היבואנים והתעשיינים בפנייה משותפת לנמלים: האריכו ימי אחסנה חופשית
מבקשים מראשי הנמלים כי יתחשבו בנסיבות הנוכחיות אשר גורמים בין היתר להתארכות ימי האחסנה ויאשרו את הארכת הפטור מתשלום בתקופה זו ל-8 ימי אחסנה, זאת לעומת ארבעה ימי פטור הניתנים בשגרה. נמל חיפה: חשיבות לאפשר עבודה תקינה ויעילה
במכתב עליו חתומים ניר יצחקי, יו״ר ועדת לוגיסטיקה בהתאחדות התעשיינים, ועמיעד לפישיץ, יו״ר ועדת תעבורה באיגוד לשכות המסחר, ואשר יצא למנכ״ל חברת נמל חיפה, מנדי זלצמן, ומנכ״ל חברת נמל אשדוד משה שיקו זאנה, מבקשים הראשונים לקבל ימי אחסנה חופשיים נוספים בנמלים.
השניים מבקשים מראשי הנמלים כי יתחשבו בנסיבות הנוכחיות אשר גורמים בין היתר להתארכות ימי האחסנה ויאשרו את הארכת הפטור משתלום בתקופה קשה זו ל-8 ימי אחסנה, או לחילופין, ל-6 ימי אחסנה, כאשר ימי שישי ושבת לא יילקחו בחשבון.
השנים כותבים כך: ״משבר הקורונה והמגבלות שבאו בעקבותיו, משפיעים באופן קשה על המגזר העסקי במדינת ישראל. בכדי להמשיך ולספק שירותים חיוניים בשעה קשה זו, ולתמוך בכלכלת המדינה, ישנה חשיבות עליונה בהתאמות והקלות הנדרשות למגזר העסקי.
״מגמת צמצום כוח האדם במפעלים, קשיים בהשגת חומרי גלם, ומגבלות על אופן העבודה, הינם חלק קטן מהקשיים השוטפים איתן נאלצות החברות להתמודד. לקשיים אלו, יש להוסיף את מגבלת ימי האחסנה, כאשר לחברות נוצרות עיכובים משמעותיים בשינוע הסחורות.
ע״פ צו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (שירותי נמל), תעריפי הנמלים מחייבים את בעלי המטען בתעריף האחסנה ללא קשר לבחינת הסיבות להתארכות האחסנה. פרק הזמן הפטור מחיובי אחסנה עומד על 4 ימים בלבד, ואינו נותן מענה מלא לצרכי היבואנים והיצואנים. בנוסף, ימי שישי ושבת נספרים כחלק מימי האחסנה, ימים בהם הנמלים עובדים באופן חלקי״.
מחברת נמל חיפה נמסר כי ״נמל חיפה מוציא באופן שוטף הנחיות ללקוחות. חשוב מאוד להקפיד על כל ההנחיות, ובכלל זה משיכת מכולות מהנמל, כדי לאפשר עבודה תקינה ויעילה בעת חירום זו״.
עוד מאמרים

המדריך המלא לשינוע מטענים בינלאומי: אווירי, ימי ויבשתי – יתרונות וחסרונות
שינוע מטענים בינלאומי הוא עולם מורכב, רחב היקף ומשמעותי עבור עסקים, ארגונים ואנשים פרטיים המעוניינים להעביר סחורות ממדינה למדינה. בין אם מדובר ברכישת מלאי גדול של מוצרים לאתר מסחר אלקטרוני, משלוחים תעשייתיים רחבי היקף או אפילו העברת חפצים אישיים בעת מעבר לחו”ל – כולנו מתמודדים עם הצורך לבחור את אופן השינוע האידיאלי. הבחירה בין שינוע אווירי, ימי או יבשתי היא לא רק עניין של מחיר

אתגרי היבוא לישראל: רגולציה, מכסים ותחרות בשוק המקומי
מבוא: יבוא של סחורות לישראל מהווה מרכיב חשוב בכלכלה המקומית וממלא תפקיד משמעותי באספקת מוצרים מגוונים לצרכן הישראלי. למרות שהתחום מספק הזדמנויות רבות לפיתוח עסקי, קיימים לא מעט אתגרים מורכבים בדרך אל השוק המקומי. חברות ויבואנים המעוניינים להתרחב ולייבא מוצרים מכל רחבי העולם מגלים במהרה כי עליהם להתמודד עם שורה של מכשולים, החל מהיבטי רגולציה מורכבים ועד למיסוי עקיף בדמות מכס ואגרות שונות. על מנת

ביטול מכסים על ייבוא מארה”ב: צעד לחיזוק הכלכלה והפחתת יוקר המחיה
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ’, חתם אתמול (שלישי) על צו המבטל את כל המכסים על ייבוא מוצרי חקלאות מארצות הברית. המהלך, שבוצע בתיאום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נועד לחזק את הקשרים הכלכליים עם ארה”ב ולהפחית את יוקר המחיה בישראל. ההחלטה התקבלה על רקע הצו הצפוי של נשיא ארה”ב, דונלד טראמפ, להטלת מכסים על שותפות הסחר של ארה”ב, במטרה למנוע פגיעה בייצוא הישראלי. למרות שהסכם הסחר

יצוא יבוא מכולות – מידע חשוב
מבוא שוק הסחר הבינלאומי נשען באופן משמעותי על מכולות – תיבות ענק ממתכת המאפשרות העברה בטוחה ויעילה של מטענים ברחבי העולם. כאשר מדברים על יצוא סחורות בהיקפים גדולים, יצוא מכולות הוא לרוב הדרך המועדפת. בזכות יכולתן להכיל כמות גדולה של פריטים ולהגן עליהם מפני תנאי סביבה ומזג אוויר, מכולות מהוות מרכיב בסיסי בכל שרשרת אספקה גלובלית. במאמר קצר זה, נסקור מידע חשוב לכל מי שעומד