חדשות האתר

מנהיג החות׳ים מאיים: ״האצבע על ההדק״

בעקבות המתיחות הגוברת בין ישראל לחמאס, מנהיג החות’ים מאיים לחדש את התקיפות נגד ספינות מסחר בים...
16 February 2025
מאמרים חדשים
קטגוריות
שדרוג מאמרים:
עדכון, חידוש ושיפור תוכן למאמרים קיימים

עליית הביקושים והעלאת תעריפי המטען בצ’אלנג’ איירליינס

בעקבות עומס גובר בטיסות המטען וביקושים כבדים לטיסות מטען בקווים בין אירופה לתל אביב, הודיעה צ’אלנג’ איירליינס, חברת תעופה המתמחה בהובלת מטענים, על העלאת תעריפי הטסת המטען. ההחלטה תיכנס לתוקף החל מה-14 באוקטובר, ובמסגרתה יעלה תעריף הטסת המטען ב-0.7 אירו לכל קילוגרם. העלאה זו תחול על כל ההסכמים הקיימים עם לקוחות החברה.

צ’אלנג’ איירליינס מחזיקה כיום בכ-32% משוק המטענים בישראל, וההחלטה על העלאת המחירים מגיעה ישירות כתוצאה מביקושים הולכים וגוברים להובלת מטענים בקווים שבין אירופה לישראל, ובפרט בקו בין תל אביב לערים מרכזיות באירופה.

הרקע להעלאת התעריפים: ביקוש עולה להובלת מטענים

במהלך השנתיים האחרונות, שוק המטענים האווירי חווה גידול דרמטי בביקוש, אשר הושפע ממספר גורמים משמעותיים. מגפת הקורונה גרמה להפסקת חלק גדול מהפעילות הסדירה של טיסות נוסעים, מה שהפחית את מספר טיסות המטען שהועברו במטוסי נוסעים. מצב זה הגדיל את הביקוש למטוסים ייעודיים להובלת מטענים. בנוסף, עלייה ברכישות מקוונות במהלך הסגרים יצרה לחץ נוסף על מערכות האספקה העולמיות, מה שהוביל להגדלת הדרישה להובלת מטענים.

תל אביב הפכה לאחד ממוקדי הביקוש המרכזיים להובלת מטענים, בזכות כלכלתה הצומחת והפעילות העסקית הענפה שלה, במיוחד בתחומי הטכנולוגיה, התרופות והחקלאות. עם התגברות העומסים על טיסות המטען בקווים שבין תל אביב לערים באירופה, החלה צ’אלנג’ איירליינס להתמודד עם אתגרי תפעול שנבעו מקיבולת מטען מוגבלת.

מדוע המחירים עולים?

העלאת המחירים עליה הכריזה צ’אלנג’ איירליינס נובעת ממספר גורמים משמעותיים:

  1. עליית הביקושים: כפי שציינה החברה במפורש, הביקוש להובלת מטענים גדל בצורה משמעותית, במיוחד בקו בין אירופה לישראל. במצבים של ביקוש גבוה וקיבולת מוגבלת, היכולת להעמיס יותר מטען בכל טיסה הופכת למאתגרת, ולכן יש הצדקה כלכלית להעלאת המחירים.
  2. עלויות תפעול גבוהות: אחד מהגורמים הנוספים שתרם להעלאת המחירים הוא עלייה בעלויות התפעול. מגבלות על קיבולת טיסות המטען והצורך בניהול מטוסים ייעודיים הובילו לעלייה בהוצאות החברה, כגון תחזוקת המטוסים, עלויות הדלק ואגרות התעופה.
  3. השלכות גלובליות של שרשרת האספקה: המשבר הגלובלי בשרשרת האספקה העולמית, שהתעורר בעקבות מגפת הקורונה, גרם לעיכובים נוספים במשלוחים ותרם לעליית המחירים הכללית בענף. גם אחרי שהפעילות הכלכלית העולמית חזרה לסדרה, שוק המטענים האווירי נותר בעומסים גבוהים.
  4. ביקושים מקומיים: השוק הישראלי, בפרט תחום הטכנולוגיה והתעשייה, דורש אספקה מהירה של מוצרים וחומרי גלם. תחום זה נשען במידה רבה על מטענים המובאים מאירופה, וכתוצאה מכך נוצרו עומסים גדולים בנמלי האוויר.

השלכות ההחלטה על שוק המטענים בישראל

החלטתה של צ’אלנג’ איירליינס להעלות את תעריפי ההובלה נחשבת למשמעותית בשוק המטענים האווירי בישראל, במיוחד לאור העובדה שהחברה מחזיקה בנתח של כ-32% מהשוק. שוק המטענים הישראלי הוא בעל תחרות מצומצמת יחסית, ולכן כל שינוי במחירים מצד חברה מרכזית כמו צ’אלנג’ איירליינס משפיע ישירות על המחירים הכוללים בענף.

העלאת המחירים תוביל ככל הנראה להעלאת עלויות עבור הלקוחות המשתמשים בשירותי החברה, לרבות תאגידים מקומיים ובינלאומיים התלויים במשלוחים מהירים לארץ. ישנן שתי השלכות מרכזיות לכך:

  1. הגדלת עלויות הייבוא: לקוחות המשתמשים בטיסות מטען להובלת סחורות לארץ יצטרכו להיערך לעליית מחירים, שעשויה להשפיע על רווחיות החברות והמחירים לצרכן הסופי.
  2. תחרות גוברת מצד חברות מתחרות: עם עליית המחירים מצד צ’אלנג’ איירליינס, ייתכן כי מתחרות נוספות בענף ינסו להציע מחירים אטרקטיביים יותר כדי למשוך לקוחות. חברות תעופה אחרות שמתמחות בהובלת מטענים עשויות לנצל את ההזדמנות ולנסות להגדיל את נתח השוק שלהן.

האתגרים בשוק המטענים העולמי

לצד הביקושים העולים והעלאת התעריפים, שוק המטענים העולמי ניצב מול מספר אתגרים משמעותיים:

  1. קיבולת נמוכה: שוק המטענים העולמי ממשיך לסבול ממחסור בקיבולת, מה שמעלה את עלויות ההובלה. חברות המטען נאלצות להתמודד עם דרישות גוברות תוך מגבלות תפעוליות.
  2. עליות במחירי הדלק: עליית מחירי הדלק מהווה גורם משמעותי בעלייה בעלויות ההובלה. מחירי הדלק האווירי עלו באופן משמעותי במהלך השנים האחרונות, וזוהי עלות שחברות ההובלה נאלצות לגלגל על הלקוחות.
  3. שינויים רגולטוריים: רגולציות חדשות בתחום ההובלה האווירית, בעיקר בתחום הסביבתי, מחייבות חברות מטען להסתגל לדרישות קפדניות יותר, מה שעלול להוביל לעלייה נוספת בעלויות התפעול.

סיכום

ההחלטה של צ’אלנג’ איירליינס להעלות את תעריפי הובלת המטען היא תוצאה ישירה של הביקוש הגבוה בקווי הטיסה בין אירופה לישראל. החברה, השולטת בנתח משמעותי משוק המטענים בישראל, מתמודדת עם עלויות תפעול גוברות וביקושים כבדים, ולכן נאלצת להעלות את המחירים. ההשפעות של מהלך זה עשויות להיות נרחבות ולהשפיע על עלויות הייבוא לישראל, על תחרות בשוק המטענים ועל שוק המסחר כולו.

עם זאת, התחרות בשוק והאתגרים הגלובליים בענף המטענים עשויים לשנות את התמונה בשנים הקרובות, כאשר חברות אחרות ינסו לנצל את ההזדמנות ולזכות בנתח שוק על ידי הצעת תעריפים תחרותיים יותר.

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/איום.png
מנהיג החות׳ים מאיים: ״האצבע על ההדק״

בעקבות המתיחות הגוברת בין ישראל לחמאס, מנהיג החות’ים מאיים לחדש את התקיפות נגד ספינות מסחר בים האדום. למרות הפסקת האש, הכוחות נערכים להסלמה מיידית, מה שעלול להוביל לשיבושים נוספים בסחר הימי הגלובלי עבדול...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/מדניות-יבוא.jpg
משרד הכלכלה מיישם את מדיניות היבוא החדשה, שנקבעה בהחלטת הממשלה 2318

משרד הכלכלה מיישם את מדיניות היבוא החדשה, שנקבעה בהחלטת הממשלה 2318,  באמצעות הממונה על חוקיות היבוא במשרד. מנתוני הכלכלן הראשי, דצמבר 2016, עולה כי בהשוואה למדיניות ה- OECD, המשק הישראלי חשוף ברמה נמוכה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/רפורמה.png
שר הכלכלה והתעשייה מפרסם את רשימת החיקוקים בקשר לרפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל"

שר הכלכלה והתעשייה מפרסם את רשימת החיקוקים שמתייחסים למצרכים שחל עליהם תקן רשמי / לא רשמי, במסגרת רפורמת היבוא “מה שטוב לאירופה טוב לישראל” שר הכלכלה והתעשייה מפרסם היום את רשימת החיקוקים של...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/הודו-ישראל.png
המשלחת העסקית הגדולה אי פעם להודו יצאה לדרך

מעל 100 חברות ישראליות בראשות שר הכלכלה והתעשייה ח”כ ניר ברקת וראשי המגזר העסקי. שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת: “יציאתה של המשלחת הכלכלית להודו היא צעד משמעותי להעמקת הקשרים הכלכליים בין המדינות,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/עסק-עצמאי-1.png
שאלות נפוצות על עמילות מכס – תשובות מהמומחים של "יחדיו"

1. מה זה עמילות מכס ולמה צריך אותה? עמילות מכס היא שירות מקצועי שמסייע ליבואנים וליצואנים בתהליך השחרור של סחורות מהמכס. עמילי מכס מטפלים בהגשת מסמכים, חישוב מכסים ומיסים, עמידה ברגולציות ובדיקות, וטיפול...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/שילוח.png
שאלות נפוצות על שילוח בינלאומי – תשובות מהמומחים של "יחדיו"

1. מהם סוגי השילוח הבינלאומי הקיימים ומה ההבדלים ביניהם? שילוח בינלאומי מתבצע בשלושה אופנים עיקריים: שילוח ימי – מתאים לסחורות גדולות וכבדות, זול יותר אך לוקח זמן רב. שילוח אווירי – מהיר אך יקר יותר,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/פקודת-מכס-יחדיו.png
נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס - המדריך המלא

נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס: כלים, תקנות ואפשרויות שכל יבואן צריך להכיר פעילות היבוא והיצוא מהווה חלק מרכזי בתפקודה של כלכלה גלובלית ומחייבת הכרה מעמיקה של החוקים, התקנות והאפשרויות שמעניקה פקודת המכס....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/פסקי-דין.png
עמילות מכס ומחלוקות משפטיות – ניתוח מקרים מבית המשפט

הקדמה: תפקידם של עמילי המכס והאתגרים המשפטיים עמילי המכס בישראל ממלאים תפקיד קריטי בתיווך בין יבואנים/יצואנים לרשויות המכס, תוך הבטחת עמידה בהוראות חוקי הסחר והמכס. עם זאת, פעילותם כרוכה בסיכונים משפטיים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/החזר-מס.png
כיצד לנהל תביעת החזר מכס בהצלחה? מדריך מעשי ליבואנים

מבוא  תביעת החזר מכס היא הליך שמאפשר ליבואנים לקבל חזרה תשלומים ששולמו ביתר על מסי יבוא. מדובר בהליך מורכב הדורש עמידה בתנאים רגולטוריים מדויקים והגשת מסמכים מתאימים. מדריך זה יסייע ליבואנים להבין את השלבים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/01/יבואן.png
מדריך ליבואנים מתחילים: כל מה שצריך לדעת כדי להצליח

מבואכניסה לעולם היבוא מצריכה ידע והבנה במגוון תחומים – החל מהמסמכים הדרושים, דרך דרישות החוק והתקנות ועד לניהול התהליך מול המכס. מדריך זה נועד לספק ליבואנים מתחילים את הכלים החשובים ביותר להצלחה בתחום,...

1 2 3 76
ניתן להשתמש בחצי המקלדת בכדי לנווט בין כפתורי הרכיב
",e=e.removeChild(e.firstChild)):"string"==typeof o.is?e=l.createElement(a,{is:o.is}):(e=l.createElement(a),"select"===a&&(l=e,o.multiple?l.multiple=!0:o.size&&(l.size=o.size))):e=l.createElementNS(e,a),e[Ni]=t,e[Pi]=o,Pl(e,t,!1,!1),t.stateNode=e,l=Ae(a,o),a){case"iframe":case"object":case"embed":Te("load",e),u=o;break;case"video":case"audio":for(u=0;u<$a.length;u++)Te($a[u],e);u=o;break;case"source":Te("error",e),u=o;break;case"img":case"image":case"link":Te("error",e),Te("load",e),u=o;break;case"form":Te("reset",e),Te("submit",e),u=o;break;case"details":Te("toggle",e),u=o;break;case"input":A(e,o),u=M(e,o),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;case"option":u=B(e,o);break;case"select":e._wrapperState={wasMultiple:!!o.multiple},u=Uo({},o,{value:void 0}),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;case"textarea":V(e,o),u=H(e,o),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;default:u=o}Me(a,u);var s=u;for(i in s)if(s.hasOwnProperty(i)){var c=s[i];"style"===i?ze(e,c):"dangerouslySetInnerHTML"===i?(c=c?c.__html:void 0,null!=c&&Aa(e,c)):"children"===i?"string"==typeof c?("textarea"!==a||""!==c)&&X(e,c):"number"==typeof c&&X(e,""+c):"suppressContentEditableWarning"!==i&&"suppressHydrationWarning"!==i&&"autoFocus"!==i&&(ea.hasOwnProperty(i)?null!=c&&Ie(n,i):null!=c&&x(e,i,c,l))}switch(a){case"input":L(e),j(e,o,!1);break;case"textarea":L(e),$(e);break;case"option":null!=o.value&&e.setAttribute("value",""+P(o.value));break;case"select":e.multiple=!!o.multiple,n=o.value,null!=n?q(e,!!o.multiple,n,!1):null!=o.defaultValue&&q(e,!!o.multiple,o.defaultValue,!0);break;default:"function"==typeof u.onClick&&(e.onclick=Fe)}Ve(a,o)&&(t.effectTag|=4)}null!==t.ref&&(t.effectTag|=128)}return null;case 6:if(e&&null!=t.stateNode)Ll(e,t,e.memoizedProps,o);else{if("string"!=typeof o&&null===t.stateNode)throw Error(r(166));n=yn(yu.current),yn(bu.current),Jn(t)?(n=t.stateNode,o=t.memoizedProps,n[Ni]=t,n.nodeValue!==o&&(t.effectTag|=4)):(n=(9===n.nodeType?n:n.ownerDocument).createTextNode(o),n[Ni]=t,t.stateNode=n)}return null;case 13:return zt(vu),o=t.memoizedState,0!==(64&t.effectTag)?(t.expirationTime=n,t):(n=null!==o,o=!1,null===e?void 0!==t.memoizedProps.fallback&&Jn(t):(a=e.memoizedState,o=null!==a,n||null===a||(a=e.child.sibling,null!==a&&(i=t.firstEffect,null!==i?(t.firstEffect=a,a.nextEffect=i):(t.firstEffect=t.lastEffect=a,a.nextEffect=null),a.effectTag=8))),n&&!o&&0!==(2&t.mode)&&(null===e&&!0!==t.memoizedProps.unstable_avoidThisFallback||0!==(1&vu.current)?rs===Qu&&(rs=Yu):(rs!==Qu&&rs!==Yu||(rs=Gu),0!==us&&null!==es&&(To(es,ns),Co(es,us)))),(n||o)&&(t.effectTag|=4),null);case 4:return wn(),Ol(t),null;case 10:return Zt(t),null;case 17:return It(t.type)&&Ft(),null;case 19:if(zt(vu),o=t.memoizedState,null===o)return null;if(a=0!==(64&t.effectTag),i=o.rendering,null===i){if(a)mr(o,!1);else if(rs!==Qu||null!==e&&0!==(64&e.effectTag))for(i=t.child;null!==i;){if(e=_n(i),null!==e){for(t.effectTag|=64,mr(o,!1),a=e.updateQueue,null!==a&&(t.updateQueue=a,t.effectTag|=4),null===o.lastEffect&&(t.firstEffect=null),t.lastEffect=o.lastEffect,o=t.child;null!==o;)a=o,i=n,a.effectTag&=2,a.nextEffect=null,a.firstEffect=null,a.lastEffect=null,e=a.alternate,null===e?(a.childExpirationTime=0,a.expirationTime=i,a.child=null,a.memoizedProps=null,a.memoizedState=null,a.updateQueue=null,a.dependencies=null):(a.childExpirationTime=e.childExpirationTime,a.expirationTime=e.expirationTime,a.child=e.child,a.memoizedProps=e.memoizedProps,a.memoizedState=e.memoizedState,a.updateQueue=e.updateQueue,i=e.dependencies,a.dependencies=null===i?null:{expirationTime:i.expirationTime,firstContext:i.firstContext,responders:i.responders}),o=o.sibling;return Mt(vu,1&vu.current|2),t.child}i=i.sibling}}else{if(!a)if(e=_n(i),null!==e){if(t.effectTag|=64,a=!0,n=e.updateQueue,null!==n&&(t.updateQueue=n,t.effectTag|=4),mr(o,!0),null===o.tail&&"hidden"===o.tailMode&&!i.alternate)return t=t.lastEffect=o.lastEffect,null!==t&&(t.nextEffect=null),null}else 2*ru()-o.renderingStartTime>o.tailExpiration&&1t)&&vs.set(e,t)))}}function Ur(e,t){e.expirationTimee?n:e,2>=e&&t!==e?0:e}function qr(e){if(0!==e.lastExpiredTime)e.callbackExpirationTime=1073741823,e.callbackPriority=99,e.callbackNode=$t(Vr.bind(null,e));else{var t=Br(e),n=e.callbackNode;if(0===t)null!==n&&(e.callbackNode=null,e.callbackExpirationTime=0,e.callbackPriority=90);else{var r=Fr();if(1073741823===t?r=99:1===t||2===t?r=95:(r=10*(1073741821-t)-10*(1073741821-r),r=0>=r?99:250>=r?98:5250>=r?97:95),null!==n){var o=e.callbackPriority;if(e.callbackExpirationTime===t&&o>=r)return;n!==Yl&&Bl(n)}e.callbackExpirationTime=t,e.callbackPriority=r,t=1073741823===t?$t(Vr.bind(null,e)):Wt(r,Hr.bind(null,e),{timeout:10*(1073741821-t)-ru()}),e.callbackNode=t}}}function Hr(e,t){if(ks=0,t)return t=Fr(),No(e,t),qr(e),null;var n=Br(e);if(0!==n){if(t=e.callbackNode,(Ju&(Wu|$u))!==Hu)throw Error(r(327));if(lo(),e===es&&n===ns||Kr(e,n),null!==ts){var o=Ju;Ju|=Wu;for(var a=Yr();;)try{eo();break}catch(t){Xr(e,t)}if(Gt(),Ju=o,Bu.current=a,rs===Ku)throw t=os,Kr(e,n),To(e,n),qr(e),t;if(null===ts)switch(a=e.finishedWork=e.current.alternate,e.finishedExpirationTime=n,o=rs,es=null,o){case Qu:case Ku:throw Error(r(345));case Xu:No(e,2=n){e.lastPingedTime=n,Kr(e,n);break}}if(i=Br(e),0!==i&&i!==n)break;if(0!==o&&o!==n){e.lastPingedTime=o;break}e.timeoutHandle=Si(oo.bind(null,e),a);break}oo(e);break;case Gu:if(To(e,n),o=e.lastSuspendedTime,n===o&&(e.nextKnownPendingLevel=ro(a)),ss&&(a=e.lastPingedTime,0===a||a>=n)){e.lastPingedTime=n,Kr(e,n);break}if(a=Br(e),0!==a&&a!==n)break;if(0!==o&&o!==n){e.lastPingedTime=o;break}if(1073741823!==is?o=10*(1073741821-is)-ru():1073741823===as?o=0:(o=10*(1073741821-as)-5e3,a=ru(),n=10*(1073741821-n)-a,o=a-o,0>o&&(o=0),o=(120>o?120:480>o?480:1080>o?1080:1920>o?1920:3e3>o?3e3:4320>o?4320:1960*Uu(o/1960))-o,n=o?o=0:(a=0|l.busyDelayMs,i=ru()-(10*(1073741821-i)-(0|l.timeoutMs||5e3)),o=i<=a?0:a+o-i),10 component higher in the tree to provide a loading indicator or placeholder to display."+N(i))}rs!==Zu&&(rs=Xu),l=yr(l,i),f=a;do{switch(f.tag){case 3:u=l,f.effectTag|=4096,f.expirationTime=t;var w=Ar(f,u,t);ln(f,w); break e;case 1:u=l;var E=f.type,k=f.stateNode;if(0===(64&f.effectTag)&&("function"==typeof E.getDerivedStateFromError||null!==k&&"function"==typeof k.componentDidCatch&&(null===ms||!ms.has(k)))){f.effectTag|=4096,f.expirationTime=t;var _=Ir(f,u,t);ln(f,_);break e}}f=f.return}while(null!==f)}ts=no(ts)}catch(e){t=e;continue}break}}function Yr(){var e=Bu.current;return Bu.current=Cu,null===e?Cu:e}function Gr(e,t){eus&&(us=e)}function Jr(){for(;null!==ts;)ts=to(ts)}function eo(){for(;null!==ts&&!Gl();)ts=to(ts)}function to(e){var t=Fu(e.alternate,e,ns);return e.memoizedProps=e.pendingProps,null===t&&(t=no(e)),qu.current=null,t}function no(e){ts=e;do{var t=ts.alternate;if(e=ts.return,0===(2048&ts.effectTag)){if(t=br(t,ts,ns),1===ns||1!==ts.childExpirationTime){for(var n=0,r=ts.child;null!==r;){var o=r.expirationTime,a=r.childExpirationTime;o>n&&(n=o),a>n&&(n=a),r=r.sibling}ts.childExpirationTime=n}if(null!==t)return t;null!==e&&0===(2048&e.effectTag)&&(null===e.firstEffect&&(e.firstEffect=ts.firstEffect),null!==ts.lastEffect&&(null!==e.lastEffect&&(e.lastEffect.nextEffect=ts.firstEffect),e.lastEffect=ts.lastEffect),1e?t:e}function oo(e){var t=qt();return Vt(99,ao.bind(null,e,t)),null}function ao(e,t){do lo();while(null!==gs);if((Ju&(Wu|$u))!==Hu)throw Error(r(327));var n=e.finishedWork,o=e.finishedExpirationTime;if(null===n)return null;if(e.finishedWork=null,e.finishedExpirationTime=0,n===e.current)throw Error(r(177));e.callbackNode=null,e.callbackExpirationTime=0,e.callbackPriority=90,e.nextKnownPendingLevel=0;var a=ro(n);if(e.firstPendingTime=a,o<=e.lastSuspendedTime?e.firstSuspendedTime=e.lastSuspendedTime=e.nextKnownPendingLevel=0:o<=e.firstSuspendedTime&&(e.firstSuspendedTime=o-1),o<=e.lastPingedTime&&(e.lastPingedTime=0),o<=e.lastExpiredTime&&(e.lastExpiredTime=0),e===es&&(ts=es=null,ns=0),1u&&(c=u,u=l,l=c),c=Ue(w,l),f=Ue(w,u),c&&f&&(1!==k.rangeCount||k.anchorNode!==c.node||k.anchorOffset!==c.offset||k.focusNode!==f.node||k.focusOffset!==f.offset)&&(E=E.createRange(),E.setStart(c.node,c.offset),k.removeAllRanges(),l>u?(k.addRange(E),k.extend(f.node,f.offset)):(E.setEnd(f.node,f.offset),k.addRange(E)))))),E=[];for(k=w;k=k.parentNode;)1===k.nodeType&&E.push({element:k,left:k.scrollLeft,top:k.scrollTop});for("function"==typeof w.focus&&w.focus(),w=0;w=t&&e<=t}function To(e,t){var n=e.firstSuspendedTime,r=e.lastSuspendedTime;nt||0===n)&&(e.lastSuspendedTime=t),t<=e.lastPingedTime&&(e.lastPingedTime=0),t<=e.lastExpiredTime&&(e.lastExpiredTime=0)}function Co(e,t){t>e.firstPendingTime&&(e.firstPendingTime=t);var n=e.firstSuspendedTime;0!==n&&(t>=n?e.firstSuspendedTime=e.lastSuspendedTime=e.nextKnownPendingLevel=0:t>=e.lastSuspendedTime&&(e.lastSuspendedTime=t+1),t>e.nextKnownPendingLevel&&(e.nextKnownPendingLevel=t))}function No(e,t){var n=e.lastExpiredTime;(0===n||n>t)&&(e.lastExpiredTime=t)}function Po(e,t,n,o){var a=t.current,i=Fr(),l=su.suspense;i=jr(i,a,l);e:if(n){n=n._reactInternalFiber;t:{if(J(n)!==n||1!==n.tag)throw Error(r(170));var u=n;do{switch(u.tag){case 3:u=u.stateNode.context;break t;case 1:if(It(u.type)){u=u.stateNode.__reactInternalMemoizedMergedChildContext;break t}}u=u.return}while(null!==u);throw Error(r(171))}if(1===n.tag){var s=n.type;if(It(s)){n=Dt(n,s,u);break e}}n=u}else n=Al;return null===t.context?t.context=n:t.pendingContext=n,t=on(i,l),t.payload={element:e},o=void 0===o?null:o,null!==o&&(t.callback=o),an(a,t),Dr(a,i),i}function Oo(e){if(e=e.current,!e.child)return null;switch(e.child.tag){case 5:return e.child.stateNode;default:return e.child.stateNode}}function Ro(e,t){e=e.memoizedState,null!==e&&null!==e.dehydrated&&e.retryTime