נמל אשדוד: אניות נפרקות בחלקו המזרחי של רציף 21

נמל אשדוד: אניות נפרקות בחלקו המזרחי של רציף 21

נמל אשדוד האיץ סיום עבודות השדרוג בחלקו המזרחי של רציף 21 באורך שך כ-320 מטר, ומאפשר כעת פריקת אניות כחלק מהתמודדות עם העומס.

פרויקט השדרוג, בהיקף של למעלה ממיליארד שקל, נמצא בעיצומו וצפוי להסתיים במהלך המחצית השנייה של השנה

נמל אשדוד סיים בימים אלה את חלקו השני של אחד הפרויקטים התפעוליים המורכבים לשדרוג רציף 21. היקף ההשקעה ברציף 21 עומד על מעל למיליארד שקל וכולל שדרוג והעמקת הרציף, ביצוע התאמות בעורף, רכישת והעתקת מנופים ועוד. מדובר במהלך אסטרטגי משמעותי שנעשה במטרה לאפשר קליטת אניות ענק, כחלק מההשקעות הרחבות שדירקטוריון החברה אישר וההנהלה ביצעה, במסגרת ההיערכות לתחרות הקרבה. שדרוג חלקו המזרחי של הרציף, באורך של כ-320 מטר, הסתיים כאמור בימים האחרונים והוא החל לקלוט אניות גלנוע.

האנייה הראשונה אשר חנכה את הרציף שייכת לחברת ׳נפטון׳, ופורקת רכבים המיובאים מאירופה. נמל אשדוד האיץ את סיום העבודות בחלקו המזרחי במטרה להנגיש רציפים נוספים לפריקת אניות במסגרת ההתמודדות עם העומס הגדול.

אורכו הכולל של רציף 21 הוא כ-850 מטר, עם סיום עבודות השדרוג הוא יאפשר לאניות מכולה גדולות, המגיעות לאורך של כ-400 מטר בעלות כושר נשיאה של עד 24 אלף מכולות, לפקוד את הנמל. השדרוג גם כולל את העמקת חלקו המזרחי של הרציף לעומק של כ-17.5 מטר וחיזוקו לנשיאת מנופים של 130 טון בעלי יכולת הרמה משופרת ותשתית עגורנים בעלי יכולת הרמת שתי מכולות בו זמנית, וכן את העמקתו בחלקו המערבי לעומק של כ-16 מטר והתאמתו לקבלת אניות גרעינים גדולות. היקף ההשקעה בהקמת מסוע גרעינים מתקדם וחדיש הכולל מדלה לגרעינים ולמוצרי גרעינים עומד על כ-300 מיליון שקל. העבודות צפויות להסתיים במהלך המחצית השנייה של השנה.

שיקו ז׳אנה, מנכ״ל נמל אשדוד, ציין: ״במסגרת הצעדים השונים שאנו נוקטים בכדי לסייע בפתרון המשבר, לצד הארכת העסקת העובדים הזמניים, האצנו פתיחת חלקו המזרחי של רציף 21 הנמצא בעבודות שדרוג לטובת קליטת אניות נוספות. עם תום העבודות, רציף 21 יהיה מהרציפים החדישים ביותר בארץ שיאפשר קליטת אניות תבואה ומכולות, ויעמוד בסטנדרט בינלאומי מתקדם ביותר״.

פורסם באתר port2port

בתמונה: שיקו ז׳אנה, מנכ״ל חברת נמל אשדוד. | צילום: אבישג שאר ישוב

עוד מאמרים בנושא...

בלוג
עורך ראשי

סחר בינלאומי בישראל

הסחר הבינלאומי ממלא תפקיד מרכזי בכלכלת ישראל, ומאפשר למדינה להתגבר על משאבי הטבע המוגבלים שלה ולהשתלב בשוק העולמי. כמדינה קטנה עם כלכלה מפותחת מאוד, ישראל

קרא עוד »
בלוג
עורך ראשי

אמנת טיר (TIR)

“אמנת טיר” היא אמנת מכס בינלאומית המאפשרת הובלת מטענים דרך מדינה אחת או יותר.הגשת מסמכי יבוא (אמנת Transit Internationaux Routiers – TIR) רעיון ה- TIR

קרא עוד »

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/סקירה-ספנות.png
אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא: שילוח גלובלי בתוך מהומה גיאופוליטית שילוח גלובלי משמש כעמוד השדרה של הסחר הבינלאומי, כאשר למעלה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/וייטנאם.png
הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי לשפר את כושר התחרות של היצואנים הישראלים ולהניב תועלת שנתית למשק המוערכת בעשרות מיליוני שקלים בשנה שר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/הונג-קונג-גשר-בין-מזרח-למערב.png
הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה אחת – שתי שיטות”, הונג קונג הפכה למרכז לעסקים וסחר באסיה ולמרכז פיננסי בעל חשיבות בינלאומית....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מכון-יצוא.png
דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו לא רק על התעשייה הישראלית בארץ, אלא גם על הצמיחה במדינות יעד ותחזיות ליצוא הישראלי. מכון היצוא, ממשיך...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/באנרים-2200.png
מגמות בסחר בינלאומי בשנת 2024 וצפי לשנת 2025: סקירה מקיפה

מבוא: הסחר הבינלאומי בעידן של שינויים הסחר הבינלאומי ממשיך לשמש עוגן מרכזי בכלכלה הגלובלית, אך בעידן של שינויים מהירים הוא מתמודד עם הגרים חדשים לצד הזדמנויות רבות. מגמות עולמיות כמו דיגיטציה מתקדמת, רגולציות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/יבואן-מאושר.png
יבואן מאושר: יתרונות, דרישות והזדמנויות בתוכנית להקלת תהליכי היבוא

מבוא בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, מכס הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי היבוא, אך הוא גם עשוי להוות אתגר לוגיסטי, כלכלי ורגולטורי ליבואנים. על מנת לפשט את תהליכי היבוא ולסייע ליבואנים בתהליכים מול רשות המסים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מצור-הימי.png
החות׳ים: נמשיך להטיל מצור ימי על אניות בבעלות ישראלית

הדובר הצבאי של החות׳ים הצהיר כי לפי ״מידע מודיעיני״ שהתקבל אצלם חברות ישראליות מנסות להעביר בעלות על ספינות שלהם כדי לחמוק מתקיפה. נציין כי העובדות מוכיחות כי החות׳ים תוקפים אניות סוחר בים האדום ללא קשר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/צים-מאיצה-את-ההשקה-העולמית-של-מכולות-חכמות-בעזרת-Hoopo.png
צים מאיצה את ההשקה העולמית של מכולות חכמות בעזרת Hoopo

החברה מקדמת את הנראות והשקיפות של המכולות באמצעות שילובם של ה- Sense Solar trackers החדשניים של Hoopo. אלי גליקמן, מנכ״ל ונשיא צים: פריסה מואצת זו מחזקת את מעמדה של צים כמובילה בתעשייה בטכנולוגיה וחדשנות/ חברת...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע-מטענים.png
שינוע מטענים: הבנת תהליך הובלת המטענים הבינלאומי

מבוא: מהו שינוע מטענים ומדוע הוא חשוב? שינוע מטענים הוא אחד המרכיבים המרכזיים בסחר הבינלאומי המודרני, ותפקידו להבטיח את העברת הסחורה ממקום למקום בצורה מהירה, בטוחה ויעילה. התהליך כולל מספר שלבים מורכבים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/צים.png
צים מכריזה על ארגון מחדש של השירות בחוצה - אטלנטי

המבנה המעודכן, שייכנס לתוקף החל מפברואר 2025, ישפר את היצע השירותים על ידי הקמת שתי מחרוזות שירות שבועיות, האחת מתמקדת בקווים ישירים מנמלי הים התיכון לקנדה ולחוף המזרחי של ארה״ב, והשנייה מכסה את אמריקה...

1 2 3 72