חדשות האתר

אופטימיזציה של תהליכי שינוע: טיפים להקטנת עלויות ושיפור היעילות

מבואשינוע מטענים מהווה חלק מהותי בשרשרת האספקה העולמית, במיוחד בעידן שבו מסחר בינלאומי וצריכה מקוונת...
28 November 2024

סיכונים וניהול משברים בשינוע מטענים

מבואשינוע מטענים הוא תהליך ליבה בפעילות המסחרית והלוגיסטית, המחבר בין ספקים, יצרנים וצרכנים ברחבי העולם....
28 November 2024

תכנון שרשרת אספקה ​​יעילה: שינוע מטענים בצורה אופטימלית

מבוא בעולם הגלובלי של היום, תכנון שרשרת אספקה ​​הפך למרכיב חיוני בהצלחת חברות וארגונים. שינוע מטענים...
28 November 2024

מקרי בוחן: איך עמיל מכס פתר בעיות סבוכות עבור לקוחותיו

מבוא: תפקידו הקריטי של עמיל המכס בניהול סחר בינלאומי עולם הסחר הבינלאומי מתאפיין במורכבות רבה, תקנות...
24 November 2024

הפסקת פעילות אונר״א והשלכותיה על סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים

על המשלחים הבינלאומיים להימנע מטיפול ביבוא טובין על ידי אונר״א, משום שלא יתאפשר שחרורם של טובין אלו,...
24 November 2024

נמלי ישראל: תור תפעולי של 47 אניות ממתינות

על פי הדיווחים, חלק מהאוניות נמצא על עוגן כבר שבועות רבים בפתח הנמלים והתור נמצא במגמת עלייה עוד לפני...
24 November 2024

אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא:...
24 November 2024

הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי...
17 November 2024

הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה...
17 November 2024

דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו...
17 November 2024
מאמרים חדשים

כיצד מתמודדים עם אתגרי שרשרת האספקה לנוכח התפרצות נגיף הקורונה?

נגיף הקורונה מעורר לא מעט בהלה ובמצב הנוכחי מעורר חששות בכל הנוגע ליבוא ויצוא סחורות מסין ואליה. כיצד ניתן למזער נזקים ולהבטיח המשך פעילות שוטפת של ייצור ושילוח? על כך בסקירה זו

היקף היבוא מסין לישראל הציג בעשור האחרון גידול דרמטי. במהלך שנת 2018 בלבד חל גידול בשיעור של כ-20% והגיע להיקף של 11 מיליארד דולר. ולכן, כאשר פורץ משבר גלובלי בסין, בדומה למשבר שאנו חווים בימים אלו עם התפרצות נגיף הקורונה, ההשלכות הן דרמטיות ואיתם באים החששות.

כידוע, מרבית היבוא מסין הוא של מכונות וציוד חשמלי, ומכשירים מכניים, ולאחריהן פריטי לבוש, ברזל ופלדה, וייבוא כימיקלים אורגניים. כלומר מרבית הייבוא כולל חומרי גלם עבור תעשיות במשק – מה שמייצר אימפקט כלכלי שלילי בהיקפים גדולים.

בהודעה דרמטית שהוציאה לאחרונה חברת הרכב ניסאן היא דיווחה על השבתתו של מפעל ייצור רכב ביפן עקב מחסור משמעותי בחלקי חילוף שמגיעים מסין ועל פי הערכות של S&P Global Ratings יצרני רכבים שנשענים על חלקים מסין יצטרכו לחתוך ברבעון הראשון של 2020 בכ-15% מכמות הייצור.

אין ספק כי הדוגמה של חברת ענק כמו ניסאן והירידה שנרשמה בשוקי ההון ברחבי העולם מייצרות חוסר וודאות וחשש אמיתי בקרב חברות יבוא/יצוא ויצרנים. אליהם מצטרפות גם תחושות כאוס וחוסר אונים. מתי והאם בכלל סחורות יגיעו? כמה זמן ימשך המצב? והאם יש בכלל מה לעשות? הרי גם אם, באופן היפותטי, המשבר יחלוף בשבוע הבא, בנמלים ובשדות התעופה כבר נוצרו צווארי בקבוק וברור כי לחברות הסיניות ייקח זמן להתאושש מהמכה ולהשלים פערים. ולמרות כל זה, כל חברה מסחרית יודעת כי לשבת בחיבוק ידיים ולחכות שהמצב יסתיים זו לא אופציה. לנוכח האילוצים צריך לנהל את הסיטואציה, לזהות מוקשים, לשאול את השאלות הנכונות ובעיקר למצוא פתרונות חלופיים ויצירתיים כדי למזער נזקים.

על מנת לעשות זאת, חשוב להגדיר מטרות מיידיות וברות ביצוע, לנהל ולתקן תוך כדי תנועה וכדי לעשות זאת, יש לקחת בחשבון שלוש נקודות מפתח:

  1. הגדלת רשת הנטוורקינג העסקית וחיפוש הזדמנויות לשיתופי פעולה: החל מיבוא דרך מדינות אחרות וספקים שונים ועד לנסות למצוא חברות שאפשר לעשות איתן החלפת סחורות. הרי יתכן שמה שחסר אצל חברה אחת במלאי קיים אצל אחרת וההיפך. 
  2. ביצוע אופטימיזציה למלאי ולהגיע לרמת אמינות מלאי של כמעט 100%: מה חסר, מה יש בעודף, מהו תיעדוף הייצור – ייתכן שישנם מוצרים שכרגע אין צורך ממשי לייצר ועדיף להתמקד במוצרים שיש להם ביקוש גדול יותר. 
  3. שקיפות לכל אורך שרשרת האספקה: איפה נמצא כל פריט שכרגע בהליכי שילוח, מה נמצא על פס הייצור, מה במלאי וכו. רק לאחר שמתקבלת תמונה מלאה יהיה ניתן להפיק תובנות עסקיות אמיתיות לגבי ניהול המשבר.

כדי לתת מענה לאתגרים אלה, חברות ניהול בשרשרת האספקה כבר מייצרות ומתאימות פתרונות אלטרנטיביים ששמים דגש על גמישות ומהירות תגובה.

כך למשל, בחברת FRITZ, שמספקת פתרונות ניהול בכל הסגמנטים של שרשרת האספקה, החל מאחסנה, שילוח, הובלה ועד רכש ומימון, כבר מוצעים פתרונות ששמים דגש על קיצור ה-time to market של החברות הנעזרות בשירותיה. החברה מציעה בין השאר פתרונות רכש חלופי מספקים מארצות הברית ואירופה, ע”י חברת הבת LK. בזכות הניסיון של LK באיתור מקורות, מאגר הספקים עומד כיום על 3,000 – מה שמקנה יתרון לגודל בכוח הקנייה ואפשרות לקבל פתרון כמעט בכל סקטור, למשל מכניקה, אופטיקה, מתכת, קוסמטיקה ועוד. מלבד הרכש עצמו, הפתרון כולל גם יבוא ושילוח עד לשער המפעל.

יתרה מכך, עבור משלוחים קריטיים, הקימו ב-FRITZ מרכז הפצה ייעודי בהונג קונג לטובת טיסות והובלות יבשתיות ברחבי סין. המרכז יפעל 24/7 והמשלוחים יהיו בשיטת NFO עם העדיפות גבוהה ביותר בהעמסת המשלוח למטוס. השירות משמש למשלוחים לסין, בתוך סין ומסין לרחבי העולם. סביר להניח כי ברגע שהקורונה תחלוף יהיה צורך לייצר מלאי גיבוי או ולרכוש בהיקפים גדולים, לעתים בסכומים שאינם זמינים ברגע זה. לכן ב-FRITZ מציעים מימון יבוא בהלוואה חוץ בנקאית שאינה יושבת על תזרים המזומנים. כלומר, הרכישה ורישום המלאי נעשה דרך FRITZ והתשלום לשחרור הסחורה נעשה רק כאשר יש לחברת הייצור צורך ממשי ברכיב. גם פתרון זה כולל פתרונות אחסנה ושילוח מלאי.

קשה לדעת מתי הכל יסתיים, אך גם בנקודת הזמן הזו חשוב להיות אקטיביים ולמצוא פתרונות כאן ועכשיו.

פורסם באתר www.port2port.co.il

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע.png
אופטימיזציה של תהליכי שינוע: טיפים להקטנת עלויות ושיפור היעילות

מבואשינוע מטענים מהווה חלק מהותי בשרשרת האספקה העולמית, במיוחד בעידן שבו מסחר בינלאומי וצריכה מקוונת נמצאים בצמיחה מתמדת. האתגר המרכזי הוא לשנע מטענים במהירות, ביעילות ובעלות מינימלית. מאמר זה עוסק באופטימיזציה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע-מטענים-ביבשה.png
סיכונים וניהול משברים בשינוע מטענים

מבואשינוע מטענים הוא תהליך ליבה בפעילות המסחרית והלוגיסטית, המחבר בין ספקים, יצרנים וצרכנים ברחבי העולם. לצד חשיבותו הרבה, שינוע מטענים נושא בחובו סיכונים משמעותיים שעלולים לפגוע בשרשרת האספקה, לגרום להפסדים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע-מטענים-1.png
תכנון שרשרת אספקה ​​יעילה: שינוע מטענים בצורה אופטימלית

מבוא בעולם הגלובלי של היום, תכנון שרשרת אספקה ​​הפך למרכיב חיוני בהצלחת חברות וארגונים. שינוע מטענים הוא חלק קריטי בשרשרת זו, ומשפיע ישירות על עלויות, עמידה בזמנים ושביעות רצון הלקוחות. מאמר זה מציג את...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מקרי-בוחן-איך-עמיל-מכס-פתר-בעיות-סבוכות-עבור-לקוחותיו.png
מקרי בוחן: איך עמיל מכס פתר בעיות סבוכות עבור לקוחותיו

מבוא: תפקידו הקריטי של עמיל המכס בניהול סחר בינלאומי עולם הסחר הבינלאומי מתאפיין במורכבות רבה, תקנות ובירוקרטיה המשתנים ממדינה למדינה. הוא נתקל בנהלי מכס קפדניים. עמיל מכס מקצועי הוא מי שמפשט את הצורך,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/אונרא.png
הפסקת פעילות אונר״א והשלכותיה על סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים

על המשלחים הבינלאומיים להימנע מטיפול ביבוא טובין על ידי אונר״א, משום שלא יתאפשר שחרורם של טובין אלו, על פי הוראות שני חוקים חדשים שהתקבלו בכנסת לאחרונה ואשר ייכנסו לתוקף בינואר 2025. ביום 28.10.24 התקבלו...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/תור-תפעולי-של-47-אניות-ממתינות.png
נמלי ישראל: תור תפעולי של 47 אניות ממתינות

על פי הדיווחים, חלק מהאוניות נמצא על עוגן כבר שבועות רבים בפתח הנמלים והתור נמצא במגמת עלייה עוד לפני שהוכרז על הסדרה בצפון מול חיזבאללה. פורום לקוחות הנמלים יתכנס לדון במצב כאשר על הפרק יישום מתווה משרד...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/סקירה-ספנות.png
אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא: שילוח גלובלי בתוך מהומה גיאופוליטית שילוח גלובלי משמש כעמוד השדרה של הסחר הבינלאומי, כאשר למעלה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/וייטנאם.png
הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי לשפר את כושר התחרות של היצואנים הישראלים ולהניב תועלת שנתית למשק המוערכת בעשרות מיליוני שקלים בשנה שר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/הונג-קונג-גשר-בין-מזרח-למערב.png
הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה אחת – שתי שיטות”, הונג קונג הפכה למרכז לעסקים וסחר באסיה ולמרכז פיננסי בעל חשיבות בינלאומית....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מכון-יצוא.png
דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו לא רק על התעשייה הישראלית בארץ, אלא גם על הצמיחה במדינות יעד ותחזיות ליצוא הישראלי. מכון היצוא, ממשיך...

1 2 3 73