מנכ״לית משרד התחבורה בוועדת הכלכלה: הבעיה העיקרית בנמלים – מחסור בכ״א
דף הבית » חדשות האתר » מנכ״לית משרד התחבורה בוועדת הכלכלה: הבעיה העיקרית בנמלים – מחסור בכ״א
מיכל פרנק הודתה בדיון בוועדת הכלכלה כי הבעיה העיקרית קיימת כעת באניות המטען הכללי ואמרה כי אולי כעת, עם תחילת פעילות הנמלים החדשים בתחום המכולות, לנמלים הממשלתיים יהיו יותר עובדים להקצות לטובת פעילות המטען הכללי
מנכ״לית משרד התחבורה, מיכל פרנק, השתתפה הבוקר בדיון בוועדת הכנסת ביחד עם שרת התחבורה, ח״כ מרב מיכאלי, וענתה לאחר מכן לשאלות הח״כים שנכחו בדיון.
נציין כי השאלות מהח״כים עסקו בנושאים שונים ומגוונים, החל מפינוי התחנה המרכזית בת״א, הפעלת תחבורה ציבורית בשבתות וחגים, פרויקט הארכת כביש 6 צפונה, גבייה אחידה של משתמשי הדרך בכבישי האגרה, פעילות הנמלים והרציפים השוממים – רציף 7, ו-8 בחיפה, ורציפים 25 ו-27 באשדוד.
מיכל פרנק, מנכ״לית משרד התחבורה, הפגינה ידע רב במהלך הדיון, ציינה כי היא משוחחת רבות על נושאי התור התפעולי בנמלים עם מנהל רספ״ן, יגאל מאור, וחשפה כי היא מקבלת מדי יום, בשעה 6:30 בבוקר, את רשימת האניות ממתינות מחוץ לנמלי ישראל. ״מנהלי הנמלים לא אוהבים לקבל ממני טלפונים כשאני שואלת על התור התפעולי אצלם בנמל״, היא חשפה.
פרנק ציינה כי הבעיה העיקרית בנמלים כעת היא המחסור בידיים עובדות. ״אין בעיה של קילומטר רציף״, היא ציינה, ״אבל אין את הידיים שמפעילות אותו ופורקות את המטענים״. היא הודתה כי הבעיה העיקרית קיימת כעת באניות המטען הכללי ואמרה כי אולי כעת, עם תחילת פעילות הנמלים החדשים בתחום המכולות, לנמלים הממשלתיים יהיו יותר עובדים להקצות לטובת פעילות המטען הכללי.
לשאלת יו״ר הוועדה, ח״ג מיכאל ביטון, בנוגע לפתיחת הרציפים השוממים, היא ענתה כי הדבר אורך זמן וכי מספר חברות יהיו מעוניינות בשטחי הרציף לטובת פעילות מטעם עצמן.
עוד מאמרים בנושא...
מדיניות התקינה בישראל
מדיניות התקינה הלאומית כוללת קביעת עדיפויות בתקינה, יזום כתיבת תקנים חדשים ורביזיות בתקנים הקיימים, הכרזה על תקנים כרשמיים או הסרת רשמיותם, תיאום בין-משרדי בנושאי תקינה
גופים בינלאומיים הפועלים בנושא סחר והיצף
בעולם פועלים גופים שונים העוסקים בנושא סחר הוגן ופועלים נגד היצף.
מהו יבוא אישי?
על-פי ההגדרה שבצו יבוא חופשי אם הוכח להנחת דעתו של מנהל רשות המיסים או סגנו שהטובין מיובאים לא באמצעות עוסק, לא לצרכי אספקה, ייצור או
האם קיימים דרישות או תנאים ביבוא?
משרד הכלכלה והתעשייה מעדכן ומתקן את צו יבוא חופשי ואת צו יצוא חופשי במטרה שיכללו את כל דרישות הרגולטוריות הטכניות שבחקיקה הרלוונטית.
אני רוצה לייבא מוצר, מה עלי לעשות?
באופן כללי היבוא לישראל הוא חופשי. כל אדם יכול לייבא מבלי רישיון יבואן או רישיון/אישור יבוא. עם זאת, חלק מהמוצרים מחייבים רישום יבואן ואישור או