חדשות האתר

אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא:...
21 November 2024

הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי...
17 November 2024

הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה...
17 November 2024

דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו...
17 November 2024

מגמות בסחר בינלאומי בשנת 2024 וצפי לשנת 2025: סקירה מקיפה

מבוא: הסחר הבינלאומי בעידן של שינויים הסחר הבינלאומי ממשיך לשמש עוגן מרכזי בכלכלה הגלובלית, אך בעידן...
17 November 2024

יבואן מאושר: יתרונות, דרישות והזדמנויות בתוכנית להקלת תהליכי היבוא

מבוא בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, מכס הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי היבוא, אך הוא גם עשוי להוות אתגר לוגיסטי,...
10 November 2024

החות׳ים: נמשיך להטיל מצור ימי על אניות בבעלות ישראלית

הדובר הצבאי של החות׳ים הצהיר כי לפי ״מידע מודיעיני״ שהתקבל אצלם חברות ישראליות מנסות להעביר בעלות על...
10 November 2024

צים מאיצה את ההשקה העולמית של מכולות חכמות בעזרת Hoopo

החברה מקדמת את הנראות והשקיפות של המכולות באמצעות שילובם של ה- Sense Solar trackers החדשניים של Hoopo....
10 November 2024

שינוע מטענים: הבנת תהליך הובלת המטענים הבינלאומי

מבוא: מהו שינוע מטענים ומדוע הוא חשוב? שינוע מטענים הוא אחד המרכיבים המרכזיים בסחר הבינלאומי המודרני,...
03 November 2024

צים מכריזה על ארגון מחדש של השירות בחוצה - אטלנטי

המבנה המעודכן, שייכנס לתוקף החל מפברואר 2025, ישפר את היצע השירותים על ידי הקמת שתי מחרוזות שירות שבועיות,...
03 November 2024
מאמרים חדשים

יו״ר ועדת הכלכלה: נוציא צו 8 לנתבים

בדיון בוועדת הכלכלה מתברר הנזק הכלכלי של המלחמה: בעקבות המתיחות הביטחונית אניות משא מסרבות להגיע לנמלי ישראל לפרוק סחורה. נמלי חיפה מדווחים על מחסור בנתבים. נהגי משאיות רבים גיוסו למילואים וסחורה שכן הגיעה לישראל ממתינה בנמלים.

דוד ביטן, יו״ר ועדת הכלכלה של הכנסת

ועדת הכלכלה בראשות ח״כ דוד ביטן התכנסה השבוע לדיון בנושא מתן עדיפות בנמלים לחומרי גלם ולסחורה לתעשיות חיוניות ולתעשיית המזון. בשבוע הראשון למלחמה אניות משא של חברות ספנות בינלאומיות שהיו אמורות לפרוק סחורה בנמל אשדוד הוסטו לנמלי חיפה. בעקבות המתיחות הביטחוניות עלו מחירי הביטוח של אניות המשא וחברות בינלאומיות של אוניות מסרבות להפליג לישראל. בנמלי הצפון מדווחים על מחסור בנתבים שיכניסו את האניות שכן הגיעו לישראל לפריקה ברציפים. בנוסף, קיים מחסור בנהגי משאיות לשינוע הסחורה בנמלים מכיוון שרבים מהנהגים גיוסו למילואים בצו 8. קיים חשש שהציבור יאלץ לספוג עליות מחירים בעקבות המלחמה.

ח״כ דוד ביטן, יו״ר ועדת הכלכלה: ״צריך לתת עדיפות לפריקת סחורה בנמלים למפעלים החיוניים בישראל. אנחנו נמצאים במלחמה וכל העובדים החיוניים לעבודת הנמלים צריכים להתייצב לעבודה שלהם. אנחנו נבקש ממשרד הביטחון להוציא גיוס בצו 8 לנתבים בנמלים שיגיעו לעבודה כרגיל. אני מציע שהתאחדות התעשיינים ירכזו את כל הפניות של המפעלים לגבי בקשות לפריקת סחורה והם יעבירו את התעדופים לנמלים השונים. מבקש לקבל עדכון בתוך שבוע לגבי התקדמות בנושא״. 

רב חובל צדוק רדקר, מנהל רשות הספנות והנמלים: ״בכל יום שעובר מדינות מעלות את רף האיום על ישראל לדרגות הגבוהות ביותר וזה גורם לחברות ספנות ברחבי העולם לא להגיע לישראל״. 

רועי ברקוביץ׳, איגוד יבואני התבואות: ״הייתה אנייה שהגיעה לפרוק סחורה בישראל, ראתה את המתיחות הביטחונית והעדיפה ללכת לפרוק סחורה במצרים. יש המון אניות בעולם שלא רוצות להגיע לישראל בגלל המתיחות הביטחונית. אניות שכן מוכנות להגיע לישראל נאלצות לשלם ביטוח ימי יקר מאוד בגלל מצב המלחמה. הפתרון שהמדינה נותנת הוא ערבות שאם יקרה נזק לספינות שמגיעות לישראל היא תשלם אותו, אבל זה לא מספיק כדי לכסות את עלויות הביטוח במקרה שלא נגרם נזק. עלויות הביטוח הגבוהות ואי הגעה של אניות סחורה לנמלי ישראל, תתגלגל בסוף לעליות מחירים בכיס של האזרחים״. 

עופר טלקר, רשות הספנות והנמלים: ״אני מתעדף את פריקת הסחורות לפי ההוראות של רח״ל. יש הנחיות להרחיק אוניות עם חומרים מסוכנים עד למרחק של 18 מייל ימי מהנמל כדי שחלילה לא יפגעו מירי טילים וזה מוזיל את עלויות הביטוח של האניות״. 

ליהי גולן, סמנכ״לית פיתוח עסקי ורגולציה בנמל חיפה: ״יש בעיה של נתבים שמועסקים על ידי  החברה לתחבורה ימית. אצלי יש רציפים ריקים שממתינים לפרוק ספינות אבל הם לא יכולים לעבוד בגלל המחסור בנתבים״. 

פנחס פרנקו, סמנכ״ל פיתוח ומשאבים במספנות ישראל: ״הבעיה שהכי מטרידה אותנו היא אי פינוי של סחורות ואנחנו חוששים שנגיע למצב שנצטרך להגיד לאניות לא להיכנס לנמלים כדי לפרוק סחורה. יש בעיה בנהגי משאיות שגויסו למילואים והיא לא תיפתר בשבוע הקרוב, צריך להיעזר ברכבת ישראל שתעזור לשנע סחורה. אם המצב הזה יימשך אנחנו נגיע למצב של תפוסה מלאה באחסון בנמלים. המדינה צריכה להתגייס כדי לפתור את הפקק הזה״. 

אבינעם ברוכים ראש חטיבת מלאים אסטרטגיים ברח״ל: ״במצב מלחמה אנחנו קובעים את התעדוף למשק. אנחנו מתעדפים כניסה של גרעינים, חיטה ודלקים בכניסה לישראל כדי להגדיל את מלאי החירום. אנחנו עוקבים כל יום אחר המלאים האסטרטגיים של מדינת ישראל ולפי זה אנחנו מבצעים את התעדוף בכניסה״. 

אוהד מתתיהו כהן, משרד הכלכלה והתעשייה: ״אנחנו נערכים להגדיל את מלאי החירום למוצרים המרכזיים שהמשק זקוק לו כדי לעבוד. אנחנו נקיים שיח מול כל הגורמים הרלוונטיים ונבנה את התוכנית היעלה ביותר לניהול המשבר״. 

אלי בר יוסף, מנכ״ל נמל אשדוד: ״בשבוע הראשון של הלחימה האוניות הוסתו לפרוק סחורה בצפון וזה יצר בלאגן לוגיסטי גדול. מבחינת קיבולות יש לנו עודף אחסנה של 50%, יש לנו ירידה בכמות המשאיות שנכנסות לפרוק סחורות אבל בעקבות ההקלות בפקקים ברחבי ישראל אז מעט המשאיות שיש עובדות יותר טוב. אנחנו מצד אחד מתמודדים עם היקף גיוס מילואים, אבל העובדים שכן נשארו לעבוד ממלאים את החסר״. 

עו״ד חגי אדרי, סמנכ״ל התאחדות התעשיינים: ״יש חברות של אניות בינלאומיות שמודיעות שהן לא מתכוונות להגיע בגלל החשש ממתיחות ביטחונית ובגלל התורים שמתארכים בפריקת המטענים. הבעיה העיקרית בפריקת המטענים היא של המטענים הכלליים״. 

פורסם באתר port2port

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/סקירה-ספנות.png
אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא: שילוח גלובלי בתוך מהומה גיאופוליטית שילוח גלובלי משמש כעמוד השדרה של הסחר הבינלאומי, כאשר למעלה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/וייטנאם.png
הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי לשפר את כושר התחרות של היצואנים הישראלים ולהניב תועלת שנתית למשק המוערכת בעשרות מיליוני שקלים בשנה שר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/הונג-קונג-גשר-בין-מזרח-למערב.png
הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה אחת – שתי שיטות”, הונג קונג הפכה למרכז לעסקים וסחר באסיה ולמרכז פיננסי בעל חשיבות בינלאומית....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מכון-יצוא.png
דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו לא רק על התעשייה הישראלית בארץ, אלא גם על הצמיחה במדינות יעד ותחזיות ליצוא הישראלי. מכון היצוא, ממשיך...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/באנרים-2200.png
מגמות בסחר בינלאומי בשנת 2024 וצפי לשנת 2025: סקירה מקיפה

מבוא: הסחר הבינלאומי בעידן של שינויים הסחר הבינלאומי ממשיך לשמש עוגן מרכזי בכלכלה הגלובלית, אך בעידן של שינויים מהירים הוא מתמודד עם הגרים חדשים לצד הזדמנויות רבות. מגמות עולמיות כמו דיגיטציה מתקדמת, רגולציות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/יבואן-מאושר.png
יבואן מאושר: יתרונות, דרישות והזדמנויות בתוכנית להקלת תהליכי היבוא

מבוא בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, מכס הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי היבוא, אך הוא גם עשוי להוות אתגר לוגיסטי, כלכלי ורגולטורי ליבואנים. על מנת לפשט את תהליכי היבוא ולסייע ליבואנים בתהליכים מול רשות המסים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מצור-הימי.png
החות׳ים: נמשיך להטיל מצור ימי על אניות בבעלות ישראלית

הדובר הצבאי של החות׳ים הצהיר כי לפי ״מידע מודיעיני״ שהתקבל אצלם חברות ישראליות מנסות להעביר בעלות על ספינות שלהם כדי לחמוק מתקיפה. נציין כי העובדות מוכיחות כי החות׳ים תוקפים אניות סוחר בים האדום ללא קשר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/צים-מאיצה-את-ההשקה-העולמית-של-מכולות-חכמות-בעזרת-Hoopo.png
צים מאיצה את ההשקה העולמית של מכולות חכמות בעזרת Hoopo

החברה מקדמת את הנראות והשקיפות של המכולות באמצעות שילובם של ה- Sense Solar trackers החדשניים של Hoopo. אלי גליקמן, מנכ״ל ונשיא צים: פריסה מואצת זו מחזקת את מעמדה של צים כמובילה בתעשייה בטכנולוגיה וחדשנות/ חברת...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע-מטענים.png
שינוע מטענים: הבנת תהליך הובלת המטענים הבינלאומי

מבוא: מהו שינוע מטענים ומדוע הוא חשוב? שינוע מטענים הוא אחד המרכיבים המרכזיים בסחר הבינלאומי המודרני, ותפקידו להבטיח את העברת הסחורה ממקום למקום בצורה מהירה, בטוחה ויעילה. התהליך כולל מספר שלבים מורכבים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/צים.png
צים מכריזה על ארגון מחדש של השירות בחוצה - אטלנטי

המבנה המעודכן, שייכנס לתוקף החל מפברואר 2025, ישפר את היצע השירותים על ידי הקמת שתי מחרוזות שירות שבועיות, האחת מתמקדת בקווים ישירים מנמלי הים התיכון לקנדה ולחוף המזרחי של ארה״ב, והשנייה מכסה את אמריקה...

1 2 3 72