נמל אנטוורפן: שביתת נתבים גורמת לעיכובים רבים
שביתת נתבים בת 24 שעות שהכריז במפתיע איגוד הנתבים הפלמי ביום שני האחרון גרמה לעיכובים רבים בכניסת ויציאת אניות מהנמל, וכתוצאה מכך בעיכובים של פריקת וטעינת מכולות בנמל הבלגי. על פי פרסומים שונים, כ-40 אניות מכולה המתינו לכניסה לנמל ביום שני בבוקר – זמן תחילת השביתה – על מנת לפרוק ולטעון סחורה.
אניות ענק ששמעו על השביתה ועל העיכובים הצפויים החליטו לשנות את מסלולן ולפקוד במקום זאת את נמל רוטרדם ההולנדי, ולשנע מכולות ביבשה או בנהרות אל עבר אנטוורפן. יחד עם זאת, בנמל מת מתמודדים כעת עם העיכובים שיצרה ההשבתה, והדבר גורם לעיכובים בפריקת וטעינת סחורות וכן בלוחות הזמנים של האניות הפוקדות את הנמל.
נציין כי איגוד הנתבים הפלמי תכנן להשבית את פעילותו גם ביום שישי הקרוב (מחר), אולם עקב לחצים רבים שהופעלו עליו, ואיומים כי הנמל מאבד מהמוניטין הטוב שלו בקרב חברת חברות הספנות, הצליח להסיר את איום השביתה ברגע האחרון.
עוד חדשות

משרד הכלכלה מיישם את מדיניות היבוא החדשה, שנקבעה בהחלטת הממשלה 2318
משרד הכלכלה מיישם את מדיניות היבוא החדשה, שנקבעה בהחלטת הממשלה 2318, באמצעות הממונה על חוקיות היבוא במשרד. מנתוני הכלכלן הראשי, דצמבר 2016, עולה כי בהשוואה

שאלות נפוצות על שילוח בינלאומי – תשובות מהמומחים של “יחדיו”
1. מהם סוגי השילוח הבינלאומי הקיימים ומה ההבדלים ביניהם? שילוח בינלאומי מתבצע בשלושה אופנים עיקריים: שילוח ימי – מתאים לסחורות גדולות וכבדות, זול יותר אך

נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס – המדריך המלא
נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס: כלים, תקנות ואפשרויות שכל יבואן צריך להכיר פעילות היבוא והיצוא מהווה חלק מרכזי בתפקודה של כלכלה גלובלית ומחייבת הכרה מעמיקה

כיצד לנהל תביעת החזר מכס בהצלחה? מדריך מעשי ליבואנים
מבוא תביעת החזר מכס היא הליך שמאפשר ליבואנים לקבל חזרה תשלומים ששולמו ביתר על מסי יבוא. מדובר בהליך מורכב הדורש עמידה בתנאים רגולטוריים מדויקים והגשת