חברות הספנות הגדולות: היטלי דלק עבור התקנת מסנני דלק

חברות MSC וחברת CMA CGM הולכות בעקבותיה של חברת מארסק ליין, והודיעו על כוונתן ליישם היטלי דלק וזאת על מנת להחזיר את עלויות הכרוכות בציות לתקנות ארגון הספנות העולמי IMO

חברות הספנות הגדולות: היטלי דלק עבור התקנת מסנני דלק

חברות MSC וחברת CMA CGM הולכות בעקבותיה של חברת מארסק ליין, והודיעו על כוונתן ליישם היטלי דלק וזאת על מנת להחזיר את עלויות הכרוכות בציות לתקנות ארגון הספנות העולמי IMO בנוגע להגבלת הגופרית בשימוש דלקי אניות עד ל-0.5% – תקנה שאמורה להיכנס לתוקף החל מה-1 בינואר 2020.

חברת הספנות הצרפתית CMA CGM ציינה בהודעתה כי למרות שהיא מעדיפה להשתמש באניותיה בדלק בעל אחוז גופרית נמוך מלכתחילה, בכוונתה להזמין מספר פילטרים לאניותיה שיהיו מסוגלים לסנן את הדלק הרגיל – והזול יותר – בתדלוק אניות.

חברת CMA CGM אישרה במקביל כי ההזמנה שביצעה עבור תשע אניות מכולה ענקיות בנפח של 22,000 TEU יופעלו על ידי גז טבעי נוזלי (LNG) אשר מתאים לאכיפה הדוקה אף יותר של תקנות סביבתיות, אך ציינה כי היה זה בלתי מעשי להתקין מערכות כאלו על אניותיה הקיימות. ״כל הצעדים הללו מייצגים עלות משמעותית נוספת״, ציינה החברה, והוסיפה כי בהתבסס על התנאים הנוכחיים מדובר בהוצאה ממוצעת של 160 דולר ל-TEU.

החברה ציינה כי בכוונתה ליישם היטלי דלק על לקוחותיה בהתאם למחירי הדלק ועל בסיס נתיבי הסחר השונים, אולם לא ציינה מתי ההיטלים ייכנסו לתוקף.

נציין כי חברת MSC הודיעה לאחרונה כי עלויות התפעול שלה צפויות ״לגדול באופן משמעותי ככל שאנחנו ממשיכים להתכונן למשטר הדלק הדל גופרית״. החברה הוסיפה כי ״עלות השינויים השונים שאנו מבצעים בצי האניות שלנו ולאספקת הדלק שלנו תגיע ללמעלה מ-2 מיליארד דולר בשנה״.

חברת הספנות השוויצרית הודיעה כי בכוונתה להציג ״היטל דלק גלובלי חדש״ החל מה-1 בינואר 2019 אשר יחליפו מנגנוני היטל הקיימים כיום.

נזכיר כי חברת מארסק ליין פרסמה בשבוע שעבר על כוונתה להטיל היטל דלק בהמשך להכנות לכניסת התקנות ב-1 בינואר 2020, וזאת החל מה-1 בינואר 2019. הודעה זו זכתה לביקורת מצד משלחים ובעלי מטענים אשר טענו כי חישובי היטל הדלק של מארסק ״חסרים שקיפות״, וכי תעשיית הספנות מנצלת את המצב כדי ליצור לעצמה רווחים.

נזכיר כי שלוש חברות הספנות הנ״ל, שהן גם חברות הספנות הגדולות בעולם, הן החברות היחידות שהודיעו עד כה על כוונתן לגייס כספים באמצעות היטלי דלק על מנת להיערך לתקנות של ארגון הספנות העולמי (IMO) – היערכות שעל פי מומחים בתחום עשויה לעלות לחברות הספנות כ-15 מיליארד דולר בשנה.

עוד מאמרים

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/3.png
תחום היבוא לישראל סיכום שנת 2024: תמורות, אתגרים והשפעות ארוכות טווח

הרחבת הפטורים ממכס וממסים אחת הרפורמות המשמעותיות ביותר בשנת 2024 הייתה הרחבת הפטורים ממכס וממסים על מגוון רחב של מוצרים, במטרה לעודד תחרותיות, להוזיל עלויות לצרכן ולתמוך בתעשיות מקומיות: מוצרים טכנולוגיים:...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/2-1.png
המדריך המלא ליבואנים מתחילים: איך להתחיל בתהליך המכס?

מבוא ייבוא סחורות הוא חלק בלתי נפרד מעולם העסקים הגלובלי ומספק הזדמנויות עסקיות רחבות. עם זאת, תהליך המכס יכול להיות מורכב ומאתגר, במיוחד עבור יבואנים מתחילים. המדריך הזה מציע סקירה מעמיקה של כל שלבי הייבוא,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/1.png
טעויות נפוצות בעמילות מכס וכיצד להימנע מהן

מבוא עמילות מכס היא אחד מהתהליכים המרכזיים בניהול שרשרת האספקה הבינלאומית. טעויות בתהליך זה עלולות לגרום לעיכובים משמעותיים, קנסות גבוהים ואף לפגיעה במוניטין העסקי. תהליך נכון של עמילות מכס דורש הבנה מעמיקה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/טב-לת-מכס.png
נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס: כלים, תקנות ואפשרויות שכל יבואן צריך להכיר

נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס: כלים, תקנות ואפשרויות שכל יבואן צריך להכיר פעילות היבוא והיצוא מהווה חלק מרכזי בתפקודה של כלכלה גלובלית ומחייבת הכרה מעמיקה של החוקים, התקנות והאפשרויות שמעניקה פקודת המכס....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/4.png
עמילות מכס וסחר בינלאומי בישראל בשנת 2024: עדכונים, שינויים והשפעות

שנת 2024 התאפיינה בשינויים משמעותיים בתחומי עמילות המכס והסחר הבינלאומי בישראל. ממשלת ישראל וגורמים פרטיים בענף פעלו במרץ כדי להתאים את התהליכים לשינויים גלובליים, לחזק את מעמדה של ישראל בשוק הבינלאומי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/עדכונים.png
עדכונים רגולטוריים בסחר חוץ 2024: יתרונות, חסרונות והשפעות

מבוא: רגולציה ככלי לעידוד סחר חוץ סחר החוץ של מדינה הוא עמוד תווך מרכזי בכלכלה, המושפע באופן ישיר ממדיניות רגולטורית. בשנת 2024, ישראל חוותה שינויים משמעותיים בתחום הרגולציה של סחר החוץ, במטרה להתמודד...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/עדכונים-בנושא-יבוא-יצוא-סחר-חוץ-2024.png
עדכונים בנושא יבוא, יצוא וסחר חוץ 2024: מגמות, רגולציות והזדמנויות עסקיות

מבוא: סחר החוץ של ישראל ב-2024 סחר החוץ של ישראל הוא נדבך מרכזי בכלכלה המקומית והגלובלית. בשנת 2024, חלו שינויים משמעותיים בתחום זה, שהשפיעו הן על מגזרי היבוא והיצוא והן על המדיניות הרגולטורית. המגמות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/מתן-פטור-לטובין-המיובאים-ביבוא-מסחרי.png
החל מיום 01.09.2024 נכנסה לתוקפה הוראת מנכ"ל 2.6 המתוקנת – מתן פטור לטובין המיובאים ביבוא מסחרי

בהתאם לסעיף 2(ג)(2) לצו יבוא חופשי, תשע”ד – 2014, השר שבתחום סמכותו מצויים הטובין או מי שהוא הסמיכו לכך, רשאי להתיר יבוא טובין המפורטים בתוספת השנייה בלא המצאת אישור או הוכחת עמידה בתנאים, למעט טובין...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/מסלול.png
מערכת סטאטוס לרישיונות ולאישורים בין המכס לרשויות מוסמכות - הכירו את מערכת מסלול+

מערכת מסלול + משדרגת ליבואנים ולסוכני מכס את חווית העבודה, חוסכת זמן יקר ומקלה על ביצוע פעולות שוטפות. מהי מערכת מסלול זוהי מערכת סטאטוס לרישיונות ולאישורים בין המכס לרשויות מוסמכות. המערכת הינה מיזם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/Black-Minimalist-Business-Growth-Banner.png
ישראל השלימה הצטרפותה הרשמית לכל נספחי אמנת MARPOL

מדינת ישראל הגישה לארגון הספנות הבינלאומי IMO את מסמכי ההצטרפות הרשמיים לנספחים VI ו-IV לאמנת MARPOL, האמנה הבינלאומית למניעת זיהום הים מאניות. ההצטרפות לאמנה התאפשרה לאחר שוועדת הכלכלה של הכנסת אישרה...

1 2 3 74