נטענה המכולה הראשונה בנמל המפרץ

אניית ענק של קוסקו ועליה מכולה מספר 1 שנטענה בנמל המפרץ

נטענה המכולה הראשונה בנמל המפרץ

בטקס מרשים ששודר במקביל במטה חברת SIPG בשנחאי נכחו ראשי משרד התחבורה, חנ״י וחברת SIPG. בנמל, המאפשר טיפול באניות בנפח 18,000, יעבדו עובדים ישראלים שהוכשרו על ידי חברת SIPG. שרת התחבורה מרב מיכאלי: היום אנו מחזקים את יכולותינו האזוריות בתחום הסחר הימי

בטקס רב רושם שכלל שידור ישיר למשרדי SIPG בשנחאי נחנך היום אחה״צ (רביעי) נמל המפרץ החדש בחיפה, וזאת  לאחר 15 שנים של תכנון ובנייה. בטקס אותו הנחתה מירי נבו בלוויית מתורגמנית בשפה הסינית, נכחו עשרות  מוזמנים בהם בכירות ובכירי משרד התחבורה, חברת נמלי ישראל וחברת SIPG הבינלאומית שתפעיל את הנמל הפרטי עם זיכיון שניתן לה ל-25 שנה.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ מרב מיכאלי בירכה את באי הטקס באמצעות מסר מצולם בווידאו ממקום שהותה בארה״ב. השרה אמרה כי ״אנו חייבות להכיר תודה לכל מי שהגו את החזון, התמודדו עם המהמורות והאתגרים לאורך הדרך, והצליחו לנווט ולהביא אותנו אל הרגע הזה. כעת אנו מתחילים בהרפתקה חדשה – קיום ההבטחה הגלומה בנמל המפרץ, ובקרוב בנמל הדרום, להאצת הפיתוח הכלכלי של ישראל, לגידול בייצוא ובסחר, ולצמצום פערים חברתיים והורדת מחירים״.

מיכאלי ציינה כי יש שלושה אנשים להם יש להודות במיוחד: ישראל כץ, שר התחבורה לשעבר שדחף את רעיון הנמלים החדשים לידי מציאות, שלמה ברימן, מנכ״ל חנ״י בעשור האחרון שדחף גם הוא את פרויקט הנמלים החדשים, ויגאל מאור, מנהל רספ״ן. היא הזכירה כי ברגעים אלו נמצאות בנמל חיפה רבתי שתי אניות ענק: אנייה בנפח של 14,000 TEU ואנייה בנפח של 15,500 TEU

מיכאלי הוסיפה כי ״היום אנו מחזקים את יכולותינו האזוריות בתחום הסחר הימי, ואני בטוחה כי נוכל למנף הזדמנות זו לא רק לשגשוג מקומי, אלא גם למימוש הזדמנויות ולתרומה אמיתית לשכנותינו במזרח התיכון, ממזרח, מדרום ומצפון. כולי תקווה כי בקרוב הנמלים ישרתו לא רק בפיתוח הכלכלי ומקומות תעסוקה, אלא יהפכו גם לנקיים יותר, כמוקד פנאי, תרבות ובילוי, המסב גאווה והנאה לכלל תושבות ותושבים חיפה והקריות, כמקובל בערי הנמל המובילות בעולם״.

עוזי יצחקי, יו”ר חברת נמלי ישראל: “פתיחת נמל המפרץ היום היא רגע היסטורי למדינת ישראל ובשורה אדירה למשק והציבור בישראל. מדובר באחד מפרויקטי התשתית הגדולים והמורכבים שהוקמו בישראל, אותו ליוויתי עוד בשלב התוכניות והמכרזים כמנכ”ל משרד התחבורה. פתיחתו של  נמל המפרץ היום, ובהמשך השנה גם של נמל הדרום, תוביל לתחרות, לשיפור וייעול השירות בענף הנמלים בישראל ותציב את נמלי ישראל בשורה הראשונה והמתקדמת באגן המזרחי של הים התיכון ובעולם הנמלים”.

מימין: יצחק בלומנטל, עוזי יצחקי, מנכ״לית משרד התחבורה מיכל פרנק ומנכ״ל SIPG ישראל, מי האו צ׳יאנג

יצחק בלומנטל, מנכ״ל חברת נמלי ישראל: ״נמל המפרץ שמתחיל לפעול היום הוא אחד ממיזמי התשתיות החשובים ביותר לעתידה של מדינת ישראל. מדובר בנמל טכנולוגי מודרני שפתיחתו תחולל מהפכה במשק ותשפיע על כולנו, החל מהתעשיינים ועד הצרכן הישראלי בהפחתת יוקר המחייה. תוך 6 שנים בלבד הצליחה חברת נמלי ישראל להוביל ולקדם מיזם תשתיות אדיר ממדים שיביא לתחרות בענף הנמלים שכל המשק מחכה לה. פתיחת הנמל מאיצה את תהליך הרפורמה בנמלים והעמקת התחרות גם לתחום אניות המכולה, דבר אשר יביא לשיפור והתייעלות ברמת השירות בנמלים בישראל, תסייע במתן מענה לצרכי המשק, תבטיח את המוכנות של ישראל לקליטת אניות הענק ותאפשר לישראל להיערך לשינויים שקורים בתעשיית הסחר הימי״.

מי האו צ׳יאנג, מנכ״ל SIPG ישראל: ״פתיחת נמל המפרץ תביא בשורה של ממש למשק הישראלי אך גם לעיר חיפה ולאזור כולו. חברת SIPG ישראל גייסה בחודשים האחרונים עשרות עובדות ועובדים ממטרופולין חיפה והאזור. אנו בטוחים שנמל המפרץ ו-SIPG ישראל יציבו את ישראל כמדינת נמל מובילה לאזור כולו״.

בסיום הטקס הוטענה בטקס מיוחד המכולה הראשונה בנמל על אניית קוסקו שעוגנת בנמל. על הכפתור שהוביל לטעינת המכולה לחצו ביחד ח״כ ישראל כץ, עוזי יצחקי, יצחק בלומנטל, שלמה ברימן, יונה יהב, ראש עיריית חיפה לשעבר, וח״כ מירי רגב. יחד עם זאת נציין כי נכון להיום – ולמשך החודשיים הקרובים לפחות – המכולות שנטענות בנמל המפרץ הינן מכולות ריקות בלבד, וזאת בשל המתנה לאישורים שטרם התקבלו אשר יאפשרו את פעילות היבוא והיצוא הימי.  

נמל המפרץ החדש שנחנך היום הוא אחד ממיזמי התשתית הגדולים שהוקמו בישראל. בנמל הושקעו למעלה מ-5.5 מיליארד שקלים בתשתית ובציוד הפעלה, מהמתקדמים ביותר בעולם. הנמל משתרע על שטח של כ-840 דונם בתוך הים, והוא נפתח לפעילות לאחר שש שנות הקמה.

פתיחת הנמל תאפשר לראשונה לאניות ענק, הנושאות 18 אלף מכולות ויותר לעגון בישראל ותקצר את משך הפריקה והטעינה שלהן. מדובר באניות באורך של 400 מטר וברוחב של 62 מטר. לטובת אניות אלה, נבנו לראשונה רציפים באורך של כ-800 מטרים ובעומק של כ-17.3 מטר מתחת לפני הים.

פורסם באתר – www.port2port.co.il 

צילום: יוני איזקוב/ קוראל שירותי ים

עוד מאמרים בנושא...

יחדיו עמילות מכס
עורך ראשי

רפורמת ״מה שטוב לאירופה – טוב לישראל״ נכנסה לתוקף

https://youtu.be/04wdz5eKb0Y?si=ZFCxIB9kWqX-3hQi הרפורמה נועדה לבטל את הבירוקרטיה העודפת בכניסת מוצרים לישראל, להקל על היבואנים, להכניס לשוק מגוון רחב של מוצרים במחירים שונים ולייצר תחרות שתביא להוזלה

קרא עוד »

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/01/יבוא.png
רפורמת היבוא 'מה שטוב לאירופה טוב לישראל' צוברת תאוצה ב-2025

90% מהיבואנים בתחום התקינה והתמרוקים ויותר מ-60% בתחום המזון מתכננים להשתמש ברפורמת היבוא ‘מה שטוב לאירופה טוב לישראל’ כבר ב-2025. משרד הכלכלה והתעשייה מפרסם היום את תוצאות הסקר שנערך בקרב...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/01/יבוא-מוצרים-בתקינה-לפי-צו-יבוא-חופשי.png
יבוא מוצרים בתקינה לפי צו יבוא חופשי

צו יבוא חופשי צו יבוא חופשי נחקק מכוח פקודת היבוא והיצוא [נוסח חדש], התשל”ט-1979. על פי הפקודה ככלל כל מוצר המיובא לישראל דורש רישיון או אישור. צו יבוא חופשי, התשע”ד-2014  הינו דבר חקיקה בו...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/01/מה-שטוב-לאירופה-טוב-לישראל.png
רפורמת ״מה שטוב לאירופה - טוב לישראל״ נכנסה לתוקף

https://youtu.be/04wdz5eKb0Y?si=ZFCxIB9kWqX-3hQi הרפורמה נועדה לבטל את הבירוקרטיה העודפת בכניסת מוצרים לישראל, להקל על היבואנים, להכניס לשוק מגוון רחב של מוצרים במחירים שונים ולייצר תחרות שתביא להוזלה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/נמל-חיפה.png
נמל חיפה: סכסוך עבודה בסקטור מנהלי העבודה

לטענת ההסתדרות העילה להכרזת סכסוך העבודה הינו מבוי סתום במו״מ להתייעלות בסקטור מנהלי העבודה, וכן ניהול מו״מ בחוסר תום לב לאור דרישות מאוחרות וחזרה מהסכמות מצד המעסיק. הסכסוך נוגע ל-25 עובדי הסקטור בנמל...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/כנס-שנתי.png
כנס תוכניות עבודה 2025 – משרד הכלכלה והתעשייה

שר הכלכלה והתעשייה, ח״כ ניר ברקת: “האתגרים הכלכליים שעומדים בפנינו הם לא רק של היום, אלא גם אתגרים למחר. בתכנון נכון ובשיתוף פעולה עם כל הגורמים הרלוונטיים –  נצעיד את התעשייה, העסקים, הצרכנים וההשקעות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/תהליכי-יבוא.png
נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס: פרק שני תהליכי יבוא

נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס: כלים, תקנות ואפשרויות שכל יבואן צריך להכיר… שבוע שעבר במסגרת הפרק הראשון בסדרה עסקנו בנושא: יסודות המכס, השבוע נעסוק בתהליכי היבוא 22 דצמ' 24 פרק...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/3.png
תחום היבוא לישראל סיכום שנת 2024: תמורות, אתגרים והשפעות ארוכות טווח

הרחבת הפטורים ממכס וממסים אחת הרפורמות המשמעותיות ביותר בשנת 2024 הייתה הרחבת הפטורים ממכס וממסים על מגוון רחב של מוצרים, במטרה לעודד תחרותיות, להוזיל עלויות לצרכן ולתמוך בתעשיות מקומיות: מוצרים טכנולוגיים:...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/2-1.png
המדריך המלא ליבואנים מתחילים: איך להתחיל בתהליך המכס?

מבוא ייבוא סחורות הוא חלק בלתי נפרד מעולם העסקים הגלובלי ומספק הזדמנויות עסקיות רחבות. עם זאת, תהליך המכס יכול להיות מורכב ומאתגר, במיוחד עבור יבואנים מתחילים. המדריך הזה מציע סקירה מעמיקה של כל שלבי הייבוא,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/1.png
טעויות נפוצות בעמילות מכס וכיצד להימנע מהן

מבוא עמילות מכס היא אחד מהתהליכים המרכזיים בניהול שרשרת האספקה הבינלאומית. טעויות בתהליך זה עלולות לגרום לעיכובים משמעותיים, קנסות גבוהים ואף לפגיעה במוניטין העסקי. תהליך נכון של עמילות מכס דורש הבנה מעמיקה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/טב-לת-מכס.png
נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס: פרק ראשון יסודות המכס

נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס: כלים, תקנות ואפשרויות שכל יבואן צריך להכיר פעילות היבוא והיצוא מהווה חלק מרכזי בתפקודה של כלכלה גלובלית ומחייבת הכרה מעמיקה של החוקים, התקנות והאפשרויות שמעניקה פקודת המכס....

1 2 3 74