לשכת הספנות מציינת כי עד להפרטה, נמל חיפה היה מקצה שנים רבות צוות עבודה אחד לאנייה בכל משמרת וכי כיום הנמל מקצה כמעט פי 5 צוותים בכל משמרת. נשיא לשכת הספנות, ד״ר יורם זבה: השינוי העמוק שעובר על נמל חיפה מאז ההפרטה מורגש היטב.
נשיא לשכת הספנות, ד״ר יורם זבה, התבטא הבוקר בנוגע לפעילות נמל חיפה המופרט ואמר כי ״בתקופה האחרונה אנחנו עדים להוכחה ניצחת שההפרטה היא הפתרון לבעיית השירות בנמלים״
בהודעת לשכת הספנות הישראלית נכתב כי ״כאשר נמל המפרץ הוקם, התחזית של חברת נמל חיפה הייתה שנתח מסוים של פעילות המכולות בה יעבור לנמל המפרץ. התחזית הזו אכן התממשה, ופעילות המכולות בנמל חיפה ירדה, אבל יחד עם זאת אנחנו עדים לתופעה שלא ציפינו לה – בנמל חיפה המופרט החל בנוסף לשרות המעולה המסורתי למכולות, שינוי דרמטי של שיפור השירות לאניות מטען כללי וצובר.
לדברי נשיא לשכת הספנות, ד״ר יורם זבה, עד להפרטה, נמל חיפה היה מקצה שנים רבות צוות עבודה (״יד״) אחד לאנייה בכל משמרת. כיום הנמל מקצה כמעט פי 5 צוותים בכל משמרת – זהו שינוי דרמטי. ״הנמל עובד כיום סביב השעון, 3 משמרות ביממה. אלו דברים שלא נראו כבר שנים. השיפור בשירות גם גרם לכך שאניות שיועדו לפריקה של חמרי גלם לתעשיה בנמל אשדוד, הוסטו לפריקה בנמל חיפה. השינוי העמוק שעובר על נמל חיפה מאז ההפרטה מורגש היטב, מהסווארים ברציפים, דרך מנהלי העבודה והמנופאים ועד להנהלה״.
עוד נמסר מלשכת הספנות כי ״דו״ח שפורסם לאחרונה מראה כי בנמל חיפה גדל היקף פריקת המתכות. הנתונים מראים כי בשנת 2013 נמל אשדוד שלט בשוק זה עם נתח שוק של 50% וכיום נתח השוק של אשדוד הוא 14%. בשנת 2013 החזיק נמל חיפה בנתח שוק קטן של 9% ומאז הוא עולה כל שנה וכיום מחזיק בנתח שוק של למעלה 28%. את הבכורה מחזיק נמל תעשיות מספנות הפרטי עם קרוב ל-50%.
נזכיר כי הפרטת נמל חיפה הושלמה באופן סופי בינואר השנה וכי קבוצת אדאני – גדות קיבלה את כל אישורי ההפעלה, היתרי השליטה, הסכם המכירה וכן התקבלה התמורה עבור הרכישה בשווי של 3.974 מיליארד שקל.