מכולות ריקות נערמות בשנחאי, הנמל הגדול בעולם. כך עולה מנתוני xChange, סטארט-אפ גרמני המתמקד במעקב אחר מיקומם מחדש של מכולות.
נגיף הקורונה: מכולות ריקות נערמות בנמל שנחאי
מכולות ריקות נערמות בשנחאי, הנמל הגדול בעולם. כך עולה מנתוני xChange, סטארט-אפ גרמני המתמקד במעקב אחר מיקומם מחדש של מכולות.
״מדד זמינות המכולות מציג ערכים גבוהים יחסית עבור מכולות 40 רגל HC, מכולות 40 רגל יבשות, ומכולות 20 רגל יבשות״, ציינה חברת הסטארט-אפ בהודעה בתגובה להשפעה של נגיף קורונה על זמינות המכולות.
החברה הסבירה כי כל מספר מעל 0.5 מציין עודף בציוד ועל פי הנתונים זמינות מכולת 40 רגל היי קיוב הינה 0.58, זמינות מכולת 40 רגל רגילה הינה 0.56 ואילו זמינות מכולת 20 רגל רגילה הינו 0.62.
״עבור חברות הספנות אירוע של מגיפה שמקורו בסין גורם לירידה בשיעורי הניצולת על האנייה ומביא לעלויות גבוהות יותר בנתיבי הסחר״.
התפרצות נגיף הקורונה, שהחלה מהעיר ווהאן במחוז הובאיי התפשטה לכמה מערי הנמל הגדולות בסין כמו שנחאי, גואנגזו, שנזן וטיאנג׳ין. התפרצות הנגיף חופפת את חג ראש השנה הסיני שמתקיים בשבוע האחרון של ינואר כאשר במהלכו צפויות תנועות אוכלוסייה גדולות ברחבי סין בשל ביקורים משפחתיים לרגל החג.
עוד מאמרים
מקרי בוחן: איך עמיל מכס פתר בעיות סבוכות עבור לקוחותיו
מבוא: תפקידו הקריטי של עמיל המכס בניהול סחר בינלאומי עולם הסחר הבינלאומי מתאפיין במורכבות רבה, תקנות ובירוקרטיה המשתנים ממדינה למדינה. הוא נתקל בנהלי מכס קפדניים. עמיל מכס מקצועי הוא מי שמפשט את הצורך, מנהל אותו ומסייע לכבד אותו, קנסות ובעיות משפטיות. במאמר זה נציג מקרי בוחן אמיתיים מעמידים עמילי מכס הצילו לקוחות מבעיות מורכבות, תוך הדגשת המומחיות והנסיונות בתחום. המקרים המוכרים כאן ממחישים כיצד עמילי
הפסקת פעילות אונר״א והשלכותיה על סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים
על המשלחים הבינלאומיים להימנע מטיפול ביבוא טובין על ידי אונר״א, משום שלא יתאפשר שחרורם של טובין אלו, על פי הוראות שני חוקים חדשים שהתקבלו בכנסת לאחרונה ואשר ייכנסו לתוקף בינואר 2025. ביום 28.10.24 התקבלו בכנסת שני חוקים, המשלימים זה את זה, החוק להפסקת פעילות אונר״א בשטח מדינת ישראל, התשפ״ה-2024 והחוק להפסקת פעילות אונר״א, התשפ״ה-2024. תחילתם של חוקים אלו היא בתוך שלושה חודשים מיום פרסומם, קרי,
נמלי ישראל: תור תפעולי של 47 אניות ממתינות
על פי הדיווחים, חלק מהאוניות נמצא על עוגן כבר שבועות רבים בפתח הנמלים והתור נמצא במגמת עלייה עוד לפני שהוכרז על הסדרה בצפון מול חיזבאללה. פורום לקוחות הנמלים יתכנס לדון במצב כאשר על הפרק יישום מתווה משרד התחבורה וגיוס כוח אדם. תור האניות בנמלי ישראל מגיע היום ל-47 אניות ממתינות. על פי הדיווחים, חלק מהאוניות עוגן כבר שבועות רבים בפתח הנמלים והתור נמצא במגמת עלייה
אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים
האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא: שילוח גלובלי בתוך מהומה גיאופוליטית שילוח גלובלי משמש כעמוד השדרה של הסחר הבינלאומי, כאשר למעלה מ-80% מהסחורות ברחבי העולם מועברות דרך הים. היציבות שלו היא קריטית לכלכלה העולמית. עם זאת, אירועים גיאופוליטיים גדולים כמו מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך המתמשך בישראל והחלטת המורדים החות’ים לחסום את מיצר באב-אל-מנדב בפני ספינות הקשורות לישראל, הטילו צל משמעותי