חדשות האתר

מקרי בוחן: איך עמיל מכס פתר בעיות סבוכות עבור לקוחותיו

מבוא: תפקידו הקריטי של עמיל המכס בניהול סחר בינלאומי עולם הסחר הבינלאומי מתאפיין במורכבות רבה, תקנות...
24 November 2024

הפסקת פעילות אונר״א והשלכותיה על סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים

על המשלחים הבינלאומיים להימנע מטיפול ביבוא טובין על ידי אונר״א, משום שלא יתאפשר שחרורם של טובין אלו,...
24 November 2024

נמלי ישראל: תור תפעולי של 47 אניות ממתינות

על פי הדיווחים, חלק מהאוניות נמצא על עוגן כבר שבועות רבים בפתח הנמלים והתור נמצא במגמת עלייה עוד לפני...
24 November 2024

אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא:...
24 November 2024

הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי...
17 November 2024

הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה...
17 November 2024

דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו...
17 November 2024

מגמות בסחר בינלאומי בשנת 2024 וצפי לשנת 2025: סקירה מקיפה

מבוא: הסחר הבינלאומי בעידן של שינויים הסחר הבינלאומי ממשיך לשמש עוגן מרכזי בכלכלה הגלובלית, אך בעידן...
17 November 2024

יבואן מאושר: יתרונות, דרישות והזדמנויות בתוכנית להקלת תהליכי היבוא

מבוא בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, מכס הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי היבוא, אך הוא גם עשוי להוות אתגר לוגיסטי,...
10 November 2024

החות׳ים: נמשיך להטיל מצור ימי על אניות בבעלות ישראלית

הדובר הצבאי של החות׳ים הצהיר כי לפי ״מידע מודיעיני״ שהתקבל אצלם חברות ישראליות מנסות להעביר בעלות על...
10 November 2024
מאמרים חדשים

נמלי ישראל: תור תפעולי של 47 אניות ממתינות

על פי הדיווחים, חלק מהאוניות נמצא על עוגן כבר שבועות רבים בפתח הנמלים והתור נמצא במגמת עלייה עוד לפני שהוכרז על הסדרה בצפון מול חיזבאללה. פורום לקוחות הנמלים יתכנס לדון במצב כאשר על הפרק יישום מתווה משרד התחבורה וגיוס כוח אדם.

תור האניות בנמלי ישראל מגיע היום ל-47 אניות ממתינות. על פי הדיווחים, חלק מהאוניות עוגן כבר שבועות רבים בפתח הנמלים והתור נמצא במגמת עלייה עוד לפני שהוכרז על הסדרה בצפון מול חיזבאללה. 

פורום לקוחות הנמלים המונה ארגונים כמו התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר, מועצת המובילים ולשכת הספנות יתכנס בקרוב כדי לדון בצעדים מיידיים לעצור את הסחף המאיים על כלכלת המדינה כאשר הנושא שעל הפרק הוא יישום מיידי של מתווה משרד התחבורה לשימוש כל הרציפים הפנויים תוך גיוס תוספת כוח אדם חיונית. 

לדברי יורם זבה, נשיא לשכת הספנות הישראלית, יש ליישם את המתווה באופן מיידי וזאת לפני שתור האניות יצא מכלל שליטה. ״אלו חלק מדרישות חוזרות ונשנות של ארגוני הלקוחות שלא יושמו עד היום. אניות ׳מריחות׳ רגיעה והסוכנים והיבואנים מאיצים בהם לתגבר את יבוא הסחורות. זה נעשה בהדרגה ועולה כל יום. התורים נגרמים בעקר בגלל מחסור בכוח אדם – עובדים שמגויסים למילואים, משימות בטחוניות וגם  עבודה בתפוקה מינימלית – יד אחת או שתיים ליממה למטען כללי וצובר יבש״. 

מתווה משרד התחבורה יצא לאישור באפריל

נזכיר כי בחודש אפריל השנה הוציא מנכ״ל משרד התחבורה תכנית לאסדרה מבנית של נמלי ישראל. בחוזר, עליו חתום מנכ״ל משרד התחבורה ואשר הוגש לאישורו וחתימתו של מנכ״ל משרד האוצר, מוצגת מדיניות משרד התחבורה באשר לשינויים בפעילות התאגידים המוסמכים השונים כפי שיובאו לחתימת שרת התחבורה ושר האוצר:

חברת נמל חיפה

א. הרחבת ההרשאה למתן שירותי נמל – יינתן אישור לחברת הנמל לספק שירותים נוספים בתחום מטעני ברזל והמלט, זאת לאחר שיוגדר שטח נמלי שיסומן בתשריט כתב ההסמכה ולמשך זמן מוגדר. ככל שיתבקש היתר למטענים נוספים הנושא ייבחן בהתאם לכתב ההסמכה. 

ב. אחסנת כלי רכב – תתאפשר למשך 6 חדשים, בכפוף לאסדרה ואישור אגף המכס ברשות המיסים. יקודם תיקון לצו הפיקוח על מחירי שרותי נמל לקביעת תעריף אחסנה קבוע מיום ה-181 ואילך.

נמל מספנות ישראל

א. מגבלת ניטול מטענים מלבד כלי רכב בייבוא – הורדה של מגבלת ניטול מטענים ביחס לכלל הנמלים שבמסגרת נספח ב לכתב ההסמכה, כך שבשנת 2024 תעמוד המגבלה על 9% (בטונות) והחל משנת 2025 תוסר המגבלה.

ב. ניטול כלי רכב בייבוא – ביטול המגבלה באופן מדורג כך שבשנת 2027 יתאפשר לפרוק עד 10,000 כלי רכב, החל משנת 2028 -לא תחול מגבלה כלל.

נמל המפרץ SIPG

א. בהתייחס למתן שרותי נמל ברציפים 7 ו – 8 (להלן – הרציפים) בהמשך לבקשת החברה למטען כללי וצובר וזאת עד להגעה לתנאי של כמות מכולות הארצית והפעלת חלק ב’ של השטח בהתאם לכתב ההסמכה, הבקשה תאושר בתנאים הבאים:

 

• לא יאושר ניטול כלי רכב או מכולות ברציפים. • התאגיד יוגבל לשני מנופי פריקה ברציפים. • ניטול מטען כללי ייקבע כשירות חובה ברציפים.

 

 נמל הדרום

 

א. רציף 28 – בהתייחס למתן שרותי נמל ברציף 28 (להלן – הרציף) בהמשך לבקשת החברה למטען כללי וצובר וזאת עד להגעה לתנאי של כמות מכולות הארצית והפעלת חלק ב׳ של השטח בהתאם לכתב ההסמכה, הבקשה תאושר בתנאים הבאים: • לא יאושר ניטול כלי רכב או מכולות ברציף. • התאגיד יוגבל לשני מנופי פריקה ברציף. • ניטול מטען כללי ייקבע כשירות חובה ברציף.

חברת נמל אשדוד

א. שטחי אחסון – בקשת החברה לשכירת שטחי אחסנה מחוץ לנמל תיבחן על ידי השרים לכל שטח בצורה פרטנית לאחר קבלת בקשה מנומקת. ב. מערך ניטול ואחסנת גרעינים -העברת המסוע והממגורה לידי החברה תמורת  תשלום לחנ״י בכפוף לכל דין ולאחר חתימת הסכם מקרקעין בין החברות.

ב. רציפים 24-25 – יועמדו לשימוש חברת הנמל לאחר חתימה על הסכם בעניין רציפים אלו עם חברת נמלי ישראל בכפוף לכל דין. ג. אחסנת כלי רכב – תתאפשר למשך 6 חדשים, בכפוף לאסדרה ואישור אגף המכס ברשות המסים. יקודם תיקון לצו הפיקוח על מחירי שרותי נמל לקביעת תעריף אחסנה קבוע מיום ה-181 ואילך.

חברת נמל אילת

א. בחינת דחיית דמי שימוש 

ב. בחינת רלוונטיות תצפית נמל -בכפוף לתקנות הנמלים

 

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מקרי-בוחן-איך-עמיל-מכס-פתר-בעיות-סבוכות-עבור-לקוחותיו.png
מקרי בוחן: איך עמיל מכס פתר בעיות סבוכות עבור לקוחותיו

מבוא: תפקידו הקריטי של עמיל המכס בניהול סחר בינלאומי עולם הסחר הבינלאומי מתאפיין במורכבות רבה, תקנות ובירוקרטיה המשתנים ממדינה למדינה. הוא נתקל בנהלי מכס קפדניים. עמיל מכס מקצועי הוא מי שמפשט את הצורך,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/אונרא.png
הפסקת פעילות אונר״א והשלכותיה על סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים

על המשלחים הבינלאומיים להימנע מטיפול ביבוא טובין על ידי אונר״א, משום שלא יתאפשר שחרורם של טובין אלו, על פי הוראות שני חוקים חדשים שהתקבלו בכנסת לאחרונה ואשר ייכנסו לתוקף בינואר 2025. ביום 28.10.24 התקבלו...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/סקירה-ספנות.png
אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא: שילוח גלובלי בתוך מהומה גיאופוליטית שילוח גלובלי משמש כעמוד השדרה של הסחר הבינלאומי, כאשר למעלה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/וייטנאם.png
הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי לשפר את כושר התחרות של היצואנים הישראלים ולהניב תועלת שנתית למשק המוערכת בעשרות מיליוני שקלים בשנה שר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/הונג-קונג-גשר-בין-מזרח-למערב.png
הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה אחת – שתי שיטות”, הונג קונג הפכה למרכז לעסקים וסחר באסיה ולמרכז פיננסי בעל חשיבות בינלאומית....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מכון-יצוא.png
דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו לא רק על התעשייה הישראלית בארץ, אלא גם על הצמיחה במדינות יעד ותחזיות ליצוא הישראלי. מכון היצוא, ממשיך...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/באנרים-2200.png
מגמות בסחר בינלאומי בשנת 2024 וצפי לשנת 2025: סקירה מקיפה

מבוא: הסחר הבינלאומי בעידן של שינויים הסחר הבינלאומי ממשיך לשמש עוגן מרכזי בכלכלה הגלובלית, אך בעידן של שינויים מהירים הוא מתמודד עם הגרים חדשים לצד הזדמנויות רבות. מגמות עולמיות כמו דיגיטציה מתקדמת, רגולציות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/יבואן-מאושר.png
יבואן מאושר: יתרונות, דרישות והזדמנויות בתוכנית להקלת תהליכי היבוא

מבוא בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, מכס הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי היבוא, אך הוא גם עשוי להוות אתגר לוגיסטי, כלכלי ורגולטורי ליבואנים. על מנת לפשט את תהליכי היבוא ולסייע ליבואנים בתהליכים מול רשות המסים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מצור-הימי.png
החות׳ים: נמשיך להטיל מצור ימי על אניות בבעלות ישראלית

הדובר הצבאי של החות׳ים הצהיר כי לפי ״מידע מודיעיני״ שהתקבל אצלם חברות ישראליות מנסות להעביר בעלות על ספינות שלהם כדי לחמוק מתקיפה. נציין כי העובדות מוכיחות כי החות׳ים תוקפים אניות סוחר בים האדום ללא קשר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/צים-מאיצה-את-ההשקה-העולמית-של-מכולות-חכמות-בעזרת-Hoopo.png
צים מאיצה את ההשקה העולמית של מכולות חכמות בעזרת Hoopo

החברה מקדמת את הנראות והשקיפות של המכולות באמצעות שילובם של ה- Sense Solar trackers החדשניים של Hoopo. אלי גליקמן, מנכ״ל ונשיא צים: פריסה מואצת זו מחזקת את מעמדה של צים כמובילה בתעשייה בטכנולוגיה וחדשנות/ חברת...

1 2 3 72