חדשות האתר

נמל חיפה: סכסוך עבודה בסקטור מנהלי העבודה

לטענת ההסתדרות העילה להכרזת סכסוך העבודה הינו מבוי סתום במו״מ להתייעלות בסקטור מנהלי העבודה, וכן ניהול...
29 December 2024

כנס תוכניות עבודה 2025 – משרד הכלכלה והתעשייה

שר הכלכלה והתעשייה, ח״כ ניר ברקת: “האתגרים הכלכליים שעומדים בפנינו הם לא רק של היום, אלא גם אתגרים...
29 December 2024

נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס: פרק שני תהליכי יבוא

נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס: כלים, תקנות ואפשרויות שכל יבואן צריך להכיר… שבוע שעבר במסגרת הפרק...
29 December 2024

תחום היבוא לישראל סיכום שנת 2024: תמורות, אתגרים והשפעות ארוכות טווח

הרחבת הפטורים ממכס וממסים אחת הרפורמות המשמעותיות ביותר בשנת 2024 הייתה הרחבת הפטורים ממכס וממסים על...
22 December 2024

המדריך המלא ליבואנים מתחילים: איך להתחיל בתהליך המכס?

מבוא ייבוא סחורות הוא חלק בלתי נפרד מעולם העסקים הגלובלי ומספק הזדמנויות עסקיות רחבות. עם זאת, תהליך...
22 December 2024

טעויות נפוצות בעמילות מכס וכיצד להימנע מהן

מבוא עמילות מכס היא אחד מהתהליכים המרכזיים בניהול שרשרת האספקה הבינלאומית. טעויות בתהליך זה עלולות לגרום...
22 December 2024

נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס: פרק ראשון יסודות המכס

נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס: כלים, תקנות ואפשרויות שכל יבואן צריך להכיר פעילות היבוא והיצוא מהווה...
22 December 2024

עמילות מכס וסחר בינלאומי בישראל בשנת 2024: עדכונים, שינויים והשפעות

שנת 2024 התאפיינה בשינויים משמעותיים בתחומי עמילות המכס והסחר הבינלאומי בישראל. ממשלת ישראל וגורמים פרטיים...
22 December 2024

עדכונים רגולטוריים בסחר חוץ 2024: יתרונות, חסרונות והשפעות

מבוא: רגולציה ככלי לעידוד סחר חוץ סחר החוץ של מדינה הוא עמוד תווך מרכזי בכלכלה, המושפע באופן ישיר ממדיניות...
15 December 2024

עדכונים בנושא יבוא, יצוא וסחר חוץ 2024: מגמות, רגולציות והזדמנויות עסקיות

מבוא: סחר החוץ של ישראל ב-2024 סחר החוץ של ישראל הוא נדבך מרכזי בכלכלה המקומית והגלובלית. בשנת 2024,...
15 December 2024
מאמרים חדשים
קטגוריות
שדרוג מאמרים:
עדכון, חידוש ושיפור תוכן למאמרים קיימים

ועדת הכספים עצרה את אישור הפרטת נמל חיפה

ועדת הכספים עצרה את אישור הפרטת נמל חיפה

יו״ר ועדת הכספים שלח את נציגי נמל חיפה, רשות החברות ועיריית חיפה לדיונים מחודשים על מנת להגיע להסכמות.

אשל ארמוני, יו״ר חברת נמל חיפה, בדיון: תהליך ההפרטה הזה כבר החל. כבר קיבלנו הצעות של 18 חברות.

בדיון שנערך בוועדת הכספים של הכנסת השבוע השתתפה ראשת העיר חיפה, עינת קליש, אשר טענה כי רב הגלוי על הנסתר בפעילות הצפויה בשטח נמל חיפה – בייחוד בכל הקשור לנמל הדלקים והיקף פעילותו. לדבריה, חברת נמלי ישראל אינה משתפת איתה פעולה, אינה חולקת עמה מידע ופונה למועצה הארצית בניסיון לדלג ולעקוף את עיריית חיפה.

לדבריה, אומנם נושא חזית הים עומד על סיפו של הסכם עם חברת נמל חיפה אולם קשה לתכנן אזור בילוי לתושבי המפרץ לתיירים מבחוץ כאשר לא ידוע בוודאות האם יוקם או לא יוקם במרחק של 400 מטר מחזית תיירותית זו נמל דלקים וכימיקלים.

אשל ארמוני, יו״ר חברת נמל חיפה, שנכח אף הוא בדיון בוועדת הכספים, ציין כי ההפרטה ונושא העברת המניות אינו קשור לנמל הדלקים – שנמצאת באחריות חברת נמלי ישראל – וכי מדובר בתהליך ארוך שלקח זמן רב להניע אותו, להגיע להסכמות עם כלל הגורמים והזכיר כי נמל המפרץ תחת מפעיל סיני אמור להתחיל פעילותו בעוד שישה חודשים בלבד.

ארמוני אמר כי ״אני מדבר מדם ליבי. לפני שהייתי בתפקיד הזה הייתי מנכ״ל משרד ממשלתי והייתי מנכ״ל עירייה. הדבר הכי מורכב וקשה זה להביא סופיות של תהליכים, ולכדרר ממקום למקום כאשר יש כל כך הרבה גורמים בדמוקרטיה שלנו שצריכים לומר הן בסופו של דבר. ודאי שאי אפשר להתלונן שלא סגרנו בתהליך של שלוש שנים הסכם מקרקעין עם חנ״י שהיה פתוח 15 שנה, הסכמים עם אגף התקציבים. תשעה ועדים וההסתדרות.

״מצד אחד, יש הדברים שאומרת ראשת העיר, ובצדק היא מגינה על העניינים הסביבתיים, ומצד שני יש פה תהליך הפרטה שקשור בחלקו הקטן לעיריית חיפה. תהליך ההפרטה הזה כבר החל. אנו כבר קיבלנו הצעות של 18 חברות. אנחנו מוכרים פה נכס של מדינת ישראל.

״לגבי חזית הים, אכן חזית הים זה מיזם משותף שלנו עם העירייה. ניסיתי פעמים רבות לשבת גם עם ראשת העיר וגם עם נחשון צוק. אי אפשר לומר עליי שאיני אדם שמנהל משא ומתן. עובדה שהצלחנו היכן שאחרים נכשלו – גם בזמן וגם במקום. לכן אני רוצה להסביר את העובדה שעיכוב משמעותי של תהליך, והכנסת העירייה בהיבט הרחב של הדברים שקשורים לחיפה ולמיזמים אחרים בתוך הפריזמה הזו שצריך לאשר את אופן המכירה של הנמל יכול להביא לכך שלא נגיע לסיום ההפרטה, כאשר שני נמלים חדשים נבנים ויופעלו, ואלף משפחות שאתם כל כך מגנים עליהם – אני מדגיש את זה כדי לומר שאני מציע, שאם אנחנו רוצים לייצר עוד משא ומתן מול העירייה, לקבוע לוח זמנים קצר ככל האפשר כדי להביא את זה בתוך מסגרת הזמן עד שהחברות צריכות להציע, כי לא פשוט למכור את הנמל הזה״.

ח״כ בצלאל סמוטריץ, שהיה עד לפני שמונה חודשים שר התחבורה, והכיר את תהליכי ההפרטה בנמל חיפה, ציין כי ״אצלי זה לא היה קורה. מי שמתכנן בלי לדבר עם ראש העיר זה חנ״י, שמגישה את זה. היא הולכת כנראה למועצה הארצית כי היא לא מצליחה להגיע להסכמות עם העירייה אז היא מדלגת מעליה. אני לא מכיר את זה היום – יודע מה היה לפני שמונה חודשים, אבל ברור לי שזה חייב להיעשות בהסכמה. ברור לי שאין מצב שאירוע כזה של תכנון ופיתוח לא נעשה בשיתוף פעולה. אני גם אומר לראש העיר – לא בטוח שנכון לקחת את האירוע הגדול והכל כך צודק הזה – יהיה מספיק לשים על הסיכה של העברת המניות שהוא הליך פרוצדורלי לחלוטין״.

רועי כחלון, האחראי על הפרטת נמל חיפה מטעם רשות החברות הממשלתיות, אמר בדיון כי״ רשות החברות היא לא גורם מחליט. אנחנו מיישמים את החלטת ועדת שרים לענייני הפרטה מיום 21.1.2020 שקיבלה החלטה להפריט את החברה לאור הנסיבות שהיו. כמובן ההחלטה הזו טעונה אישור ועדת הכספים של הכנסת ולכן הגענו הנה, לקבל את האישור. שיטת המכירה שנקבעה, שאומרת גם להשקיע בהון החברה כדי לשמור על החברה כחברה אסטרטגית של מדינת ישראל לעתיד, היא השיטה האופטימלית במצב הדברים האלה״.

כאמור, בסיכום הדיון החליט יו״ר ועדת הכספים, ח״כ משה גפני, כי על הצדדים לשבת ולהגיע להסכמות. לדבריו, ועדת הכספים לא תביא את ההחלטה לאישור כאשר קיימות מחלוקות כה גדולות בין הצדיים. רק לאחר מכן יעלה הנושא להצבעת ועדת הכספים של הכנסת.

פורסם באתר – www.port2port.co.il 

 

עוד מאמרים בנושא...

בלוג
עורך ראשי

חוקי או לא חוקי

זכות העיכבון הינה זכות על פי דין, וכוונתה לייעל את הליך כריתתה של עסקה ולאפשר מסחר מהיר, דינמי ויעיל.

קרא עוד »
בלוג
עורך ראשי

יתרונות היצוא

יצוא הינו מכירה והעברה של סחורות ו/או אספקה של שירותים ממדינה אחת (מדינת המקור – ישראל, במקרה שלנו) למדינה אחרת (מדינת היעד). היצוא הוא חלק

קרא עוד »

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/מתן-פטור-לטובין-המיובאים-ביבוא-מסחרי.png
החל מיום 01.09.2024 נכנסה לתוקפה הוראת מנכ"ל 2.6 המתוקנת – מתן פטור לטובין המיובאים ביבוא מסחרי

בהתאם לסעיף 2(ג)(2) לצו יבוא חופשי, תשע”ד – 2014, השר שבתחום סמכותו מצויים הטובין או מי שהוא הסמיכו לכך, רשאי להתיר יבוא טובין המפורטים בתוספת השנייה בלא המצאת אישור או הוכחת עמידה בתנאים, למעט טובין...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/מסלול.png
מערכת סטאטוס לרישיונות ולאישורים בין המכס לרשויות מוסמכות - הכירו את מערכת מסלול+

מערכת מסלול + משדרגת ליבואנים ולסוכני מכס את חווית העבודה, חוסכת זמן יקר ומקלה על ביצוע פעולות שוטפות. מהי מערכת מסלול זוהי מערכת סטאטוס לרישיונות ולאישורים בין המכס לרשויות מוסמכות. המערכת הינה מיזם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/Black-Minimalist-Business-Growth-Banner.png
ישראל השלימה הצטרפותה הרשמית לכל נספחי אמנת MARPOL

מדינת ישראל הגישה לארגון הספנות הבינלאומי IMO את מסמכי ההצטרפות הרשמיים לנספחים VI ו-IV לאמנת MARPOL, האמנה הבינלאומית למניעת זיהום הים מאניות. ההצטרפות לאמנה התאפשרה לאחר שוועדת הכלכלה של הכנסת אישרה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/סחר-חופשי.png
רגולציה בסחר מקומי ובינלאומי: מדריך מעמיק לעסקים

מבוא רגולציה משחקת תפקיד מרכזי בניהול ותכנון סחר מקומי ובינלאומי. היא מבטיחה עמידה בחוקים, בטיחות הציבור, והגנה על אינטרסים כלכליים ופוליטיים. עבור עסקים, עמידה בדרישות רגולטוריות היא לא רק חובה חוקית,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/הסכמי-סחר.png
הגבלות ייצוא וייבוא: מדריך מקיף להבנת החוקים והשפעתם על עסקים

מבוא ייצוא וייבוא ​​הם חלק בלתי נפרד מהפעילות הכלכלית של עסקים ומדינות. תהליכים אלו מאפשרים לחברות להרחיב את שווקיהן, לנצל משאבים בינלאומיים, ולהשיג יתרון תחרותי. עם זאת, הם כפופים למגבלות חוקיות שונות,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/דיני-סחר.png
יסודות דיני סחר: מה חשוב לדעת?

דיני סחר מהווים את הבסיס החוקי והמשפטי לעסקאות מסחריות, בין אם מדובר בעסקאות מקומיות או בינלאומיות. כל פעולה מסחרית – ייבוא, ייצוא, תשלום או שיתוף פעולה עסקי – כפופה למערכת מורכבת של חוקים, תקנות והסכמים....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע.png
אופטימיזציה של תהליכי שינוע: טיפים להקטנת עלויות ושיפור היעילות

מבואשינוע מטענים מהווה חלק מהותי בשרשרת האספקה העולמית, במיוחד בעידן שבו מסחר בינלאומי וצריכה מקוונת נמצאים בצמיחה מתמדת. האתגר המרכזי הוא לשנע מטענים במהירות, ביעילות ובעלות מינימלית. מאמר זה עוסק באופטימיזציה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע-מטענים-ביבשה.png
סיכונים וניהול משברים בשינוע מטענים

מבואשינוע מטענים הוא תהליך ליבה בפעילות המסחרית והלוגיסטית, המחבר בין ספקים, יצרנים וצרכנים ברחבי העולם. לצד חשיבותו הרבה, שינוע מטענים נושא בחובו סיכונים משמעותיים שעלולים לפגוע בשרשרת האספקה, לגרום להפסדים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע-מטענים-1.png
תכנון שרשרת אספקה ​​יעילה: שינוע מטענים בצורה אופטימלית

מבוא בעולם הגלובלי של היום, תכנון שרשרת אספקה ​​הפך למרכיב חיוני בהצלחת חברות וארגונים. שינוע מטענים הוא חלק קריטי בשרשרת זו, ומשפיע ישירות על עלויות, עמידה בזמנים ושביעות רצון הלקוחות. מאמר זה מציג את...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מקרי-בוחן-איך-עמיל-מכס-פתר-בעיות-סבוכות-עבור-לקוחותיו.png
מקרי בוחן: איך עמיל מכס פתר בעיות סבוכות עבור לקוחותיו

מבוא: תפקידו הקריטי של עמיל המכס בניהול סחר בינלאומי עולם הסחר הבינלאומי מתאפיין במורכבות רבה, תקנות ובירוקרטיה המשתנים ממדינה למדינה. הוא נתקל בנהלי מכס קפדניים. עמיל מכס מקצועי הוא מי שמפשט את הצורך,...

1 2 3 4 74