חדשות האתר

אופטימיזציה של תהליכי שינוע: טיפים להקטנת עלויות ושיפור היעילות

מבואשינוע מטענים מהווה חלק מהותי בשרשרת האספקה העולמית, במיוחד בעידן שבו מסחר בינלאומי וצריכה מקוונת...
28 November 2024

סיכונים וניהול משברים בשינוע מטענים

מבואשינוע מטענים הוא תהליך ליבה בפעילות המסחרית והלוגיסטית, המחבר בין ספקים, יצרנים וצרכנים ברחבי העולם....
28 November 2024

תכנון שרשרת אספקה ​​יעילה: שינוע מטענים בצורה אופטימלית

מבוא בעולם הגלובלי של היום, תכנון שרשרת אספקה ​​הפך למרכיב חיוני בהצלחת חברות וארגונים. שינוע מטענים...
28 November 2024

מקרי בוחן: איך עמיל מכס פתר בעיות סבוכות עבור לקוחותיו

מבוא: תפקידו הקריטי של עמיל המכס בניהול סחר בינלאומי עולם הסחר הבינלאומי מתאפיין במורכבות רבה, תקנות...
24 November 2024

הפסקת פעילות אונר״א והשלכותיה על סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים

על המשלחים הבינלאומיים להימנע מטיפול ביבוא טובין על ידי אונר״א, משום שלא יתאפשר שחרורם של טובין אלו,...
24 November 2024

נמלי ישראל: תור תפעולי של 47 אניות ממתינות

על פי הדיווחים, חלק מהאוניות נמצא על עוגן כבר שבועות רבים בפתח הנמלים והתור נמצא במגמת עלייה עוד לפני...
24 November 2024

אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא:...
24 November 2024

הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי...
17 November 2024

הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה...
17 November 2024

דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו...
17 November 2024
מאמרים חדשים

ביטוח ימי

ביטוח החל על טובין המובלים בים

המבטח מתחייב כלפי בעל המטען לפצותו על נזקים שיגרמו למטען במהלך המסע הימי. בדרך כלל מתפרש הביטוח על המסע כולו מחצר המוכר ועד חצר הקונה. הבעלות על הפוליסה עוברת מהמוכר לקונה בנקודות שונות במסע על פי מונחי Incoterms הנהוגים בעסקה.חוקי הביטוח הימי החלים בישראל הינם בהתאם לחוקי מכון הביטוח האנגלי ולפי הדין והנוהג האנגלים שנכנסו לשימוש בשנת 1982.

לפני החלתם של חוקים אלה נהגו להשתמש בפוליסה משנת 1743 ואשר הייתה כתובה באנגלית עתיקה. על אף הנאמר נחקק בישראל  חוק חוזה הביטוח התשמ’א 1981 אשר מקצת הסעיפים בו חלים על הביטוח הימי. כדי לעסוק בביטוח ימי בישראל נדרשים הן סוכני הביטוח והן חברות הביטוחלעבור את בחינות ההסמכה של המפקח על הביטוח מטעם משרד האוצר ולקבל רישיון מיוחד לעסוק בביטוח ימי.

פוליסת הביטוח הינה מסמך סחיר והעברתה לצד שלישי  נעשית בהסבה – ע’י חתימה בגב הפוליסה.פוליסת מסע (Voyage Policy) – מונפקת לכיסוי ביטוחי של מטען ספציפי במסע יחיד.

מתאימה בעיקר לאנשים המייבאים או מייצאים באופן חד פעמי.פוליסה פתוחה (Open Policy) מונפקת לכיסוי ביטוחי עבור מטעניו של יבואן/יצואן מסויים אשר יתכן  ויועברו במספר הפלגות. פוליסה זו מחייבת את בעל המטען לעבוד מול חברת ביטוח אחת.

הפוליסה מורכבת משני חלקים הרשימה והסעיפים. חלק הרשימה כולל מידע על הטובין המבטח על המסע וחברת הספנות.חלק הסעיפים מכיל מידע על הפוליסה עצמה תנאי הביטוח והסייגים השונים וכן התאמה למטענים מיוחדים וכדומה.

התניה ראשונית למעשה הביטוח הוא שהמטען מובל על גבי אוניה מאושרת (Approved Vessel).האוניות מסווגות ע’פ גיל האוניה נפחה צורת הנעתה והחומרים מהם היא בנויה ומאושרות על פי הקריטריונים הרשומים בסיווג.תנאי מוקדם נוסף להכרה בנזק היא שהנזק נגרם כתוצאה מאירוע בלתי צפוי.תנאי נוסף הוא שהנזק נגרם ע’י גורם חיצוני.במידה ואריזת המוצר לא נעשתה באופן תקין- הוא לא מבוטח.על שטעונים הכלולים במסע יש לדווח בתיאור המסע. שטעונים שאינם מצוינים בהליך המסע גורמים להפסקת הביטוח.

ניתן לבטח את המטען בשלושה היקפים

  1. Clauses: ביטוח ימי A Clause – ביטוח המכסה כל נזק או אבדן של הציוד המבוטח שנגרם עקב נזק בזדון (לא ע’י המבוטח) בלאי טבעי אריזה לקויה נזקים רדיואקטיביים טביעת האנייה התפוצצות התהפכות חדירת מי ים שברים ועוד. יש אפשרות להרחיב בפרמיה נוספת לנזקי מלחמה ושביתות.
  2. ביטוח ימי מסוג B Clause – ביטוח מצומצם בהיקפו ורלוונטי במקרים של התפוצצות אש טביעה רעידת אדמה חדירת מי ים אבדן חבילות שארע בשעת טעינה או פריקה.
  3. ביטוח ימי מסוג C Clause – הוא המצומצם ביותר וכולל בתוכו את הסעיפים בB- ללא מקרים של רעידת אדמה חדירת מי ים אבדן חבילה ושטיפה מהסיפון.ביטוח סיכוני מלחמה ושביתה: ביטוח ב- Clause מיוחד נוסף ל- Clauses A B C .בסיכוני מלחמה רק אובדנים פיזיים הנגרמים מפעולות מלחמה כגון הפצצות טורפדו מוקשים ימיים וכדומה מכוסים.הביטוח מתקיים רק כאשר המטען באוניה על פני המים. ביטוח שביתה הינו על נזקים פיזיים הנגרמים למטען ע’י השובתים ומעסיקיהם. הביטוח תקף כמו ביטוח A B C ממחסן למחסן.הביטוח מסתיים באחד מהמקרים הבאים (הראשון מביניהם):א. מסירת הטובין ביעד הנרשם בפוליסת הביטוח.ב. עיכוב הטובין בנמל שלא בשליטת בעל המטען – עד 60 יום מפריקת המטען בנמל הימי.עוד על ביטוח ימי באתר איגוד חברות הביטוח עוד על ביטוח ימי באתר המכון לייצוא.

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע.png
אופטימיזציה של תהליכי שינוע: טיפים להקטנת עלויות ושיפור היעילות

מבואשינוע מטענים מהווה חלק מהותי בשרשרת האספקה העולמית, במיוחד בעידן שבו מסחר בינלאומי וצריכה מקוונת נמצאים בצמיחה מתמדת. האתגר המרכזי הוא לשנע מטענים במהירות, ביעילות ובעלות מינימלית. מאמר זה עוסק באופטימיזציה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע-מטענים-ביבשה.png
סיכונים וניהול משברים בשינוע מטענים

מבואשינוע מטענים הוא תהליך ליבה בפעילות המסחרית והלוגיסטית, המחבר בין ספקים, יצרנים וצרכנים ברחבי העולם. לצד חשיבותו הרבה, שינוע מטענים נושא בחובו סיכונים משמעותיים שעלולים לפגוע בשרשרת האספקה, לגרום להפסדים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע-מטענים-1.png
תכנון שרשרת אספקה ​​יעילה: שינוע מטענים בצורה אופטימלית

מבוא בעולם הגלובלי של היום, תכנון שרשרת אספקה ​​הפך למרכיב חיוני בהצלחת חברות וארגונים. שינוע מטענים הוא חלק קריטי בשרשרת זו, ומשפיע ישירות על עלויות, עמידה בזמנים ושביעות רצון הלקוחות. מאמר זה מציג את...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מקרי-בוחן-איך-עמיל-מכס-פתר-בעיות-סבוכות-עבור-לקוחותיו.png
מקרי בוחן: איך עמיל מכס פתר בעיות סבוכות עבור לקוחותיו

מבוא: תפקידו הקריטי של עמיל המכס בניהול סחר בינלאומי עולם הסחר הבינלאומי מתאפיין במורכבות רבה, תקנות ובירוקרטיה המשתנים ממדינה למדינה. הוא נתקל בנהלי מכס קפדניים. עמיל מכס מקצועי הוא מי שמפשט את הצורך,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/אונרא.png
הפסקת פעילות אונר״א והשלכותיה על סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים

על המשלחים הבינלאומיים להימנע מטיפול ביבוא טובין על ידי אונר״א, משום שלא יתאפשר שחרורם של טובין אלו, על פי הוראות שני חוקים חדשים שהתקבלו בכנסת לאחרונה ואשר ייכנסו לתוקף בינואר 2025. ביום 28.10.24 התקבלו...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/תור-תפעולי-של-47-אניות-ממתינות.png
נמלי ישראל: תור תפעולי של 47 אניות ממתינות

על פי הדיווחים, חלק מהאוניות נמצא על עוגן כבר שבועות רבים בפתח הנמלים והתור נמצא במגמת עלייה עוד לפני שהוכרז על הסדרה בצפון מול חיזבאללה. פורום לקוחות הנמלים יתכנס לדון במצב כאשר על הפרק יישום מתווה משרד...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/סקירה-ספנות.png
אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא: שילוח גלובלי בתוך מהומה גיאופוליטית שילוח גלובלי משמש כעמוד השדרה של הסחר הבינלאומי, כאשר למעלה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/וייטנאם.png
הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי לשפר את כושר התחרות של היצואנים הישראלים ולהניב תועלת שנתית למשק המוערכת בעשרות מיליוני שקלים בשנה שר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/הונג-קונג-גשר-בין-מזרח-למערב.png
הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה אחת – שתי שיטות”, הונג קונג הפכה למרכז לעסקים וסחר באסיה ולמרכז פיננסי בעל חשיבות בינלאומית....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מכון-יצוא.png
דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו לא רק על התעשייה הישראלית בארץ, אלא גם על הצמיחה במדינות יעד ותחזיות ליצוא הישראלי. מכון היצוא, ממשיך...

1 2 3 73