הסכם היסטורי בנמל אשדוד
בהודעה משותפת להסתדרות, חנ״י והנהלת נמל אשדוד נמסר כי עובדי הניתוב והגרירה בנמל אשדוד יועסקו על ידי חברת נמלי ישראל שתקבל בלעדיות על כל הפעילות במרחב הימי. יו״ר ההסתדרות: ציון דרך משמעותי להשלמת הרפורמה בנמלים.
צעד נוסף לקראת השלמת הרפורמה בנמלים: יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד חתם לפני זמן קצר על הסכם היסטורי, המסדיר את מעברם של עובדי מחלקת הים בנמל אשדוד לחברת נמלי ישראל (חנ״י), או חברה בת של חנ״י. על פי ההסכם, העובדים יקבלו אחריות בלעדית על כל שירותי הניתוב והגרירה במרחב הימי של נמלי אשדוד, הכולל את הנמל הקיים ואת נמל הדרום החדש שבנייתו בעיצומה. זאת בדומה להסכם התקדימי שנחתם בנמל חיפה בחודש אוגוסט האחרון.
ההסכם נחתם בין יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו״ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, מנכ״ל חברת נמלי ישראל שלמה ברימן, מנכ״ל נמל אשדוד בפועל איציק כהן ויו״ר איגוד קציני הים אבי לוי.
על פי ההסכם, כל פעולות הניתוב והגרירה בנמלים באשדוד ייערכו אך ורק על ידי עובדי חנ״י, וזאת תוך שמירת כל תנאי העסקתם הנוכחיים כפי שהיו בנמל אשדוד והבטחה לתשלום כל התמורות שסוכמו במסגרת ״הסכמי 2005״.
במהלך המו״מ להסכם הושם דגש רב על דאגה לביטחונם התעסוקתי והכלכלי של כ-120 העובדים, שיועברו להעסקה תחת חנ״י. המעבר לחנ״י יבטיח להם ביטחון תעסוקתי ותמיכה פיננסית של אחת מהחברות החזקות והיציבות במשק, שאף הוסכם כי תישאר חברה ממשלתית ולא תופרט.
בחתימה על ההסכם השתתפו גם ממונה חטיבה ארצי באיגוד עובדי התחבורה אלון וייס, יו״ר אגף הפנסיה בהסתדרות מיה פרי-אלתרמן ועו״ד מירי מלכי מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי, אשר ליוו את המו״מ.
יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אמר במעמד החתימה: ״ההסכם עליו אנחנו חתמנו היום, שלושה חודשים בלבד לאחר ההסכם המקביל בנמל חיפה, הוא ציון דרך משמעותי להשלמת הרפורמה בנמלי הים. אנו שוב מוכיחים כי ההסתדרות אחראית וחזקה והיא שותפה לשינויים ולרפורמות אשר מצליחות להבטיח את השמירה על מעמד העובדים וזכויותיהם ובמקביל גם להוביל מהלכים אשר יביאו לשיפור השירות לציבור – והמשק כולו ירוויח מהם. ההסכם בנמל אשדוד הוא הסכם מצוין ונכון שחשוב ליישמו ואני סמוך ובטוח שבראייה עתידית נבין את הצעד הגדול שאנו עושים פה היום. אני מודה לכל מי שלקח חלק פעיל במו”מ המורכב וסייע להוצאת ההסכם אל הפועל״.
מנכ״ל חנ״י, שלמה ברימן: ״אנו מברכים את עובדי מחלקת ים על הצטרפותם לחברת נמלי ישראל. זהו צעד נוסף וחשוב להשלמת הרפורמה בנמלי הים וחיזוק חברת נמלי ישראל כ-Landlord, לטובת המשק הישראלי והציבור כולו. מהלך זה יביא לא רק להתייעלות ולמסחר תחרותי אלא גם להעלאת רמת השירות בנמלים״.
יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: ״הגענו להסכם מצוין שמבטיח לעובדים משרות קבועות ויציבות אצל מעסיק חזק ואיתן שלעולם לא יופרט. למרות החשש הטבעי מהשינוי, אני מאמין שקיבלנו את ההחלטה הנכונה, המקצועית והבוגרת ביותר ואין לי ספק שהיא תוכיח את עצמה לטווח הרחוק. הבטחנו את עתידם הכלכלי והתעסוקתי של כל עובדי מחלקת הים ומשפחותיהם ועל כן אני מברך ומודה לכל מי שסייע לקדם את המו״מ להסכם״.
עוד מאמרים
עדכונים רגולטוריים בסחר חוץ 2024: יתרונות, חסרונות והשפעות
מבוא: רגולציה ככלי לעידוד סחר חוץ סחר החוץ של מדינה הוא עמוד תווך מרכזי בכלכלה, המושפע באופן ישיר ממדיניות רגולטורית. בשנת 2024, ישראל חוותה שינויים משמעותיים בתחום הרגולציה של סחר החוץ, במטרה להתמודד עם אתגרים גלובליים ולנצל הזדמנויות כלכליות. עדכוני הרגולציה מתמקדים בעיקר בהפחתת חסמים, קיצור תהליכי יבוא והגדלת השקיפות. המאמר סוקר את העדכונים הרגולטוריים המרכזיים בסחר החוץ לשנת 2024, תוך התמקדות ביתרונות ובחסרונות שלהם,
עדכונים בנושא יבוא, יצוא וסחר חוץ 2024: מגמות, רגולציות והזדמנויות עסקיות
מבוא: סחר החוץ של ישראל ב-2024 סחר החוץ של ישראל הוא נדבך מרכזי בכלכלה המקומית והגלובלית. בשנת 2024, חלו שינויים משמעותיים בתחום זה, שהשפיעו הן על מגזרי היבוא והיצוא והן על המדיניות הרגולטורית. המגמות כוללות עליות וירידות בנתוני הסחר, לצד רפורמות רגולטוריות שמטרתן לייעל תהליכים, להפחית עלויות ולשפר את התחרות בשוק המקומי. מגמות מרכזיות בסחר החוץ של ישראל ב-2024 יבוא עלייה ביבוא מוצרי צריכהבמהלך 2024
החל מיום 01.09.2024 נכנסה לתוקפה הוראת מנכ”ל 2.6 המתוקנת – מתן פטור לטובין המיובאים ביבוא מסחרי
בהתאם לסעיף 2(ג)(2) לצו יבוא חופשי, תשע”ד – 2014, השר שבתחום סמכותו מצויים הטובין או מי שהוא הסמיכו לכך, רשאי להתיר יבוא טובין המפורטים בתוספת השנייה בלא המצאת אישור או הוכחת עמידה בתנאים, למעט טובין אשר יבואם אסור לפי צו המכס (איסור יבוא), תשס”ה – 2005. הוראת מנכ”ל 2.6 – מתן פטורים לטובין המיובאים ביבוא מסחרי, באה להסדיר את העילות, התנאים וההליך להגשת בקשות לפטור מכוח
מערכת סטאטוס לרישיונות ולאישורים בין המכס לרשויות מוסמכות – הכירו את מערכת מסלול+
מערכת מסלול + משדרגת ליבואנים ולסוכני מכס את חווית העבודה, חוסכת זמן יקר ומקלה על ביצוע פעולות שוטפות. מהי מערכת מסלול זוהי מערכת סטאטוס לרישיונות ולאישורים בין המכס לרשויות מוסמכות. המערכת הינה מיזם משותף של המכס, ממשל זמין, משרד הכלכלה והרשויות המוסמכות השונות ומהווה חלק מהגשמת חזון משותף לשיפור השירות הממשלתי הניתן לכלל הציבור בתחום הסחר חוץ. באמצעות המערכת יבואנים, יצואנים וסוכני המכס יכולים להגיש באופן