הסכמות בנמל חיפה: פיילוט ״פול הגוררים״ יימשך במוצ״ש
בעקבות השיבושים בעבודת נמל חיפה שהחלו ביום שני בבוקר הגיעו הבוקר (ג׳) נציגי הנהלת נמל חיפה ונציגי ההסתדרות להסכמות, וזאת בעקבות דיון שהתקיים בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה. ההסכמות שהתקבלו בין מנכ״ל חברת נמל חיפה מנדי זלצמן ומר ויס, נציג ההסתדרות, קיבלו תוקף של פסק דין.
על פי הסיכום, מהיום עד יום ראשון, 28 ביוני, משמרת א׳ (לא כולל) לא יופעל הפול בנמל חיפה. הזמן יוקדש לחילופי תחשיבים והסברים הדדיים בניסיון להבין את הסוגיות שכביכול במחלוקת. מיום ראשון, 28 ביוני ועד מוצ״ש, 4 ביולי, יופעל הפול בכל הנמל, בכל הרציפים, כולל הרכבת, בעוצמה מלאה, קרי בין 6 ל-4 גוררים על פי הצורך.
עוד סוכם כי למהלך זה ייעשה בשיתוף הפעולה המלא של העובדים, נציגיהם וההסתדרות.
עוד סוכם כי מיום ראשון, 5 ביולי ועד יום שלישי, 7 ביולי, הנהלת הנמל תלמד את נושא מספר הגוררים האופטימלי להמשך הפיילוט. הפיילוט יתחדש ב-8 ביולי, משמרת א׳, כאשר שני הצדדים יפנו לפרופ׳ זמיר לבחינת אפשרות לקיום הבוררות בתקווה שהצדדים יגיעו להסכמות מבלי צורך בבוררות.
נזכיר כי אתמול פנתה חברת נמל חיפה בבקשה בהולה למתן סעדים אירעיים וזמניים במסגרת סכסוך קיבוצי. בבקשתה ציינה חברת נמל חיפה כי ועד עובדי טרנספורט פתח, ״מהרגע להרגע״, ללא הודעה מוקדמת ומבלי שהוכרז סכסוך עבודה כדין, בצעדים ארגוניים בלתי חוקיים וחריפים הכוללים השבתה מוחלטת של כל הגוררים ששובצו לעבודה במסגרת פיילוט ״פול גוררים״ – כ-12 גוררים (שתי ״ידיים). לטענת חברת הנמל בבקשה, ״העיצומים נועדו הן לחבל בביצוע הפיילוט והן לפגוע בעבודה השוטפת בנמל״ והסיבה היא התנגדותם בשל נציגות העובדים לקיים את הפיילוט בניגוד מוחלט להוראות הסכם ההתייעלות, ובפרט סעיף 6.2 להסכם זה, אשר נחתם ואושרר סופית כחלק מהסכם הרפורמה הכולל ב-26 בינואר האחרון. כמו כן מציינת חברת הנמל כי במסגרת ההסכם הוסדר מנגנון בירור מחלוקות וכי הצדדים ניסו להסכים על זהותו של בורר שיכריע במחלוקת בין הצדדים בנוגע לאופן יישום פיילוט הגוררים אלא שנציגות העובדים ״גררה רגליים״ באופן מופגן במתן מענה להצעות הנמל בנדון.
מחברת נמל חיפה נמסר כי צעדים ארגוניים אלו גרמו נזק משמעותי לנמל ובפרט בטיפול באניית MSC Edith שלא נפרקה אתמול החל משעות הבוקר.
נציין כי מטרת הפיילוט ״פול גוררים״ הינה התייעלות העבודה והגדלת התפוקות ביחס למתכונת עבודה שאינה ״פול״. הכוונה ב״פול״ היא שבמקום שצוות הגוררים יוצמד רק למנוף אחד בךבד, כפי שקורה היום בפועל, הגוררים יצוותו לפי הצורך, כל פעם למנוף פנוי או למשימה אחרת בכדי לייעל את העבודה״.
עוד מאמרים
רפורמת היבוא ‘מה שטוב לאירופה טוב לישראל’ צוברת תאוצה ב-2025
90% מהיבואנים בתחום התקינה והתמרוקים ויותר מ-60% בתחום המזון מתכננים להשתמש ברפורמת היבוא ‘מה שטוב לאירופה טוב לישראל’ כבר ב-2025. משרד הכלכלה והתעשייה מפרסם היום את תוצאות הסקר שנערך בקרב מאות יבואנים, כהיערכות לכניסת רפורמת היבוא ‘מה שטוב לאירופה טוב לישראל’ לתוקף החל מה-1 בינואר 2025. מהסקר עולה כי רוב היבואנים צופים כי ינצלו את מסלולי הרפורמה כבר ברבעון הראשון של השנה החל מתאריך 29.12.24
יבוא מוצרים בתקינה לפי צו יבוא חופשי
צו יבוא חופשי צו יבוא חופשי נחקק מכוח פקודת היבוא והיצוא [נוסח חדש], התשל”ט-1979. על פי הפקודה ככלל כל מוצר המיובא לישראל דורש רישיון או אישור. צו יבוא חופשי, התשע”ד-2014 הינו דבר חקיקה בו מרוכזות דרישות רגולטוריות טכניות בהן חייבים לעמוד מוצרים מיובאים מסוימים בשלב שחרורם מהמכס. מנוע צו יבוא חופשי מאפשר לערוך חיפוש בצו על פי מספר פרט מכס מלא/תיאור הטובין/גורם מטפל ומאפשר צפייה בדרישות נוספות ליבוא
רפורמת ״מה שטוב לאירופה – טוב לישראל״ נכנסה לתוקף
https://youtu.be/04wdz5eKb0Y?si=ZFCxIB9kWqX-3hQi הרפורמה נועדה לבטל את הבירוקרטיה העודפת בכניסת מוצרים לישראל, להקל על היבואנים, להכניס לשוק מגוון רחב של מוצרים במחירים שונים ולייצר תחרות שתביא להוזלה ביוקר המחייה, ולכניסת יבואנים חדשים, ישירים ומקבילים, תוך ביטול השליטה של המונופולים. יום ד’, ה-1 בינואר, נכנסה לתוקף רפורמת “מה שטוב לאירופה – טוב לישראל”, הרפורמה הכלכלית הגדולה ביותר ב-40 השנים האחרונות, אותה הוביל שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת. השר
נמל חיפה: סכסוך עבודה בסקטור מנהלי העבודה
לטענת ההסתדרות העילה להכרזת סכסוך העבודה הינו מבוי סתום במו״מ להתייעלות בסקטור מנהלי העבודה, וכן ניהול מו״מ בחוסר תום לב לאור דרישות מאוחרות וחזרה מהסכמות מצד המעסיק. הסכסוך נוגע ל-25 עובדי הסקטור בנמל והם יוכלו לשבות החל מה-8 בינואר. ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בסקטור מנהלי העבודה בנמל חיפה. הסכסוך נוגע ל-25 עובדי הסקטור בנמל והם יוכלו לשבות החל מה-8 בינואר. לטענת ההסתדרות העילה להכרזת