המובילים: המשטרה הוציאה באופן עצמאי נוהל לשינוע מטען חורג

לטענת איגוד מועצת המובילים הנוהל החדש והמחמיר של משטרת התנועה יביא למצב בו כל מטען שלישי ברכב כבד יזדקק לליווי וכ-1,000 הובלות ביום יעברו מסטטוס של ליווי עצמי לסטטוס של ליווי משטרתי. מועצת המובילים: יש לבטל את הנוהל.

בימים אלה מתקיימים דיונים בין מועצת המובילים והמסיעים למשרד התחבורה, משטרת התנועה, נתיבי ישראל וכלל הגורמים אשר עוסקים בתקנות התעבורה בנוגע לשינוי תקנת התעבורה 85 – ליווי מטען חורג, כאשר הצוותים המקצועיים הגיעו לסיכום, שטרם מוצא בהליך החקיקה.

אולם, במועצת המובילים נדהמו לגלות שמשטרת התנועה החליטה להוציא בצורה לא מקצועית, חפוזה, בניגוד לחוק ולרוח הסיכומים בדיונים, נוהל חדש לשינוע מטען חורג, שמחמיר את הקריטריונים של האכיפה הקיימת ומנוגד להמלצות של משרד התחבורה לתיקון תקנה 85. ממועצת המובילים נמסר כי ״לא ברור מהיכן שאבה משטרת התנועה את הסמכות הזאת וגם במידה ויש לה סמכות, זוהי החלטה בלתי מקצועית שהמשטרה עצמה לא תוכל לעמוד בה מבחינה לוגיסטית״.

במועצת המובילים מסבירים כי הנוהל החדש של משטרת התנועה יביא למצב בו כל מטען שלישי ברכב כבד יזדקק לליווי וכ-1,000 הובלות ביום יעברו מסטטוס של ליווי עצמי לסטטוס של ליווי משטרתי. המשמעות היא שמשטרת התנועה תידרש ללוות עם ניידות מאויישות בשוטרים משימות ליוויי בהיקף לא סביר שלא יהיה בידה לעמוד בהן. כתוצאה מכך, חוששים במועצת המובילים שנוהל זה יביא לעודף תיאומים ובירוקרטיה מיותרת ובסופו של דבר יגרום לעיכובים ויפגע בעמידה בזמנים של חברות הובלה כפי שהתחייבו בפני לקוחותיהם.

במועצת המובילים מוסיפים כי בגלל מחירו היקר של הליווי המשטרתי, מדובר בתוספת עלות של פי 10 מההובלה עצמה, מה שיתגלגל בסופו של דבר למשק ויפגע ביוקר המחייה בימים בהם גם כך הוא נמצא בשיאו. הנושא הוצג ע״י יו״ר המועצה גבי בין הרוש לנציגי התאחדות התעשיינים שבסופו של דבר יצטרכו לשאת בעול הכלכלי של נוהל זה.

במועצת המובילים מציינים כי המשטרה זימנה כעשרה קציני בטיחות מחברות הובלה שונות, מתוך עשרות חברות שהינן רלוונטיות לנושא והודיעה להם שהנוהל בתוקף. זאת, מבלי ליידע את כל הגופים הרלוונטיים לעניין ומבלי שהנוהל נרשם רשמית אצל אף גורם ממשלתי, ועל כן לא ברור כיצד יהיה ניתן להתמודד משפטית עם אכיפה כזאת, כאשר מחר עלולות חברות ההובלה למצוא את עצמן נאכפות מבלי שידעו את הנוהל.

במועצת המובילים דורשים שמשטרת התנועה תבטל את הנוהל המדובר ותיתן למשרד התחבורה לקדם את תהליך החקיקה בהתאם לסיכומים של הצוותים המקצועיים.

פורסם באתר port2port

 

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מקרי-בוחן-איך-עמיל-מכס-פתר-בעיות-סבוכות-עבור-לקוחותיו.png
מקרי בוחן: איך עמיל מכס פתר בעיות סבוכות עבור לקוחותיו

מבוא: תפקידו הקריטי של עמיל המכס בניהול סחר בינלאומי עולם הסחר הבינלאומי מתאפיין במורכבות רבה, תקנות ובירוקרטיה המשתנים ממדינה למדינה. הוא נתקל בנהלי מכס קפדניים. עמיל מכס מקצועי הוא מי שמפשט את הצורך,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/אונרא.png
הפסקת פעילות אונר״א והשלכותיה על סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים

על המשלחים הבינלאומיים להימנע מטיפול ביבוא טובין על ידי אונר״א, משום שלא יתאפשר שחרורם של טובין אלו, על פי הוראות שני חוקים חדשים שהתקבלו בכנסת לאחרונה ואשר ייכנסו לתוקף בינואר 2025. ביום 28.10.24 התקבלו...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/תור-תפעולי-של-47-אניות-ממתינות.png
נמלי ישראל: תור תפעולי של 47 אניות ממתינות

על פי הדיווחים, חלק מהאוניות נמצא על עוגן כבר שבועות רבים בפתח הנמלים והתור נמצא במגמת עלייה עוד לפני שהוכרז על הסדרה בצפון מול חיזבאללה. פורום לקוחות הנמלים יתכנס לדון במצב כאשר על הפרק יישום מתווה משרד...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/סקירה-ספנות.png
אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא: שילוח גלובלי בתוך מהומה גיאופוליטית שילוח גלובלי משמש כעמוד השדרה של הסחר הבינלאומי, כאשר למעלה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/וייטנאם.png
הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי לשפר את כושר התחרות של היצואנים הישראלים ולהניב תועלת שנתית למשק המוערכת בעשרות מיליוני שקלים בשנה שר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/הונג-קונג-גשר-בין-מזרח-למערב.png
הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה אחת – שתי שיטות”, הונג קונג הפכה למרכז לעסקים וסחר באסיה ולמרכז פיננסי בעל חשיבות בינלאומית....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מכון-יצוא.png
דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו לא רק על התעשייה הישראלית בארץ, אלא גם על הצמיחה במדינות יעד ותחזיות ליצוא הישראלי. מכון היצוא, ממשיך...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/באנרים-2200.png
מגמות בסחר בינלאומי בשנת 2024 וצפי לשנת 2025: סקירה מקיפה

מבוא: הסחר הבינלאומי בעידן של שינויים הסחר הבינלאומי ממשיך לשמש עוגן מרכזי בכלכלה הגלובלית, אך בעידן של שינויים מהירים הוא מתמודד עם הגרים חדשים לצד הזדמנויות רבות. מגמות עולמיות כמו דיגיטציה מתקדמת, רגולציות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/יבואן-מאושר.png
יבואן מאושר: יתרונות, דרישות והזדמנויות בתוכנית להקלת תהליכי היבוא

מבוא בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, מכס הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי היבוא, אך הוא גם עשוי להוות אתגר לוגיסטי, כלכלי ורגולטורי ליבואנים. על מנת לפשט את תהליכי היבוא ולסייע ליבואנים בתהליכים מול רשות המסים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מצור-הימי.png
החות׳ים: נמשיך להטיל מצור ימי על אניות בבעלות ישראלית

הדובר הצבאי של החות׳ים הצהיר כי לפי ״מידע מודיעיני״ שהתקבל אצלם חברות ישראליות מנסות להעביר בעלות על ספינות שלהם כדי לחמוק מתקיפה. נציין כי העובדות מוכיחות כי החות׳ים תוקפים אניות סוחר בים האדום ללא קשר...

1 2 3 72