חדשות האתר

אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא:...
21 November 2024

הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי...
17 November 2024

הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה...
17 November 2024

דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו...
17 November 2024

מגמות בסחר בינלאומי בשנת 2024 וצפי לשנת 2025: סקירה מקיפה

מבוא: הסחר הבינלאומי בעידן של שינויים הסחר הבינלאומי ממשיך לשמש עוגן מרכזי בכלכלה הגלובלית, אך בעידן...
17 November 2024

יבואן מאושר: יתרונות, דרישות והזדמנויות בתוכנית להקלת תהליכי היבוא

מבוא בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, מכס הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי היבוא, אך הוא גם עשוי להוות אתגר לוגיסטי,...
10 November 2024

החות׳ים: נמשיך להטיל מצור ימי על אניות בבעלות ישראלית

הדובר הצבאי של החות׳ים הצהיר כי לפי ״מידע מודיעיני״ שהתקבל אצלם חברות ישראליות מנסות להעביר בעלות על...
10 November 2024

צים מאיצה את ההשקה העולמית של מכולות חכמות בעזרת Hoopo

החברה מקדמת את הנראות והשקיפות של המכולות באמצעות שילובם של ה- Sense Solar trackers החדשניים של Hoopo....
10 November 2024

שינוע מטענים: הבנת תהליך הובלת המטענים הבינלאומי

מבוא: מהו שינוע מטענים ומדוע הוא חשוב? שינוע מטענים הוא אחד המרכיבים המרכזיים בסחר הבינלאומי המודרני,...
03 November 2024

צים מכריזה על ארגון מחדש של השירות בחוצה - אטלנטי

המבנה המעודכן, שייכנס לתוקף החל מפברואר 2025, ישפר את היצע השירותים על ידי הקמת שתי מחרוזות שירות שבועיות,...
03 November 2024
מאמרים חדשים

נמל אשדוד: אניית יאנג מינג נאלצה לצאת מהרציף ועליה 40 מכולות מלאות בייבוא

נמל אשדוד: אניית יאנג מינג נאלצה לצאת מהרציף ועליה 40 מכולות מלאות בייבוא

זאת לאחר שעל האנייה בוצעו כ-3,200 פעולות וחלון הזמנים שלה הוארך עקב מנוף תקול.

נשיא לשכת הספנות: המקרה הנוכחי הוא עליית מדרגה. חברת נמל אשדוד: חשוב להדגיש שהסכם החלונות מדבר על פריקת מכולות עד סיום מועד החלון ולא עד גמר הפעולות

האניה YN WONDERLAND של חברת הספנות יאנג מינג, פקדה את נמל אשדוד בלילה שבין יום ראשון לשני השבוע וביצעה כ-3,200 פעולות של פריקה וטעינת מכולות על האנייה. במהלך השהות הוארך חלון השירות שלה על ידי חברת נמל אשדוד, וזאת עקב מנוף תקול ברציף שפגם בתפוקות.

 

וכך, בבוקר יום שני, כאשר נותרו רק עוד 40 מכולות מלאות בייבוא לפריקה לרציף, הורה רמ״ח מכולות בנמל אשדוד לאנייה לצאת באופן מיידי מהרציף ולפנות אותה לאנייה הבאה. קפטן אניית יאנג מינג ביקש להביע את מחאתו על כך שהאנייה טרם סיימה את פריקתה. אולם, ולמרות שהקפטן אישר תחת מחאה שביכולתו לצאת מהנמל בתוך 30 דקות, התברר כי סירת הנתב לא תהיה לו זמינה, שכן הנתבים יוצאים להפסקת צהריים.

בסופו של דבר, האניה YM WONDERLAND יצאה מהנמל בצהרי יום שני, מספר שעות לאחר תום חלון השירות, כשעל סיפונה נותרו 40 מכולות יבוא שלא נפרקו.

מסוכנות קונמרט, אשר מייצגת את חברת Yang Ming בישראל נמסר: ״חוסר רגישות מצד נמל אשדוד. כל מכולה מלאה ביבוא היא עולם ומלואו עבור היבואן שממתין להגעתה. הנמל כבר ביצע 3,200 פעולות על האנייה. לא יכלו לסיים את העבודה ולפרוק 40 מכולות נוספות? הרי הכל מתחיל ונגמר במנופים תקולים ובבעיות התפעוליות של הנמל״.

נשיא לשכת הספנות: המקרה הנוכחי הוא עליית מדרגה

ד״ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות הישראלית, הגיב לדברים, ואמר: ״אמנם תיאורטית, ההובלה במכולות זוכה לעדיפות בתור התפעולי ואניות החלון גם נהנות מכניסה מיידית לרציפים, אבל בפועל קיימות מגבלות חמורות תוצרת הארץ בנמל אשדוד ש׳מענישות׳ את היבואנים, היצואנים ובעלי האניות בצורה בלתי מתקבלת על הדעת. כל אנייה כמעט מקבלת כל שבוע אלוקציה שהיא הכמות שהנמל יטפל בה בניגוד לדרישת הסוכן הגבוהה מכמות זו. הנמל טוען שאין לו אפשרות לספק את כל הדרישות. באופן רגיל ה׳קורבנות׳ הן המכולות הריקות שאחרי פריקת יבוא המלאות וטעינת יצוא המכולות המלאות (תמיד פחות מהיבוא) נשארות על הרציף וכמובן משלמות דמי אחסון עד שתבוא אנייה מיוחדת לחלצן, כאשר בעל האנייה נאלץ לשלם עבור האנייה הזו. ניסינו, ללא הצלחה, דרך משרד התחבורה, למנוע את תשלומי ה׳קנסות׳ הללו שיצר הנמל.

המקרה הנוכחי הוא עליית מדרגה בהשארת מכולות יבוא על האנייה והפלגת האנייה ללא פריקתן. כמובן שהעלות הנוספת להבאתן לארץ איננה בראש של הנמל/ בדיוק כמו האנייה ׳אקסודוס׳ שעזבה את חיפה עם המעפילים וחזרה לגרמניה. לעתים משאירים גם מכולות יצוא מלאות על הרציף, שזה כבר מקרה קיצוני נוסף. הנמלים חייבים להבין שאין דבר כזה כמו השארת מכולות מלאות באנייה או על הרציף. זה א״ב של שרותי מכולות בעולם שהקלות הבלתי נסבלת לבצע מחדל כזה לא צריכה לגרום לכך״.

נמל אשדוד: הסכם החלונות מדבר על פריקת מכולות עד סיום מועד החלון ולא עד גמר הפעולות

מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה: ״לאור תקלה באחד המנופים חברת נמל אשדוד אפשרה לסוכן באופן חריג ביותר לגלוש מהחלון בכדי להספיק פריקת מירב המכולות מוגבל בשעה, על מנת לא לפגוע בחלונות נוספים. חשוב להדגיש שהסכם החלונות מדבר על פריקת מכולות עד סיום מועד החלון ולא עד גמר הפעולות״.

פורסם באתר –www.port2port.co.il

 

עוד מאמרים בנושא...

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/09/Light-Grey-And-Blue-Gradient-English-Lesson-YouTube-Thumbnail-1.png
יו״ר ההסתדרות הכריז על שביתה במשק

ההסתדרות פרסמה את רשימת מקומות העבודה שישבתו היום בהם חברת נמלי ישראל, חברת נמל חיפה, חברת נמל אשדוד, חברת נמל אילת, ונמל מספנות ישראל. נתב״ג ייסגר להמראות החל מהשעה 8 בבוקר ועד 14:00. מנתב״ג דרך הנמלים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/Light-Grey-And-Blue-Gradient-English-Lesson-YouTube-Thumbnail.png
חדשות בתחום היצוא והיבוא

מבוא תחום היצוא והיבוא בישראל חווה שינויים ותמורות משמעותיות בשנים האחרונות, במקביל להתפתחויות גלובליות וכלכליות המשפיעות על הסחר הבינלאומי של המדינה. בשנה האחרונה נרשמו שינויים מדיניים, רגולטוריים וכלכליים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/סחר.png
סחר בינלאומי בישראל

הסחר הבינלאומי ממלא תפקיד מרכזי בכלכלת ישראל, ומאפשר למדינה להתגבר על משאבי הטבע המוגבלים שלה ולהשתלב בשוק העולמי. כמדינה קטנה עם כלכלה מפותחת מאוד, ישראל נשענת על ייבוא וייצוא כאחד כדי לשמר את הצמיחה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/2.png
השפעת שינויי מדיניות ומלחמות סחר על עמילות מכס

בעשורים האחרונים, השינויים המהירים במדיניות הסחר העולמית ומלחמות הסחר הפכו לנושא מרכזי המשפיע על תחומים רבים בכלכלה העולמית, כולל על תחום עמילות המכס. תחום זה, שממוקד בתהליך השחרור מהמכס והבטחת עמידה בדרישות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/3.png
רגולציה ומיסוי בעמילות מכס: איך להימנע מקנסות ומחסומי סחר?

בתחום הסחר הבינלאומי, עמילות מכס היא תהליך קריטי שמחייב הכרות מעמיקה עם חוקים, תקנות ומסגרות רגולטוריות בכל מדינה בה מתבצעת פעילות מסחרית. עמילי מכס נדרשים להתמודד עם מערכות רגולציה מורכבות ומגוונות, שמטרתן...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/1.png
כיצד יכולה אוטומציה לשפר את תהליך עמילות המכס?

האוטומציה היא אחד מהכוחות המניעים של השינויים המהירים בשוק העבודה המודרני, והיא אינה פוסחת גם על תחום עמילות המכס. תהליך עמילות המכס, שבעבר היה מורכב ומבוסס על פעולות ידניות רבות, הופך בהדרגה לאוטומטי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/שאלות-נפוצות.png
עמילות מכס תשובות לשאלות נפוצות

מבוא עמילות מכס היא תחום מורכב ומרכזי בעולמות היבוא והיצוא, העוסק בטיפול בכל ההיבטים הקשורים לתהליכי המכס של סחורות המיובאות או מיוצאות למדינה. סוכני מכס הם אנשי מקצוע המוסמכים לייצג יבואנים ויצואנים מול...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/פסקי-דין.png
עמילות מכס - פסקי דין

עמילות מכס היא מקצוע מורכב הכולל תיווך בין היבואנים והיצואנים לבין רשויות המכס. סוכני המכס אחראים על הגשת מסמכים, סיווג סחורות, תשלום מיסים ומכסים, והתנהלות מול הרשויות השונות על מנת לשחרר את הסחורה המיובאת...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/סקר-שוק.png
יבוא סחורה מחו"ל - חשיבות ביצוע סקר שוק מקיף

מבוא יבוא סחורה מחו”ל הוא תהליך מורכב שמכיל מספר שלבים, כל אחד מהם חיוני להצלחת התהליך הכללי. התהליך כולל מציאת ספקים, ניהול מו”מ, טיפול בניירת ובמכס, ובסופו של דבר, הכנסת הסחורה לשוק המקומי....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/הסכם-הסחר-החופשי-עם-טורקיה-והשלכות-החרם-והפסקת-שיתוף-הפעולה.png
הסכם הסחר החופשי עם טורקיה והשלכות החרם והפסקת שיתוף הפעולה

ישראל וטורקיה חתמו על הסכם הסחר החופשי בשנת 1997, מה שהוביל לשיתוף פעולה כלכלי נרחב בין המדינות בתחומי התעשייה, החקלאות והטכנולוגיה. במשך השנים, טורקיה הפכה לאחד משותפי הסחר החשובים של ישראל, כאשר שתי...

1 2 3 4 5 6 72