נמל אנטוורפן: שביתת נתבים גורמת לעיכובים רבים
שביתת נתבים בת 24 שעות שהכריז במפתיע איגוד הנתבים הפלמי ביום שני האחרון גרמה לעיכובים רבים בכניסת ויציאת אניות מהנמל, וכתוצאה מכך בעיכובים של פריקת וטעינת מכולות בנמל הבלגי. על פי פרסומים שונים, כ-40 אניות מכולה המתינו לכניסה לנמל ביום שני בבוקר – זמן תחילת השביתה – על מנת לפרוק ולטעון סחורה.
אניות ענק ששמעו על השביתה ועל העיכובים הצפויים החליטו לשנות את מסלולן ולפקוד במקום זאת את נמל רוטרדם ההולנדי, ולשנע מכולות ביבשה או בנהרות אל עבר אנטוורפן. יחד עם זאת, בנמל מת מתמודדים כעת עם העיכובים שיצרה ההשבתה, והדבר גורם לעיכובים בפריקת וטעינת סחורות וכן בלוחות הזמנים של האניות הפוקדות את הנמל.
נציין כי איגוד הנתבים הפלמי תכנן להשבית את פעילותו גם ביום שישי הקרוב (מחר), אולם עקב לחצים רבים שהופעלו עליו, ואיומים כי הנמל מאבד מהמוניטין הטוב שלו בקרב חברת חברות הספנות, הצליח להסיר את איום השביתה ברגע האחרון.
עוד חדשות
טורקיה מכחישה הקלות באיסור סחר עם ישראל: “בדיוניות לחלוטין”
שר הסחר הטורקי דוחה טענות ישראליות על הקלה באיסור הסחר שהוטל על ישראל. לדבריו, האיסור יישאר בתוקף עד להפסקת אש קבועה בעזה. גורמים במשרד הסחר
אניות בים האדום משדרות דרך ה-AIS: ״אין קשר לישראל״
אניות סוחר משדרות דרך מערכת ה-AIS שהן אינן קשורות לישראל במאמץ להימנע מתקיפות חות׳ים עליהן כשהן במעבר באזור ים סוף דוגמאות לשידורי אניות בעת מעברן
מועצת המובילים הגיעה להבנות עם משטרת התנועה בנושא שינוע מטען חורג – עדכונים
המשטרה ביטלה את הנוהל שהוציאה לשינוע מטען חורג ופרסמה נוהל חדש התואם את תקנות התעבורה. בעקבות לחצים של מועצת המובילים, משטרת התנועה ביטלה את הנוהל
לין: השפעות האיום החותי ניכרות היטב על היבוא לישראל
אוריאל לין: ״עקב הפעילות העוינת של החות’ים בים האדום נוצר משבר תובלה אמיתי שהשפעותיו ניכרות היטב על היבוא לישראל. מחירי התובלה קפצו במאות אחוזים ועלול