בעקבות השביתה במש׳ הבריאות: אניות אינן מורשות להיכנס לנמלי ישראל

בעקבות השביתה במש׳ הבריאות: אניות אינן מורשות להיכנס לנמלי ישראל

אניות שנמצאות לפני כניסה לנמלי ישראל אינן יכולות לעשות זאת ללא אישור משרד הבריאות שהונפק עבורן עקב אותה שביתה. גם עובדי משרד הבריאות בתחנות ההסגר בנמלי ישראל הצטרפו לשביתה של עובדי מנהל ומשק וכוחות העזר בבתי החולים.

מי שראה בימים האחרונים את הודעות ההסתדרות בדבר שביתת עובדי המשק והמינהל בבתי החולים וחשב שענף הספנות בטוח ושקט גילה היום את טעותו. מתברר כי עובדי משרד הבריאות בתחנות ההסגר בנמלי ישראל מצטרפים לשביתה של עובדי מנהל ומשק וכוחות העזר בבתי החולים.

בנוסף, מתברר כי השביתה כוללת גם עובדים של משרד הבריאות, והדבר גרם לכך שאניות שנמצאות לפני כניסה לנמלי ישראל אינן יכולות לעשות זאת ללא אישור משרד הבריאות שהונפק עבורן עקב אותה שביתה. למערכת PORT2PORT נודע כי כבר היום שתי אניות סורבו כניסה לנמלי ישראל. אחת מהן היא מכלית שלא אושרה כניסתה לנמל הדלק באשקלון.

נציין כי הבוקר הודיע יו״ר ההסתדרות כי הורה להכניס סקטורים נוספים לשביתת ההזדהות עם עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים ועובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות. לדבריו, ככל שהדרג המקצועי באוצר לא ימצא פתרון בהקדם לזעקת העובדים השקופים, צפויים עוד סקטורים להצטרף לשביתה.

השביתה בבתי החולים נכנסה היום ליומה השלישי. גם היום לא יהיו שירותי ניקיון, מכבסה, מטבח, כוחות עזר, מזכירות אחזקה, מחשב, מהנדסים ועוד ב-30 בתי החולים הממשלתיים. יש לציין כי מדובר בשביתה לא חוקית אשר דורשת התראה של 14 יום טרם כניסתה לתוקף.

ניסים לוי, יו״ר הוועד הארצי של משרד הבריאות ולשכות הבריאות, אמר: ״לא ייתכן שממשלת ישראל תעביר חוקים כגון סימוני המזון, או השמדת בשר מהרשות הפלסטינית ולא יוסיפו כוח אדם. אנשים עובדים 24/7, ללא תוספת תקנים וקורסים. לא יכול להיות שאנשי שירות המזון ייסעו מאות קילומטרים להביא דגימות מזון באוטובוסים, אנחנו עובדים בתת-תנאים והגיע הזמן לעצור את זה. הבריאות של כולנו חשובה ולנו צריכים להיות הכלים המתאימים לעבודה״.

פורסם באתר – www.port2port.co.il 

עוד מאמרים בנושא...

בלוג
עורך ראשי

סחר בינלאומי בישראל

הסחר הבינלאומי ממלא תפקיד מרכזי בכלכלת ישראל, ומאפשר למדינה להתגבר על משאבי הטבע המוגבלים שלה ולהשתלב בשוק העולמי. כמדינה קטנה עם כלכלה מפותחת מאוד, ישראל

קרא עוד »
בלוג
עורך ראשי

אמנת טיר (TIR)

“אמנת טיר” היא אמנת מכס בינלאומית המאפשרת הובלת מטענים דרך מדינה אחת או יותר.הגשת מסמכי יבוא (אמנת Transit Internationaux Routiers – TIR) רעיון ה- TIR

קרא עוד »

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/01/יבואן.png
מדריך ליבואנים מתחילים: כל מה שצריך לדעת כדי להצליח

מבואכניסה לעולם היבוא מצריכה ידע והבנה במגוון תחומים – החל מהמסמכים הדרושים, דרך דרישות החוק והתקנות ועד לניהול התהליך מול המכס. מדריך זה נועד לספק ליבואנים מתחילים את הכלים החשובים ביותר להצלחה בתחום,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/01/שילוח-בינלאומי.png
חברות שילוח בינלאומיות: מה ההבדלים ומה חשוב לבדוק?

מבואשוק השילוח הבינלאומי מהווה נדבך מרכזי במסחר הגלובלי. בחירה נכונה של חברת שילוח יכולה לשפר את שרשרת האספקה, לצמצם עלויות ולהבטיח שביעות רצון גבוהה יותר של הלקוחות. עם המגוון הרחב של חברות שילוח בינלאומיות,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/01/חקיקה-ארהב.png
ארה"ב צפויה להחמיר את הפיקוח על משלוחים קטנים

מבוא ארצות הברית מתכננת שינויים רגולטוריים משמעותיים בתחום הסחר הבינלאומי, עם הצעת חוק חדשה בשם Entry of Low-Value Shipments (ELVS), אשר עשויה להשפיע באופן נרחב על יבואנים ויצואנים ברחבי העולם, ובמיוחד...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/01/גודש-בנמלי-ישראל.png
השפעת הגודש בנמלי ישראל על ייבוא וייצוא

מבוא  נמלי הים של ישראל הם שער מרכזי לייבוא וייצוא סחורות למדינה ומהווים חלק בלתי נפרד מהכלכלה המקומית והאזורית. עם זאת, גודש בנמלים הפך לבעיה משמעותית הפוגעת ביעילות שרשרת האספקה, מעלה עלויות ומשפיעה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/01/מדד.png
מדד פרייטוס: המדריך המלא להבנת המדד והמשמעות שלו בשרשרת האספקה

מדד פרייטוס (Freightos Baltic Index – FBX) מדד פרייטוס (Freightos Baltic Index – FBX) הוא אינדיקטור כלכלי מרכזי למדידת מחירי ההובלה הימית בקווי סחר עיקריים ברחבי העולם. המדד מתבסס על נתונים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/01/תפקידה-של-ישראל-כמרכז-לוגיסטי-אזורי-הזדמנויות-ואתגרים.png
ישראל כמרכז לוגיסטי בסחר הבינלאומי: הזדמנויות, אתגרים וההשפעה האזורית

ישראל ממוקמת בנקודת מפגש ייחודית בין שלוש יבשות: אירופה, אסיה ואפריקה. מיקומה הגיאוגרפי, יחד עם תשתיות מתקדמות ויכולות טכנולוגיות, מאפשרים לה לשמש כמרכז לוגיסטי אזורי בעל פוטנציאל משמעותי. עם זאת, קיימים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/01/סוכן-מכס.png
עמילות מכס: גשר בין סחר בינלאומי לחוק המקומי

מבוא בעולם הגלובלי של היום, יבוא ויצוא הם חלק בלתי נפרד מהכלכלה העולמית. כל מוצר או חומר גלם שעובר בין מדינות מחייב עמידה בחוקים, תקנות ומסים של כל מדינה. בתוך המורכבות הזו, סוכן המכס משמש כגשר חיוני בין...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/01/עמיל-מכס.png
המדריך המלא ליצואנים ויבואנים: איך לבחור סוכן מכס?

מבוא בעידן הגלובליזציה, יבוא ויצוא הפכו לחלק בלתי נפרד מהפעילות הכלכלית העולמית. עסקים קטנים כגדולים נדרשים לייבא חומרי גלם, מכונות או מוצרים מוגמרים, ולייצא את מוצריהם לשווקים בינלאומיים. בתוך כל המורכבות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/01/יבוא-1.png
הגלובליזציה בתנועה: סחר בינלאומי, לוגיסטיקה ושרשרת אספקה בעידן היבוא והיצוא

מבוא בעידן הגלובליזציה, העולם הפך לכפר גלובלי בו סחר בין מדינות, ניהול לוגיסטי מתקדם, ושרשראות אספקה בינלאומיות משחקים תפקיד מפתח בכלכלה העולמית. מהנייד שאתם אוחזים ועד המזון שעל שולחנכם, כל מוצר עובר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/01/יבוא.png
רפורמת היבוא 'מה שטוב לאירופה טוב לישראל' צוברת תאוצה ב-2025

90% מהיבואנים בתחום התקינה והתמרוקים ויותר מ-60% בתחום המזון מתכננים להשתמש ברפורמת היבוא ‘מה שטוב לאירופה טוב לישראל’ כבר ב-2025. משרד הכלכלה והתעשייה מפרסם היום את תוצאות הסקר שנערך בקרב...

1 2 3 75