הסכמות בנמל חיפה: פיילוט ״פול הגוררים״ יימשך במוצ״ש
בעקבות השיבושים בעבודת נמל חיפה שהחלו ביום שני בבוקר הגיעו הבוקר (ג׳) נציגי הנהלת נמל חיפה ונציגי ההסתדרות להסכמות, וזאת בעקבות דיון שהתקיים בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה. ההסכמות שהתקבלו בין מנכ״ל חברת נמל חיפה מנדי זלצמן ומר ויס, נציג ההסתדרות, קיבלו תוקף של פסק דין.
על פי הסיכום, מהיום עד יום ראשון, 28 ביוני, משמרת א׳ (לא כולל) לא יופעל הפול בנמל חיפה. הזמן יוקדש לחילופי תחשיבים והסברים הדדיים בניסיון להבין את הסוגיות שכביכול במחלוקת. מיום ראשון, 28 ביוני ועד מוצ״ש, 4 ביולי, יופעל הפול בכל הנמל, בכל הרציפים, כולל הרכבת, בעוצמה מלאה, קרי בין 6 ל-4 גוררים על פי הצורך.
עוד סוכם כי למהלך זה ייעשה בשיתוף הפעולה המלא של העובדים, נציגיהם וההסתדרות.
עוד סוכם כי מיום ראשון, 5 ביולי ועד יום שלישי, 7 ביולי, הנהלת הנמל תלמד את נושא מספר הגוררים האופטימלי להמשך הפיילוט. הפיילוט יתחדש ב-8 ביולי, משמרת א׳, כאשר שני הצדדים יפנו לפרופ׳ זמיר לבחינת אפשרות לקיום הבוררות בתקווה שהצדדים יגיעו להסכמות מבלי צורך בבוררות.
נזכיר כי אתמול פנתה חברת נמל חיפה בבקשה בהולה למתן סעדים אירעיים וזמניים במסגרת סכסוך קיבוצי. בבקשתה ציינה חברת נמל חיפה כי ועד עובדי טרנספורט פתח, ״מהרגע להרגע״, ללא הודעה מוקדמת ומבלי שהוכרז סכסוך עבודה כדין, בצעדים ארגוניים בלתי חוקיים וחריפים הכוללים השבתה מוחלטת של כל הגוררים ששובצו לעבודה במסגרת פיילוט ״פול גוררים״ – כ-12 גוררים (שתי ״ידיים). לטענת חברת הנמל בבקשה, ״העיצומים נועדו הן לחבל בביצוע הפיילוט והן לפגוע בעבודה השוטפת בנמל״ והסיבה היא התנגדותם בשל נציגות העובדים לקיים את הפיילוט בניגוד מוחלט להוראות הסכם ההתייעלות, ובפרט סעיף 6.2 להסכם זה, אשר נחתם ואושרר סופית כחלק מהסכם הרפורמה הכולל ב-26 בינואר האחרון. כמו כן מציינת חברת הנמל כי במסגרת ההסכם הוסדר מנגנון בירור מחלוקות וכי הצדדים ניסו להסכים על זהותו של בורר שיכריע במחלוקת בין הצדדים בנוגע לאופן יישום פיילוט הגוררים אלא שנציגות העובדים ״גררה רגליים״ באופן מופגן במתן מענה להצעות הנמל בנדון.
מחברת נמל חיפה נמסר כי צעדים ארגוניים אלו גרמו נזק משמעותי לנמל ובפרט בטיפול באניית MSC Edith שלא נפרקה אתמול החל משעות הבוקר.
נציין כי מטרת הפיילוט ״פול גוררים״ הינה התייעלות העבודה והגדלת התפוקות ביחס למתכונת עבודה שאינה ״פול״. הכוונה ב״פול״ היא שבמקום שצוות הגוררים יוצמד רק למנוף אחד בךבד, כפי שקורה היום בפועל, הגוררים יצוותו לפי הצורך, כל פעם למנוף פנוי או למשימה אחרת בכדי לייעל את העבודה״.
עוד מאמרים
נמל חיפה: סכסוך עבודה בסקטור מנהלי העבודה
לטענת ההסתדרות העילה להכרזת סכסוך העבודה הינו מבוי סתום במו״מ להתייעלות בסקטור מנהלי העבודה, וכן ניהול מו״מ בחוסר תום לב לאור דרישות מאוחרות וחזרה מהסכמות מצד המעסיק. הסכסוך נוגע ל-25 עובדי הסקטור בנמל והם יוכלו לשבות החל מה-8 בינואר. ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בסקטור מנהלי העבודה בנמל חיפה. הסכסוך נוגע ל-25 עובדי הסקטור בנמל והם יוכלו לשבות החל מה-8 בינואר. לטענת ההסתדרות העילה להכרזת
כנס תוכניות עבודה 2025 – משרד הכלכלה והתעשייה
שר הכלכלה והתעשייה, ח״כ ניר ברקת: “האתגרים הכלכליים שעומדים בפנינו הם לא רק של היום, אלא גם אתגרים למחר. בתכנון נכון ובשיתוף פעולה עם כל הגורמים הרלוונטיים – נצעיד את התעשייה, העסקים, הצרכנים וההשקעות המשותפות שלנו לשיאים חדשים״. עוד אמר השר ברקת: ״המשרד ימשיך לפתח אסטרטגיות שמקדמות את הצמיחה ביצוא שיציבו אותנו בחזית הכלכלה העולמית, לצד חיזוק הכלכלה המקומית, העסקים הקטנים והבינוניים, הורדת יוקר מחיה ומלחמה בריכוזיות
נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס: פרק שני תהליכי יבוא
נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס: כלים, תקנות ואפשרויות שכל יבואן צריך להכיר… שבוע שעבר במסגרת הפרק הראשון בסדרה עסקנו בנושא: יסודות המכס, השבוע נעסוק בתהליכי היבוא 22 דצמ' 24 פרק ראשון – יסודות המכס 29 דצמ' 2024 פרק שני – תהליכי יבוא פרק 2: תהליכי היבוא תהליכי היבוא הם הבסיס להבטחת זרימה תקינה של סחורות למדינה, תוך עמידה בדרישות החוק ומקסום היעילות. פרק זה, השני
תחום היבוא לישראל סיכום שנת 2024: תמורות, אתגרים והשפעות ארוכות טווח
הרחבת הפטורים ממכס וממסים אחת הרפורמות המשמעותיות ביותר בשנת 2024 הייתה הרחבת הפטורים ממכס וממסים על מגוון רחב של מוצרים, במטרה לעודד תחרותיות, להוזיל עלויות לצרכן ולתמוך בתעשיות מקומיות: מוצרים טכנולוגיים: יבוא של רכיבים טכנולוגיים, תוכנות ומכשירים אלקטרוניים זכה לפטורים חדשים, מתוך כוונה לעודד את ההייטק הישראלי ולשפר את הנגישות לטכנולוגיות מתקדמות. מוצרים חקלאיים: הפחתת מכסים על חומרי גלם, זרעים וציוד חקלאי סייעה לחקלאים לייעל