מזג האוויר הסוער: נמלי אשדוד וחיפה נערכים לסערה
בשל התחזית למזג אוויר סוער שנכנס אתמול בלילה לאזור ישראל נערך נמל אשדוד בצורה מיוחדת על מנת להבטיח את בטיחותן של האניות המגיעות לפרוק ולטעון סחורות ברציפים ואת יתר כלי השיט התפעוליים. על פי התחזית צפויות רוחות ומשבי רוח במהירות של למעלה מ-90 קמ״ש וגלים בגובה של עד 10 מטרים.
לאור התחזית למזג אוויר סוער שילווה ברוחות עזות וגלים גבוהים, החלו בנמל בהיערכות. צוותים תפעוליים של הנמל עסקו אמש בהכנסת אניות למחסה, שחרור אניות גדולות שעוגנות ברציפים חזרה ללב ים וקשירת כלי שיט קטנים ברציפים.
רב חובל הנמל הורה כי עד לסיום הסערה – ביום חמישי אחה״צ על פי התחזיות – לא יוכנסו אניות גדולות לטעון ולפרוק ברציפים והן תישארנה בלב ים, כאשר הנמל יעמוד עמן בקשר רציף ויענה לכל בקשות הצוותים.
עם כניסת מזג האוויר הסוער תבצע מחלקת ים פטרולים בזמן הרוחות החזקות. כמו כן, תימנע כניסה יבשתית לשובר הגלים מאחר וגובה הגלים צפוי להוות סכנה לחיי אדם. בזמן הסערה מנופי הנמל יושבתו ויעוגנו בצורה מיוחדת לקרקע.
נמל חיפה: נאסרה כניסת אניות ל-24 השעות הקרובות
מחברת נמל חיפה נמסר הבוקר כי בעקבות מזג האוויר הסוער נמל חיפה נסגר לכניסת אניות ם-24 השעות הבאות. הפלגות (יציאת) אניות על פי שיקול דעת הנתב ובכפוף למזג האוויר ומצב הים.
עוד מאמרים
רפורמת היבוא ‘מה שטוב לאירופה טוב לישראל’ צוברת תאוצה ב-2025
90% מהיבואנים בתחום התקינה והתמרוקים ויותר מ-60% בתחום המזון מתכננים להשתמש ברפורמת היבוא ‘מה שטוב לאירופה טוב לישראל’ כבר ב-2025. משרד הכלכלה והתעשייה מפרסם היום
יבוא מוצרים בתקינה לפי צו יבוא חופשי
צו יבוא חופשי צו יבוא חופשי נחקק מכוח פקודת היבוא והיצוא [נוסח חדש], התשל”ט-1979. על פי הפקודה ככלל כל מוצר המיובא לישראל דורש רישיון או אישור. צו
רפורמת ״מה שטוב לאירופה – טוב לישראל״ נכנסה לתוקף
https://youtu.be/04wdz5eKb0Y?si=ZFCxIB9kWqX-3hQi הרפורמה נועדה לבטל את הבירוקרטיה העודפת בכניסת מוצרים לישראל, להקל על היבואנים, להכניס לשוק מגוון רחב של מוצרים במחירים שונים ולייצר תחרות שתביא להוזלה
נמל חיפה: סכסוך עבודה בסקטור מנהלי העבודה
לטענת ההסתדרות העילה להכרזת סכסוך העבודה הינו מבוי סתום במו״מ להתייעלות בסקטור מנהלי העבודה, וכן ניהול מו״מ בחוסר תום לב לאור דרישות מאוחרות וחזרה מהסכמות