דוח שנערך לאחרונה על ידי LSEG Shipping Research חשף כי ניתוב מחדש של מכלית מסוג Aframax מאסיה לצפון מערב אירופה, דרך כף התקווה הטובה, גורם לעלות מצטברת של כ-932,905 דולר למסע ותוספת של בין 16 ל-32 ימים.
ניתוב מחדש של מכליות דלק סביב כף התקווה הטובה עקב תקיפות החותים בים סוף יכול להוסיף כמעט מיליון דולר להפלגה תוך הכפלת זמן המעבר. כך על פי חברת LSEG Shipping Research.
דוח שנערך לאחרונה על ידי LSEG Shipping Research, חטיבה מקבוצת הבורסה של לונדון, חשף כי ניתוב מחדש של מכלית מסוג Aframax מאסיה לצפון מערב אירופה, דרך כף התקווה הטובה, גורם לעלות מצטברת של כ-932,905 דולר למסע ומגדיל את זמן המעבר בין 16 ל-32 ימים. ההוצאות הנוספות נובעות בעיקר מהעלייה בעלויות הדלק.
כתוצאה מכך, העלויות הכוללות של מכלית אפרמקס גדלות ב-110%, ועבור אניית מכולות גדולה יותר העלות צומחת ב-35% להפלגה בין אסיה לצפון-מערב אירופה. מכליות אפרמקס, שיכולות לשאת גם מוצרים מזוקקים וגם נפט גולמי, נעות בין 80,000 ל-120,000 טון משקל עצמי ומהוות חלק גדול מצי המכליות העולמי.
התקפות החות׳ים על אניות מסחריות הביאו גם לצמצום ניכר במעבר דרך תעלת סואץ. על פי LSEG Shipping Research, מספר המעברים החודשיים הממוצעים מיוני עד נובמבר 2023 היו סביב 1,914 לחודש, מספר שירד ל-1,672 בדצמבר, מה שמצביע על ירידה של 12.6%. עד 22 בינואר, מספר המעברים ירד ל-947, מה שסימן ירידה משמעותית של 32.6%.
יתרה מכך, התנועה היומית של אניות המכולה בים האדום רשמה ירידה של כמעט 60% מאז אמצע דצמבר. נראה כי אניות המכולות הגדולות יותר הושפעו ביותר, עם ירידה של למעלה מ-80% במעברים – כך על פי הדו״ח של LSEG.
פבריס מייל, ראש הספנות העולמי ב-LSEG, הדגיש את חשיבות תעלת סואץ והים האדום לסחר העולמי והדגיש את ההשפעה הניכרת של הסכסוך. ״כפי שראינו עם עלייתה של שרטון של אניית ה-EverGiven בתעלת סואץ בשנת 2021, אי אפשר להמעיט בחשיבותם של תעלת סואץ והים האדום לסחר העולמי״, אמר מייל.
פורסם ב אתר port2port
תמונה באדיבות אתר - port2port: מכלית עולה באש בים האדום לאחר שנפגעה מטיל ששוגר על ידי החות׳ים
לכתבה המלאה לחצו כאן