חדשות האתר

אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא:...
21 November 2024

הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי...
17 November 2024

הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה...
17 November 2024

דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו...
17 November 2024

מגמות בסחר בינלאומי בשנת 2024 וצפי לשנת 2025: סקירה מקיפה

מבוא: הסחר הבינלאומי בעידן של שינויים הסחר הבינלאומי ממשיך לשמש עוגן מרכזי בכלכלה הגלובלית, אך בעידן...
17 November 2024

יבואן מאושר: יתרונות, דרישות והזדמנויות בתוכנית להקלת תהליכי היבוא

מבוא בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, מכס הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי היבוא, אך הוא גם עשוי להוות אתגר לוגיסטי,...
10 November 2024

החות׳ים: נמשיך להטיל מצור ימי על אניות בבעלות ישראלית

הדובר הצבאי של החות׳ים הצהיר כי לפי ״מידע מודיעיני״ שהתקבל אצלם חברות ישראליות מנסות להעביר בעלות על...
10 November 2024

צים מאיצה את ההשקה העולמית של מכולות חכמות בעזרת Hoopo

החברה מקדמת את הנראות והשקיפות של המכולות באמצעות שילובם של ה- Sense Solar trackers החדשניים של Hoopo....
10 November 2024

שינוע מטענים: הבנת תהליך הובלת המטענים הבינלאומי

מבוא: מהו שינוע מטענים ומדוע הוא חשוב? שינוע מטענים הוא אחד המרכיבים המרכזיים בסחר הבינלאומי המודרני,...
03 November 2024

צים מכריזה על ארגון מחדש של השירות בחוצה - אטלנטי

המבנה המעודכן, שייכנס לתוקף החל מפברואר 2025, ישפר את היצע השירותים על ידי הקמת שתי מחרוזות שירות שבועיות,...
03 November 2024
מאמרים חדשים

משבר הקורונה: פנייה לשרי האוצר והתחבורה למתן ארכה לימי פטור מתשלום אחסנה בנמלים

אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, ציין במכתבו לשרי האוצר, התחבורה, והכלכלה והתעשייה כי על מנת למזער את הנזק ליבואנים ולמנוע עלייה ביוקר המחייה על ממשלת ישראל לפעול כי מניין ימי הפטור בנמלים יוארך ל-12 ימים, ללא שבתות וחגים.

משבר הקורונה: פנייה לשרי האוצר והתחבורה למתן ארכה לימי פטור מתשלום אחסנה בנמלים

אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה במכתב לשרי הממשלה החדשים במשרדי האוצר, התחבורה, הכלכלה והתעשייה, בנושא למתן ארכה לימי הפטור מתשלום אחסנה בנמלים, זאת עקב משבר הקורונה. המכתב, כאמור, נשלח לישראל כ״ץ, שר האוצר, מירי רגב, שרת התחבורה והתשתיות לאומיות, עמיר פרץ, שר הכלכלה והתעשייה ושאול מרידור, הממונה על התקציבים במשרד האוצר.

שני מציין במכתבו לשרים כי״ אחת הבעיות הקשות ביותר בהן נדרשת קהיליית היבואנים להתמודד בתקופה זו, היא מספר ימי הפטור הניתנים בנמלי ישראל, ביבוא מכולות מלאות״. שני מזכיר במכתבו כי פרק הזמן הפטור מחיובי אחסנה, עומד על פי צו הפיקוח על 4 ימים בלבד, כולל שבתות וחגים בהם העבודה היא חלקית, והוא אינו נותן מענה מלא לצרכי היבואנים והיצואנים.

על זרועות הממשל לתת את הדעת לכך שהוזלת אגרות הנמלים או הרחבת ימי הפטור תשפיע מיידית על מחירי המוצרים בחנויות בכלל ועל יוקר המחייה בפרט. לצערנו, עד כה, הנמלים לא אימצו במהלך החודשים האחרונים, כל גישה של ׳ללכת לקראת הלקוח׳

לדבריו, ממשלת הודו הכריזה על משבר הקורונה כ״אסון טבע״ וכתוצאה מכך כל 12 נמלי המדינה ״נדרשו לפעול תוך ראייה של צורכי הכלכלה ולהעניק הקלות בחודשים אפריל מאי יוני. גם ממשלת סין הבינה כי חובתה למזער עלויות כדי לאפשר זרימה מהירה וזולה של הסחר. בנוסף גם חברות ספנות החלו לבחון דרכים כדי להקל את נטל האחסנות ולאתר דרכים כדי למזער את הנזקים ליבואנים״.

שני מציין כי גם רשויות תעלת פנמה ותעלת סואץ הודיעו על כוונתן להקל על אניות החוצות את מעברי המים הבינלאומיים.

שני מציין במכתבו כי ״ממשלות העולם הבינו כי חוסנה של שרשרת האספקה הימית וחוסנה של הכלכלה בכלל שזורות זו בזו, ולכן קיימת תמיכה מקיר לקיר בקיומו של מגזר נמלי חזק ויעיל אולם מאידך, נוכח העובדה שקיים קשר הדוק בין הסחר העולמי לנמלים, היינו מצפים כי גם נמלי ישראל יזמו פעולות כדי להקל על ולהוזיל את שרשרות האספקה״.

לדבריו, ״נמלי ישראל מהווים אומנם חוליה חשובה למשק הישראלי, אולם גם מרכיב עלות נכבד, ולכן על זרועות הממשל לתת את הדעת לכך שהוזלת אגרות הנמלים או הרחבת ימי הפטור תשפיע מיידית על מחירי המוצרים בחנויות בכלל ועל יוקר המחייה בפרט. לצערנו, עד כה, הנמלים לא אימצו במהלך החודשים האחרונים, כל גישה של ׳ללכת לקראת הלקוח׳״.

סגן נשיא איגוד לשכות המסחר מציין עוד במכתבו לשרים כי ״לאור האמור לעיל, נעשו ברוח זו פניות למנהלי הנמלים- אשדוד וחיפה- במטרה להרחיב את ימי הפטור מאחסנה אשר נענו לצערנו בשלילה. זאת ועוד, אם נסקור את פעולתם של שני הנמלים המהווים תשתית לוגיסטית של המדינה, לא נוכל לראות כי נעשתה כל חשיבה או פעולה מצד הנמלים כדי להקל, ולו במעט, על קהיליית הסחר״.

אמיר שני מסיים את מכתבו בפנייה לשרים וכותב ״כדי למזער את הנזקים ולאפשר יכולת התאוששות, אנו סבורים כי ממשלת ישראל חייבת להביא את הלחץ הנדרש על הנהלות הנמלים, כך שמניין ימי הפטור יוארך ל-12 ימים, כאשר במניין הימים לא יכללו ימי שבת וחגים״.

פורסם באתר www.port2port.co.il

עוד מאמרים

חרבות ברזל

אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא: שילוח גלובלי בתוך מהומה גיאופוליטית שילוח גלובלי משמש כעמוד השדרה של הסחר הבינלאומי, כאשר למעלה מ-80% מהסחורות ברחבי העולם מועברות דרך הים. היציבות שלו היא קריטית לכלכלה העולמית. עם זאת, אירועים גיאופוליטיים גדולים כמו מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך המתמשך בישראל והחלטת המורדים החות’ים לחסום את מיצר באב-אל-מנדב בפני ספינות הקשורות לישראל, הטילו צל משמעותי

קרא עוד »
הסכמי סחר

הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי לשפר את כושר התחרות של היצואנים הישראלים ולהניב תועלת שנתית למשק המוערכת בעשרות מיליוני שקלים בשנה שר הכלכלה והתעשייה, ח”כ ניר ברקת: “וייטנאם היא אחת הכלכלות הצומחות והמתפתחות בעולם ושותפת סחר חשובה עבור מדינת ישראל. הסכם הסחר משקף את מדיניות משרד הכלכלה לסייע בפתיחת שווקים חדשים לתעשייה הישראלית.

קרא עוד »
הסכמי סחר

הונג קונג – גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה אחת – שתי שיטות”, הונג קונג הפכה למרכז לעסקים וסחר באסיה ולמרכז פיננסי בעל חשיבות בינלאומית. התועלת יתרונות כמו שימוש הרווח באנגלית, סחר חופשי ומדיניות מיסוי נמוך, הממצבים אותה כיעד אטרקטיבי עבור חברות כלכלת הונג קונג, המבוססת על עקרונות של שוק חופשי, נשנת על סחר בינלאומיות שירותים מפותחת. אף על

קרא עוד »
יחדיו עמילות מכס

דו”ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו לא רק על התעשייה הישראלית בארץ, אלא גם על הצמיחה במדינות יעד ותחזיות ליצוא הישראלי. מכון היצוא, ממשיך לסייע לחברות הישראליות יחד עם שותפיו העסקיים, בהתמודדות עם האתגרים בשווקים הבין-לאומיים ובהבאת החדשנות והפיתוחים הישראליים לקדמת הבמה הבין-לאומית. אנו שמחים להציג את דוח מכון היצוא לשנת 2023, הסוקר את המגמות בכלכלה

קרא עוד »

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/סקירה-ספנות.png
אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא: שילוח גלובלי בתוך מהומה גיאופוליטית שילוח גלובלי משמש כעמוד השדרה של הסחר הבינלאומי, כאשר למעלה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/וייטנאם.png
הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי לשפר את כושר התחרות של היצואנים הישראלים ולהניב תועלת שנתית למשק המוערכת בעשרות מיליוני שקלים בשנה שר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/הונג-קונג-גשר-בין-מזרח-למערב.png
הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה אחת – שתי שיטות”, הונג קונג הפכה למרכז לעסקים וסחר באסיה ולמרכז פיננסי בעל חשיבות בינלאומית....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מכון-יצוא.png
דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו לא רק על התעשייה הישראלית בארץ, אלא גם על הצמיחה במדינות יעד ותחזיות ליצוא הישראלי. מכון היצוא, ממשיך...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/באנרים-2200.png
מגמות בסחר בינלאומי בשנת 2024 וצפי לשנת 2025: סקירה מקיפה

מבוא: הסחר הבינלאומי בעידן של שינויים הסחר הבינלאומי ממשיך לשמש עוגן מרכזי בכלכלה הגלובלית, אך בעידן של שינויים מהירים הוא מתמודד עם הגרים חדשים לצד הזדמנויות רבות. מגמות עולמיות כמו דיגיטציה מתקדמת, רגולציות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/יבואן-מאושר.png
יבואן מאושר: יתרונות, דרישות והזדמנויות בתוכנית להקלת תהליכי היבוא

מבוא בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, מכס הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי היבוא, אך הוא גם עשוי להוות אתגר לוגיסטי, כלכלי ורגולטורי ליבואנים. על מנת לפשט את תהליכי היבוא ולסייע ליבואנים בתהליכים מול רשות המסים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מצור-הימי.png
החות׳ים: נמשיך להטיל מצור ימי על אניות בבעלות ישראלית

הדובר הצבאי של החות׳ים הצהיר כי לפי ״מידע מודיעיני״ שהתקבל אצלם חברות ישראליות מנסות להעביר בעלות על ספינות שלהם כדי לחמוק מתקיפה. נציין כי העובדות מוכיחות כי החות׳ים תוקפים אניות סוחר בים האדום ללא קשר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/צים-מאיצה-את-ההשקה-העולמית-של-מכולות-חכמות-בעזרת-Hoopo.png
צים מאיצה את ההשקה העולמית של מכולות חכמות בעזרת Hoopo

החברה מקדמת את הנראות והשקיפות של המכולות באמצעות שילובם של ה- Sense Solar trackers החדשניים של Hoopo. אלי גליקמן, מנכ״ל ונשיא צים: פריסה מואצת זו מחזקת את מעמדה של צים כמובילה בתעשייה בטכנולוגיה וחדשנות/ חברת...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע-מטענים.png
שינוע מטענים: הבנת תהליך הובלת המטענים הבינלאומי

מבוא: מהו שינוע מטענים ומדוע הוא חשוב? שינוע מטענים הוא אחד המרכיבים המרכזיים בסחר הבינלאומי המודרני, ותפקידו להבטיח את העברת הסחורה ממקום למקום בצורה מהירה, בטוחה ויעילה. התהליך כולל מספר שלבים מורכבים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/צים.png
צים מכריזה על ארגון מחדש של השירות בחוצה - אטלנטי

המבנה המעודכן, שייכנס לתוקף החל מפברואר 2025, ישפר את היצע השירותים על ידי הקמת שתי מחרוזות שירות שבועיות, האחת מתמקדת בקווים ישירים מנמלי הים התיכון לקנדה ולחוף המזרחי של ארה״ב, והשנייה מכסה את אמריקה...

1 2 3 72