חדשות האתר

אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא:...
21 November 2024

הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי...
17 November 2024

הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה...
17 November 2024

דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו...
17 November 2024

מגמות בסחר בינלאומי בשנת 2024 וצפי לשנת 2025: סקירה מקיפה

מבוא: הסחר הבינלאומי בעידן של שינויים הסחר הבינלאומי ממשיך לשמש עוגן מרכזי בכלכלה הגלובלית, אך בעידן...
17 November 2024

יבואן מאושר: יתרונות, דרישות והזדמנויות בתוכנית להקלת תהליכי היבוא

מבוא בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, מכס הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי היבוא, אך הוא גם עשוי להוות אתגר לוגיסטי,...
10 November 2024

החות׳ים: נמשיך להטיל מצור ימי על אניות בבעלות ישראלית

הדובר הצבאי של החות׳ים הצהיר כי לפי ״מידע מודיעיני״ שהתקבל אצלם חברות ישראליות מנסות להעביר בעלות על...
10 November 2024

צים מאיצה את ההשקה העולמית של מכולות חכמות בעזרת Hoopo

החברה מקדמת את הנראות והשקיפות של המכולות באמצעות שילובם של ה- Sense Solar trackers החדשניים של Hoopo....
10 November 2024

שינוע מטענים: הבנת תהליך הובלת המטענים הבינלאומי

מבוא: מהו שינוע מטענים ומדוע הוא חשוב? שינוע מטענים הוא אחד המרכיבים המרכזיים בסחר הבינלאומי המודרני,...
03 November 2024

צים מכריזה על ארגון מחדש של השירות בחוצה - אטלנטי

המבנה המעודכן, שייכנס לתוקף החל מפברואר 2025, ישפר את היצע השירותים על ידי הקמת שתי מחרוזות שירות שבועיות,...
03 November 2024
מאמרים חדשים

ועדת הכלכלה דנה במחסור בנהגי משאיות

בדיון עלה כי דרכי הגישה אינן נגישות מספיק, קיימים עיכובים בהכשרת נהגים חדשים, תקנת שעות עבודה ומנוחה לא תוקנה שנים ועוד. היו״ר ביטן דרש לסיים את הטיפול בבעיות תוך חודשים ספורים.

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח״כ דוד ביטן, דנה אתמול בקידום פתרונות להתמודדות עם מחסור בנהגי משאיות ועם ייעול הליכי הובלת מטענים מן הנמלים ואליהם. היו״ר ביטן הזכיר כי הדיון התקיים לאחר שהבעיה הועלתה בפני הוועדה בישיבות קודמות, בהן עסקה בהיבטים השונים של התמודדות עם בעיית יוקר המחייה בישראל. הוא הוסיף כי יש מספר בעיות, בין היתר עם שעות עבודה, קליטת סחורות במפעלים בשעות הלילה, אזורי מנוחה לנהגים ועוד – וקרא לטפל בכל אלו על רקע השפעתם על יוקר המחייה.

המנכ״ל בפועל של נמל אשדוד, אלי בר יוסף, אמר במהלך הדיון כי צריך לשפר באופן דרמטי את כבישי הגישה לנמל. הוא הוסיף כי לנמל מגיעות כ-4,000-5,000 משאיות ביום וכי חברת הנמל השקיעה בפרויקט שקיצר בכרבע שעה את זמן הכניסה והיציאה בנמל.

מנכ״ל מועצת המובילים והמסיעים, דוד כוכבא, ציין כי לפי התקנות כיום נהג יכול לעבוד 12 שעות מתוכן 9 בנהיגה, אבל בפועל הוא מספיק להיות על ההגה 7-8 שעות בלבד בגלל המתנות. הוא הוסיף כי גם הפקקים פוגעים ביעילות וקרא להאריך את זמן העבודה של הנהגים. הוא הוסיף כי תיקון התקנה נמצא בדיונים כבר שנים, אבל דבר לא מיושם. ״האירופאים מאפשרים 13 שעות עבודה מתוכן 10 שעות נהיגה בפועל. המדינה מדברת על אימוץ תקינה אירופית אז למה לא מאמצים גם את זה?״, שאל כוכבא.

יו״ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש, הוסיף כי כבר ב-2006 היה סיכום שלא התקדם מאז, והוסיף: ״בכל העולם משאית נכנסת ויוצאת מהנמל עם מטען תוך 20 דקות, כאן אנחנו עומדים על 6 שעות״.

יו״ר ועדת כלכלה, דוד ביטן | צילום: דוברות הכנסת
נציגי חברות ההובלה בדיון בוועדת הכלכלה בכנסת | צילום: דוברות הכנסת

היו״ר ביטן ביקש לדעת אם למשרד התחבורה יש תכניות בנושא הטיפול בדרכי הגישה ובתקנות שעות עבודה ומנוחה. נציגת משרד התחבורה, דלית רגב, השיבה כי בעניין התקנות המשרד גיבש נוסח וממתין לעבודת הרשות לתחבורה ציבורית. בנוסף ציינה כי המשרד מקדם את נושא המשאית האוטונומית ונהיגה בלילה, וכן קידום 24 אזורי מנוחה וקיבל עבור זה תקציב של 100 מיליון שקל מהאוצר שישפרו את יעילות ההובלה ואת הבטיחות בדרכים.

היו״ר ביטן התייחס לעניין דרכי הגישה, ואמר כי יכנס את הוועדה לדיון דחוף בעניין עם כל הנוגעים בדבר. הוא הוסיף כי אולי צריך שמי שישלם את הקנסות למדינה על העיכובים יהיו הנמלים, ולא בעלי המטענים. בנוסף, ביטן מתח ביקורת על כך שהרכבת אינה פעילה בתחום כבר שנים, ושב וקרא לטפל בכל רובד ורובד בשל ההשפעה של כל דבר על יוקר המחייה. ״אתם לא הולכים לסופר או למכולת? אפשר להשתגע מזה, אנחנו כאילו במדינה אחרת״, אמר.

במהלך הדיון עלתה גם הבעיה של עיכובים באישור של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים להכשרת נהגים. ״אם אני רוצה להיות נהג אני צריך להמתין שנתיים, כי אין עם מי לדבר״, אמר בן הרוש. רגב הגיבה כי זה לא בתחום אחריות משרד התחבורה, וכי ההליך קוצר לעד 4 חודשים.

באשר לטכוגרף הדיגיטלי אמרה רגב כי צריך להיבחר זכיין במכרז להפעלה, וזה ייקח זמן. היא הוסיפה כי באגף שלה יש בסך הכל 4 מפקחים בתחום ההובלה, וכדי להתגבר על המחסור בכוח אדם כולם יורדים לשטח לבצע אכיפה, ועובדים גם בימי שישי.

היו״ר ביטן דרש לאפשר לנהגי משאיות בצבא לעבור קורס קצר בלבד, וביקש ממשרד התחבורה לטפל בנושא תוך חודש. באשר למכון הרפואי אמר ביטן, כי התהליך צריך להסתיים תוך שלושה חודשים בלבד. עוד ביקש היו״ר ביטן כי משרד התחבורה יגיש לוועדה את התקנה בעניין שעות עבודה ומנוחה תוך 4 חודשים בלבד, ואמר כי אם זה לא יקרה אז הוועדה לא תאשר שום צו או תקנה אחרת של משרד התחבורה.

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

פורסם באתר port2port

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/סקירה-ספנות.png
אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא: שילוח גלובלי בתוך מהומה גיאופוליטית שילוח גלובלי משמש כעמוד השדרה של הסחר הבינלאומי, כאשר למעלה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/וייטנאם.png
הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי לשפר את כושר התחרות של היצואנים הישראלים ולהניב תועלת שנתית למשק המוערכת בעשרות מיליוני שקלים בשנה שר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/הונג-קונג-גשר-בין-מזרח-למערב.png
הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה אחת – שתי שיטות”, הונג קונג הפכה למרכז לעסקים וסחר באסיה ולמרכז פיננסי בעל חשיבות בינלאומית....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מכון-יצוא.png
דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו לא רק על התעשייה הישראלית בארץ, אלא גם על הצמיחה במדינות יעד ותחזיות ליצוא הישראלי. מכון היצוא, ממשיך...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/באנרים-2200.png
מגמות בסחר בינלאומי בשנת 2024 וצפי לשנת 2025: סקירה מקיפה

מבוא: הסחר הבינלאומי בעידן של שינויים הסחר הבינלאומי ממשיך לשמש עוגן מרכזי בכלכלה הגלובלית, אך בעידן של שינויים מהירים הוא מתמודד עם הגרים חדשים לצד הזדמנויות רבות. מגמות עולמיות כמו דיגיטציה מתקדמת, רגולציות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/יבואן-מאושר.png
יבואן מאושר: יתרונות, דרישות והזדמנויות בתוכנית להקלת תהליכי היבוא

מבוא בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, מכס הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי היבוא, אך הוא גם עשוי להוות אתגר לוגיסטי, כלכלי ורגולטורי ליבואנים. על מנת לפשט את תהליכי היבוא ולסייע ליבואנים בתהליכים מול רשות המסים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מצור-הימי.png
החות׳ים: נמשיך להטיל מצור ימי על אניות בבעלות ישראלית

הדובר הצבאי של החות׳ים הצהיר כי לפי ״מידע מודיעיני״ שהתקבל אצלם חברות ישראליות מנסות להעביר בעלות על ספינות שלהם כדי לחמוק מתקיפה. נציין כי העובדות מוכיחות כי החות׳ים תוקפים אניות סוחר בים האדום ללא קשר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/צים-מאיצה-את-ההשקה-העולמית-של-מכולות-חכמות-בעזרת-Hoopo.png
צים מאיצה את ההשקה העולמית של מכולות חכמות בעזרת Hoopo

החברה מקדמת את הנראות והשקיפות של המכולות באמצעות שילובם של ה- Sense Solar trackers החדשניים של Hoopo. אלי גליקמן, מנכ״ל ונשיא צים: פריסה מואצת זו מחזקת את מעמדה של צים כמובילה בתעשייה בטכנולוגיה וחדשנות/ חברת...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע-מטענים.png
שינוע מטענים: הבנת תהליך הובלת המטענים הבינלאומי

מבוא: מהו שינוע מטענים ומדוע הוא חשוב? שינוע מטענים הוא אחד המרכיבים המרכזיים בסחר הבינלאומי המודרני, ותפקידו להבטיח את העברת הסחורה ממקום למקום בצורה מהירה, בטוחה ויעילה. התהליך כולל מספר שלבים מורכבים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/צים.png
צים מכריזה על ארגון מחדש של השירות בחוצה - אטלנטי

המבנה המעודכן, שייכנס לתוקף החל מפברואר 2025, ישפר את היצע השירותים על ידי הקמת שתי מחרוזות שירות שבועיות, האחת מתמקדת בקווים ישירים מנמלי הים התיכון לקנדה ולחוף המזרחי של ארה״ב, והשנייה מכסה את אמריקה...

1 2 3 72