נמל אשדוד: אניות נפרקות בחלקו המזרחי של רציף 21
דף הבית » חדשות האתר » נמל אשדוד: אניות נפרקות בחלקו המזרחי של רציף 21
נמל אשדוד האיץ סיום עבודות השדרוג בחלקו המזרחי של רציף 21 באורך שך כ-320 מטר, ומאפשר כעת פריקת אניות כחלק מהתמודדות עם העומס.
פרויקט השדרוג, בהיקף של למעלה ממיליארד שקל, נמצא בעיצומו וצפוי להסתיים במהלך המחצית השנייה של השנה
נמל אשדוד סיים בימים אלה את חלקו השני של אחד הפרויקטים התפעוליים המורכבים לשדרוג רציף 21. היקף ההשקעה ברציף 21 עומד על מעל למיליארד שקל וכולל שדרוג והעמקת הרציף, ביצוע התאמות בעורף, רכישת והעתקת מנופים ועוד. מדובר במהלך אסטרטגי משמעותי שנעשה במטרה לאפשר קליטת אניות ענק, כחלק מההשקעות הרחבות שדירקטוריון החברה אישר וההנהלה ביצעה, במסגרת ההיערכות לתחרות הקרבה. שדרוג חלקו המזרחי של הרציף, באורך של כ-320 מטר, הסתיים כאמור בימים האחרונים והוא החל לקלוט אניות גלנוע.
האנייה הראשונה אשר חנכה את הרציף שייכת לחברת ׳נפטון׳, ופורקת רכבים המיובאים מאירופה. נמל אשדוד האיץ את סיום העבודות בחלקו המזרחי במטרה להנגיש רציפים נוספים לפריקת אניות במסגרת ההתמודדות עם העומס הגדול.
אורכו הכולל של רציף 21 הוא כ-850 מטר, עם סיום עבודות השדרוג הוא יאפשר לאניות מכולה גדולות, המגיעות לאורך של כ-400 מטר בעלות כושר נשיאה של עד 24 אלף מכולות, לפקוד את הנמל. השדרוג גם כולל את העמקת חלקו המזרחי של הרציף לעומק של כ-17.5 מטר וחיזוקו לנשיאת מנופים של 130 טון בעלי יכולת הרמה משופרת ותשתית עגורנים בעלי יכולת הרמת שתי מכולות בו זמנית, וכן את העמקתו בחלקו המערבי לעומק של כ-16 מטר והתאמתו לקבלת אניות גרעינים גדולות. היקף ההשקעה בהקמת מסוע גרעינים מתקדם וחדיש הכולל מדלה לגרעינים ולמוצרי גרעינים עומד על כ-300 מיליון שקל. העבודות צפויות להסתיים במהלך המחצית השנייה של השנה.
שיקו ז׳אנה, מנכ״ל נמל אשדוד, ציין: ״במסגרת הצעדים השונים שאנו נוקטים בכדי לסייע בפתרון המשבר, לצד הארכת העסקת העובדים הזמניים, האצנו פתיחת חלקו המזרחי של רציף 21 הנמצא בעבודות שדרוג לטובת קליטת אניות נוספות. עם תום העבודות, רציף 21 יהיה מהרציפים החדישים ביותר בארץ שיאפשר קליטת אניות תבואה ומכולות, ויעמוד בסטנדרט בינלאומי מתקדם ביותר״.
בתמונה: שיקו ז׳אנה, מנכ״ל חברת נמל אשדוד. | צילום: אבישג שאר ישוב
עוד מאמרים בנושא...
סחר בינלאומי בישראל
הסחר הבינלאומי ממלא תפקיד מרכזי בכלכלת ישראל, ומאפשר למדינה להתגבר על משאבי הטבע המוגבלים שלה ולהשתלב בשוק העולמי. כמדינה קטנה עם כלכלה מפותחת מאוד, ישראל
ארגון הסחר העולמי (WTO)
ה – WTO הינו הגוף החשוב ביותר בעולם לקביעת כללי סחר בינלאומי, לקידום ולפיקוח על ליברליזציה בסחר. כאן נסקור את פעילות ארגון ה – WTO
למה צריך סקר שוק מקיף לפני יבוא סחורות מחו”ל
בנוף העצום של הסחר הבינלאומי, אמנות יבוא הסחורות מחו”ל דומה לניווט במבוך של הזדמנויות ואתגרים. דמיינו את זה – אתם על סף גילוי אוצר של
שילוח ימי ויבוא מוצרים מסין
בנוף העצום של הסחר העולמי, מדינה אחת בולטת כמעצמה בכל הנוגע לייצור וייצוא סחורות – סין. הפיתוי של רכישת מוצרים מהמפעל העולמי כבש יזמים ועסקים
אמנת טיר (TIR)
“אמנת טיר” היא אמנת מכס בינלאומית המאפשרת הובלת מטענים דרך מדינה אחת או יותר.הגשת מסמכי יבוא (אמנת Transit Internationaux Routiers – TIR) רעיון ה- TIR
התחזית המקרו-כלכלית של חטיבת המחקר, אוקטובר 2023
לצפייה בהודעה כקובץ לחץ כאן תמצית מסמך זה מציג את התחזית המקרו-כלכלית שחטיבת המחקר בבנק ישראל גיבשה באוקטובר 2023[1] בנוגע למשתני המקרו העיקריים – התוצר, האינפלציה