לשכת הספנות לוועדת התעריפים הממשלתית: בטלו או שנו תעריפי נמל מעוותים

לשכת הספנות פועלת לשינוי תעריפים מעוותים כגון דמי מינגש ודמי מעגן אשר גורמים לכך כי הנמל מקבל תמורה גבוהה יותר ככל שהשרות גרוע יותר.

לשכת הספנות לוועדת התעריפים הממשלתית: בטלו או שנו תעריפי נמל מעוותים

לשכת הספנות פועלת לשינוי תעריפים מעוותים כגון דמי מינגש ודמי מעגן אשר גורמים לכך כי הנמל מקבל תמורה גבוהה יותר ככל שהשרות גרוע יותר. תעריפים מעוותים נוספים: אחסנה ממושכת על סוגיה השונים, תשלום מופרז עבור ביטול יצוא ועוד…
 

נציגי לשכת הספנות הישראלית וועדת התעריפים שלה, גל תורן ויורם זבה, נפגשו לאחרונה עם נציגים ממשרד האוצר והתחבורה במטרה לשנות עיוותים בתעריפי הנמל הקיימים. לטענת נציגי לשכות הספנות, המצב הינו בלתי נסבל וגורם למצב אבסורדי לפיו למרות שהנמל מעניק שירות גרוע  ללקוחות – הוא משלשל לכיסו תמורה כספית גבוהה יותר. 

לשכת הספנות טוענת כי קיימת ״גבייה שגויה״ במספר תעריפים, ובראשם התעריפים המכונים ״דמי מינגש״ ו״דמי מעגן״. לדוגמה, כאשר אנייה מתעכבת בגלל גורמים שאינם נמצאים בשליטתה, כגון חוסר בידיים עובדות בנמל או ציוד תקול, היא נאלצת להמתין זמן ארוך יותר וכתוצאה מכך הלקוח משלם עבור הזמן הנוסף בהמתנה בעגינה או בעבודה האיטית ברציף

לשכת הספנות מזכירה כי תעריפים אלו הונהגו על מנת למנוע את השימוש ברציפי הנמל כ״חנייה״ אולם זמנים אלו פסו מן העולם. ״כאשר אנייה מתעכבת שבועות מעבר ליומיים הנחוצים לעבודתה זו ממש חוצפה לגבות מהלקוח כסף עבור הזמן הנוסף שהנמל כופה עליו להמתין עקב שירות גרוע״, טוען גל תורן, יו״ר ועדת התעריפים של לשכת הספנות הישראלית. 

תעריפים מעוותים נוספים ניתן למצוא גם בתעריפי האחסנה למיניהם, טוענת לשכת הספנות. לדוגמה, מגבלת פינוי המכולות הריקות שהנמל מטיל על אניות מכולה עקב אפשרויותיו המוגבלות לשרתן כיאות ועקב אחסון מכוניות. ״עיכוב מכולות בנמלים מהווה מכשול קרדינלי לחברות הספנות אשר חייבות את המכולות לסבבי ההובלה הבאים. זוהי הוצאה עצומה וגביית תעריפים עבור אחסנה כפויה של מכולות אלו הינה שערורייה. הצטברות המכוניות והמכולות בנמל גורמת לסתימת הנמלים והמסופים העורפיים, ובסופו של דבר, להשארת המכולות אצל היבואנים והיצואנים כאשר האחרונים משלמים עבור כל יום נוסף של האחסון מאונס״, טוען גל תורן. 

עיוותים נוספים בתעריפים ניתן למצוא בתוספת של 40% בדמי הניטול ביום מנוחה – תשלום שעומד כעת בלב תביעה ייצוגית כנגד נמל אשדוד. בנוסף, קיימת דרישה לתשלום מופרז של 120% מאגרת הניטול עבור ביטול יצוא – ביטולים שבאים בדרך כלל בגלל בעיות בנמלים וכופות על המוביל הימי לשנות או לדלג על נמל הפריקה. 

בנוסף, מציעה לשכת הספנות לאפשר לאנייה הממתינה בתחום הנמל בשל עיכוב שאינו בשליטתה להפליג לנמל שני, לא להיכנס לעבודה ולא לשלם דמי מעגן – בניגוד למצב הקיים כיום בו האנייה משלמת ״קנס״ אם היא עוזבת לנמל שני. 

עוד חדשות

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/3.png
תחום היבוא לישראל סיכום שנת 2024: תמורות, אתגרים והשפעות ארוכות טווח

הרחבת הפטורים ממכס וממסים אחת הרפורמות המשמעותיות ביותר בשנת 2024 הייתה הרחבת הפטורים ממכס וממסים על מגוון רחב של מוצרים, במטרה לעודד תחרותיות, להוזיל עלויות לצרכן ולתמוך בתעשיות מקומיות: מוצרים טכנולוגיים:...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/2-1.png
המדריך המלא ליבואנים מתחילים: איך להתחיל בתהליך המכס?

מבוא ייבוא סחורות הוא חלק בלתי נפרד מעולם העסקים הגלובלי ומספק הזדמנויות עסקיות רחבות. עם זאת, תהליך המכס יכול להיות מורכב ומאתגר, במיוחד עבור יבואנים מתחילים. המדריך הזה מציע סקירה מעמיקה של כל שלבי הייבוא,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/1.png
טעויות נפוצות בעמילות מכס וכיצד להימנע מהן

מבוא עמילות מכס היא אחד מהתהליכים המרכזיים בניהול שרשרת האספקה הבינלאומית. טעויות בתהליך זה עלולות לגרום לעיכובים משמעותיים, קנסות גבוהים ואף לפגיעה במוניטין העסקי. תהליך נכון של עמילות מכס דורש הבנה מעמיקה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/טב-לת-מכס.png
נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס: כלים, תקנות ואפשרויות שכל יבואן צריך להכיר

נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס: כלים, תקנות ואפשרויות שכל יבואן צריך להכיר פעילות היבוא והיצוא מהווה חלק מרכזי בתפקודה של כלכלה גלובלית ומחייבת הכרה מעמיקה של החוקים, התקנות והאפשרויות שמעניקה פקודת המכס....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/4.png
עמילות מכס וסחר בינלאומי בישראל בשנת 2024: עדכונים, שינויים והשפעות

שנת 2024 התאפיינה בשינויים משמעותיים בתחומי עמילות המכס והסחר הבינלאומי בישראל. ממשלת ישראל וגורמים פרטיים בענף פעלו במרץ כדי להתאים את התהליכים לשינויים גלובליים, לחזק את מעמדה של ישראל בשוק הבינלאומי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/עדכונים.png
עדכונים רגולטוריים בסחר חוץ 2024: יתרונות, חסרונות והשפעות

מבוא: רגולציה ככלי לעידוד סחר חוץ סחר החוץ של מדינה הוא עמוד תווך מרכזי בכלכלה, המושפע באופן ישיר ממדיניות רגולטורית. בשנת 2024, ישראל חוותה שינויים משמעותיים בתחום הרגולציה של סחר החוץ, במטרה להתמודד...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/עדכונים-בנושא-יבוא-יצוא-סחר-חוץ-2024.png
עדכונים בנושא יבוא, יצוא וסחר חוץ 2024: מגמות, רגולציות והזדמנויות עסקיות

מבוא: סחר החוץ של ישראל ב-2024 סחר החוץ של ישראל הוא נדבך מרכזי בכלכלה המקומית והגלובלית. בשנת 2024, חלו שינויים משמעותיים בתחום זה, שהשפיעו הן על מגזרי היבוא והיצוא והן על המדיניות הרגולטורית. המגמות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/מתן-פטור-לטובין-המיובאים-ביבוא-מסחרי.png
החל מיום 01.09.2024 נכנסה לתוקפה הוראת מנכ"ל 2.6 המתוקנת – מתן פטור לטובין המיובאים ביבוא מסחרי

בהתאם לסעיף 2(ג)(2) לצו יבוא חופשי, תשע”ד – 2014, השר שבתחום סמכותו מצויים הטובין או מי שהוא הסמיכו לכך, רשאי להתיר יבוא טובין המפורטים בתוספת השנייה בלא המצאת אישור או הוכחת עמידה בתנאים, למעט טובין...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/מסלול.png
מערכת סטאטוס לרישיונות ולאישורים בין המכס לרשויות מוסמכות - הכירו את מערכת מסלול+

מערכת מסלול + משדרגת ליבואנים ולסוכני מכס את חווית העבודה, חוסכת זמן יקר ומקלה על ביצוע פעולות שוטפות. מהי מערכת מסלול זוהי מערכת סטאטוס לרישיונות ולאישורים בין המכס לרשויות מוסמכות. המערכת הינה מיזם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/Black-Minimalist-Business-Growth-Banner.png
ישראל השלימה הצטרפותה הרשמית לכל נספחי אמנת MARPOL

מדינת ישראל הגישה לארגון הספנות הבינלאומי IMO את מסמכי ההצטרפות הרשמיים לנספחים VI ו-IV לאמנת MARPOL, האמנה הבינלאומית למניעת זיהום הים מאניות. ההצטרפות לאמנה התאפשרה לאחר שוועדת הכלכלה של הכנסת אישרה...

1 2 3 74