דמי חכירת האניות מגיעים לשיאים חדשים
דף הבית » חדשות האתר » דמי חכירת האניות מגיעים לשיאים חדשים
אניות מכולה בנפח 1,700 TEU מסוגלות כעת להשיג תעריף של 51,000 דולר ליום עבור חוזים של 6 עד 12 חודשים. הדרישה בשוק לשינוע מכולות כה עזה עד שאפילו מפעילי אניות מטען כללי נכנסו למשחק.
דמי חכירת אניות מכולה מגיע לשיא חדש והוא כפול משיאו הקודם שנרשם לפני 16 שנה. על פי הנתונים של חברת המחקר קלארקסון, תעריפי החכירה לסקטור הלוהט ביותר של אניות המשא עלו פי ארבעה מתחילת 2021, והם כעת עומדים על 128% מעל השיא הקודם של שנת 2005.
אניות מכולה בנפח 1,700 TEU מסוגלות כעת להשיג תעריף של 51,000 דולר ליום עבור חוזים של 6 עד 12 חודשים. זאת בעוד שתעריף של אנייה בנפח של 4,400 TEU עומד לשבור את רף ה-100 אלף דולר ליום ועומד כעת על 97,500 דולר ליום. אניות בנפח של 6,800 TEU כבר מקבלות 111,500 דולר ליום.
הדרישה בשוק לשינוע מכולות כה עזה עד שאפילו מפעילי אניות מטען כללי נכנסו למשחק וחברות כמו Swire Bulk ו- Pacific Basin שהודיעו כי הן מציעות שינוע מכולות על אניות המטען הכללי שלהן.
עוד מאמרים בנושא...
סיווגי מכס – מדע מדויק?
בעולם וגם בארץ מגיעות לא מעט מחלוקות סיווג לבתי המשפט. עליכם לזכור כי סוכן מכס מקצועי המכבד את עצמו לא יסווג מוצר בפרט מכס כל
לין לממונה על התחרות: חובתך להתערב בעלויות המושתות היום על היבואנים
נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה אתמול אל הממונה על התחרות ד״ר מיכל הלפרין בדרישה כי תתערב ובדחיפות בזינוק העלויות הנוספות המוטלות על היבואנים בנמלי הים.
מייצרים ומייבאים מסין – כדאי לכם להכיר את חוק הפיקוח על הייצוא הסיני
אם אתם מייצרים בסין או מייבאים ממנה, חשוב שתכירו את החוק לפיקוח על הייצוא הסיני הקובע כללים חדשים לגבי ייצוא חומרים וטכנולוגיות רגישות מסין
הגדרת הנזק הממשי שנגרם מהיצף
לפי חוק היטלי סחר, לא די בכך שהתקיים היצף כדי שיוטל היטל היצף אלא יש להוכיח שהיבוא בהיצף גרם נזק ממשי לענף היצרני בגין היבוא
הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל ודרום קוריאה נחתם בסיאול
שר הכלכלה עמיר פרץ חתם על הסכם היסטורי ופורץ דרך לכינון אזור סחר חופשי בין קוריאה הדרומית וישראל.