בתגובה לאיום בשביתה: ״ניצול ציני וחסר תקדים של מצב החירום בו מצויה המדינה״
דף הבית » חדשות האתר » נמל אשדוד בתגובה לאיום בשביתה: ״ניצול ציני וחסר תקדים של מצב החירום בו מצויה המדינה״
נמל אשדוד שיגר מכתב חריף להסתדרות במטרה למנוע שביתה אשר תביא לנזקים אדירים ושיתוק המשק. סמנכ״ל משאבים של נמל אשדוד, ירון הדרי: התעלמות מוחלטת מכך שהנמל הוא בבחינת שירות חיוני וקיומי. אבי אדרי בתגובה: לא העובדים הם אלה שביצעו סיבוב פרסה.
סמנכ״ל משאבים של נמל אשדוד, ירון הדרי, שיגר מכתב חריף ליו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, בתגובה להכרזה על סכסוך עבודה מצדם של העובדים בסקטורים בתי מלאכה, תפעול וציוד מכני בשבוע שעבר.
״אנו מוכרחים להביע את התדהמה שהכתבה בנו נוכח עיתוי מסירת ההודעה, זאת בעיצומו של גל קורונה בו ישנו היקף חסר תקדים של מאומתים ובאופן המשפיע על המשק הישראלי. עצם מסירת ההודעה בעיתוי זה הוא בבחינת חוסר תום לב בהתגלמותו ובבחינת ניצול ציני וחסר תקדים של ׳מצב החירום׳ בו מצויה המדינה ובתוך התעלמות מוחלטת מכך שהנמל הוא בבחינת שירות חיוני וקיומי״, כך עולה מהכתוב במכתב.
עוד מוסיף הדרי וכותב כי ״במהלך כל תקופת המגיפה, החל מחודש מארס 2020, לא נגדע מקור פרנסתם של עובדי החברה ולו ליום אחד. זאת, בניגוד גמור לסקטורים אחרים במשק שספגו את ׳נחת זרועה׳ של הקורונה״.
בשבוע שעבר הכריזו עובדים בסקטורים בתי מלאכה, תפעול וציוד מכאני, עובדים חיוניים ביותר לתפקודו הרציף של הנמל, על סכסוך עבודה, כאשר 800 העובדים מאיימים במה שעלול לגרום להשבת מלאה של הנמל אשר מהווה שער מרכזי להזרמת סחורות וחומרי גלם למשק הישראלי. הסיבה לאיום נובעת ממחלוקת ׳כלכלית׳, אשר בהתאם להסכמים הקיבוציים היא איננה מהווה עילה לשביתה, וההסתדרות אף תמכה בעמדה זו לא אחת בעבר.
אירועים אלה מתרחשים כאשר ברקע פתיחת השוק לתחרות עם פתיחתם של שני נמלים חדשים פרטיים. כפי שמוזכר במכתב, חברת נמל אשדוד השקיעה סכום של כ-2 מיליארד שקל בהיערכות לתחרות הכוללת השקעה בתשתיות ובציוד.
הדרי חותם את מכתבו בקריאה לקיום פגישה דחופה ועניינית לגישור המחלוקות תוך הימנעות מהתדיינות משפטית ומנקיטת צעדים ארגוניים בלתי לגיטימיים. במידה וההסתדרות לא תיאות להצעה, שומרת לעצמה חברת נמל אשדוד את הזכות לפנות לבית הדין האזורי לעבודה בבקשה לצו מניעה במטרה למנוע את הנזקים האדירים הצפויים להיגרם משיבוש העבודה או השביתה הצפויה.
אבי אדרי בתגובה: היתה זו הנהלת הנמל שהכירה בצורך שמעלה סכסוך העבודה
אבי אדרי, יו״ר ועד עובדי תחבורה בהסתדרות בתגובה: ״מקוממת הטענה כאילו היו אלה העובדים דווקא שביצעו סיבוב פרסה הבא לידי ביטוי בהכרזת הסכסוך – הרי היתה זו הנהלת הנמל שהכירה בצורך שמעלה סכסוך העבודה, ישבה על נציגות העובדים למשא ומתן ארוך, קיבלה ״מקדמות של רצון טוב״ על חשבון ההסכם המתגבש, וסיימה את המגעים בהסכם חתום. אם היה דירקטוריון החברה מכבד את מאמציהם של ה״שותפים״ ליחסי עבודה, כדבריך, לא היה כל צורך בהכרזת הסכסוך. אלא שלצערי זה לא המצב, ונראה לי ראוי, כמו גם הגון, שתפנה את טענותיך למענן הנכון, למי ש״סבב פרסה״, במקום כלפי העובדים״.
עוד מאמרים בנושא...
״מה שטוב לאירופה -טוב לישראל״
מליאת הכנסת אישרה לפני זמן קצר בהסכמת הקואליציה והאופוזיציה וללא מתנגדים, את חלקו הראשון של החוק ההיסטורי שהגיש שר הכלכלה ניר ברקת. החלק הראשון של
מתן הרשאה לביצוע בדיקה פיזית ע”י סוכן מכס אחר- החל מה-3.9.23
*עדכון מיום 22.6.23- שימו לב: מועד הכניסה לתוקף נדחה ל-3.9.23. יובהר כי עליכם לנצל את פרק הזמן הנוסף שניתן להתארגנות והיערכות עפ”י ההנחיה החדשה. להלן הודעה ליבואנים
מצגת מוובינר בנושא מערכת מסלול החדשה – “מסלול פלוס”
ביום 21.6.2023 קיים אגף יבוא מכס ותקינה בשיתוף המכס, מערך הדיגיטל הלאומי ומשרד הכלכלה וובינר להצגת מערכת הגשת הבקשות החדשה לאישורי יבוא – “מסלול פלוס”
מהי רפורמת היבוא?
רפורמת היבוא אותה מובילים משרד הכלכלה והתעשייה ומשרד האוצר בשיתוף משרד הבריאות והאנרגיה מתמקדת במעבר לשיטות הנהוגות בשווקים מפותחים בעולם ובשינוי שיטות הפיקוח על חוקיות היבוא
שילוב רישיון יבוא משרד הביטחון לאישור ממוחשב החל מ-18.1.23
איריס סעדון, מנהלת תחום בכירה חוקיות יבוא במינהל המכס וענבל לוי מאגף טכנולוגיות מידע במכס שלחו אלינו את ההודעה הבאה: החל מתאריך 18.1.23 משרד הביטחון
העברת תזכורת ליבואן / יצואן בדבר סיום תוקף ייפוי כוח לסוכן המכס
במסגרת שיפור השירות לציבור במינהל המכס, ובמסגרת הנגשת המידע ללקוחות, הריני לעדכנכם כי החל מה- 1/5/23 מערכת שער עולמי תעביר התרעות ליבואנים וליצואנים בדבר כתבי