נמל אנטוורפן: שביתת נתבים גורמת לעיכובים רבים
שביתת נתבים בת 24 שעות שהכריז במפתיע איגוד הנתבים הפלמי ביום שני האחרון גרמה לעיכובים רבים בכניסת ויציאת אניות מהנמל, וכתוצאה מכך בעיכובים של פריקת וטעינת מכולות בנמל הבלגי. על פי פרסומים שונים, כ-40 אניות מכולה המתינו לכניסה לנמל ביום שני בבוקר – זמן תחילת השביתה – על מנת לפרוק ולטעון סחורה.
אניות ענק ששמעו על השביתה ועל העיכובים הצפויים החליטו לשנות את מסלולן ולפקוד במקום זאת את נמל רוטרדם ההולנדי, ולשנע מכולות ביבשה או בנהרות אל עבר אנטוורפן. יחד עם זאת, בנמל מת מתמודדים כעת עם העיכובים שיצרה ההשבתה, והדבר גורם לעיכובים בפריקת וטעינת סחורות וכן בלוחות הזמנים של האניות הפוקדות את הנמל.
נציין כי איגוד הנתבים הפלמי תכנן להשבית את פעילותו גם ביום שישי הקרוב (מחר), אולם עקב לחצים רבים שהופעלו עליו, ואיומים כי הנמל מאבד מהמוניטין הטוב שלו בקרב חברת חברות הספנות, הצליח להסיר את איום השביתה ברגע האחרון.
עוד חדשות

ארה”ב צפויה להחמיר את הפיקוח על משלוחים קטנים
מבוא ארצות הברית מתכננת שינויים רגולטוריים משמעותיים בתחום הסחר הבינלאומי, עם הצעת חוק חדשה בשם Entry of Low-Value Shipments (ELVS), אשר עשויה להשפיע באופן נרחב

נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס: פרק רביעי אפשרויות חיסכון
נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס: כלים, תקנות ואפשרויות שכל יבואן צריך להכיר… פרק רביעי ואחרון – פרק רביעי אפשרויות חיסכון 22 דצמ' 24 פרק ראשון

רפורמת היבוא ‘מה שטוב לאירופה טוב לישראל’ צוברת תאוצה ב-2025
90% מהיבואנים בתחום התקינה והתמרוקים ויותר מ-60% בתחום המזון מתכננים להשתמש ברפורמת היבוא ‘מה שטוב לאירופה טוב לישראל’ כבר ב-2025. משרד הכלכלה והתעשייה מפרסם היום

יבוא מוצרים בתקינה לפי צו יבוא חופשי
צו יבוא חופשי צו יבוא חופשי נחקק מכוח פקודת היבוא והיצוא [נוסח חדש], התשל”ט-1979. על פי הפקודה ככלל כל מוצר המיובא לישראל דורש רישיון או אישור. צו