איגוד BIMCO: הספנות עשויה לפשוט את הרגל אם לא תוכל לגבות את הוצאות הדלק העודפות
איגוד BIMCO טוען בסקירה שפרסם כי אם תעשיית הספנות תיכשל בגביית עלויות הדלק הנוספות בשל המעבר לשימוש בדלק נקי יותר החל מינואר 2020 היא עשוייה לפשוט את הרגל.
לטענת האיגוד, הנושא הדומיננטי במהלך 2019 יהיה היערכות לקראת חלוקה בהוצאות הגבוהות הנוספות הכרוכות בעמידה ביעדי IMO 2020 האוסר על שימוש בדלק המכיל למעלה מ-0.1% גופרית. הוצאות גבוהות נוספות אלו עשויות להיווצר בשל רכישת דלק דל גופרית העומד בתקנות שהינו יקר יותר או בשל השקעות בטכנולוגיות שונות המאפשרות המשך צריכת דלק רגיל ועמידה בתקנות.
לטענת BIMCO שולי הרווח בענף יופחתו בכל סקטור, אלא אם כן עלויות אלה יועברו ללקוח הסופי באמצעות שרשרת האספקה כולה. על פי BIMCO, יכולתה של תעשיית להעביר עלויות ללקוחותיה תלוי בכוח המשא ומתן שלה בשוק ההובלה.
בנוסף לכך, טוען ארגון BIMCO כי קיימת תחזית עגומה לגבי סקטור המכולות בשנת 2019 וכרגע נראה כי מצב זה אף יימשך לשנה הבאה.
במבט לשנת 2019, ארגון BIMCO צופה גידול של 3.4% בנפח צי אניות המכולה בהנחה שרמות הגריטה יישארו נמוכות.
עוד מאמרים
רגולציה בסחר מקומי ובינלאומי: מדריך מעמיק לעסקים
מבוא רגולציה משחקת תפקיד מרכזי בניהול ותכנון סחר מקומי ובינלאומי. היא מבטיחה עמידה בחוקים, בטיחות הציבור, והגנה על אינטרסים כלכליים ופוליטיים. עבור עסקים, עמידה בדרישות
הגבלות ייצוא וייבוא: מדריך מקיף להבנת החוקים והשפעתם על עסקים
מבוא ייצוא וייבוא הם חלק בלתי נפרד מהפעילות הכלכלית של עסקים ומדינות. תהליכים אלו מאפשרים לחברות להרחיב את שווקיהן, לנצל משאבים בינלאומיים, ולהשיג יתרון תחרותי.
יסודות דיני סחר: מה חשוב לדעת?
דיני סחר מהווים את הבסיס החוקי והמשפטי לעסקאות מסחריות, בין אם מדובר בעסקאות מקומיות או בינלאומיות. כל פעולה מסחרית – ייבוא, ייצוא, תשלום או שיתוף
אופטימיזציה של תהליכי שינוע: טיפים להקטנת עלויות ושיפור היעילות
מבואשינוע מטענים מהווה חלק מהותי בשרשרת האספקה העולמית, במיוחד בעידן שבו מסחר בינלאומי וצריכה מקוונת נמצאים בצמיחה מתמדת. האתגר המרכזי הוא לשנע מטענים במהירות, ביעילות