ברציפי הנמל נפרקו במהלך השנה 1.477 מיליון TEUלעומת 1.525 מיליון TEU אשתקד.
בשל השיבושים: ירידה של 3.2% בפעילות המכולות בנמל אשדוד ב-2018
ברציפי הנמל נפרקו במהלך השנה 1.477 מיליון TEUלעומת 1.525 מיליון TEU אשתקד. החברה מדווחת על ירידה בתפוקות התפעוליות בשל שיבושי עבודה, תקלות במנופים ועיכוב במסירת המנופים המוגבהים ברציף 23. חברת הנמל השקיעה כ-130 מיליון שקל בשדרוג תשתיות ורכישת ציוד – עליי
חברת נמל אשדוד מסכמת את שנת 2018 בה המשיכה להיות חברה רווחית הנהנית משיאים תפעוליים ומגדילה את היקפי פעילותה. במהלך שנת 2018 חוותה חברת נמל אשדוד עלייה דרסטית במספר ימי השביתות והעיצומים, שהתרחשו בחברה על רקע המו״מ להסכם רפורמה חדש בין המדינה והחברה ובין ההסתדרות והוועדים כמו גם מחסור בכוח אדם.
בנוסף, במהלך הרבעון הראשון והשני של 2018, התמודדה החברה עם ירידה בתפוקות התפעוליות בשל שיבושי עבודה ובשל תקלות מנופים ישנים שהותקנו על ידי רשות הנמלים, ואשר אילצו את החברה לבצע בהם תיקונים חוזרים ונשנים. כמו כן חל עיכוב של שנה במסירת המנופים המוגבהים ברציף 23 עקב הפרה של החוזה ע״י החברה הספרדית אשר ביצעה השדרוג. תפוקות נמוכות אלו במהלך החציון הראשון של 2018 מנעה מהחברה מלהציג גידול בהכנסות וברווחיות. סך הכנסות חברת נמל אשדוד בשנת 2018 עמדו על 1.16 מיליארד שקל – ירידה של 6% לעומת 2017 עם הכנסות של 1.24 מיליארד שקל.
בשנת 2018 הסתכם הרווח הגולמי של חברת נמל אשדוד ב-250.53 מיליון שקל – ירידה של 19.5% לעומת שנת 2017 במהלכה נרשם רווח גולמי של 311 מיליון שקל. הרווח התפעולי בשנת 2018 עמד על 122 מיליון שקל – ירידה של 37% ביחס לשנת 2017.
חברת נמל מדווחת כי בסקטור המכולות נפרקו ונטענו ברציפי הנמל 1.477 מיליון TEU– ירידה של 3.2% לעומת שנת 2017 במהלכה שונעו 1.525 מיליון TEU. ביבוא כלי הרכב חלה ירידה של 13.9% והיבוא הסתכם ב-138 אלף רכבים.
במטעני תפזורת חלה ירידה קלה של 0.4% עם טיפול ב-8.33 מיליון טון לעומת 8.36 מיליון טון בשנת 2017. סך כ היקף המטענים שעברו ברציפי נמל אשדוד ב-2018 הסתכמו ב-21.73 מיליון טון לעומת 22.55 מיליון טון מטען בשנת 2017 – ירידה של 3.7%.
בשנת 2018 הגדילה חברת נמל אשדוד באופן ניכר את השקעתה בתשתיות. היקף ההשקעה של החברה בציוד ובתשתיות ב-2018 הסתכם ב-130.3 מיליון שקל גידול של 62% לעומת סכום של 80 מיליון שקל בשנת 2017. השקעות אלו כוללות השקעות בציוד חדש וכן השקעות בתשתיות שמטרתן להכין את החברה לתחרות עם הקמתן של שני הנמלים החדשים – נמל הדרום באשדוד ונמל המפרץ בחיפה.
נציין כי חברת נמל חיפה אשר דיווחה על תוצאותיה הכספיות עבור שנת 2018 נהנתה דווקא משנת שיא, וזאת גם הודות לעיצומים והשבתות בנמל אשדוד אשר גרמו לאניות לדלג על פקידת נמל אשדוד ולהגיע במקום זאת לנמל חיפה. אשל ארמוני, יו״ר חברת נמל חיפה, ציין כי תוצאות השיא של נמל חיפה הושגו ״הודות לשת״פ בין הדירקטוריון, ההנהלה, הוועדים והעובדים״.
בחברת נמל אשדוד, לעומת זאת, אמור להיערך מחר שימוע למנכ״ל חברת נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, שנעשה ביוזמת יו״רית החברה, אורנה הוזמן בכור.
עוד מאמרים
אופטימיזציה של תהליכי שינוע: טיפים להקטנת עלויות ושיפור היעילות
מבואשינוע מטענים מהווה חלק מהותי בשרשרת האספקה העולמית, במיוחד בעידן שבו מסחר בינלאומי וצריכה מקוונת נמצאים בצמיחה מתמדת. האתגר המרכזי הוא לשנע מטענים במהירות, ביעילות
סיכונים וניהול משברים בשינוע מטענים
מבואשינוע מטענים הוא תהליך ליבה בפעילות המסחרית והלוגיסטית, המחבר בין ספקים, יצרנים וצרכנים ברחבי העולם. לצד חשיבותו הרבה, שינוע מטענים נושא בחובו סיכונים משמעותיים שעלולים
תכנון שרשרת אספקה יעילה: שינוע מטענים בצורה אופטימלית
מבוא בעולם הגלובלי של היום, תכנון שרשרת אספקה הפך למרכיב חיוני בהצלחת חברות וארגונים. שינוע מטענים הוא חלק קריטי בשרשרת זו, ומשפיע ישירות על עלויות,
מקרי בוחן: איך עמיל מכס פתר בעיות סבוכות עבור לקוחותיו
מבוא: תפקידו הקריטי של עמיל המכס בניהול סחר בינלאומי עולם הסחר הבינלאומי מתאפיין במורכבות רבה, תקנות ובירוקרטיה המשתנים ממדינה למדינה. הוא נתקל בנהלי מכס קפדניים.