דיווחים על עלייה במספר ההפלגות המבוטלות לאחר החג הסיני Golden Week מצביעים על כך שהספקים צופים כי הביקוש ימשיך לרדת. תעריפי ההובלה בין אסיה – צפון אירופה ירדו ב-6% בשבוע שעבר, ואילו תעריפי ההובלה בין אסיה – הים התיכון ירדו ב-9% בשבוע שעבר.
ניתוח של מדד פרייטוס מגלה כי ההערכות הן כי תעריפי ההובלה באוקיינוס השקט ירדו מעט בשבוע שעבר, מה שאופייני לשבועות האחרונים לפני ה-Golden Week – החג הסיני שנמשך שבוע. אבל דיווחים על עלייה במספר ההפלגות המבוטלות לאחר החג מצביעים על כך שהספקים צופים כי הביקוש ימשיך לרדת.
תעריפי ההובלה בין אסיה – צפון אירופה ירדו ב-6% בשבוע שעבר, ונראה כי הם ממשיכים בדרך למטה גם השבוע, מכיוון שחברות הספנות מכריזות גם על הפחתת קיבולת משמעותית עד אוקטובר בנתיב זה ובשירותי אסיה – הים התיכון.
ירידה בביקושים היא גורם בולט בעלייה במספר ההפלגות המבוטלות, אך כך גם המצב הכללי של יתר-קיבולת בשוק, שכן אניות חדשות, לרוב גדולות יותר, ממשיכות להימסר לידי חברות הספנות.
ולמרות שהמשלחים יקבלו בברכה את הלחץ כלפי מטה על התעריפים, המשך ביטולי ההפלגות יגרום לירידה באמינות לוחות הזמנים דבר שמשפיע כבר כיום על יצואנים אמריקאים.
תעריפי ההובלה בנתיב הטרנס-פסיפי צנחו ב-1% לחוף המערבי בשבוע שעבר, כאשר תעריפי החוף המזרחי ירדו ב-5% בשבוע שעבר וירדו עוד יותר לכ-2,600$/FEU עד כה השבוע. זה לא יוצא דופן שמחירי ההובלה הימית יורדים באמצע ספטמבר – תעריפי ההובלה לחוף המערבי ירדו ב-19% בשלושת השבועות הראשונים של ספטמבר ב-2019 – מכיוון שהביקוש יורד בשבועות האחרונים לפני שבוע הזהב. אבל דיווחים על עלייה בהפלגות מבוטלות אחרי החג, באוקטובר, מצביעים על כך שהספקים צופים שהנפחים ימשיכו לרדת.
תעריפי ההובלה בין אסיה – צפון אירופה ירדו ב-6% בשבוע שעבר ונראה שהם ימשיכו את לרדת השבוע. על פי הנתונים, השנה 14% מההפלגות המתוכננות בוטלו בנתיב הזה עד כה, מה שמעיד על ירידה בביקושים. תעריפי ההובלה בין אסיה – הים התיכון ירדו ב-9% ל-1,818$/FEU בשבוע שעבר, הרמה הנמוכה ביותר מאז יולי 2020, כאשר חברות הספנות מכריזות על הפחתת קיבולת נוספת בנתיב זה.