ארבעה מנופי גשר ענקיים הגיעו לנמל המפרץ
דף הבית » חדשות האתר » ארבעה מנופי גשר ענקיים הגיעו לנמל המפרץ
מנופי הגשר מהגדולים בעולם תוצרת ZPMC הגיעו לנמל המפרץ. המנופים מסוגלים להרים שתי מכולות 20 רגל במקביל במשקל של עד 60 טון ועד לגובה של 50 מטר. אורך זרוע המנוף מגיעה עד 25 מכולות – נתון המאפיין אניות ענק חדשות
ביום שישי האחרון הגיעו לנמל המפרץ ארבעה מנופי גשר מהגדולים ביותר בעולם. מדובר במנופים תוצרת חברת ZPMC הסינית שנרכשו על ידי חברת SIPG אשר תפעיל את נמל המפרץ במסגרת זיכיון שקיבלה לתקופה של 25 שנה. המנופים הגיעו לישראל על גבי אניית מטען ייעודית של חברת ZPMC וזאת על פי לוחות הזמנים של הפרויקט. שם האנייה הינו ZHENHUA 16, אנייה דומה לאניית המטען הייעודית שהגיעה לפני שלושה שבועות לנמל המפרץ ועליה חמישה מנופי שער (ר׳ לינק לידיעה).
לפי נתוני ZPMC, מנופי הגשר הענקיים, המכונים STS (Ship to Shore), מסוגלים להרים – כל אחד – שתי מכולות 20 רגל במקביל במשקל כולל של 60 טון. אורכה של זרוע הגשר בכל מנוף הינה 72 מטר השווה לכ-25 שורות מכולות הנמצאות על אנייה אחת – מאפיין הקיים על אניות ענק חדישות. מנופי הגשר נישאים לגובה של כ-17 קומות ומסוגלים להרים מכולות עד לגובה של 50 מטר מהרציף.
אניית המטען הייעודית הביאה בנוסף לארבעת מנופי הגשר שני מנופי שער שנראים קטנים לצדם של מנופי הגשר. שני מנופי השער הינם תוספת לחמישה מנופי שער שהגיעו לנמל המפרץ בסוף יוני עבור חברת SIPG.
אלי מלניק, מנכ״ל משותף בחברת קרגו אמרפורד, אשר משמשת כסוכן המכס של המשלוח, ציין כי השחרור המורכב התבצע תחת תיק פרויקט ובשיתוף פעולה מלא עם הנהלת מכס חיפה וצוות התש״ר. מלניק העריך כי אניית המטען הייעודית תשהה בנמל המפרץ כעשרה ימים לשם פריקת מטענה יקר הערך.
יוני איזקוב מסוכנות קוראל אשר משמשת כסוכנת האנייה, ציין כי אניית המטען הייעודית ZHENHUA 16 השייכת לחברת ZPMC הגיעה לנמל המפרץ ביום שישי האחרון ועליה ארבעה מנופי גשר מהגדולים בעולם. לדבריו, כאשר זרוע המנופים תהיה למעלה המנופים יגיעו לגובה של 140 מטר.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב: ״פיתוח התשתיות בתקופה מאתגרת למשק מהווה משימה לאומית ראשונה במעלה. זוהי הסיבה שאני מקדמת בימים אלו את תכנית ׳תשתית לצמיחה 2020׳ – הניו דיל הישראלי. המנופים הינם מהשורה הטכנולוגית והתפעולית הראשונה בעולם ומסוגלים לשרת את האניות הגדולות ביותר. אנו מבצרים את היכולות הנמליות של המדינה על מנת לתמוך בכלכלה הישראלית לעשרות השנים הבאות ולהציב את ישראל בצמרת הלוגיסטיקה הימית על מנת לאפשר ולעודד יצוא ויבוא ישראלי לכל קצווי תבל. בהזדמנות חגיגית זו ברצוני לברך את ידידי שר האוצר ישראל כץ, שיזם ואישר את הקמת הנמלים החדשים, ובטוחני שיהיה שותף בקידום פרויקטים תשתיתיים שישנו את פניה של ישראל בעשור הקרוב גם בתחום הים, כהעמקת קרקעית הרציפים שיאפשרו עגינת ספינות ענק וכן חידוש המזרחים והציוד בנמלים הוותיקים״.
עוזי יצחקי, יו״ר חברת נמלי ישראל: ״אנו מברכים על הגעתם של המנופים החדישים והגבוהים ביותר בעולם לנמל המפרץ. מדובר בצעד נוסף וחשוב במסגרת הקמת הנמל החדש ופתיחתו הצפויה לפעילות בשנה הבאה. זהו חלק משמעותי במסגרת הרפורמה בנמלים, לקראת הגברת התחרות וייעול השירותים בתחום״.
נמל המפרץ נמצא על שטח של כ-840 דונם והוא יאפשר את פקידתן של אניות הענק החדישות והידידותיות לסביבה, אשר כיום אינן יכולות לפקוד את ישראל בשל גודלן, ובכך יוזיל את העלויות של שינוע הסחורות ויבטיח את המשך פיתוח וחיזוק התווך הימי של ישראל.
פורסם באתר – www.port2port.co.il
צילום: יוני איזקוב/ קוראל שירותי ים
עוד מאמרים בנושא...
מדיניות היבוא
מטרת המדיניות היא הקלה משמעותית בתהליכי היבוא והפחתת עלויות היבוא בפרט, ויוקר המחיה ככלל.
האם הייבוא המקביל מחטיא את מטרתו?
אין ספק כי ייבוא מקביל עשוי להיות אמצעי לקידום התחרות וזירוזה, והפחתת המחיר לצרכן הסופי היא צעד חשוב וראשון במעלה.
מבצע מיוחד – חברת “יחדיו” נרתמת גם כן למלחמה בקרונה
החברה ביצעה יבוא של מגוון מוצרים עבור בתי חולים, מוסדות וחברות מסחריות.
מכון היצוא: הסכם שיתוף פעולה עם מרכז הסחר העולמי בדובאי
ההסכם יאפשר הקמת ביתנים ישראלים בתערוכות הענק של העולם הערבי. שיתוף הפעולה כולל שותפות בכנסים בינ״ל ותערוכות ענק, חילופי משלחות וארגון משלחות של אנשי עסקים
כיצד משבר הקורונה משפיע על ניהול מלאים ואבטחתם
המשבר הנוכחי הביא עמו את הצורך בשינוי כיוון החשיבה ונקיטת אסטרטגיה שונה, כזו שתחזק את מנגנוני הניהול, תייצר מערכת יציבה ועמידה יותר, ותאפשר להתמודד עם