נמל אנטוורפן: שביתת נתבים גורמת לעיכובים רבים
שביתת נתבים בת 24 שעות שהכריז במפתיע איגוד הנתבים הפלמי ביום שני האחרון גרמה לעיכובים רבים בכניסת ויציאת אניות מהנמל, וכתוצאה מכך בעיכובים של פריקת וטעינת מכולות בנמל הבלגי. על פי פרסומים שונים, כ-40 אניות מכולה המתינו לכניסה לנמל ביום שני בבוקר – זמן תחילת השביתה – על מנת לפרוק ולטעון סחורה.
אניות ענק ששמעו על השביתה ועל העיכובים הצפויים החליטו לשנות את מסלולן ולפקוד במקום זאת את נמל רוטרדם ההולנדי, ולשנע מכולות ביבשה או בנהרות אל עבר אנטוורפן. יחד עם זאת, בנמל מת מתמודדים כעת עם העיכובים שיצרה ההשבתה, והדבר גורם לעיכובים בפריקת וטעינת סחורות וכן בלוחות הזמנים של האניות הפוקדות את הנמל.
נציין כי איגוד הנתבים הפלמי תכנן להשבית את פעילותו גם ביום שישי הקרוב (מחר), אולם עקב לחצים רבים שהופעלו עליו, ואיומים כי הנמל מאבד מהמוניטין הטוב שלו בקרב חברת חברות הספנות, הצליח להסיר את איום השביתה ברגע האחרון.
עוד חדשות
תחום היבוא לישראל סיכום שנת 2024: תמורות, אתגרים והשפעות ארוכות טווח
הרחבת הפטורים ממכס וממסים אחת הרפורמות המשמעותיות ביותר בשנת 2024 הייתה הרחבת הפטורים ממכס וממסים על מגוון רחב של מוצרים, במטרה לעודד תחרותיות, להוזיל עלויות
נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס: כלים, תקנות ואפשרויות שכל יבואן צריך להכיר
נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס: כלים, תקנות ואפשרויות שכל יבואן צריך להכיר פעילות היבוא והיצוא מהווה חלק מרכזי בתפקודה של כלכלה גלובלית ומחייבת הכרה מעמיקה
עמילות מכס וסחר בינלאומי בישראל בשנת 2024: עדכונים, שינויים והשפעות
שנת 2024 התאפיינה בשינויים משמעותיים בתחומי עמילות המכס והסחר הבינלאומי בישראל. ממשלת ישראל וגורמים פרטיים בענף פעלו במרץ כדי להתאים את התהליכים לשינויים גלובליים, לחזק
עדכונים רגולטוריים בסחר חוץ 2024: יתרונות, חסרונות והשפעות
מבוא: רגולציה ככלי לעידוד סחר חוץ סחר החוץ של מדינה הוא עמוד תווך מרכזי בכלכלה, המושפע באופן ישיר ממדיניות רגולטורית. בשנת 2024, ישראל חוותה שינויים