נמל אנטוורפן: שביתת נתבים גורמת לעיכובים רבים
שביתת נתבים בת 24 שעות שהכריז במפתיע איגוד הנתבים הפלמי ביום שני האחרון גרמה לעיכובים רבים בכניסת ויציאת אניות מהנמל, וכתוצאה מכך בעיכובים של פריקת וטעינת מכולות בנמל הבלגי. על פי פרסומים שונים, כ-40 אניות מכולה המתינו לכניסה לנמל ביום שני בבוקר – זמן תחילת השביתה – על מנת לפרוק ולטעון סחורה.
אניות ענק ששמעו על השביתה ועל העיכובים הצפויים החליטו לשנות את מסלולן ולפקוד במקום זאת את נמל רוטרדם ההולנדי, ולשנע מכולות ביבשה או בנהרות אל עבר אנטוורפן. יחד עם זאת, בנמל מת מתמודדים כעת עם העיכובים שיצרה ההשבתה, והדבר גורם לעיכובים בפריקת וטעינת סחורות וכן בלוחות הזמנים של האניות הפוקדות את הנמל.
נציין כי איגוד הנתבים הפלמי תכנן להשבית את פעילותו גם ביום שישי הקרוב (מחר), אולם עקב לחצים רבים שהופעלו עליו, ואיומים כי הנמל מאבד מהמוניטין הטוב שלו בקרב חברת חברות הספנות, הצליח להסיר את איום השביתה ברגע האחרון.
עוד חדשות
חדשות בתחום היצוא והיבוא
מבוא תחום היצוא והיבוא בישראל חווה שינויים ותמורות משמעותיות בשנים האחרונות, במקביל להתפתחויות גלובליות וכלכליות המשפיעות על הסחר הבינלאומי של המדינה. בשנה האחרונה נרשמו שינויים
רפורמת “מה שטוב לאירופה – טוב לישראל” – המדריך המלא
מבוא השלב הראשון ברפורמה: “לא עוצרים בנמל” כבר פה והחל מיום ב’, ה-1.7.24 אלפי מוצרים, החייבים בהתאמה לתקן רשמי ומיובאים לישראל, לא ייעצרו בנמלים לבדיקות, לאישורים
פורסם ברשומות תיקון נרחב לצו יבוא חופשי
צו יבוא חופשי, התשע”ד – 2014 מאגד בתוכו דיני חוקיות יבוא רבים הקבועים בישראל. התיקון נועד לעדכן את הוראות הצו על מנת שישקף את הדין
מושגים חשובים בייבוא
אישורים אישור עמידה בדרישות הממונה – אישור בדבר עמידה בבדיקת התאמה לדרישות