תוכן עניינים
יבוא מסין - לא מה שחשבתם
השילוב בין עלות כוח האדם המקומי, הטכנולוגיה החדשנית ועבודת כפיים יעילה, יכול להביא עלויות זולות במיוחד בייצור כל מוצר שהדמיון יכול לחשוב עליו.
עובדה זו יכולה להטעות לפעמים שכן במשא ומתן לא נבון עלולים להיווצר פערים בין “החלום” למציאות. סיפורים על סוחרים ישראלים שמנסים “להביא מכה” אבל בפועל מקבלים את הסחורה שלהם באיחור, ולפעמים באיכות נמוכה ממה שציפו, שכיחים למדי מבאים בדרך-כלל מיבואנים חובבים או לא מנוסים.
לכן, חשוב להיוועץ קודם עם איש מקצוע שיוכל להוביל אתכם במה לעשות וחשוב יותר מה לא לעשות. אנו בחברת ‘יחדיו’ מכירים את הבדלי התרבויות בין ה”אירופאים המערבים” לתרבות הסינית עתיקת השנים ונשמח לעזור לך בשלבים השונים.
יבוא מוצרים מסין לישראל - איכותי ומהיר
אם בעבר התווית Made in China נתפסה כתווית המסמלת מוצרים באיכות נמוכה, כיום סין מהווה מעצמת יצור אשר מסוגלת ליצר כמעט כל מוצר מטלפונים חכמים ומכוניות ועד לבגדים. מחירים הזולים בשילוב עם יכולות היצור המגוונות הפכו את סין לאבן שואבה ליבואנים שונים מכל העולם ומישראל אשר מחפשים דרכים חדשות להביא את הסחורה הטובה ביותר במחיר הטוב ביותר ללקוחות שלהם. אם זאת ועל אף שקל היום יותר מאי פעם לייצר קשר עם יצרנים בסין באופן עצמאי, ישנם מספר טיפים שיכולים לסייע ליבואן המתחיל שזה עתה מתכנן יבוא של מוצרים מסין לארץ.
יבוא בינלאומי בקלות וביעילות באמצעות חברה מומחית בתחום
יבוא מסין הוא ללא ספק תחום שרק הולך ומתפתח, אולם, כפי שתלמד במהרה, תהליך יבוא בינלאומי כרוך גם בבירוקרטיה רבה. יש הסכמי סחר ורגולציה, יש פרוצדורות שצריך למלא, יש מכס, יש ניירת, יש חוקים שחלים על כל מוצר בנפרד, ועל כל מדינה בנפרד. מוצרים מסין אכן זולים, מגוונים ואטרקטיביים מאד וניתן להגיע למתח רווחים נאה. אבל יש מספר נקודות שחשוב להתייחס אליהן, לפני שצוללים לעסק המבוסס על יבוא מסין:
שאלות נפוצות בנושא יבוא מסין
שאל את עצמך, האם הרווח הסופי מצדיק את כל ההשקעה?
מוצר שאתה קונה בזול, ומוכר יחסית ביוקר, לא תמיד מניב את הרווח לו אתה מצפה בסוף התהליך. ההשקעה שלך היא לא רק בתהליך הייבוא עצמו: כל פעולה של יבוא בינלאומי של מוצר מצריכה פעולת הכנה, בדיקות, אישורים, ניירות ותעודות. כל אלה מהווים חלק ניכר מהזמן שאתה אמור לשקלל בתוצאה הסופית של כדאיות. מומלץ לפיכך לפנות לחברת שילוח בינלאומית, שם תזכה לעזרה והכוונה לגבי שלבי תהליך הייבוא השונים ועלויות. יתכן שבסופו של יום מוצר, שעולה כמה אגורות בסין ופה יכול להימכר בכמה שקלים, בכלל לא משתלם לייבוא עקב עלות מכס גבוהה במיוחד.
האם יש לך שיתוף פעולה מתאים לשיווק הסחורה שתייבא מסין?
בתחשיב עלויות הייבוא, חשוב לקחת בחשבון את זמן האחסון והלוגיסטיקה של השינוע והפיזור של המוצרים לחנויות או ללקוחות הקצה. אחסון לאורך זמן של המוצרים שייבאת במחסנים, יכול לעלות יותר מעלות היבוא והשיווק שלהם. לכן, בבואך לבצע יבוא בינלאומי של מוצר, שאל את עצמך, כיצד תשווק את המוצרים והאם יצרת קשרים עם המפיצים והחנויות המתאימים לך ולמוצר שלך.
האם המוצר שלך כבר קיים בגרסה זו או אחרת בארץ?
לפעמים, כשמוצר מסוים מצליח, כולם רוצים “לקפוץ על העגלה” ולבצע יבוא מקביל של המוצר. אבל כשהתחרות כל כך חזקה, מחיר המוצר בסופו של דבר לרוב צונח והופך את כל עניין היבוא ללא כדאי, במיוחד אם בזמן הייבוא המוצר עוד היה להיט ומחירו היה גבוה.
יצרן או טריידר?
דבר ראשון שצריך להבין בהקשר של יבוא ומסחר בסין הוא ההבדל בין יצרן לטריידר. אם אתם עובדים ישירות מול היצרן אתם יכולים לקבל מחירים זולים יותר, אך ניתן לבצע את הרכישות אך ורק בכמויות גדולות אשר עשויות להיות גדולות מדי עבור יבואנים קטנים. במידה ואתם עובדים עם טריידר העובד עם מספר מפעלים אתם יכולים לרכוש כמות מצומצמת יותר אך במחיר גבוהה יותר לרוב.
בחירת יצרן, היכרות אישית וטיפוח קשרים
על אף שקל יותר מאי פעם לעבוד מרחוק , במקרה של יבוא מסין עדיין חשוב לערוך היכרות מקרוב. מומלץ לפני שבוחרים להתחיל לעבוד עם יצרן בסין לערוך מספר בדיקות מקדימות , ביניהן בחינה של רקורד העובדה של המפעל עם יבואנים מחוץ לסין וביקור במפעל עצמו תוך ששומת לב להליכי היצור ובקרת האיכות. כמו בכמעט כל מערכת יחסים עסקית , וביחוד בהקשר התרבותי הסיני, חשוב לתת מקום להיכרות אישית ולטיפוח קשרים בין אישיים. אין נוסחת קסם לטיפוח של יחסים בין אישיים אבל סובלנות, התמדה ובניית אמון מהווים בסיס איתן ליצרת קשר עסקי ארוך טווח.
מחקר שוק וחבילות מוצרים
נוכח העובדה שישנם לא מעט יבואנים העוסקים ביבוא מסין, חשוב יותר מאי פעם להבין את השוק ואת המתחרים.
מן הבנה של המוצרים הנפוצים הנמכרים היום בקטגוריה בה אתה או את פועלים ועד תחקיר אודות המתחרים כל פיסת מידע יכולה לסייע לכך להגיש יתרון על פני יבואנים אחרים.
כמו כן, יבוא של מגוון של מוצרים (במסגרת עבודה עם טריידר או מספר יצרנים) והצעת חבילות מוצרים ללקוחות יכולה לסייע לגבור על יבואנים אחרים.