חדשות האתר

רשימת תיוג למשלוח בינלאומי

1. הכנות מוקדמות זיהוי קוד HS (Harmonized System Code) עבור הסחורה. בדיקת הגבלות ורגולציות במדינת...
13 March 2025
מאמרים חדשים
קטגוריות
שדרוג מאמרים:
עדכון, חידוש ושיפור תוכן למאמרים קיימים

המדריך האולטימטיבי: ביטוח מטענים ליצואנים ויבואנים

ביטוח מטען הוא סוג של ביטוח המכסה נזק או אובדן למטען במהלך ההובלה. היא מספקת הגנה פיננסית ליצואנים וליבואנים במקרה שהסחורה שלהם תיפגע, אובדת או נגנבת בזמן ההעברה. הבנת היסודות של ביטוח מטענים חיונית לכל מי שמעורב בסחר העולמי.

כשמדובר בביטוח מטען, ישנם מספר מונחים ומושגים מרכזיים שכדאי להיות מודעים אליהם. הראשון הוא הערך המבוטח, המתייחס לערך הכולל של הסחורה המועברת. ערך זה משמש לקביעת הפרמיה, או העלות, של פוליסת הביטוח. חשוב ליצואנים וליבואנים להעריך במדויק את ערך המטענים שלהם כדי להבטיח שיש להם כיסוי הולם.

מושג חשוב נוסף הוא הערכת סיכונים. ספקי ביטוח מעריכים גורמים שונים כגון אופן התחבורה, נתיב, אופי הסחורה והיסטוריית תביעות קודמות בעת קביעת רמת הסיכון הקשורה למשלוח מסוים. מידע זה עוזר להם לחשב פרמיה מתאימה ולהגדיר גבולות כיסוי.

סוגי ביטוח מטען זמינים

ישנם סוגים שונים של פוליסות ביטוח מטען העומדות לרשות היצואנים והיבואנים. הסוגים הנפוצים ביותר כוללים:

  • פוליסות כל סיכונים: פוליסות אלו מספקות כיסוי לכל הסיכונים, אלא אם כן נכללו במפורש בפוליסה.
  • פוליסות סכנות עם שם: פוליסות אלו מכסות רק סיכונים הרשומים במפורש בפוליסה.
  • פוליסות הפלגה: פוליסות אלו מספקות כיסוי להפלגה או משלוח בודד.
  • פוליסות פתוחות: פוליסות אלו מספקות כיסוי עבור מספר משלוחים על פני פרק זמן מוגדר.

חשיבות ביטוח מטענים ליצואנים ויבואנים

ביטוח מטענים ממלא תפקיד חיוני בהגנה על יצואנים ויבואנים מפני הפסדים כספיים עקב אירועים בלתי צפויים במהלך ההובלה. זה מספק שקט נפשי ומאפשר לעסקים להתמקד בפעילות הליבה שלהם מבלי לדאוג לגבי הסיכונים הפוטנציאליים הקשורים במשלוח סחורות.

עבור יצואנים, ביטוח מטענים מבטיח שהם מקבלים פיצוי על כל נזק או אובדן שיתרחשו בזמן שהסחורה שלהם נמצאת במעבר. הגנה זו חשובה במיוחד עבור מוצרים בעלי ערך גבוה או שביר שעלולים להיות רגישים יותר לנזק.

היבואנים נהנים גם מביטוח מטענים שכן הוא מספק להם רשת ביטחון למקרה שהסחורה שנרכשה תינזק או תאבד במהלך ההובלה. זה עוזר להם להימנע מהפסדים כספיים ומבטיח שהם מקבלים את המוצרים עליהם שילמו.

גורמים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת פוליסת ביטוח מטען

בבחירת פוליסת ביטוח מטען, על יצואנים ויבואנים לשקול מספר גורמים כדי להבטיח שהם בוחרים את הכיסוי המתאים לצרכים הספציפיים שלהם:

  • אמצעי תחבורה: לאמצעי תחבורה שונים יש סיכונים שונים הקשורים אליהם. חשוב לבחור פוליסה המכסה את אופן התחבורה הספציפי המשמש למשלוח.
  • מגבלות כיסוי: על יצואנים ויבואנים לבחון היטב את מגבלות הכיסוי הניתנות בפוליסת הביטוח כדי לוודא שהן תואמות את ערך המטען שלהם.
  • השתתפות עצמית: השתתפות עצמית היא הסכום שעל המבוטח לשלם מכיסו לפני כניסת הכיסוי הביטוחי. חשוב להבין את סכום ההשתתפות העצמית ולכלול אותו באסטרטגיות תקציב וניהול סיכונים.
  • חריגות: בפוליסות ביטוח יש לרוב חריגות, שהן סיכונים או נסיבות ספציפיות שאינן מכוסות על ידי הפוליסה. חיוני לסקור את ההחרגות הללו ולהעריך אם יש צורך בכיסוי נוסף עבור סיכונים ספציפיים כלשהם.

החרגות נפוצות בפוליסות ביטוח מטען

לפוליסות ביטוח מטען יש בדרך כלל החרגות מסוימות, שהן סיכונים או נסיבות שאינן מכוסות על ידי הפוליסה. חשוב ליצואנים וליבואנים להיות מודעים להחרגות אלו כדי למנוע הפתעות במקרה של תביעה.

החרגות נפוצות בפוליסות ביטוח מטען כוללות:

  • אובדן או נזק עקב אריזה או טיפול לא נאותים
  • אובדן או נזק שנגרמו כתוצאה ממגבלה או טבע הסחורה
  • הפסד או נזק כתוצאה מעיכוב, אובדן שוק או אובדן רווח
  • אובדן או נזק שנגרמו כתוצאה ממלחמה, שביתות, מהומות או פעולות טרור

תהליך תביעה לביטוח מטען

במקרה מצער שהמשלוח ניזוק, אבד או נגנב, יצואנים ויבואנים צריכים להתחיל את תהליך התביעות מול ספק הביטוח שלהם. השלבים הספציפיים עשויים להשתנות בהתאם לחברת הביטוח ולפוליסה, אך בדרך כלל כוללים את הדברים הבאים:

  1. יידעו את ספק הביטוח: על המבוטח ליידע את ספק הביטוח שלו בהקדם האפשרי לאחר גילוי האובדן או הנזק.
  2. אסוף תיעוד: המבוטח יצטרך לספק תיעוד תומך כגון מסמכי משלוח, חשבוניות, תמונות של הסחורה הפגומה וכל ראיה רלוונטית אחרת.
  3. הגשת התביעה: על המבוטח למלא ולהגיש טופס תביעה שסופק על ידי ספק הביטוח שלו. טופס זה ידרוש פרטים על המשלוח ואופי האובדן או הנזק.
  4. הערכה ופשרה: ספק הביטוח יעריך את התביעה על סמך המסמכים שהוגשו ויקבע האם היא נכנסת לכיסוי שמספק הפוליסה. אם יאושר, הם ימשיכו ליישוב התביעה לפי התנאים המפורטים בפוליסה.

ההבדלים העיקריים בין ביטוח מטען ימי, אווירי ויבשתי

בעוד שביטוח מטען מכסה סחורות בכל אמצעי התחבורה, ישנם כמה הבדלים עיקריים שיש לקחת בחשבון כשמדובר בביטוח מטען ימי, אווירי ויבשתי:

  • ביטוח מטענים ימיים: משלוחים ימיים כרוכים לעתים קרובות בזמני מעבר ארוכים יותר ובסיכון גבוה יותר לנזק עקב ים סוער או תנאי מזג אוויר קשים. פוליסות ביטוח מטענים ימיות מספקות בדרך כלל כיסוי לסיכונים ספציפיים לתחבורה ימית.
  • ביטוח מטען אווירי: משלוחים אוויריים הם בדרך כלל מהירים יותר ופחות רגישים לנזק בהשוואה לתחבורה ימית או יבשתית. לפוליסות ביטוח מטען אווירי עשויות להיות מגבלות כיסוי ופרמיות שונות בהתבסס על הסיכון הנמוך יותר הקשור בהובלה אווירית.
  • ביטוח מטענים יבשתיים: הובלה יבשתית, בין אם ברכבת ובין אם במשאית, מגיעה עם מערך סיכונים משלה, כגון תאונות, גניבה או נזק במהלך טעינה ופריקה. פוליסות ביטוח מטענים קרקע נועדו לכסות את הסיכונים הספציפיים הללו.

היתרונות של פוליסת ביטוח מטען פתוח

פוליסת ביטוח מטען פתוח מספקת כיסוי עבור מספר משלוחים על פני פרק זמן מוגדר. פוליסה מסוג זה מציעה מספר יתרונות ליצואנים ויבואנים:

  • נוחות: בפוליסה פתוחה, אין צורך בביטוח נפרד לכל משלוח בנפרד. זה חוסך זמן ומאמץ בניהול תהליך הביטוח.
  • חיסכון בעלויות: פוליסות פתוחות מציעות לרוב פרמיות מוזלות בהשוואה לביטוח כל משלוח בנפרד. זה יכול להביא לחיסכון משמעותי בעלויות עבור עסקים המעורבים בפעילויות שילוח תכופות.
  • גמישות: ניתן להתאים פוליסות פתוחות כדי לענות על הצרכים הספציפיים של יצואנים ויבואנים. ניתן להתאים את מגבלות הכיסוי בהתבסס על הערך והנפח של המשלוחים, מה שמספק גמישות כאשר הצרכים העסקיים משתנים עם הזמן.

שיטות עבודה מומלצות למיצוי כיסוי ביטוח המטען שלך

כדי למקסם את היתרונות של ביטוח מטען, יצואנים ויבואנים צריכים לפעול לפי השיטות המומלצות הבאות:

  • הערכת שווי מדויקת: ודא שהערך המבוטח משקף במדויק את ערך המטען כדי למנוע תת-ביטוח או ביטוח יתר.
  • אריזה וטיפול נכונים: נקוט באמצעי הזהירות הדרושים כדי לארוז ולטפל כראוי בסחורה כדי למזער את הסיכון לנזק במהלך ההובלה.
  • תיעוד יסודי: שמור תיעוד מפורט של מסמכי משלוח, חשבוניות, תמונות וכל תיעוד רלוונטי אחר כדי לתמוך בתביעות אפשריות.
  • סקירת פוליסה רגילה: סקור מעת לעת את פוליסת ביטוח המטען שלך כדי לוודא שהיא תואמת את הצרכים העסקיים הנוכחיים שלך ומכסה כל סיכונים או דרישות חדשות.

מסקנה: אבטחת פעילות הסחר הגלובלית שלך באמצעות ביטוח מטענים

ביטוח מטען הוא כלי חיוני ליצואנים ויבואנים בשמירה על סחורתם במהלך הובלה בינלאומית. על ידי הבנת היסודות של ביטוח מטענים, בחינת סוגי פוליסות שונים, התחשבות בגורמים מרכזיים בבחירת הכיסוי וביצוע שיטות עבודה מומלצות, עסקים יכולים להבטיח שהמשלוחים שלהם מוגנים מפני סיכונים בלתי צפויים. בין אם זה דרך הים, האוויר או היבשה, ביטוח מטענים מספק שקט נפשי וביטחון פיננסי בנוף מסחר בלתי צפוי. אל תתנו לאי הוודאות של הלוגיסטיקה הגלובלית לעכב את הצמיחה העסקית שלכם – אבטח את פעילות הסחר הגלובלית שלך עם ביטוח מטענים ליצואנים ויבואנים.

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/תיוג.png
רשימת תיוג למשלוח בינלאומי

1. הכנות מוקדמות זיהוי קוד HS (Harmonized System Code) עבור הסחורה. בדיקת הגבלות ורגולציות במדינת היעד (למשל: איסור יבוא, דרישות תווי תקן, מגבלות על מוצרים מסוימים). אישורים ספציפיים למוצר (למשל:...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/HS-Code.png
"מה זה HS Code ולמה הוא קריטי לעמילות מכס?"

בעידן הסחר הבינלאומי, תהליך השינוע של סחורות בין מדינות כולל לא רק הובלה פיזית אלא גם התמודדות עם רגולציה בינלאומית ומקומית. אחת המערכות הבסיסיות והחשובות ביותר בסחר העולמי היא שיטת הסיווג הידועה בשם Harmonized...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/ארהב.png
רפורמת ״מה שטוב לאירופה״ מתרחבת לארה״ב

רפורמת “מה שטוב לאירופה טוב לישראל” אושרה בכנסת במטרה להקל על יבוא מוצרים לישראל באמצעות הכרה בתקינה האירופית, ובכך להגדיל את התחרות ולהפחית את יוקר המחיה. ​ לאחר אישור הרפורמה, גורמים אמריקאיים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/שילוח.png
שילוח בינלאומי: מדריך מקיף להובלת מטענים מסביב לעולם

מאז ומעולם, המסחר הבינלאומי היה מנוע צמיחה עוצמתי שהביא לקידמה כלכלית וחברתית. בעידן הגלובלי שבו אנו חיים, שילוח בינלאומי אינו מותרות reserved לתאגידי ענק בלבד, אלא כלי חיוני עבור עסקים בכל גודל – החל...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/שילוח-בינלאומי-יבוא.png
שילוח בינלאומי: מבוא מקיף, אפשרויות השילוח ודרכים להצלחה

כאשר עולם העסקים הופך לגלובלי יותר בכל יום שעובר, הצורך בהעברת סחורות וחומרי גלם בין מדינות ויבשות גדל בהתמדה. בין אם אתם מייבאים מוצרים לשוק המקומי או מייצאים אותם ללקוחות מעבר לים, תשתית של שילוח בינלאומי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/חדשות.png
סקירה מקיפה של תחום היבוא, היצוא ועמילות המכס בישראל ובעולם

תוכן עניינים מבוא המסחר הבינלאומי עבר בשנים האחרונות שינויים משמעותיים מבחינת תקנות, טכנולוגיה, רגולציה סביבתית ומגמות גיאופוליטיות. ענפי היבוא, היצוא ועמילות המכס, שבעבר היו נראים כבנויים על תהליכים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/שירותי-אחסנה-ואריזה.png
שירותי אחסנה ואריזה – מילון מושגים בסיסי

מבוא שירותי אחסנה ואריזה הם מרכיבים חיוניים בלוגיסטיקה ובשרשרת האספקה, המאפשרים שמירה, ניהול והכנת מוצרים לשינוע. אחסנה נכונה מבטיחה שמירה על תקינות הסחורה ומניעת נזקים, בעוד אריזה מתאימה מגנה על המטען...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/שינוע-מטענים.png
שינוע מטענים – מילון מושגים בסיסי

מבוא שינוע מטענים הוא חלק בלתי נפרד מהתעשייה הלוגיסטית והמסחר הבינלאומי, המאפשר הובלת סחורות ואספקה בין מדינות, אזורים ויבשות. תהליך זה כולל שילוב של אמצעי תחבורה שונים כגון אווירי, ימי, ורכבתי, ומחייב...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/מגמות-2025.png
מגמות חדשות ביבוא, יצוא, עמילות מכס 2025

להלן סקירה עדכנית של המגמות והחדשות המשפיעות על תחומי היבוא, היצוא, עמילות מכס, ושילוח בינלאומי, עם מבט לעבר 2025: 1. שילוח בינלאומי: טכנולוגיה ובריאות סביבה דיגיטליזציה מואצת: שימוש גובר ב-בלוקצ’יין למעקב...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/3-1.png
שילוח אווירי – מילון מושגים בסיסי

מבוא שילוח אווירי הוא תחום חשוב בעולם הלוגיסטיקה והסחר הבינלאומי, המתאפיין בזמני הובלה קצרים יחסית ובסטנדרטים מחמירים של בטיחות ועמידה בלוחות זמנים. השימוש בהובלה אווירית מיועד למוצרים יקרי ערך, חבילות...

1 2 3 78
ניתן להשתמש בחצי המקלדת בכדי לנווט בין כפתורי הרכיב
",e=e.removeChild(e.firstChild)):"string"==typeof o.is?e=l.createElement(a,{is:o.is}):(e=l.createElement(a),"select"===a&&(l=e,o.multiple?l.multiple=!0:o.size&&(l.size=o.size))):e=l.createElementNS(e,a),e[Ni]=t,e[Pi]=o,Pl(e,t,!1,!1),t.stateNode=e,l=Ae(a,o),a){case"iframe":case"object":case"embed":Te("load",e),u=o;break;case"video":case"audio":for(u=0;u<$a.length;u++)Te($a[u],e);u=o;break;case"source":Te("error",e),u=o;break;case"img":case"image":case"link":Te("error",e),Te("load",e),u=o;break;case"form":Te("reset",e),Te("submit",e),u=o;break;case"details":Te("toggle",e),u=o;break;case"input":A(e,o),u=M(e,o),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;case"option":u=B(e,o);break;case"select":e._wrapperState={wasMultiple:!!o.multiple},u=Uo({},o,{value:void 0}),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;case"textarea":V(e,o),u=H(e,o),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;default:u=o}Me(a,u);var s=u;for(i in s)if(s.hasOwnProperty(i)){var c=s[i];"style"===i?ze(e,c):"dangerouslySetInnerHTML"===i?(c=c?c.__html:void 0,null!=c&&Aa(e,c)):"children"===i?"string"==typeof c?("textarea"!==a||""!==c)&&X(e,c):"number"==typeof c&&X(e,""+c):"suppressContentEditableWarning"!==i&&"suppressHydrationWarning"!==i&&"autoFocus"!==i&&(ea.hasOwnProperty(i)?null!=c&&Ie(n,i):null!=c&&x(e,i,c,l))}switch(a){case"input":L(e),j(e,o,!1);break;case"textarea":L(e),$(e);break;case"option":null!=o.value&&e.setAttribute("value",""+P(o.value));break;case"select":e.multiple=!!o.multiple,n=o.value,null!=n?q(e,!!o.multiple,n,!1):null!=o.defaultValue&&q(e,!!o.multiple,o.defaultValue,!0);break;default:"function"==typeof u.onClick&&(e.onclick=Fe)}Ve(a,o)&&(t.effectTag|=4)}null!==t.ref&&(t.effectTag|=128)}return null;case 6:if(e&&null!=t.stateNode)Ll(e,t,e.memoizedProps,o);else{if("string"!=typeof o&&null===t.stateNode)throw Error(r(166));n=yn(yu.current),yn(bu.current),Jn(t)?(n=t.stateNode,o=t.memoizedProps,n[Ni]=t,n.nodeValue!==o&&(t.effectTag|=4)):(n=(9===n.nodeType?n:n.ownerDocument).createTextNode(o),n[Ni]=t,t.stateNode=n)}return null;case 13:return zt(vu),o=t.memoizedState,0!==(64&t.effectTag)?(t.expirationTime=n,t):(n=null!==o,o=!1,null===e?void 0!==t.memoizedProps.fallback&&Jn(t):(a=e.memoizedState,o=null!==a,n||null===a||(a=e.child.sibling,null!==a&&(i=t.firstEffect,null!==i?(t.firstEffect=a,a.nextEffect=i):(t.firstEffect=t.lastEffect=a,a.nextEffect=null),a.effectTag=8))),n&&!o&&0!==(2&t.mode)&&(null===e&&!0!==t.memoizedProps.unstable_avoidThisFallback||0!==(1&vu.current)?rs===Qu&&(rs=Yu):(rs!==Qu&&rs!==Yu||(rs=Gu),0!==us&&null!==es&&(To(es,ns),Co(es,us)))),(n||o)&&(t.effectTag|=4),null);case 4:return wn(),Ol(t),null;case 10:return Zt(t),null;case 17:return It(t.type)&&Ft(),null;case 19:if(zt(vu),o=t.memoizedState,null===o)return null;if(a=0!==(64&t.effectTag),i=o.rendering,null===i){if(a)mr(o,!1);else if(rs!==Qu||null!==e&&0!==(64&e.effectTag))for(i=t.child;null!==i;){if(e=_n(i),null!==e){for(t.effectTag|=64,mr(o,!1),a=e.updateQueue,null!==a&&(t.updateQueue=a,t.effectTag|=4),null===o.lastEffect&&(t.firstEffect=null),t.lastEffect=o.lastEffect,o=t.child;null!==o;)a=o,i=n,a.effectTag&=2,a.nextEffect=null,a.firstEffect=null,a.lastEffect=null,e=a.alternate,null===e?(a.childExpirationTime=0,a.expirationTime=i,a.child=null,a.memoizedProps=null,a.memoizedState=null,a.updateQueue=null,a.dependencies=null):(a.childExpirationTime=e.childExpirationTime,a.expirationTime=e.expirationTime,a.child=e.child,a.memoizedProps=e.memoizedProps,a.memoizedState=e.memoizedState,a.updateQueue=e.updateQueue,i=e.dependencies,a.dependencies=null===i?null:{expirationTime:i.expirationTime,firstContext:i.firstContext,responders:i.responders}),o=o.sibling;return Mt(vu,1&vu.current|2),t.child}i=i.sibling}}else{if(!a)if(e=_n(i),null!==e){if(t.effectTag|=64,a=!0,n=e.updateQueue,null!==n&&(t.updateQueue=n,t.effectTag|=4),mr(o,!0),null===o.tail&&"hidden"===o.tailMode&&!i.alternate)return t=t.lastEffect=o.lastEffect,null!==t&&(t.nextEffect=null),null}else 2*ru()-o.renderingStartTime>o.tailExpiration&&1t)&&vs.set(e,t)))}}function Ur(e,t){e.expirationTimee?n:e,2>=e&&t!==e?0:e}function qr(e){if(0!==e.lastExpiredTime)e.callbackExpirationTime=1073741823,e.callbackPriority=99,e.callbackNode=$t(Vr.bind(null,e));else{var t=Br(e),n=e.callbackNode;if(0===t)null!==n&&(e.callbackNode=null,e.callbackExpirationTime=0,e.callbackPriority=90);else{var r=Fr();if(1073741823===t?r=99:1===t||2===t?r=95:(r=10*(1073741821-t)-10*(1073741821-r),r=0>=r?99:250>=r?98:5250>=r?97:95),null!==n){var o=e.callbackPriority;if(e.callbackExpirationTime===t&&o>=r)return;n!==Yl&&Bl(n)}e.callbackExpirationTime=t,e.callbackPriority=r,t=1073741823===t?$t(Vr.bind(null,e)):Wt(r,Hr.bind(null,e),{timeout:10*(1073741821-t)-ru()}),e.callbackNode=t}}}function Hr(e,t){if(ks=0,t)return t=Fr(),No(e,t),qr(e),null;var n=Br(e);if(0!==n){if(t=e.callbackNode,(Ju&(Wu|$u))!==Hu)throw Error(r(327));if(lo(),e===es&&n===ns||Kr(e,n),null!==ts){var o=Ju;Ju|=Wu;for(var a=Yr();;)try{eo();break}catch(t){Xr(e,t)}if(Gt(),Ju=o,Bu.current=a,rs===Ku)throw t=os,Kr(e,n),To(e,n),qr(e),t;if(null===ts)switch(a=e.finishedWork=e.current.alternate,e.finishedExpirationTime=n,o=rs,es=null,o){case Qu:case Ku:throw Error(r(345));case Xu:No(e,2=n){e.lastPingedTime=n,Kr(e,n);break}}if(i=Br(e),0!==i&&i!==n)break;if(0!==o&&o!==n){e.lastPingedTime=o;break}e.timeoutHandle=Si(oo.bind(null,e),a);break}oo(e);break;case Gu:if(To(e,n),o=e.lastSuspendedTime,n===o&&(e.nextKnownPendingLevel=ro(a)),ss&&(a=e.lastPingedTime,0===a||a>=n)){e.lastPingedTime=n,Kr(e,n);break}if(a=Br(e),0!==a&&a!==n)break;if(0!==o&&o!==n){e.lastPingedTime=o;break}if(1073741823!==is?o=10*(1073741821-is)-ru():1073741823===as?o=0:(o=10*(1073741821-as)-5e3,a=ru(),n=10*(1073741821-n)-a,o=a-o,0>o&&(o=0),o=(120>o?120:480>o?480:1080>o?1080:1920>o?1920:3e3>o?3e3:4320>o?4320:1960*Uu(o/1960))-o,n=o?o=0:(a=0|l.busyDelayMs,i=ru()-(10*(1073741821-i)-(0|l.timeoutMs||5e3)),o=i<=a?0:a+o-i),10 component higher in the tree to provide a loading indicator or placeholder to display."+N(i))}rs!==Zu&&(rs=Xu),l=yr(l,i),f=a;do{switch(f.tag){case 3:u=l,f.effectTag|=4096,f.expirationTime=t;var w=Ar(f,u,t);ln(f,w); break e;case 1:u=l;var E=f.type,k=f.stateNode;if(0===(64&f.effectTag)&&("function"==typeof E.getDerivedStateFromError||null!==k&&"function"==typeof k.componentDidCatch&&(null===ms||!ms.has(k)))){f.effectTag|=4096,f.expirationTime=t;var _=Ir(f,u,t);ln(f,_);break e}}f=f.return}while(null!==f)}ts=no(ts)}catch(e){t=e;continue}break}}function Yr(){var e=Bu.current;return Bu.current=Cu,null===e?Cu:e}function Gr(e,t){eus&&(us=e)}function Jr(){for(;null!==ts;)ts=to(ts)}function eo(){for(;null!==ts&&!Gl();)ts=to(ts)}function to(e){var t=Fu(e.alternate,e,ns);return e.memoizedProps=e.pendingProps,null===t&&(t=no(e)),qu.current=null,t}function no(e){ts=e;do{var t=ts.alternate;if(e=ts.return,0===(2048&ts.effectTag)){if(t=br(t,ts,ns),1===ns||1!==ts.childExpirationTime){for(var n=0,r=ts.child;null!==r;){var o=r.expirationTime,a=r.childExpirationTime;o>n&&(n=o),a>n&&(n=a),r=r.sibling}ts.childExpirationTime=n}if(null!==t)return t;null!==e&&0===(2048&e.effectTag)&&(null===e.firstEffect&&(e.firstEffect=ts.firstEffect),null!==ts.lastEffect&&(null!==e.lastEffect&&(e.lastEffect.nextEffect=ts.firstEffect),e.lastEffect=ts.lastEffect),1e?t:e}function oo(e){var t=qt();return Vt(99,ao.bind(null,e,t)),null}function ao(e,t){do lo();while(null!==gs);if((Ju&(Wu|$u))!==Hu)throw Error(r(327));var n=e.finishedWork,o=e.finishedExpirationTime;if(null===n)return null;if(e.finishedWork=null,e.finishedExpirationTime=0,n===e.current)throw Error(r(177));e.callbackNode=null,e.callbackExpirationTime=0,e.callbackPriority=90,e.nextKnownPendingLevel=0;var a=ro(n);if(e.firstPendingTime=a,o<=e.lastSuspendedTime?e.firstSuspendedTime=e.lastSuspendedTime=e.nextKnownPendingLevel=0:o<=e.firstSuspendedTime&&(e.firstSuspendedTime=o-1),o<=e.lastPingedTime&&(e.lastPingedTime=0),o<=e.lastExpiredTime&&(e.lastExpiredTime=0),e===es&&(ts=es=null,ns=0),1u&&(c=u,u=l,l=c),c=Ue(w,l),f=Ue(w,u),c&&f&&(1!==k.rangeCount||k.anchorNode!==c.node||k.anchorOffset!==c.offset||k.focusNode!==f.node||k.focusOffset!==f.offset)&&(E=E.createRange(),E.setStart(c.node,c.offset),k.removeAllRanges(),l>u?(k.addRange(E),k.extend(f.node,f.offset)):(E.setEnd(f.node,f.offset),k.addRange(E)))))),E=[];for(k=w;k=k.parentNode;)1===k.nodeType&&E.push({element:k,left:k.scrollLeft,top:k.scrollTop});for("function"==typeof w.focus&&w.focus(),w=0;w=t&&e<=t}function To(e,t){var n=e.firstSuspendedTime,r=e.lastSuspendedTime;nt||0===n)&&(e.lastSuspendedTime=t),t<=e.lastPingedTime&&(e.lastPingedTime=0),t<=e.lastExpiredTime&&(e.lastExpiredTime=0)}function Co(e,t){t>e.firstPendingTime&&(e.firstPendingTime=t);var n=e.firstSuspendedTime;0!==n&&(t>=n?e.firstSuspendedTime=e.lastSuspendedTime=e.nextKnownPendingLevel=0:t>=e.lastSuspendedTime&&(e.lastSuspendedTime=t+1),t>e.nextKnownPendingLevel&&(e.nextKnownPendingLevel=t))}function No(e,t){var n=e.lastExpiredTime;(0===n||n>t)&&(e.lastExpiredTime=t)}function Po(e,t,n,o){var a=t.current,i=Fr(),l=su.suspense;i=jr(i,a,l);e:if(n){n=n._reactInternalFiber;t:{if(J(n)!==n||1!==n.tag)throw Error(r(170));var u=n;do{switch(u.tag){case 3:u=u.stateNode.context;break t;case 1:if(It(u.type)){u=u.stateNode.__reactInternalMemoizedMergedChildContext;break t}}u=u.return}while(null!==u);throw Error(r(171))}if(1===n.tag){var s=n.type;if(It(s)){n=Dt(n,s,u);break e}}n=u}else n=Al;return null===t.context?t.context=n:t.pendingContext=n,t=on(i,l),t.payload={element:e},o=void 0===o?null:o,null!==o&&(t.callback=o),an(a,t),Dr(a,i),i}function Oo(e){if(e=e.current,!e.child)return null;switch(e.child.tag){case 5:return e.child.stateNode;default:return e.child.stateNode}}function Ro(e,t){e=e.memoizedState,null!==e&&null!==e.dehydrated&&e.retryTime