חדשות האתר

השפעת הגודש בנמלי ישראל על ייבוא וייצוא

מבוא  נמלי הים של ישראל הם שער מרכזי לייבוא וייצוא סחורות למדינה ומהווים חלק בלתי נפרד מהכלכלה המקומית...
19 January 2025

מדד פרייטוס: המדריך המלא להבנת המדד והמשמעות שלו בשרשרת האספקה

מדד פרייטוס (Freightos Baltic Index – FBX) מדד פרייטוס (Freightos Baltic Index – FBX) הוא...
19 January 2025

ישראל כמרכז לוגיסטי בסחר הבינלאומי: הזדמנויות, אתגרים וההשפעה האזורית

ישראל ממוקמת בנקודת מפגש ייחודית בין שלוש יבשות: אירופה, אסיה ואפריקה. מיקומה הגיאוגרפי, יחד עם תשתיות...
19 January 2025

עמילות מכס: גשר בין סחר בינלאומי לחוק המקומי

מבוא בעולם הגלובלי של היום, יבוא ויצוא הם חלק בלתי נפרד מהכלכלה העולמית. כל מוצר או חומר גלם שעובר בין...
09 January 2025

המדריך המלא ליצואנים ויבואנים: איך לבחור סוכן מכס?

מבוא בעידן הגלובליזציה, יבוא ויצוא הפכו לחלק בלתי נפרד מהפעילות הכלכלית העולמית. עסקים קטנים כגדולים...
09 January 2025

הגלובליזציה בתנועה: סחר בינלאומי, לוגיסטיקה ושרשרת אספקה בעידן היבוא והיצוא

מבוא בעידן הגלובליזציה, העולם הפך לכפר גלובלי בו סחר בין מדינות, ניהול לוגיסטי מתקדם, ושרשראות אספקה...
09 January 2025

רפורמת היבוא 'מה שטוב לאירופה טוב לישראל' צוברת תאוצה ב-2025

90% מהיבואנים בתחום התקינה והתמרוקים ויותר מ-60% בתחום המזון מתכננים להשתמש ברפורמת היבוא ‘מה שטוב...
05 January 2025

יבוא מוצרים בתקינה לפי צו יבוא חופשי

צו יבוא חופשי צו יבוא חופשי נחקק מכוח פקודת היבוא והיצוא [נוסח חדש], התשל”ט-1979. על פי הפקודה...
05 January 2025

רפורמת ״מה שטוב לאירופה - טוב לישראל״ נכנסה לתוקף

https://youtu.be/04wdz5eKb0Y?si=ZFCxIB9kWqX-3hQi הרפורמה נועדה לבטל את הבירוקרטיה העודפת בכניסת מוצרים...
05 January 2025

נמל חיפה: סכסוך עבודה בסקטור מנהלי העבודה

לטענת ההסתדרות העילה להכרזת סכסוך העבודה הינו מבוי סתום במו״מ להתייעלות בסקטור מנהלי העבודה, וכן ניהול...
29 December 2024
מאמרים חדשים
קטגוריות
שדרוג מאמרים:
עדכון, חידוש ושיפור תוכן למאמרים קיימים

יבוא מסין – מדריך

תוכן עניינים

יבוא מסין - לא מה שחשבתם

השילוב בין עלות כוח האדם המקומי, הטכנולוגיה החדשנית ועבודת כפיים יעילה, יכול להביא עלויות זולות במיוחד בייצור כל מוצר שהדמיון יכול לחשוב עליו.

עובדה זו יכולה להטעות לפעמים שכן במשא ומתן לא נבון עלולים להיווצר פערים בין “החלום” למציאות. סיפורים על סוחרים ישראלים שמנסים “להביא מכה” אבל בפועל מקבלים את הסחורה שלהם באיחור, ולפעמים באיכות נמוכה ממה שציפו, שכיחים למדי מבאים בדרך-כלל מיבואנים חובבים או לא מנוסים.

לכן, חשוב להיוועץ קודם עם איש מקצוע שיוכל להוביל אתכם במה לעשות וחשוב יותר מה לא לעשות. אנו בחברת ‘יחדיו’ מכירים את הבדלי התרבויות בין ה”אירופאים המערבים” לתרבות הסינית עתיקת השנים ונשמח לעזור לך בשלבים השונים.

יבוא מוצרים מסין לישראל - איכותי ומהיר

אם בעבר התווית Made in China נתפסה כתווית המסמלת מוצרים באיכות נמוכה, כיום סין מהווה מעצמת יצור אשר מסוגלת ליצר כמעט כל מוצר מטלפונים חכמים ומכוניות ועד לבגדים. מחירים הזולים בשילוב עם יכולות היצור המגוונות הפכו את סין לאבן שואבה ליבואנים שונים מכל העולם ומישראל אשר מחפשים דרכים חדשות להביא את הסחורה הטובה ביותר במחיר הטוב ביותר ללקוחות שלהם. אם זאת ועל אף שקל היום יותר מאי פעם לייצר קשר עם יצרנים בסין באופן עצמאי, ישנם מספר טיפים שיכולים לסייע ליבואן המתחיל שזה עתה מתכנן יבוא של מוצרים מסין לארץ.

יבוא מסין

יבוא בינלאומי בקלות וביעילות באמצעות חברה מומחית בתחום

יבוא מסין הוא ללא ספק תחום שרק הולך ומתפתח, אולם, כפי שתלמד במהרה, תהליך יבוא בינלאומי כרוך גם בבירוקרטיה רבה. יש הסכמי סחר ורגולציה, יש פרוצדורות שצריך למלא, יש מכס, יש ניירת, יש חוקים שחלים על כל מוצר בנפרד, ועל כל מדינה בנפרד. מוצרים מסין אכן זולים, מגוונים ואטרקטיביים מאד וניתן להגיע למתח רווחים נאה. אבל יש מספר נקודות שחשוב להתייחס אליהן, לפני שצוללים לעסק המבוסס על יבוא מסין:

שאלות נפוצות בנושא יבוא מסין

מוצר שאתה קונה בזול, ומוכר יחסית ביוקר, לא תמיד מניב את הרווח לו אתה מצפה בסוף התהליך. ההשקעה שלך היא לא רק בתהליך הייבוא עצמו: כל פעולה של יבוא בינלאומי של מוצר מצריכה פעולת הכנה, בדיקות, אישורים, ניירות ותעודות. כל אלה מהווים חלק ניכר מהזמן שאתה אמור לשקלל בתוצאה הסופית של כדאיות. מומלץ לפיכך לפנות לחברת שילוח בינלאומית, שם תזכה לעזרה והכוונה לגבי שלבי תהליך הייבוא השונים ועלויות. יתכן שבסופו של יום מוצר, שעולה כמה אגורות בסין ופה יכול להימכר בכמה שקלים, בכלל לא משתלם לייבוא עקב עלות מכס גבוהה במיוחד.

בתחשיב עלויות הייבוא, חשוב לקחת בחשבון את זמן האחסון והלוגיסטיקה של השינוע והפיזור של המוצרים לחנויות או ללקוחות הקצה. אחסון לאורך זמן של המוצרים שייבאת במחסנים, יכול לעלות יותר מעלות היבוא והשיווק שלהם. לכן, בבואך לבצע יבוא בינלאומי של מוצר, שאל את עצמך, כיצד תשווק את המוצרים והאם יצרת קשרים עם המפיצים והחנויות המתאימים לך ולמוצר שלך.

לפעמים, כשמוצר מסוים מצליח, כולם רוצים “לקפוץ על העגלה” ולבצע יבוא מקביל של המוצר. אבל כשהתחרות כל כך חזקה, מחיר המוצר בסופו של דבר לרוב צונח והופך את כל עניין היבוא ללא כדאי, במיוחד אם בזמן הייבוא המוצר עוד היה להיט ומחירו היה גבוה.

דבר ראשון שצריך להבין בהקשר של יבוא ומסחר בסין הוא ההבדל בין יצרן לטריידר. אם אתם עובדים ישירות מול היצרן אתם יכולים לקבל מחירים זולים יותר, אך ניתן לבצע את הרכישות אך ורק בכמויות גדולות אשר עשויות להיות גדולות מדי עבור יבואנים קטנים. במידה ואתם עובדים עם טריידר העובד עם מספר מפעלים אתם יכולים לרכוש כמות מצומצמת יותר אך במחיר גבוהה יותר לרוב.

בחירת יצרן, היכרות אישית וטיפוח קשרים

על אף שקל יותר מאי פעם לעבוד מרחוק , במקרה של יבוא מסין עדיין חשוב לערוך היכרות מקרוב. מומלץ לפני שבוחרים להתחיל לעבוד עם יצרן בסין לערוך מספר בדיקות מקדימות , ביניהן בחינה של רקורד העובדה של המפעל עם יבואנים מחוץ לסין וביקור במפעל עצמו תוך ששומת לב להליכי היצור ובקרת האיכות. כמו בכמעט כל מערכת יחסים עסקית , וביחוד בהקשר התרבותי הסיני, חשוב לתת מקום להיכרות אישית ולטיפוח קשרים בין אישיים. אין נוסחת קסם לטיפוח של יחסים בין אישיים אבל סובלנות, התמדה ובניית אמון מהווים בסיס איתן ליצרת קשר עסקי ארוך טווח.

מחקר שוק וחבילות מוצרים

נוכח העובדה שישנם לא מעט יבואנים העוסקים ביבוא מסין, חשוב יותר מאי פעם להבין את השוק ואת המתחרים.

מן הבנה של המוצרים הנפוצים הנמכרים היום בקטגוריה בה אתה או את פועלים ועד תחקיר אודות המתחרים כל פיסת מידע יכולה לסייע לכך להגיש יתרון על פני יבואנים אחרים.

כמו כן, יבוא של מגוון של מוצרים (במסגרת עבודה עם טריידר או מספר יצרנים) והצעת חבילות מוצרים ללקוחות יכולה לסייע לגבור על יבואנים אחרים.  

הערות שוליים

  1. המחקר מתבסס בין היתר על מחקר .”תיאור זמן ההמתנה בנמלי הים וניתוח
    ההשלכות הכלכליות” הכנסת- מרכז המחקר והמידע 2023
  2. מדד פרייטוס הבלטי (Freightos Baltic Index – FBX) מספק נתונים יומיים על מחירי ההובלה הימית עבור 12 נתיבי סחר עיקריים. להלן טבלה המציגה את כלל הנתיבים, שמותיהם, והמשקל היחסי של כל נתיב בחישוב המדד הגלובלי:

    קוד נתיב שם קצר שם מלא משקל במדד FBX
    FBX01 סין/מזרח אסיה – חוף מערבי ארה”ב סין/מזרח אסיה לחוף המערבי של צפון אמריקה 20.30%
    FBX02 חוף מערבי ארה”ב – סין/מזרח אסיה החוף המערבי של צפון אמריקה לסין/מזרח אסיה 9.76%
    FBX03 סין/מזרח אסיה – חוף מזרחי ארה”ב סין/מזרח אסיה לחוף המזרחי של צפון אמריקה 10.46%
    FBX04 חוף מזרחי ארה”ב – סין/מזרח אסיה החוף המזרחי של צפון אמריקה לסין/מזרח אסיה 5.03%
    FBX11 סין/מזרח אסיה – צפון אירופה סין/מזרח אסיה לצפון אירופה 17.26%
    FBX12 צפון אירופה – סין/מזרח אסיה צפון אירופה לסין/מזרח אסיה 10.16%
    FBX13 סין/מזרח אסיה – הים התיכון סין/מזרח אסיה לים התיכון 9.02%
    FBX14 הים התיכון – סין/מזרח אסיה הים התיכון לסין/מזרח אסיה 5.31%
    FBX21 חוף מזרחי ארה”ב – אירופה החוף המזרחי של צפון אמריקה לאירופה 2.67%
    FBX22 אירופה – חוף מזרחי ארה”ב אירופה לחוף המזרחי של צפון אמריקה 5.50%
    FBX24 אירופה – חוף מזרחי דרום אמריקה אירופה לחוף המזרחי של דרום אמריקה 1.77%
    FBX26 אירופה – חוף מערבי דרום אמריקה אירופה לחוף המערבי של דרום אמריקה 2.76%

    הערות:

    • המשקל במדד FBX מציין את ההשפעה היחסית של כל נתיב בחישוב המדד הגלובלי.
    • הנתונים מתעדכנים על בסיס יומי ומשקפים את המחירים הנוכחיים בשוק ההובלה הימית.

    .

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/01/גודש-בנמלי-ישראל.png
השפעת הגודש בנמלי ישראל על ייבוא וייצוא

מבוא  נמלי הים של ישראל הם שער מרכזי לייבוא וייצוא סחורות למדינה ומהווים חלק בלתי נפרד מהכלכלה המקומית והאזורית. עם זאת, גודש בנמלים הפך לבעיה משמעותית הפוגעת ביעילות שרשרת האספקה, מעלה עלויות ומשפיעה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/01/מדד.png
מדד פרייטוס: המדריך המלא להבנת המדד והמשמעות שלו בשרשרת האספקה

מדד פרייטוס (Freightos Baltic Index – FBX) מדד פרייטוס (Freightos Baltic Index – FBX) הוא אינדיקטור כלכלי מרכזי למדידת מחירי ההובלה הימית בקווי סחר עיקריים ברחבי העולם. המדד מתבסס על נתונים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/01/תפקידה-של-ישראל-כמרכז-לוגיסטי-אזורי-הזדמנויות-ואתגרים.png
ישראל כמרכז לוגיסטי בסחר הבינלאומי: הזדמנויות, אתגרים וההשפעה האזורית

ישראל ממוקמת בנקודת מפגש ייחודית בין שלוש יבשות: אירופה, אסיה ואפריקה. מיקומה הגיאוגרפי, יחד עם תשתיות מתקדמות ויכולות טכנולוגיות, מאפשרים לה לשמש כמרכז לוגיסטי אזורי בעל פוטנציאל משמעותי. עם זאת, קיימים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/01/סוכן-מכס.png
עמילות מכס: גשר בין סחר בינלאומי לחוק המקומי

מבוא בעולם הגלובלי של היום, יבוא ויצוא הם חלק בלתי נפרד מהכלכלה העולמית. כל מוצר או חומר גלם שעובר בין מדינות מחייב עמידה בחוקים, תקנות ומסים של כל מדינה. בתוך המורכבות הזו, סוכן המכס משמש כגשר חיוני בין...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/01/עמיל-מכס.png
המדריך המלא ליצואנים ויבואנים: איך לבחור סוכן מכס?

מבוא בעידן הגלובליזציה, יבוא ויצוא הפכו לחלק בלתי נפרד מהפעילות הכלכלית העולמית. עסקים קטנים כגדולים נדרשים לייבא חומרי גלם, מכונות או מוצרים מוגמרים, ולייצא את מוצריהם לשווקים בינלאומיים. בתוך כל המורכבות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/01/יבוא-1.png
הגלובליזציה בתנועה: סחר בינלאומי, לוגיסטיקה ושרשרת אספקה בעידן היבוא והיצוא

מבוא בעידן הגלובליזציה, העולם הפך לכפר גלובלי בו סחר בין מדינות, ניהול לוגיסטי מתקדם, ושרשראות אספקה בינלאומיות משחקים תפקיד מפתח בכלכלה העולמית. מהנייד שאתם אוחזים ועד המזון שעל שולחנכם, כל מוצר עובר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/01/יבוא.png
רפורמת היבוא 'מה שטוב לאירופה טוב לישראל' צוברת תאוצה ב-2025

90% מהיבואנים בתחום התקינה והתמרוקים ויותר מ-60% בתחום המזון מתכננים להשתמש ברפורמת היבוא ‘מה שטוב לאירופה טוב לישראל’ כבר ב-2025. משרד הכלכלה והתעשייה מפרסם היום את תוצאות הסקר שנערך בקרב...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/01/יבוא-מוצרים-בתקינה-לפי-צו-יבוא-חופשי.png
יבוא מוצרים בתקינה לפי צו יבוא חופשי

צו יבוא חופשי צו יבוא חופשי נחקק מכוח פקודת היבוא והיצוא [נוסח חדש], התשל”ט-1979. על פי הפקודה ככלל כל מוצר המיובא לישראל דורש רישיון או אישור. צו יבוא חופשי, התשע”ד-2014  הינו דבר חקיקה בו...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/01/מה-שטוב-לאירופה-טוב-לישראל.png
רפורמת ״מה שטוב לאירופה - טוב לישראל״ נכנסה לתוקף

https://youtu.be/04wdz5eKb0Y?si=ZFCxIB9kWqX-3hQi הרפורמה נועדה לבטל את הבירוקרטיה העודפת בכניסת מוצרים לישראל, להקל על היבואנים, להכניס לשוק מגוון רחב של מוצרים במחירים שונים ולייצר תחרות שתביא להוזלה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/נמל-חיפה.png
נמל חיפה: סכסוך עבודה בסקטור מנהלי העבודה

לטענת ההסתדרות העילה להכרזת סכסוך העבודה הינו מבוי סתום במו״מ להתייעלות בסקטור מנהלי העבודה, וכן ניהול מו״מ בחוסר תום לב לאור דרישות מאוחרות וחזרה מהסכמות מצד המעסיק. הסכסוך נוגע ל-25 עובדי הסקטור בנמל...

1 2 3 75