חדשות האתר

עדכונים רגולטוריים בסחר חוץ 2024: יתרונות, חסרונות והשפעות

מבוא: רגולציה ככלי לעידוד סחר חוץ סחר החוץ של מדינה הוא עמוד תווך מרכזי בכלכלה, המושפע באופן ישיר ממדיניות...
15 December 2024

עדכונים בנושא יבוא, יצוא וסחר חוץ 2024: מגמות, רגולציות והזדמנויות עסקיות

מבוא: סחר החוץ של ישראל ב-2024 סחר החוץ של ישראל הוא נדבך מרכזי בכלכלה המקומית והגלובלית. בשנת 2024,...
15 December 2024

החל מיום 01.09.2024 נכנסה לתוקפה הוראת מנכ"ל 2.6 המתוקנת – מתן פטור לטובין המיובאים ביבוא מסחרי

בהתאם לסעיף 2(ג)(2) לצו יבוא חופשי, תשע”ד – 2014, השר שבתחום סמכותו מצויים הטובין או מי שהוא הסמיכו...
15 December 2024

מערכת סטאטוס לרישיונות ולאישורים בין המכס לרשויות מוסמכות - הכירו את מערכת מסלול+

מערכת מסלול + משדרגת ליבואנים ולסוכני מכס את חווית העבודה, חוסכת זמן יקר ומקלה על ביצוע פעולות שוטפות. מהי...
15 December 2024

ישראל השלימה הצטרפותה הרשמית לכל נספחי אמנת MARPOL

מדינת ישראל הגישה לארגון הספנות הבינלאומי IMO את מסמכי ההצטרפות הרשמיים לנספחים VI ו-IV לאמנת MARPOL,...
15 December 2024

רגולציה בסחר מקומי ובינלאומי: מדריך מעמיק לעסקים

מבוא רגולציה משחקת תפקיד מרכזי בניהול ותכנון סחר מקומי ובינלאומי. היא מבטיחה עמידה בחוקים, בטיחות הציבור,...
05 December 2024

הגבלות ייצוא וייבוא: מדריך מקיף להבנת החוקים והשפעתם על עסקים

מבוא ייצוא וייבוא ​​הם חלק בלתי נפרד מהפעילות הכלכלית של עסקים ומדינות. תהליכים אלו מאפשרים לחברות להרחיב...
05 December 2024

יסודות דיני סחר: מה חשוב לדעת?

דיני סחר מהווים את הבסיס החוקי והמשפטי לעסקאות מסחריות, בין אם מדובר בעסקאות מקומיות או בינלאומיות. כל...
05 December 2024

אופטימיזציה של תהליכי שינוע: טיפים להקטנת עלויות ושיפור היעילות

מבואשינוע מטענים מהווה חלק מהותי בשרשרת האספקה העולמית, במיוחד בעידן שבו מסחר בינלאומי וצריכה מקוונת...
28 November 2024

סיכונים וניהול משברים בשינוע מטענים

מבואשינוע מטענים הוא תהליך ליבה בפעילות המסחרית והלוגיסטית, המחבר בין ספקים, יצרנים וצרכנים ברחבי העולם....
28 November 2024
מאמרים חדשים
קטגוריות
שדרוג מאמרים:
עדכון, חידוש ושיפור תוכן למאמרים קיימים

יו״ר ועדת הכלכלה: נוציא צו 8 לנתבים

בדיון בוועדת הכלכלה מתברר הנזק הכלכלי של המלחמה: בעקבות המתיחות הביטחונית אניות משא מסרבות להגיע לנמלי ישראל לפרוק סחורה. נמלי חיפה מדווחים על מחסור בנתבים. נהגי משאיות רבים גיוסו למילואים וסחורה שכן הגיעה לישראל ממתינה בנמלים.

דוד ביטן, יו״ר ועדת הכלכלה של הכנסת

ועדת הכלכלה בראשות ח״כ דוד ביטן התכנסה השבוע לדיון בנושא מתן עדיפות בנמלים לחומרי גלם ולסחורה לתעשיות חיוניות ולתעשיית המזון. בשבוע הראשון למלחמה אניות משא של חברות ספנות בינלאומיות שהיו אמורות לפרוק סחורה בנמל אשדוד הוסטו לנמלי חיפה. בעקבות המתיחות הביטחוניות עלו מחירי הביטוח של אניות המשא וחברות בינלאומיות של אוניות מסרבות להפליג לישראל. בנמלי הצפון מדווחים על מחסור בנתבים שיכניסו את האניות שכן הגיעו לישראל לפריקה ברציפים. בנוסף, קיים מחסור בנהגי משאיות לשינוע הסחורה בנמלים מכיוון שרבים מהנהגים גיוסו למילואים בצו 8. קיים חשש שהציבור יאלץ לספוג עליות מחירים בעקבות המלחמה.

ח״כ דוד ביטן, יו״ר ועדת הכלכלה: ״צריך לתת עדיפות לפריקת סחורה בנמלים למפעלים החיוניים בישראל. אנחנו נמצאים במלחמה וכל העובדים החיוניים לעבודת הנמלים צריכים להתייצב לעבודה שלהם. אנחנו נבקש ממשרד הביטחון להוציא גיוס בצו 8 לנתבים בנמלים שיגיעו לעבודה כרגיל. אני מציע שהתאחדות התעשיינים ירכזו את כל הפניות של המפעלים לגבי בקשות לפריקת סחורה והם יעבירו את התעדופים לנמלים השונים. מבקש לקבל עדכון בתוך שבוע לגבי התקדמות בנושא״. 

רב חובל צדוק רדקר, מנהל רשות הספנות והנמלים: ״בכל יום שעובר מדינות מעלות את רף האיום על ישראל לדרגות הגבוהות ביותר וזה גורם לחברות ספנות ברחבי העולם לא להגיע לישראל״. 

רועי ברקוביץ׳, איגוד יבואני התבואות: ״הייתה אנייה שהגיעה לפרוק סחורה בישראל, ראתה את המתיחות הביטחונית והעדיפה ללכת לפרוק סחורה במצרים. יש המון אניות בעולם שלא רוצות להגיע לישראל בגלל המתיחות הביטחונית. אניות שכן מוכנות להגיע לישראל נאלצות לשלם ביטוח ימי יקר מאוד בגלל מצב המלחמה. הפתרון שהמדינה נותנת הוא ערבות שאם יקרה נזק לספינות שמגיעות לישראל היא תשלם אותו, אבל זה לא מספיק כדי לכסות את עלויות הביטוח במקרה שלא נגרם נזק. עלויות הביטוח הגבוהות ואי הגעה של אניות סחורה לנמלי ישראל, תתגלגל בסוף לעליות מחירים בכיס של האזרחים״. 

עופר טלקר, רשות הספנות והנמלים: ״אני מתעדף את פריקת הסחורות לפי ההוראות של רח״ל. יש הנחיות להרחיק אוניות עם חומרים מסוכנים עד למרחק של 18 מייל ימי מהנמל כדי שחלילה לא יפגעו מירי טילים וזה מוזיל את עלויות הביטוח של האניות״. 

ליהי גולן, סמנכ״לית פיתוח עסקי ורגולציה בנמל חיפה: ״יש בעיה של נתבים שמועסקים על ידי  החברה לתחבורה ימית. אצלי יש רציפים ריקים שממתינים לפרוק ספינות אבל הם לא יכולים לעבוד בגלל המחסור בנתבים״. 

פנחס פרנקו, סמנכ״ל פיתוח ומשאבים במספנות ישראל: ״הבעיה שהכי מטרידה אותנו היא אי פינוי של סחורות ואנחנו חוששים שנגיע למצב שנצטרך להגיד לאניות לא להיכנס לנמלים כדי לפרוק סחורה. יש בעיה בנהגי משאיות שגויסו למילואים והיא לא תיפתר בשבוע הקרוב, צריך להיעזר ברכבת ישראל שתעזור לשנע סחורה. אם המצב הזה יימשך אנחנו נגיע למצב של תפוסה מלאה באחסון בנמלים. המדינה צריכה להתגייס כדי לפתור את הפקק הזה״. 

אבינעם ברוכים ראש חטיבת מלאים אסטרטגיים ברח״ל: ״במצב מלחמה אנחנו קובעים את התעדוף למשק. אנחנו מתעדפים כניסה של גרעינים, חיטה ודלקים בכניסה לישראל כדי להגדיל את מלאי החירום. אנחנו עוקבים כל יום אחר המלאים האסטרטגיים של מדינת ישראל ולפי זה אנחנו מבצעים את התעדוף בכניסה״. 

אוהד מתתיהו כהן, משרד הכלכלה והתעשייה: ״אנחנו נערכים להגדיל את מלאי החירום למוצרים המרכזיים שהמשק זקוק לו כדי לעבוד. אנחנו נקיים שיח מול כל הגורמים הרלוונטיים ונבנה את התוכנית היעלה ביותר לניהול המשבר״. 

אלי בר יוסף, מנכ״ל נמל אשדוד: ״בשבוע הראשון של הלחימה האוניות הוסתו לפרוק סחורה בצפון וזה יצר בלאגן לוגיסטי גדול. מבחינת קיבולות יש לנו עודף אחסנה של 50%, יש לנו ירידה בכמות המשאיות שנכנסות לפרוק סחורות אבל בעקבות ההקלות בפקקים ברחבי ישראל אז מעט המשאיות שיש עובדות יותר טוב. אנחנו מצד אחד מתמודדים עם היקף גיוס מילואים, אבל העובדים שכן נשארו לעבוד ממלאים את החסר״. 

עו״ד חגי אדרי, סמנכ״ל התאחדות התעשיינים: ״יש חברות של אניות בינלאומיות שמודיעות שהן לא מתכוונות להגיע בגלל החשש ממתיחות ביטחונית ובגלל התורים שמתארכים בפריקת המטענים. הבעיה העיקרית בפריקת המטענים היא של המטענים הכלליים״. 

פורסם באתר port2port

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/עדכונים.png
עדכונים רגולטוריים בסחר חוץ 2024: יתרונות, חסרונות והשפעות

מבוא: רגולציה ככלי לעידוד סחר חוץ סחר החוץ של מדינה הוא עמוד תווך מרכזי בכלכלה, המושפע באופן ישיר ממדיניות רגולטורית. בשנת 2024, ישראל חוותה שינויים משמעותיים בתחום הרגולציה של סחר החוץ, במטרה להתמודד...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/עדכונים-בנושא-יבוא-יצוא-סחר-חוץ-2024.png
עדכונים בנושא יבוא, יצוא וסחר חוץ 2024: מגמות, רגולציות והזדמנויות עסקיות

מבוא: סחר החוץ של ישראל ב-2024 סחר החוץ של ישראל הוא נדבך מרכזי בכלכלה המקומית והגלובלית. בשנת 2024, חלו שינויים משמעותיים בתחום זה, שהשפיעו הן על מגזרי היבוא והיצוא והן על המדיניות הרגולטורית. המגמות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/מתן-פטור-לטובין-המיובאים-ביבוא-מסחרי.png
החל מיום 01.09.2024 נכנסה לתוקפה הוראת מנכ"ל 2.6 המתוקנת – מתן פטור לטובין המיובאים ביבוא מסחרי

בהתאם לסעיף 2(ג)(2) לצו יבוא חופשי, תשע”ד – 2014, השר שבתחום סמכותו מצויים הטובין או מי שהוא הסמיכו לכך, רשאי להתיר יבוא טובין המפורטים בתוספת השנייה בלא המצאת אישור או הוכחת עמידה בתנאים, למעט טובין...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/מסלול.png
מערכת סטאטוס לרישיונות ולאישורים בין המכס לרשויות מוסמכות - הכירו את מערכת מסלול+

מערכת מסלול + משדרגת ליבואנים ולסוכני מכס את חווית העבודה, חוסכת זמן יקר ומקלה על ביצוע פעולות שוטפות. מהי מערכת מסלול זוהי מערכת סטאטוס לרישיונות ולאישורים בין המכס לרשויות מוסמכות. המערכת הינה מיזם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/Black-Minimalist-Business-Growth-Banner.png
ישראל השלימה הצטרפותה הרשמית לכל נספחי אמנת MARPOL

מדינת ישראל הגישה לארגון הספנות הבינלאומי IMO את מסמכי ההצטרפות הרשמיים לנספחים VI ו-IV לאמנת MARPOL, האמנה הבינלאומית למניעת זיהום הים מאניות. ההצטרפות לאמנה התאפשרה לאחר שוועדת הכלכלה של הכנסת אישרה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/סחר-חופשי.png
רגולציה בסחר מקומי ובינלאומי: מדריך מעמיק לעסקים

מבוא רגולציה משחקת תפקיד מרכזי בניהול ותכנון סחר מקומי ובינלאומי. היא מבטיחה עמידה בחוקים, בטיחות הציבור, והגנה על אינטרסים כלכליים ופוליטיים. עבור עסקים, עמידה בדרישות רגולטוריות היא לא רק חובה חוקית,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/הסכמי-סחר.png
הגבלות ייצוא וייבוא: מדריך מקיף להבנת החוקים והשפעתם על עסקים

מבוא ייצוא וייבוא ​​הם חלק בלתי נפרד מהפעילות הכלכלית של עסקים ומדינות. תהליכים אלו מאפשרים לחברות להרחיב את שווקיהן, לנצל משאבים בינלאומיים, ולהשיג יתרון תחרותי. עם זאת, הם כפופים למגבלות חוקיות שונות,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/דיני-סחר.png
יסודות דיני סחר: מה חשוב לדעת?

דיני סחר מהווים את הבסיס החוקי והמשפטי לעסקאות מסחריות, בין אם מדובר בעסקאות מקומיות או בינלאומיות. כל פעולה מסחרית – ייבוא, ייצוא, תשלום או שיתוף פעולה עסקי – כפופה למערכת מורכבת של חוקים, תקנות והסכמים....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע.png
אופטימיזציה של תהליכי שינוע: טיפים להקטנת עלויות ושיפור היעילות

מבואשינוע מטענים מהווה חלק מהותי בשרשרת האספקה העולמית, במיוחד בעידן שבו מסחר בינלאומי וצריכה מקוונת נמצאים בצמיחה מתמדת. האתגר המרכזי הוא לשנע מטענים במהירות, ביעילות ובעלות מינימלית. מאמר זה עוסק באופטימיזציה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע-מטענים-ביבשה.png
סיכונים וניהול משברים בשינוע מטענים

מבואשינוע מטענים הוא תהליך ליבה בפעילות המסחרית והלוגיסטית, המחבר בין ספקים, יצרנים וצרכנים ברחבי העולם. לצד חשיבותו הרבה, שינוע מטענים נושא בחובו סיכונים משמעותיים שעלולים לפגוע בשרשרת האספקה, לגרום להפסדים...

1 2 3 73