חדשות האתר

שילוח בינלאומי: מבוא מקיף, אפשרויות השילוח ודרכים להצלחה

כאשר עולם העסקים הופך לגלובלי יותר בכל יום שעובר, הצורך בהעברת סחורות וחומרי גלם בין מדינות ויבשות גדל...
09 March 2025
מאמרים חדשים
קטגוריות
שדרוג מאמרים:
עדכון, חידוש ושיפור תוכן למאמרים קיימים

שילוח בינלאומי באוויר ובים

בעולם הגלובלי של היום, הסחר הבינלאומי הפך לחלק בלתי נפרד מהכלכלה שלנו. עסקים מחפשים כל הזמן דרכים יעילות לייבא ויצוא סחורות למרחקים עצומים, ושניים מאמצעי התחבורה הפופולריים ביותר הם ים ואוויר.

קנה המידה והמורכבות של הלוגיסטיקה המעורבים הן בתחבורה ימית והן בתחבורה אווירית הם מפתיעים, והיעילות של פעולות אלו חיונית לעסקים שמטרתם לשגשג בתעשיית היבוא והיצוא.

החשיבות של יבוא ויצוא יעילים בכלכלה העולמית של ימינו

בעולם המקושר של היום, תהליכי יבוא ויצוא יעילים ממלאים תפקיד מכריע בהצלחתם של עסקים. היכולת להעביר סחורות בצורה חלקה מעבר לגבולות חיונית לחברות המעוניינות להרחיב את השווקים שלהן ולהגיע לבסיס לקוחות גלובלי. נוהלי יבוא ויצוא יעילים לא רק תורמים לצמיחה כלכלית אלא גם מטפחים קשרים בינלאומיים ומקדמים חילופי תרבות.

אחד הגורמים המרכזיים המניעים את החשיבות של יבוא ויצוא יעילים הוא עליית הגלובליזציה. ככל שחסמי הסחר ממשיכים להצטמצם, לעסקים יש גישה טובה יותר לשווקים בינלאומיים, מה שמאפשר להם לנצל הזדמנויות חדשות לצמיחה. על ידי יבוא חומרי גלם או מוצרים מוגמרים ממדינות אחרות, עסקים יכולים להוזיל את עלויות הייצור, להגדיל את מגוון המוצרים ולשפר את התחרותיות הכוללת.

יתר על כן, תהליכי יבוא ויצוא יעילים חיוניים לשמירה על מאזן סחר בריא. מדינות מסתמכות הן על יבוא והן על יצוא כדי לקיים את כלכלתן. יבוא סחורות שאינן זמינות בקלות מקומית עוזר לענות על הביקוש של הצרכנים בעוד יצוא מוצרים עודפים מייצר הכנסות ויוצר מקומות עבודה.

תפקיד התחבורה הימית ביבוא ויצוא

לתחבורה ימית תפקיד משמעותי בהקלת הסחר העולמי. מדובר בהובלת סחורות בים באמצעות ספינות משא או ספינות מכולות. אמצעי תחבורה זה מציע מספר יתרונות, מה שהופך אותו לבחירה פופולרית עבור עסקים העוסקים בפעילויות יבוא ויצוא.

יתרון אחד של הובלה ימית הוא יכולתה להתמודד עם כמויות גדולות של מטען ביעילות. לאוניות משא יש כושר נשיאה משמעותי, המאפשר לעסקים להעביר סחורות מגושמות או כמויות גדולות בבת אחת. זה הופך אותו למתאים במיוחד לתעשיות כמו כרייה, חקלאות או ייצור העוסקים בפריטים כבדים או גדולים מדי.

יתרון נוסף הוא עלות-תועלת. בהשוואה לאמצעי תחבורה אחרים כמו הובלה אווירית, משלוח דרך הים נוטה להיות חסכוני יותר עבור נסיעות בינעירוניות או בעת משלוח כמויות גדולות. יתרון בעלויות זה יכול להשפיע באופן משמעותי על השורה התחתונה של החברה, במיוחד עבור עסקים הפועלים בתקציבים מצומצמים או עוסקים במוצרים בעלי רווחים נמוכים.

עם זאת, לתחבורה ימית יש גם חסרונות. אחד החסרונות העיקריים הוא זמני המעבר הארוכים יותר בהשוואה להובלה אווירית. משלוח סחורות דרך הים דורש תכנון קפדני ושיקול של זמני אספקה כדי להבטיח אספקה בזמן. בנוסף, גורמים כמו תנאי מזג אוויר קשים או עומס בנמל עלולים לגרום לעיכובים, להשפיע על יעילות שרשרת האספקה.

יתרונות וחסרונות ביבוא ויצוא דרך הים

יבוא ויצוא סחורות דרך הים מציעים מספר יתרונות וחסרונות שעסקים צריכים לקחת בחשבון בעת גיבוש אסטרטגיות הייבואיצוא שלהם.

אחד היתרונות המשמעותיים הוא היכולת לשנע כמויות גדולות של סחורות בעלות נמוכה יותר בהשוואה לשאר אמצעי ההובלה. משלוח דרך הים הוא יתרון במיוחד עבור סחורות בתפזורת או מטען כבד שיהיה לא מעשי או יקר להובלה באוויר.

בנוסף, התחבורה הימית מספקת גישה לרשת עצומה של נמלים ברחבי העולם, ומאפשרת לעסקים להגיע לשווקים גלובליים ביעילות. רשת נרחבת זו פותחת הזדמנויות להרחבת סחר וגיוון שווקים.

עם זאת, ישנם גם כמה חסרונות הקשורים ביבוא ויצוא דרך הים. זמני המעבר הארוכים יותר יכולים להוות חיסרון למשלוחים רגישים לזמן או סחורות מתכלות הדורשות משלוח מהיר. בנוסף, הסיכון לנזק או אובדן במהלך המעבר גבוה יותר בהשוואה להובלה אווירית עקב נהלי טיפול וחשיפה אפשרית לתנאי מזג אוויר קשים.

תפקיד התחבורה האווירית ביבוא ויצוא

התחבורה האווירית ממלאת תפקיד מכריע בסחר הבינלאומי, ומציעה מהירות ויעילות לעסקים העוסקים בפעילויות יבוא ויצוא. זה כרוך בהובלת סחורות במטוסים, המספקים קשרים מהירים בין מדינות על פני הגלובוס.

אחד היתרונות העיקריים של תחבורה אווירית הוא המהירות שאין כמותה. הובלה אווירית מאפשרת לעסקים לספק סחורה במהירות, תוך צמצום זמני אספקה ועמידה בלוחות זמנים צפופים. זה הופך אותו למתאים במיוחד עבור מוצרים מתכלים, מוצרים בעלי ערך גבוה או משלוחים רגישים לזמן.

יתרון נוסף הוא האמינות והחיזוי של התחבורה האווירית. חברות תעופה פועלות על פי לוחות זמנים קבועים, ומבטיחות שירותים קבועים ועקביים. אמינות זו חיונית לעסקים הדורשים זמני אספקה מדויקים או שיש להם תהליכי ייצור בדיוק בזמן.

עם זאת, לתחבורה אווירית יש גם מגבלות. אחד החסרונות העיקריים הוא העלות הגבוהה יותר בהשוואה לשאר אמצעי התחבורה. דמי הובלה אוויריים בדרך כלל יקרים יותר בגלל גורמים כמו עלויות דלק, עמלות נמל תעופה ואמצעי אבטחה.

יתר על כן, לתחבורה אווירית קיבולת מוגבלת בהשוואה לתחבורה ימית. מקום המטען במטוסים מוגבל, מה שהופך אותו לפחות מתאים לפריטים מגושמים או מגודלים הדורשים טיפול מיוחד.

יתרונות וחסרונות ביבוא ויצוא באוויר

יבוא ויצוא סחורות באוויר מציעים מספר יתרונות וחסרונות שעסקים צריכים לקחת בחשבון בבחירת שיטות ההובלה שלהם.

היתרון העיקרי של תחבורה אווירית הוא המהירות. ניתן להעביר סחורות במהירות, תוך צמצום זמני אספקה ומאפשר לעסקים להגיב במהירות לדרישות השוק. יתרון מהירות זה מועיל במיוחד לתעשיות כמו אופנה או אלקטרוניקה המסתמכות על מחזור מוצרים מהיר.

בנוסף למהירות, התחבורה האווירית מציעה רמות אבטחה גבוהות. חברות תעופה מיישמות אמצעי אבטחה מחמירים כדי להגן על מטען מפני גניבה או נזק במהלך המעבר. שכבת אבטחה נוספת זו מספקת שקט נפשי לעסקים העוסקים בסחורות יקרות ערך או רגישות.

עם זאת, ישנם גם כמה חסרונות הקשורים ביבוא ויצוא באוויר. העלות הגבוהה יותר בהשוואה לאמצעי תחבורה אחרים יכולה להוות חיסרון משמעותי לעסקים הפועלים בתקציבים מצומצמים או העוסקים במוצרים בעלי רווחים נמוכים.

יתר על כן, קיבולת המטען המוגבלת במטוסים מגבילה את סוגי הסחורות הניתנות להובלה באוויר. פריטים מגושמים או כאלה הדורשים טיפול מיוחד עשויים שלא להיות מתאימים להובלה אווירית, מה שמחייב שיטות הובלה חלופיות.

בדיקת מכס

שחרור ממכס הוא היבט קריטי בתהליך היבוא והיצוא, ללא קשר לאמצעי התחבורה הנבחר. זה כרוך בעמידה בתקנות ובנהלים של המכס כדי להבטיח זרימה חלקה של סחורות מעבר לגבולות.

שחרור מכס יעיל חיוני כדי למנוע עיכובים, קנסות או אפילו החרמת סחורות. עסקים צריכים להבין את דרישות התיעוד, סיווגי התעריפים והגבלות הייבואיצוא הספציפיות לכל מדינה שבה הם פועלים.

שימוש בפתרונות טכנולוגיים או שיתוף פעולה עם עמילי מכס מנוסים יכולים לייעל את תהליך שחרור המכס ולעזור לעסקים לנווט ביעילות בתקנות מורכבות.

לסיכום, תהליכי יבוא ויצוא יעילים חיוניים לעסקים המעוניינים לשגשג בכלכלה העולמית של ימינו. בין אם דרך הים או האוויר, כל אמצעי תחבורה מציע יתרונות וחסרונות מובהקים שיש לשקול היטב. על ידי הבנת הסודות הללו ויישום שיטות עבודה מומלצות בניהול לוגיסטי, עסקים יכולים לייעל את פעילות שרשרת האספקה שלהם ולהשיג יעילות מרבית במאמצי היבוא והיצוא שלהם.

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/שילוח.png
שילוח בינלאומי: מדריך מקיף להובלת מטענים מסביב לעולם

מאז ומעולם, המסחר הבינלאומי היה מנוע צמיחה עוצמתי שהביא לקידמה כלכלית וחברתית. בעידן הגלובלי שבו אנו חיים, שילוח בינלאומי אינו מותרות reserved לתאגידי ענק בלבד, אלא כלי חיוני עבור עסקים בכל גודל – החל...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/שילוח-בינלאומי-יבוא.png
שילוח בינלאומי: מבוא מקיף, אפשרויות השילוח ודרכים להצלחה

כאשר עולם העסקים הופך לגלובלי יותר בכל יום שעובר, הצורך בהעברת סחורות וחומרי גלם בין מדינות ויבשות גדל בהתמדה. בין אם אתם מייבאים מוצרים לשוק המקומי או מייצאים אותם ללקוחות מעבר לים, תשתית של שילוח בינלאומי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/חדשות.png
סקירה מקיפה של תחום היבוא, היצוא ועמילות המכס בישראל ובעולם

תוכן עניינים מבוא המסחר הבינלאומי עבר בשנים האחרונות שינויים משמעותיים מבחינת תקנות, טכנולוגיה, רגולציה סביבתית ומגמות גיאופוליטיות. ענפי היבוא, היצוא ועמילות המכס, שבעבר היו נראים כבנויים על תהליכים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/שירותי-אחסנה-ואריזה.png
שירותי אחסנה ואריזה – מילון מושגים בסיסי

מבוא שירותי אחסנה ואריזה הם מרכיבים חיוניים בלוגיסטיקה ובשרשרת האספקה, המאפשרים שמירה, ניהול והכנת מוצרים לשינוע. אחסנה נכונה מבטיחה שמירה על תקינות הסחורה ומניעת נזקים, בעוד אריזה מתאימה מגנה על המטען...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/שינוע-מטענים.png
שינוע מטענים – מילון מושגים בסיסי

מבוא שינוע מטענים הוא חלק בלתי נפרד מהתעשייה הלוגיסטית והמסחר הבינלאומי, המאפשר הובלת סחורות ואספקה בין מדינות, אזורים ויבשות. תהליך זה כולל שילוב של אמצעי תחבורה שונים כגון אווירי, ימי, ורכבתי, ומחייב...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/מגמות-2025.png
מגמות חדשות ביבוא, יצוא, עמילות מכס 2025

להלן סקירה עדכנית של המגמות והחדשות המשפיעות על תחומי היבוא, היצוא, עמילות מכס, ושילוח בינלאומי, עם מבט לעבר 2025: 1. שילוח בינלאומי: טכנולוגיה ובריאות סביבה דיגיטליזציה מואצת: שימוש גובר ב-בלוקצ’יין למעקב...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/3-1.png
שילוח אווירי – מילון מושגים בסיסי

מבוא שילוח אווירי הוא תחום חשוב בעולם הלוגיסטיקה והסחר הבינלאומי, המתאפיין בזמני הובלה קצרים יחסית ובסטנדרטים מחמירים של בטיחות ועמידה בלוחות זמנים. השימוש בהובלה אווירית מיועד למוצרים יקרי ערך, חבילות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/2.png
שילוח בינלאומי – מילון מושגים בסיסי

שילוח בינלאומי הוא תחום חיוני לעסקים ולסחר הגלובלי, המאפשר הובלת סחורות בין מדינות בצורה יעילה ובטוחה. מדובר בתהליך מורכב הכולל רגולציות, מיסוי, תיאומים בין גורמים שונים, ובחירת אמצעי השילוח המתאימים לכל...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/1.png
עמילות מכס – מילון מושגים בסיסי

מבוא עמילות מכס היא תחום חיוני בסחר הבינלאומי, המסייעת ליבואנים וליצואנים לנווט בין תקנות המכס, המסים, והחוקים הרלוונטיים בכל מדינה. בתחום זה קיימים מושגים רבים שחשוב להכיר על מנת לנהל תהליכי יבוא ויצוא...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/מגמות-סחר.png
מגמות עכשוויות בסחר הבינלאומי וכיצד הן משפיעות על העסקים המקומיים

מבוא – השפעת הגלובליזציה על סחר בינלאומי ועסקים מקומיים הסחר הבינלאומי עבר שינויים דרמטיים בעשורים האחרונים, והגלובליזציה הפכה את העולם לכפר גלובלי שבו מוצרים וסחורות נעים במהירות בין מדינות. אולם, בשנים...

1 2 3 78
ניתן להשתמש בחצי המקלדת בכדי לנווט בין כפתורי הרכיב
",e=e.removeChild(e.firstChild)):"string"==typeof o.is?e=l.createElement(a,{is:o.is}):(e=l.createElement(a),"select"===a&&(l=e,o.multiple?l.multiple=!0:o.size&&(l.size=o.size))):e=l.createElementNS(e,a),e[Ni]=t,e[Pi]=o,Pl(e,t,!1,!1),t.stateNode=e,l=Ae(a,o),a){case"iframe":case"object":case"embed":Te("load",e),u=o;break;case"video":case"audio":for(u=0;u<$a.length;u++)Te($a[u],e);u=o;break;case"source":Te("error",e),u=o;break;case"img":case"image":case"link":Te("error",e),Te("load",e),u=o;break;case"form":Te("reset",e),Te("submit",e),u=o;break;case"details":Te("toggle",e),u=o;break;case"input":A(e,o),u=M(e,o),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;case"option":u=B(e,o);break;case"select":e._wrapperState={wasMultiple:!!o.multiple},u=Uo({},o,{value:void 0}),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;case"textarea":V(e,o),u=H(e,o),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;default:u=o}Me(a,u);var s=u;for(i in s)if(s.hasOwnProperty(i)){var c=s[i];"style"===i?ze(e,c):"dangerouslySetInnerHTML"===i?(c=c?c.__html:void 0,null!=c&&Aa(e,c)):"children"===i?"string"==typeof c?("textarea"!==a||""!==c)&&X(e,c):"number"==typeof c&&X(e,""+c):"suppressContentEditableWarning"!==i&&"suppressHydrationWarning"!==i&&"autoFocus"!==i&&(ea.hasOwnProperty(i)?null!=c&&Ie(n,i):null!=c&&x(e,i,c,l))}switch(a){case"input":L(e),j(e,o,!1);break;case"textarea":L(e),$(e);break;case"option":null!=o.value&&e.setAttribute("value",""+P(o.value));break;case"select":e.multiple=!!o.multiple,n=o.value,null!=n?q(e,!!o.multiple,n,!1):null!=o.defaultValue&&q(e,!!o.multiple,o.defaultValue,!0);break;default:"function"==typeof u.onClick&&(e.onclick=Fe)}Ve(a,o)&&(t.effectTag|=4)}null!==t.ref&&(t.effectTag|=128)}return null;case 6:if(e&&null!=t.stateNode)Ll(e,t,e.memoizedProps,o);else{if("string"!=typeof o&&null===t.stateNode)throw Error(r(166));n=yn(yu.current),yn(bu.current),Jn(t)?(n=t.stateNode,o=t.memoizedProps,n[Ni]=t,n.nodeValue!==o&&(t.effectTag|=4)):(n=(9===n.nodeType?n:n.ownerDocument).createTextNode(o),n[Ni]=t,t.stateNode=n)}return null;case 13:return zt(vu),o=t.memoizedState,0!==(64&t.effectTag)?(t.expirationTime=n,t):(n=null!==o,o=!1,null===e?void 0!==t.memoizedProps.fallback&&Jn(t):(a=e.memoizedState,o=null!==a,n||null===a||(a=e.child.sibling,null!==a&&(i=t.firstEffect,null!==i?(t.firstEffect=a,a.nextEffect=i):(t.firstEffect=t.lastEffect=a,a.nextEffect=null),a.effectTag=8))),n&&!o&&0!==(2&t.mode)&&(null===e&&!0!==t.memoizedProps.unstable_avoidThisFallback||0!==(1&vu.current)?rs===Qu&&(rs=Yu):(rs!==Qu&&rs!==Yu||(rs=Gu),0!==us&&null!==es&&(To(es,ns),Co(es,us)))),(n||o)&&(t.effectTag|=4),null);case 4:return wn(),Ol(t),null;case 10:return Zt(t),null;case 17:return It(t.type)&&Ft(),null;case 19:if(zt(vu),o=t.memoizedState,null===o)return null;if(a=0!==(64&t.effectTag),i=o.rendering,null===i){if(a)mr(o,!1);else if(rs!==Qu||null!==e&&0!==(64&e.effectTag))for(i=t.child;null!==i;){if(e=_n(i),null!==e){for(t.effectTag|=64,mr(o,!1),a=e.updateQueue,null!==a&&(t.updateQueue=a,t.effectTag|=4),null===o.lastEffect&&(t.firstEffect=null),t.lastEffect=o.lastEffect,o=t.child;null!==o;)a=o,i=n,a.effectTag&=2,a.nextEffect=null,a.firstEffect=null,a.lastEffect=null,e=a.alternate,null===e?(a.childExpirationTime=0,a.expirationTime=i,a.child=null,a.memoizedProps=null,a.memoizedState=null,a.updateQueue=null,a.dependencies=null):(a.childExpirationTime=e.childExpirationTime,a.expirationTime=e.expirationTime,a.child=e.child,a.memoizedProps=e.memoizedProps,a.memoizedState=e.memoizedState,a.updateQueue=e.updateQueue,i=e.dependencies,a.dependencies=null===i?null:{expirationTime:i.expirationTime,firstContext:i.firstContext,responders:i.responders}),o=o.sibling;return Mt(vu,1&vu.current|2),t.child}i=i.sibling}}else{if(!a)if(e=_n(i),null!==e){if(t.effectTag|=64,a=!0,n=e.updateQueue,null!==n&&(t.updateQueue=n,t.effectTag|=4),mr(o,!0),null===o.tail&&"hidden"===o.tailMode&&!i.alternate)return t=t.lastEffect=o.lastEffect,null!==t&&(t.nextEffect=null),null}else 2*ru()-o.renderingStartTime>o.tailExpiration&&1t)&&vs.set(e,t)))}}function Ur(e,t){e.expirationTimee?n:e,2>=e&&t!==e?0:e}function qr(e){if(0!==e.lastExpiredTime)e.callbackExpirationTime=1073741823,e.callbackPriority=99,e.callbackNode=$t(Vr.bind(null,e));else{var t=Br(e),n=e.callbackNode;if(0===t)null!==n&&(e.callbackNode=null,e.callbackExpirationTime=0,e.callbackPriority=90);else{var r=Fr();if(1073741823===t?r=99:1===t||2===t?r=95:(r=10*(1073741821-t)-10*(1073741821-r),r=0>=r?99:250>=r?98:5250>=r?97:95),null!==n){var o=e.callbackPriority;if(e.callbackExpirationTime===t&&o>=r)return;n!==Yl&&Bl(n)}e.callbackExpirationTime=t,e.callbackPriority=r,t=1073741823===t?$t(Vr.bind(null,e)):Wt(r,Hr.bind(null,e),{timeout:10*(1073741821-t)-ru()}),e.callbackNode=t}}}function Hr(e,t){if(ks=0,t)return t=Fr(),No(e,t),qr(e),null;var n=Br(e);if(0!==n){if(t=e.callbackNode,(Ju&(Wu|$u))!==Hu)throw Error(r(327));if(lo(),e===es&&n===ns||Kr(e,n),null!==ts){var o=Ju;Ju|=Wu;for(var a=Yr();;)try{eo();break}catch(t){Xr(e,t)}if(Gt(),Ju=o,Bu.current=a,rs===Ku)throw t=os,Kr(e,n),To(e,n),qr(e),t;if(null===ts)switch(a=e.finishedWork=e.current.alternate,e.finishedExpirationTime=n,o=rs,es=null,o){case Qu:case Ku:throw Error(r(345));case Xu:No(e,2=n){e.lastPingedTime=n,Kr(e,n);break}}if(i=Br(e),0!==i&&i!==n)break;if(0!==o&&o!==n){e.lastPingedTime=o;break}e.timeoutHandle=Si(oo.bind(null,e),a);break}oo(e);break;case Gu:if(To(e,n),o=e.lastSuspendedTime,n===o&&(e.nextKnownPendingLevel=ro(a)),ss&&(a=e.lastPingedTime,0===a||a>=n)){e.lastPingedTime=n,Kr(e,n);break}if(a=Br(e),0!==a&&a!==n)break;if(0!==o&&o!==n){e.lastPingedTime=o;break}if(1073741823!==is?o=10*(1073741821-is)-ru():1073741823===as?o=0:(o=10*(1073741821-as)-5e3,a=ru(),n=10*(1073741821-n)-a,o=a-o,0>o&&(o=0),o=(120>o?120:480>o?480:1080>o?1080:1920>o?1920:3e3>o?3e3:4320>o?4320:1960*Uu(o/1960))-o,n=o?o=0:(a=0|l.busyDelayMs,i=ru()-(10*(1073741821-i)-(0|l.timeoutMs||5e3)),o=i<=a?0:a+o-i),10 component higher in the tree to provide a loading indicator or placeholder to display."+N(i))}rs!==Zu&&(rs=Xu),l=yr(l,i),f=a;do{switch(f.tag){case 3:u=l,f.effectTag|=4096,f.expirationTime=t;var w=Ar(f,u,t);ln(f,w); break e;case 1:u=l;var E=f.type,k=f.stateNode;if(0===(64&f.effectTag)&&("function"==typeof E.getDerivedStateFromError||null!==k&&"function"==typeof k.componentDidCatch&&(null===ms||!ms.has(k)))){f.effectTag|=4096,f.expirationTime=t;var _=Ir(f,u,t);ln(f,_);break e}}f=f.return}while(null!==f)}ts=no(ts)}catch(e){t=e;continue}break}}function Yr(){var e=Bu.current;return Bu.current=Cu,null===e?Cu:e}function Gr(e,t){eus&&(us=e)}function Jr(){for(;null!==ts;)ts=to(ts)}function eo(){for(;null!==ts&&!Gl();)ts=to(ts)}function to(e){var t=Fu(e.alternate,e,ns);return e.memoizedProps=e.pendingProps,null===t&&(t=no(e)),qu.current=null,t}function no(e){ts=e;do{var t=ts.alternate;if(e=ts.return,0===(2048&ts.effectTag)){if(t=br(t,ts,ns),1===ns||1!==ts.childExpirationTime){for(var n=0,r=ts.child;null!==r;){var o=r.expirationTime,a=r.childExpirationTime;o>n&&(n=o),a>n&&(n=a),r=r.sibling}ts.childExpirationTime=n}if(null!==t)return t;null!==e&&0===(2048&e.effectTag)&&(null===e.firstEffect&&(e.firstEffect=ts.firstEffect),null!==ts.lastEffect&&(null!==e.lastEffect&&(e.lastEffect.nextEffect=ts.firstEffect),e.lastEffect=ts.lastEffect),1e?t:e}function oo(e){var t=qt();return Vt(99,ao.bind(null,e,t)),null}function ao(e,t){do lo();while(null!==gs);if((Ju&(Wu|$u))!==Hu)throw Error(r(327));var n=e.finishedWork,o=e.finishedExpirationTime;if(null===n)return null;if(e.finishedWork=null,e.finishedExpirationTime=0,n===e.current)throw Error(r(177));e.callbackNode=null,e.callbackExpirationTime=0,e.callbackPriority=90,e.nextKnownPendingLevel=0;var a=ro(n);if(e.firstPendingTime=a,o<=e.lastSuspendedTime?e.firstSuspendedTime=e.lastSuspendedTime=e.nextKnownPendingLevel=0:o<=e.firstSuspendedTime&&(e.firstSuspendedTime=o-1),o<=e.lastPingedTime&&(e.lastPingedTime=0),o<=e.lastExpiredTime&&(e.lastExpiredTime=0),e===es&&(ts=es=null,ns=0),1u&&(c=u,u=l,l=c),c=Ue(w,l),f=Ue(w,u),c&&f&&(1!==k.rangeCount||k.anchorNode!==c.node||k.anchorOffset!==c.offset||k.focusNode!==f.node||k.focusOffset!==f.offset)&&(E=E.createRange(),E.setStart(c.node,c.offset),k.removeAllRanges(),l>u?(k.addRange(E),k.extend(f.node,f.offset)):(E.setEnd(f.node,f.offset),k.addRange(E)))))),E=[];for(k=w;k=k.parentNode;)1===k.nodeType&&E.push({element:k,left:k.scrollLeft,top:k.scrollTop});for("function"==typeof w.focus&&w.focus(),w=0;w=t&&e<=t}function To(e,t){var n=e.firstSuspendedTime,r=e.lastSuspendedTime;nt||0===n)&&(e.lastSuspendedTime=t),t<=e.lastPingedTime&&(e.lastPingedTime=0),t<=e.lastExpiredTime&&(e.lastExpiredTime=0)}function Co(e,t){t>e.firstPendingTime&&(e.firstPendingTime=t);var n=e.firstSuspendedTime;0!==n&&(t>=n?e.firstSuspendedTime=e.lastSuspendedTime=e.nextKnownPendingLevel=0:t>=e.lastSuspendedTime&&(e.lastSuspendedTime=t+1),t>e.nextKnownPendingLevel&&(e.nextKnownPendingLevel=t))}function No(e,t){var n=e.lastExpiredTime;(0===n||n>t)&&(e.lastExpiredTime=t)}function Po(e,t,n,o){var a=t.current,i=Fr(),l=su.suspense;i=jr(i,a,l);e:if(n){n=n._reactInternalFiber;t:{if(J(n)!==n||1!==n.tag)throw Error(r(170));var u=n;do{switch(u.tag){case 3:u=u.stateNode.context;break t;case 1:if(It(u.type)){u=u.stateNode.__reactInternalMemoizedMergedChildContext;break t}}u=u.return}while(null!==u);throw Error(r(171))}if(1===n.tag){var s=n.type;if(It(s)){n=Dt(n,s,u);break e}}n=u}else n=Al;return null===t.context?t.context=n:t.pendingContext=n,t=on(i,l),t.payload={element:e},o=void 0===o?null:o,null!==o&&(t.callback=o),an(a,t),Dr(a,i),i}function Oo(e){if(e=e.current,!e.child)return null;switch(e.child.tag){case 5:return e.child.stateNode;default:return e.child.stateNode}}function Ro(e,t){e=e.memoizedState,null!==e&&null!==e.dehydrated&&e.retryTime